عصر قم

آخرين مطالب

ساخت 80 هزار واحد مسکونی تا رفع تصرف 9هزار متر از اراضی دولتی در قم اقتصادی

ساخت 80 هزار واحد مسکونی تا رفع تصرف 9هزار متر از اراضی دولتی در قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- اهدای 176 جهیزیه به زوج‌های جوان قم، خدمات کانون پرورش فکری به پنج هزار کودک و نوجوان، نصب سامانه‌های ثبت تخلف در محور پردیسان - ورجان قم، لزوم تهیه گوشت قرمز از مراکز عرضه معتبر، راه اندازی مترو در اولویت مدیران شهری ، لزوم ثبت نام شکارچیان قمی در سامانه شکار و صید، نبود بانک اطلاعات از وضعیت زنان قم، نظارت دقیق راهکار موثر حفظ ثبات بازار و لزوم دنبال کردن حل مشکلات مردم خارج از دیوان سالاری اداری از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

احداث 80 هزار واحد مسکونی در قم 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: بر اساس برآورد اولیه 80 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در این استان احداث خواهد شد که برای 40 هزار واحد آن تاکنون زمین تامین شده‌است.

محمد صادقی در این زمینه افزود: طبق آخرین گزارش از سامانه طرح نهضت ملی مسکن  131 هزار متقاضی در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که تاکنون 55 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده و از این تعداد 28 هزار متقاضی به بانک معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی به استان‌ها، تعداد 63 هزار واحد مسکونی در تعهد استان قم بوده‌است که بنا بر مصوبه شورای عالی مسکن، ملاک تعداد و سهم هر استان، تعداد متقاضیان واجد شرایط خواهد بود.

صادقی با بیان این‌که طبق برآورد اولیه حدود 80 هزار متقاضی تایید نهایی خواهد شد، ادامه داد: درحال حاضر برای بیش از 40 هزار متقاضی زمین تامین شده‌است و برای مابقی متقاضیان با کمبود زمین مواجه هستیم که بازپس‌گیری اراضی حبس شده و مهلت سپری شده موسسات موسوم به اراضی هزار هکتاری در اولویت و دستور کار این اداره‌کل است.

 راه اندازی مترو در اولویت مدیران شهری 

استاندار قم، راه اندازی طرح قطار شهری(مترو) قم را از ضروریات این شهر دانست و تاکید کرد: افتتاح طرح مترو در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارد. 

سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته با حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور و جلسه شورای عالی فنی، اهمیت طرح قطار شهری قم و ضرورت رسیدگی به مشکلات مربوط به افتتاح فاز اول و توسعه متروی قم را مورد اشاره قرار دارد.

در این جلسه که به ریاست رحیم ممبینی معاون کل سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور  امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار قم و هیات مدیره قطار شهری و کارشناسان فنی ترتیب یافت، مسائل و مشکلات افتتاح فاز اول طرح قطار شهری (مترو) قم در بحث پرداخت مرحله دوم اعتبارات سفر رئیس جمهور و حل مشکلات راه اندازی متروی قم و اصلاح قرارداد مترو توافقاتی صورت گرفت و مقر گردید اجرای طرح مترو با سرعت بیشتری دنبال شود.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

رفع تصرف حدود 9 هزار متر مربع اراضی دولتی 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هشت هزار و 750 مترمربع اراضی دولتی با کاربری زراعی و تجاری در نیمه خرداد ماه جاری دراین استان رفع تصرف شد.

محمد صادقی هفته گذشته اظهار داشت: یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل در آخرین اقدام خود، با انجام سه ماموریت،  حدود 9 هزار مترمربع اراضی دولتی در محدوده بلوار غدیر قم و شهر کهک را با اجرای حکم، رفع تصرف کرد.

وی افزود: در ماموریت نخست، یکهزار و 25 متر مربع اراضی تجاری در بلوار غدیر آزاد سازی و رفع تصرف شد.

صادقی درخصوص ارزش مالی این اراضی توضیح داد: برآورد و تخمین ارزش این اراضی حدود 600 میلیارد ریال‌ است.

وی در خصوص اقدامات دیگر این یگان در خرداد ماه توضیح داد: 2 قطعه زمین زراعی در شهر کهک با مساحت هفت هزار و 700 مترمربع نیز از متصرفان خلع ید شد که ارزش هرکدام به ترتیب 140 میلیارد و 14 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مخالفت با 95 استعلام زیست محیطی 

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: طی سال گذشته 648 مورد استعلام زیست محیطی از این اداره‌کل صورت گرفته که با 95 مورد آن مخالفت شده است.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: 288 مورد استعلام بهره‌برداری به منظور استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی انجام شده که با 31 مورد مخالفت شد.

وی ادامه داد: برای تاسیس واحدهای تولیدی نیز 360 مورد استعلام از محیط زیست استان انجام شده که با 64 مورد آن مخالفت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در صنوف و صنایع مختلف حدود 910 مورد پایش داشتیم گفت: این پایش‌ها صدور 505 اخطاریه را به دنبال داشته است.

لزوم دنبال کردن حل مشکلات مردم خارج از دیوان سالاری اداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر ضرورت اقدام جهادی و انقلابی مدیران در رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات عمومی گفت: مدیران حل مشکلات مردم را باید خارج از دیوان سالاری‌های مرسوم اداری دنبال کنند.

ابراهیم معتمدی در جریان سفر به شهرستان کهک، مسائل، مشکلات و روند اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار به این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

معاون استاندار قم کلید رفع مشکلات مردم را اقدام جهادی همه مدیران و خارج شدن از گیر و بند های اداری مرسوم دانست و گفت: حضور میدانی مدیران بسیار اثرگذار بوده و می تواند به حل سریع تر مشکلات و دغدغه های مردم کمک کند.

وی افزود: باید برخی از مشکلات مردم را خارج از چارچوب های اداری، حضور میدانی و همفکری خود مردم حل کنیم.

نظارت دقیق راهکار موثر حفظ ثبات بازار 

استاندار قم با اشاره به این که نظارت‌ها بر بازار در طرح مردمی سازی یارانه‌ها هنوز به انسجام مناسب نرسیده‌است گفت: دراین شرایط نظارت دقیق، کافی و سختگیرانه راهکار موثری برای حفظ ثبات بازار و کنترل قیمت‌هاست.

 سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا  در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یکی از مشکلات اساسی در کشور که در استان قم هم وجود دارد، مسائل معیشتی است و بخشی از گرانی‌ها مربوط به تغییری است که اخیرا در مباحث ارز چهار هزار و 200 تومانی اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: بخش دیگری از گرانی ها مربوط به قیمت‌های جهانی است که به عنوان مثال فقط در گندم، 60 درصد افزایش قیمت جهانی داشته‌ایم.

استاندار قم افزود: بخش دیگر گرانی نیز مربوط به مباحث نظارت بر بازار است که متاسفانه هنوز به انسجام مناسب نرسیده و نظارت‌ها کافی نیست و به این سمت پیش می‌رویم که نظارت ها دقیق باشد.

نبود بانک اطلاعات از وضعیت زنان قم 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: هیچ بانک اطلاعاتی از وضعیت زنان استان با وجود این‌همه ظرفیت وجود ندارد، شاید در گذشته مانعی بوده، اما اکنون تهیه اطلس کامل وضعیت بانوان جزو اولویت‌های کاریمان قرار داده‌ایم.

زینب عبداللهی در نشست صمیمی با جمعی از بانوان خبرنگار، با اشاره به این‌که  قم در همه عرصه‌ها همیشه جریان ساز بوده، افزود: به خاطر جایگاه خاص استان قم، مطالبات در حوزه زنان هم متعدد، متنوع، ویژه و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در قم ظرفیت‌های زیادی از جمله در حوزه مراکز علمی، موسسات فرهنگی، دانشکده زنان و خانواده و جامعه الزهرا(س) وجود دارد که تاکنون دیده و استفاده خاصی نیز نشده‌است که باید مقداری کارشناسی‌تر و برنامه‌ریزی‌تر به مسائل نگاه کنیم.

«پهنه صنعتی نیزار» نیازمند یک مدیریت واحد 

 استاندار قم، با بیان اینکه مدیریت واحد برای «پهنه صنعتی نیزار» الزامی و ضروری است؛ گفت: مهم‌ترین مشکل «پهنه صنعتی نیزار»، نداشتن یک مدیریت واحد در این منطقه صنعتی است.

سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پهنه صنعتی نیزار از سال‌های قبل جمع‌بندی خوبی انجام شده‌است که این منطقه شرایط و ویژگی‌های لازم را برای استقرار واحدهای بزرگ‌تر صنعتی؛ به واسطه دسترسی به خطوط اصلی برق، گاز و آب دارد.

«پهنه صنعتی نیزار» در بخش سلفچگان استان قم قرار دارد.

لزوم ثبت نام شکارچیان قمی در سامانه شکار و صید

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: بر اساس بخشنامه‌های صادره، شکارچیان برای دریافت هرگونه پروانه شکار، باید در سامانه شکار و صید ثبت نام کنند.

طیب احمدی با اشاره به راه اندازی سامانه شکار و صید  اظهار داشت: تمامی شکارچیان جهت دریافت دفترچه شناسایی و پروانه شکار، باید هرچه سریعتر در سامانه شکار و صید ثبت نام کنند.

وی در ادامه افزود: متقاضیان می‌توانند با داشتن اطلاعاتی از جمله کد ملی، دفترچه و جواز حمل سلاح معتبر، با مراجعه به آدرس اینترنتی iranemp.ir و پس از مطالعه کامل راهنمای سایت، نسبت به پیش ثبت نام اقدام وشناسه ثبت نام دریافت نمایند.

نصب سامانه‌های ثبت تخلف در محور پردیسان - ورجان قم 

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح نصب 2 دستگاه سامانه ثبت تخلف با قابلیت محاسبه سرعت لحظه‌ای و متوسط، در محور پردیسان- ورجان قم اجرایی شد.

حمید سالاری در این زمینه افزود: بر اساس آمار، عاملیت خطای انسانی در وقوع تصادف های جاده‌ای، به‌خصوص سرعت غیرمجاز، از دیگر عوامل دخیل بیشتر می‌باشد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های قم با بیان این‌که در نصب و راه‌اندازی سامانه‌های تحت وب (اعم از نظارتی- کنترلی) طی شدن فرآیند موارد امنیتی ضروری و زمانبر است، بیان کرد: داده‌های اطلاعاتی(دیتا) سامانه‌های ثبت تخلفات ترافیک جاده‌ای، به‌طور مستقیم به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال و سپس برای اعمال قانون، به وب‌سرویس ناجا ارجاع می‌شود.

لزوم تهیه گوشت قرمز از مراکز عرضه معتبر

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: با توجه به تعدادی موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور، شهروندان ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گوشت قرمز را از مراکز عرضه معتبر تهیه کنند.

مهدی رفیعی محمدی  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مبارزه با انگل‌های خارجی دام شامل انواع کنه، کک و شپش است که بر روی بدن دام فعالیت می‌کنند؛ کنه‌ها بیشترین عامل انتقال بیماری‌های مختلف از جمله زردی و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند.

وی اضافه کرد: سم‌پاشی یکی از راهکارهای مبارزه با انگل‌های خارجی دام است که باید در فصل بهار یا اوایل تابستان توسط دامداران در 2 نوبت به فاصله 21 روز انجام شود.

خدمات کانون پرورش فکری به پنج هزار کودک و نوجوان 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: این کانون به پنج هزار تن از کودکان و نوجوانان این استان خدمات خود را ارائه می دهد.

محمد غفاری هفته گذشته با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز قم و گفت و گو با خبرنگاران این رسانه افزود: اولین مرکز کانون پرورش فکری در قم در سال 1349 در خیابان حضرتی فعال شد و این کانون تا سال 1380 زیر نظر تهران اداره می شد و و در سال 1380 اداره کل کانون در قم به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ابراز داشت: با عنایت به این که تا سال 80 کانون قم زیر نظر تهران بود دیرتر از استان های دیگر توسعه مراکز خود را آغاز کرد و از سال 80 تاکنون تعداد 9 مرکز ثابت در شهر قم ایجاد شده است.

اهدای 176 جهیزیه به زوج‌های جوان 

مراسم اهدای 176 جهیزیه به زوج های جوان نیازمند قم به مناسبت دهه کرامت با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

این مراسم با مشارکت آستان مقدس بانوی کرامت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و 88 نوعروس در حرم مطهر حضرت معصومه ترتیب یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه زندگی ما با نور معنویت می تواند پایدار و با نشاط باشد، گفت: ما این آمادگی را داریم که در راستای کمک به محرومان مشاوره خانواده و مشاوره شغلی را به زوج های جوان ارائه کنیم.

محسن مسعودیان‌ راد گفت: 88 نوعروس را در این مراسم دعوت کردیم و در مجموع 176 سری جهیزیه شامل 5 قلم اصلی به زوج های جوان نیازمند اهدا می‌شود که بخشی از آن به صورت نمادین از مقابل حرم مطهر بانوی کرامت به منازل این زوج های جوان ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/358230/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو