عصر قم

آخرين مطالب

زاکانی در صحن شورا اعلام کرد:

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود شهرداری تهران

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود
  بزرگنمايي:

عصر قم - شهردار تهران جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی شهردار تهران دقایقی پیش جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در صحن شورای شهر حاضر شد.
امروز- سه شنبه یکم اسفندماه 1402- لایحه بودجه در دو نوبت صبح و عصر بررسی خواهد شد.
شهردار تهران در جریان بررسی تبصره های بودجه در واکنش به اظهارات اعضای شورا نسبت به واگذاری مسئولیت نگهداشت پل های پایتخت از سازمان زیباسازی به دستگاهی دیگر، گفت: فرمایشات درست است؛ علت واگذاری این بود که سازمان زیباسازی در کنار استفاده از عرشه ها، هزینه نگهداشت را نیز پرداخت کند اما چون ظرفیت آن وجود نداشت مشکلاتی ایجاد شد.
تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل عابر پیاده
وی با بیان اینکه ده ها نوع پل عابر پیاده وجود دارد، گفت: سازمان زیباسازی تلاش کرد و قرارداد بست. 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پله های عابر پیاده تحویل خواهد شد.
زاکانی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی از طریق سازمان امور مناطق می تواند ظرفیت مناطق را مورد استفاده قرار دهد، تأکید کرد: سازمان مهندسی و عمران پل هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می کند و نوآوری در طراحی را نیز به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه 3 پیشنهاد مبنی بر ماندن این مسئولیت دست زیباسازی یا واگذاری به معاونت حمل ونقل داریم، افزود: البته ترجیح قطعی ما این است که مسئولیت نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
زاکانی در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره سه با بیان اینکه بسیاری از توافقاتی که انجام داده بودیم به تاریخ زمانی نرسید، گفت: عملاً شهر با این موضوع به اختلال می خورد. برای مثال 950 دکل مشمول قانون می شوند و توافقاتی صورت گرفت، اما به تاریخ زمانی نرسید. با حکم قانونی باید این دکل ها قلع شوند اما با قلع آنها شهر دچار اختلال خواهد شد.
وی درباره بند 11 تبصره 3 مبنی بر تعیین تکلیف محدثات بدون پروانه یا مغایر با مفاد پروانه در محدوده شهرها که تا قبل از 1400 رای کمیسیون ماده 100 دارند و تبدیل حکم قلع و قمع به جریمه هم گفت: ما نگاه درآمدی به این موضوع نداریم بلکه نگاه ما گره گشایی از کار مردم است؛ کاری که مجلس انجام داد خدمت به مردم بود.
شهردار پایتخت در جریان بررسی تبصره چهارم با بیان اینکه حکم برقی سازی برای این است که اساساً امروز موضوع تأمین و مصرف سوخت های فسیلی به یک مشکل تبدیل شده است، گفت: ما هیچ چاره ای جز برقی سازی نداریم. در برنامه چهارم این حکم به ما تکلیف شده است. البته در کم و کیف برقی سازی، سوالاتی وجود دارد.
هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران تر بود
وی افزود: ما در این بخش از مجموعه های مختلف قیمت گرفتیم. قیمت ها حداقل 316 هزار یورو و حداکثر 347 هزار یورو بود. برای بخشی از این موضوع نیز پیمان کلی بسته شد. وقتی موضوع به سفر به چین کشیده شد و از نزدیک با ظرفیت ها آشنا شدیم، دیدیم که با همین کیفیت، قیمت ها ارزان تر است.
شهردار تهران با بیان اینکه آنچه مورد تأکید دولت و وزارت صمت بود این بود که باید بسته اولیه کامل وارد شود تا مشکل شهر را حل کنیم، تصریح کرد: 29 ماه و 9 روز پیش، از هزار و 860 اتوبوس تهران 880 دستگاه در گردش داشتیم. این در حالی بود که نیاز شهر تهران 10 تا 11 هزار اتوبوس است. ما چرا مردم را به اسارت گرفته ایم؟ به همین دلیل تأکید دولت بر این بود که بسته اول کامل و به صورت برقی وارد شود تا بتوان گشایش ایجاد کرد.
برای تقویت بخش داخلی، با تولیدکنندگان داخلی هم قرارداد بستیم
وی ادامه داد: ما در نهایت به رقم 220 هزار یورو و تحویل در بندرعباس رسیدیم و قیمت گذاری ها نیز توسط کارشناسان انجام شد و ما ورودی به ماهیت نداشتیم. رقم هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر بود و با این حال برای تقویت بخش داخلی، با این تولیدکنندگان نیز قرارداد بستیم.
زاکانی با تأکید بر اینکه ما به تولیدکنندگان خارجی اعلام کردیم که باید تکنولوژی را به ایران انتقال دهند تا مابقی اتوبوس ها در داخل کشور تولید شود، اظهار کرد: وظیفه شهرداری تهران تولید واگن نیست؛ اما بستری را فراهم کرده تا بتوان واگن تولید کرد. امروز سایر شهرها به ما متوسل شده اند. در این راستا از سرمایه گذار خارجی و شریک داخلی و ظرفیت شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار در شهر استفاده شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه عدد و رقم و شرایط در لایحه موردنظر مشخص شده است، گفت: ما به این سمت رفتیم که خدمت خوب به مردم ارائه دهیم و هزینه ها کاهش یابد. همین رقم 273 هزار یورویی برای اتوبوس های داخلی پیش از سفر به چین 316 هزار یورو بود و ما 100 هزار یورو از این مبلغ کم کردیم؛ این به معنای 5.5 میلیارد تومان به ازای هر اتوبوس است و اگر تعداد 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس را در نظر بگیریم نزدیک به 15 همت اعتبار هزینه می شد.
طرف قرارداد خرید اتوبوس دومین تولیدکننده برتر چین است
وی با بیان اینکه برخی خدمات پس از فروش در داخل کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: شرکتی که با آن وارد قرارداد شدیم، دومین تولیدکننده برتر چین است و متعهد شده که بر خلاف رسم موجود آن کشور، انبار نگهداری برای نگهداری قطعات به ارزش 10 میلیون یورو در ایران ایجاد کند.
زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه ها علاقمند هستند از این خدمات سود ببرند اما این خدمت در یک شرکت ارائه می شود و ما در این موضوع شریک خواهیم شد و منبع درآمد پایدار برای تهران خواهد شد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/591373/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدا کن مرا!

رئیس‌جمهور 20 اردیبهشت به قم سفر می‌کند

پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم

اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

دیشب بر ساکنان شفتِ گیلان چه گذشت؟

قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو

گفتگو با سارقی که صندوق عقب خودرو را در کمتر از 5 ثانیه باز می کند!

دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا، دختر بچه مفقودشده

دلیل تاخیر اورژانس چیه؟

قم فردا بارانی است

بررسی بیماری ایدز از نگاه طب سنتی

تقدیر معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه از بیمه دی

رئیس هیئت مدیره بیمه دی: دوام شرکت‌های بیمه در گرو نوآوری در خلق محصولات بیمه ای است

آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است

بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم

حضور 14 گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند

جذب 300 هزار معلم بدون یک روز آموزش تخصصی!

وضعیت منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت پس از آتش‌سوزی دیشب

گزارش "میزان" درخصوص تصاویر و مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی

بهار کتاب ایران؛ از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه

کشف 200 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

کشف 200 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ 8 قاچاق‌بر دستگیر شدند

دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

رئیس پلیس راهور خبر داد؛ از تاسیس موسسات هوشمند ترافیک تا طرح رتبه بندی رانندگان

توضیحات مقام آموزش و پرورش درباره کمبود 203 هزار معلم

اجرایی شدن 64 درصد مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به استان قم

بصیرت و ایمان شهدا عامل عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است و ایمان شهدا عامل عزت و اقتدار جمهوری اسلامی

جراحی؛ آخرین مرحله درمان آرتروز

علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...

بی تو این شهر برایم قفسی دلگیر است

برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم

آسمان قم امروز و فردا 13 و 14 اردیبهشت بارانی است

استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است

50 همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد

کشف 200 میلیارد ریال کالای قاچاق طی 48 ساعت گذشته در قم

بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم

مرور مهم‌ترین اخبار قم در روز 12 اردیبهشت

اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم

برگزاری آزمون استخدام 19 هزار معلم

پاسخ به ابهامات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته

7عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کنگره 12هزار شهید استان تهران ارائه شد

خدمت بدون واسطه هدف سفرهای استانی رییس قوه قضائیه است

همه چیز در مورد آرتروز زانو

رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم

حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد

تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی