عصر قم

آخرين مطالب

زمینه‌ سازی برای احیای 64 واحد صنعتی تا 31میلیون دلار صادرات از قم اقتصادی

زمینه‌ سازی برای احیای 64 واحد صنعتی تا 31میلیون دلار صادرات از قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- اجرایی شدن سم‌پاشی یک‌میلیون مترمربع جایگاه دامی، انتقاد استاندار از کمبود مسجد در برخی محلات قم، تالاب‌ها با قطع حقابه‌ها به تهدیدهای بالقوه تبدیل شده است، برخی وسایل شخصی امام راحل در معرض دید عموم قرار گرفت، اختصاص 540 میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس جمهوری به کشاورزی، بهره‌برداری از طرح بهسازی جاده قدیم قم- کاشان، پیگیری ایمن‌سازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز، بررسی مصوبات سفر رییس جمهوری به قم، پرداخت 2هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 ،انتقاد استاندار از عدم تامین حقابه‌های زیست محیطی و افزایش روزهای ناسالم قم با شیب تند از دیگر اخبار هفته گذشته قم می‌باشد.

احیای 64 واحد راکد صنعتی قم 

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از برنامه استان برای احیای 64 واحد راکد صنعتی تا پایان سال جاری خبر داد.

 روح الله ابراهیمی هفته گذشته دردومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در سالن کرامت استانداری قم، افزود: 90 درصد بنگاه‌های اقتصادی دنیا را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که 60 درصد اشتغال جهانی را شامل می‌شود؛ میزان سرمایه‌گذاری، میزان اشتغال، حجم گردش مالی و میزان کارکنان از شاخص‌های مهم تقسیم بندی صنایع کوچک و متوسط در سطح جهان است.

وی خاطرنشان کرد: در ایران بنگاه‌های اقتصادی کمتر از 10 نفر اشتغال در زمره بنگاه‌های کوچک و بنگاه‌های اقتصادی با اشتغال 50 تا 149 نیز جزء صنایع متوسط محسوب می‌شود؛ ریسک پذیری و انعطاف پذیری از پارامترهای مهم تقسیم صنایع متوسط و کوچک به صنایع بزرگ است.

ابراهیمی با بیان اینکه 2 هزار و 785 قرارداد صنعتی در استان قم ثبت شده‌است، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی شکوهیه از نظر وسعت و اشتغال و واحدهای مستقر بزرگترین شهرک صنعتی استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان قم 1.8 سرمایه گذاری و 3 درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد:  به ازای هر لیتر آب تامین شده 75 شغل و به ازای هر ولت برق تامین شده نیز 93 اشتغال مستقیم در شهرک های صنعتی استان ایجاد شده‌است.

 31 میلیون دلار صادرات دراردیبهشت ماه 

مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات این استان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به رقم 31 میلیون و 381 هزار و 215 دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌قبل بیش‌از 167 درصد رشد را نشان می‌دهد.

اسفندیار دریکوندی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان‌کرد: این میزان صادرات در قالب 683 مورد اظهارنامه و به وزن 36 هزار و 924 تُن به ثبت رسیده که در این شاخص‌ها نیز حجم صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال‌قبل به ترتیب با رشد 87.6 و 151.9 درصدی مواجه بوده‌ است.

وی افزود: واردات استان نیز در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در قالب 301 مورد اظهارنامه، به وزن چهار هزار و 656 تُن و ارزش 26 میلیون و 155 هزار و 425 دلار بوده‌است که بیشتر حجم آن را کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در استان تشکیل می‌دهد.

دریکوندی با بیان این که درآمد کل گمرکات استان نیز طی این مدت به 407 هزار میلیون ریال رسیده‌است،‌ گفت: گمرکات قم در زمینه ترانزیت کالا با گمرکات دیگر کشور نیز به خوبی فعال است و در همین رابطه تعداد 305 مورد کالا به وزن هشت‌هزار و 685 وارد گمرکات قم شده و همچنین 18 مورد کالا به وزن 262 تُن از آن خارج شده‌است.

گسترش صنعت در قم با ایجاد واحدهای پاک 

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق سند آمایش سرزمین استان و همچنین اسناد ملی بالا دستی با اولویت ایجاد واحدهای پاک پیگری می‌شود.

جواد ناطق  هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه به دنبال استقرار صنایع پاک، کم‌آب‌بر و با فناوری پیشرفه و برتر در شهرک‌های صنعتی قم هستیم تا علاوه بر دستاوردهای اقتصادی همچون افزایش سطح تولید محصولات و اشتغالزایی برای استان، ملاحظه‌های محیط زیستی نیز در این خصوص رعایت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی استان درحوزه‌ صنعت، افزود: راهبرد سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عمق بخشیدن به فعالیت‌های صنعتی در استان است و در این ارتباط افزایش سطح کیفیت تولید محصولات با نگاه به شرایط زیست محیطی خاص قم در اولویت قرار دارد.

وی با بیان این که سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در کنار محیط زیست است، ادامه داد: پروانه بهره‌برداری برای انجام فعالیت‌های صنعتی در قم با اجازه محیط زیست استان صادر خواهد شد و حتی برای صدور جواز صنعتی نیز با نظر محیط زیست اقدام می‌شود.

ناطق گفت: حساسیت بالایی نسبت به استقرار صنایع پاک در شهرک‌های صنعتی استان قم داریم و در جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تولید محصولات صنعتی و حمایت از آنان ، این نکته را ملاک عمل قرار دادیم.

540 میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس جمهوری به کشاورزی  

روابط عمومی استانداری قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای مصوبه‌های سفر دی‌ماه پارسال رئیس جمهور به استان، 540 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تشکیل کمیته پیگیری مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری به قم، سه هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های کشاورزی استان تصویب شد. 

در ادامه خاطرنشان شده است: با پیگیری‌های صورت گرفته، مبلغ 540 میلیارد ریال از این میزان اعتبار به طرح های این بخش تخصیص یافته است، همچنین در سفر دولت برای احیا و مرمت 50 قنات استان 250 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که 70 میلیارد ریال از آن تخصیص داده شده است.

«برای تجمیع و نوسازی اراضی کشاورزی و احداث و مرمت شبکه ها 600 میلیارد ریال مصوب شده که 50 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده، برای تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز هزار  میلیارد ریال مصوب شده که 100 میلیارد ریال آن در سال 1400 تخصیص داده شد.»

 

افزایش 30 درصدی جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: جوجه‌ریزی مرغ‌ تخم‌گذار در اردیبهشت‌ماه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه در سه‌سال گذشته، 30 درصد افزایش یافته‌است.

منصور دیان اردستانی  هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2 و نیم قطعه نیمچه تخم‌گذار نیز در واحدهای مرغداری پرورش پولت استان موجود است که ذخیره‌ای مناسب برای جوان‌سازی و جایگزینی گله‌های تخم‌گذار استان و کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ بالای قم دربخش پرورش طیور، افزود: با توجه به افزایش سن گله‌های مرغ تخم‌گذار استان که کاهش عملکرد و بهره‌وری در زمینه تولید تخم مرغ را در پی‌داشت، با برنامه‌ریزی مناسب اقدام‌های لازم برای جوان‌ سازی گله‌ها صورت گرفت که از جمله نتایج آن حفظ و ارتقا جایگاه قم در زمینه تولید تخم‌مرغ است.

وی با بیان لزوم حمایت از فعالان صنعت مرغداری استان، ادامه داد: قم از جمله قطب‌های مهم تولید تخم مرغ‌ کشور به شمار می‌آید و تخم‌مرغ‌های تولید شده در واحدهای مرغداری آن علاوه بر پاسخ به نیاز داخلی استان در سایر مناطق کشور نیز عرضه می‌شود.

اردستانی گفت: 170 واحد مرغداری تخم‌گذار در استان قم فعال است و در این استان روزانه بیش از 250 تُن تخم مرغ تولید و برای تامین نیاز مردم به این محصول غذایی مهم به بازار مصرف عرضه می‌شود.

پرداخت 2هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: از محل تبصره 18 قانون بودجه 1401، 2 هزار و 200میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش ظرفیت اقتصاد و اشتغال استان پرداخت خواهد شد.

مهدی فراهانی هفته گذشته در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم در سالن کرامت استانداری،  با اشاره به عملکرد تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه 1400 بیان کرد: در سال گذشته یکهزار میلیارد تومان و امسال 2 هزار و 200 میلیارد تومان از محل تبصره 18 قانون بودجه به قم اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: تاکنون برای 555 طرح به ارزش هزار و 436 میلیارد تومان از محل تبصره 18 به بانکهای عامل استان معرفی شده‌است.

فراهانی خاطرنشان کرد: از یک هزار و 436 میلیارد تومان تسهیلاتی ابلاغی به بانک‌های عامل قم از محل تسهیلات تبصره 18، 17 درصد به مرحله جذب و پرداخت رسیده‌است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم اظهار داشت: اعتبارسنجی متقاضیان و سرمایه گذاران از مهمترین چالش های بانک های استان در پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 است.

انتقاد استاندار از عدم تامین حقابه‌های زیست محیطی قم

استاندار قم ضرورت تامین حقابه‌های زیست محیطی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مشکلات مهم در مساله حقابه‌ها این است که طی سالهای اخیر سهم استانی قم از این منابع همواره به دلایل مختلف کاهش پیدا کرده‌است.

سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن کرامت استانداری، با اشاره به افزایش روزهای ناسالم هوای استان از ابتدای سالجاری بیان داشت: لازم است تا در کنار منشا خارجی گرد و غبار نسبت به مدیریت و بهبود وضعیت کانونهای داخلی تولید گرد و غبار تدبیر درستی انجام گیرد.

وی با تاکید بر تسریع در حل مشکلات سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات اشتغال و تولید، خاطرنشان کرد: هیچ گونه کم کاری از مسوولان استانی در زمینه تعلل در پرداخت این تسهیلات پذیرفتنی نیست.

استاندار قم با اشاره به تقاضای واگذاری زمین در شهرک صنعتی الغدیر بیان کرد: برای پاسخگویی به نیازهای سرمایه گذاران لازم است تا طرح تامین 35 مگاوات برق این شهرک با سرمایه گذاری هزار و 270 میلیارد ریالی طبق برنامه زمانبدی شده دنبال شود.

بررسی روند اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به قم 

 آخرین روند اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به قم در جلسه‌ای با حضور استاندار این استان بررسی و نسبت به جذب اعتبارات مصوب سفر تاکید شد.

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه نشست بررسی روند اجرای مصوبات رییس جمهوری به استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری، ضمن استماع گزارش مدیران از وضعیت پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرا، دستورات لازم جهت پیگیری  و رفع مشکلات و موانع موجود در روند اجرای مصوبات سفر را صادر کرد.

وی تصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر دولت را بسیار مهم و راهگشا برای توسعه استان دانست و گفت: مصوبات این سفر باید تا مرحله عمل و اجرای کامل، پیگیری و گزارش آن به مردم و رسانه ها ارائه شود.

استاندار قم با اشاره به این که بخشی از منابع و اعتبارات مصوب سفر جذب شده‌است افزود: دستگاه‌های اجرایی هرچه سریع‌تر بودجه‌ها و اعتبارات مرحله اول  را در محل مورد نظر هزینه کرده و گزارش و مستندات لازم جهت جذب مرحله دوم اعتبارات را ارائه کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم طی روزهای نهم ودهم دی ماه سال گذشته به همراه شماری از اعضای هیات دولت به استان قم سفر کرده بود.

پیگیری ایمن‌سازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز قم 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: ایمن‌سازی محورها و نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی شده و در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار داشته و با جدیت در دست پیگیری و اقدام است.

 ابراهیم معتمدی هفته گذشته در سومین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی و حمل ونقل راه های استان با اشاره به افزایش حجم تردد ها و سفر به قم در  تعطیلات نیمه خرداد  و فصل تابستان تصریح کرد: نقش پلیس و حضور کارشناسان فنی برای بررسی کارشناسی موارد خطر زا در راههای استان و  ایمن سازی جاده های پرتردد استان بسیار با اهمیت است.

معتمدی کاهش تصادفات و پیاده سازی برنامه های ارتقای ایمنی ترافیک جاده ها را منوط به اجرای تکالیف مشخص شده دستگاه های عضو کمیسیون ایمنی راه ها دانست و گفت: عملکرد دستگاه ها در سال جاری به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با بیان این که اقدامات مهمی در راستای ارتقای ایمنی راه‌های استان صورت گرفته است افزود: این مهم به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار دستگاه های متولی قرار داشته که امیدواریم نتایج این اقدامات را در کاهش آمارتصادفات و تلفات جاده ای شاهد باشیم.

بهره‌برداری از طرح بهسازی جاده قدیم قم- کاشان 

 رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتبار 170 میلیارد ریال، طرح بهسازی جاده قدیم قم- کاشان، در 2 فاز و به طول 10 کیلومتر اجرا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 عباس شکوری در این زمینه افزود: با توجه به ضرورت اولویت‌بندی‌های ملحوظ در صیانت و ارتقاء سطح سرویس راه‌های شریانی استان قم، طی 2 سال گذشته، در قالب  طرحی پیمانی نسبت به بهسازی 10 کیلومتر از محور قدیم قم- کاشان اقدام شد.

وی با بیان این‌که این طرح در 2 فاز اجرایی شد، اضافه کرد: عملیات اجرایی فاز نخست طرح از سال 99 به طول 5.8 کیلومتر آغاز شد که از ابتدای چهار خطه محور قدیم قم- کاشان به سمت پل بقیع امتداد دارد و در  سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم در اردیبهشت‌ماه سال 1401 آغاز شد و در بازه زمان اعلامی، در پنجم خردادماه امسال تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شکوری طول مسیر اجرایی فاز دوم را 5.1 کیلومتر اعلام کرد و افزود: برای اجرای این پروژه، در مجموع اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال(با احتساب تعدیل) تخصیص یافته بود که از محل اعتبارات سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.

انتقاد استاندار از کمبود مسجد در برخی محلات قم

 استاندار قم با بیان اینکه یکی از اولویت‌های استان افزایش تعداد مساجد و کمتر شدن فاصله بین مساجد است، گفت: در برخی محلات قم مانند شهرک پردیسان باوجود سکونت چندهزار نفر در محلات آن هیچ مسجدی وجود ندارد.

 سیدمحمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در جلسه شورای اقامه نمازقم در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان کرد: مجموعه مدیریت استان در حوزه و موضوع نماز هر تلاشی که لازم باشد انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اهمیت اقامه نماز در سطح ادارات و دستگاه های دولتی، یادآور شد: در هر محله ای که فاقد مسجد است باید از تمام ظرفیت های موجود برای احداث مسجد استفاده شود؛ در چنین محلاتی اگر زمین دولتی وجود داشته باشد باید برای احداث مسجد اختصاص یابد.

وی اهمیت ترویج فرهنگ نماز در آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و گفت: در نظام مسائل آموزشی تعریف شده در سطح استان، مدارس نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی دارند.

تالاب‌ها با قطع حقابه‌ها به تهدیدهای بالقوه تبدیل شده‌است

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با خشکسالی مستمر و قطع حقابه‌های زیست محیطی، تالاب‌های این استان که می‌تواند فرصتی ارزشمند برای ما باشد، به تهدیدی بالقوه تبدیل شده‌است.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در سخنانی اظهار داشت: امروز محیط زیست به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده و متأسفانه دهه ها غفلت از این موضوع خطیر و حساس، چالش ها و معضلات بسیاری را بوجود آورده است.

وی با اشاره به شرایط خاص اکولوژیکی استان قم، خاطرنشان کرد: قم با وجود شرایط نامناسب آبی، خشکسالی و وسعت اندک جغرافیایی، توان تحمل بارگزاری بیش از حد صنعتی و جمعیتی حال حاضر را نداشته و همین امر سبب بروز مشکلاتی شده که سلامت مردم را با مخاطره مواجه کرده است.

وی همچنین قطع حقابه های زیست محیطی استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز با خشکسالی مستمر و قطع حقابه ها، تالاب های قم از فرصتی ارزشمند، به تهدیدی بالقوه تبدیل شده و در اراضی پیرامون تالاب ها، کانون های فعال گرد و غبار شکل گرفته است که با کمترین وزش باد، ریزگردها را به کام مردم می فرستند.

افزایش چشمگیر تعداد روزهای ناسالم، زنگ خطری جدی برای قم است 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 22 روز ناسالم بوده است، تصریح کرد: تعداد روزهای ناسالم در مدت مشابه سال گذشته، 6 روز بوده و این آمار نشان دهنده بدتر شدن وضعیت و زنگ خطری جدی برای ادامه روند کنونی است.

وی با اشاره به برخی معضلات واحدهای آلاینده صنعتی به ویژه در بخش سلفچگان قم، تصریح کرد: کنترل و پایش واحدهای صنعتی در تمامی نقاط استان با حضور کارشناسان این اداره کل به صورت شبانه روزی انجام می شود و با موارد تخلف و ایجاد آلودگی به هر نحو به شدت برخورد خواهد شد.

برخی وسایل شخصی امام راحل در معرض دید عموم قرار گرفت

 مدیر دفتر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام راحل در قم گفت: در قالب نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید» برخی از وسایل شخصی حضرت امام و مرحوم حاج سید احمد آقا برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند این آثار را از نزدیک مشاهده کنند.

عباس کمساری هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برپایی نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، در باره اهداف برگزاری نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، بیان کرد:  این نمایشگاه به مناسبت یکصدمین سالگرد ورود حضرت امام به شهر قم و در آستانه سی و سومین سالگرد بزرگداشت حضرت امام در قم برگزار می شود. موضوع این نمایشگاه ارائه نمادین عملکرد و دستاوردهای موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(س) است که در حوزه های مختلف به نمایش گذاشته شد؛ و شامل تولیدات پژوهشی، مکتوبات و منشورات موسسه در باره شخصیت و شخص حضرت امام است. در این نمایشگاه همچنین تولیدات فرهنگی و هنری که کاربردهای متعدد بخصوص در اجتماع دارد نیز به نمایش گذاشته شده است.

مدیر دفتر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام راحل در قم ادامه داد: آثار و تولیدات در حوزه بین الملل و فعالیت های ترجمه ای موسسه نیز در نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید» در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. یک بخش هم مربوط به معرفی اماکن منتسب به حضرت امام نیز پیش بینی شده است.

اجرایی شدن سم‌پاشی یک‌میلیون مترمربع جایگاه دامی 

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: سم‌پاشی حدود یک‌میلیون مترمربع جایگاه دامی علیه انگل‌های خارجی دام در این استان اجرایی شد.

مهدی رفیعی محمدی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در راستای اجرای طرح سم‌پاشی علیه انگل‌های خارجی دام 2 هزار و 500 لیتر سم رایگان از محل اعتبارات دامپزشکی تهیه شده‌است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح برای دامداری‌های روستایی پیش‌بینی شده و دامداری‌های مناطق روستایی در 2 شهرستان قم و کهک و بخش‌های مرکزی، سلفچگان و خلجستان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که سم‌پاشی در کل روستاها به‌صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، ادامه داد: در شهرستان قم این طرح با همکاری بسیج و دهیاران روستایی صورت می‌گیرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: سم‌پاشی در شهرستان کهک با مشارکت فرمانداری و بخش خصوصی است و هزینه سم‌پاشی از دامداران دریافت می‌شود، ولی سم کاملا رایگان است.

وی با تاکید بر این‌که سم‌پاشی جایگاه‌های دام نقش مهمی در پیشگیری از انگل‌های خارجی به‌ویژه کنه خواهد داشت، گفت: برای سم‌پاشی دامداری‌های صنعتی انواع سموم انگل‌های خارجی در داروخانه تامین شده و به میزان کافی سم وجود دارد و دامداران می‌توانند برای تهیه سم به داروخانه‌های دامپزشکی مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که سم‌پاشی از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پایان خردادماه جاری ادامه دارد، افزود: سم‌پاشی جایگاه‌های دام در دهستان قمرود و قنوات بخش مرکزی تکمیل شده و بقیه مناطق نیز با مشارکت دهیاری در حال انجام است و امیدواریم تا آخر خردادماه به اتمام برسد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/357900/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان