عصر قم

آخرين مطالب

کشت 200هکتار تریتیکاله تا اعطای تسهیلات به دامداران و مرغداران در قم اقتصادی

کشت 200هکتار تریتیکاله تا اعطای تسهیلات به دامداران و مرغداران در قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی ،‌حضور یکهزار و 180 زائر از قم در حج امسال، ورود  دادستانی قم به مساله ایمنی جاده پردیسان -ورجان، آغاز عملیات چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان به زودی،قم دارای تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، رتبه نخست کشوری دانشگاه قم درجذب دانشجویان غیر ایرانی،‌ غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن نهضت ملی و  نظارت تمام وقت بر فعالیت نانوایی‌ها از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی

کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی هفته گذشته با قرائت پیام تصویری رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری  در مصلای قدس قم برگزار شد.

 در این کنگره علاوه بر رییس جمهور، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.

یکی از اهداف مهم برگزاری این کنگره نشان دادن جایگاه و مجاهدت‌های طلاب و روحانیون از دوران مشروطه تا دوران مبارزاتی پیش از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، جبهه مقاومت اسلامی و همچنین نقش تاثیرگذار این افراد در حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله، سیل، بیماری های همه گیر وغیره است.

اعطای تسهیلات به دامداران، مرغداران و آبزی‌پروران قم

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:دامداران و مرغداران و آبزی‌پروران فعال جهت دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

 محمد رضا حاجی رضا  هفته گذشته درگفت وگویی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، جهت حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور استان قم تسهیلات سرمایه درگردش حمایت نهاده‌های دام و طیور و آبزی‌پروری با عاملیت بانک کشاورزی قم ابلاغ گردیده‌است.

وی افزود: به این منظور متقاضیان این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامان سیتا به نشانی cita.maj.ir  درخواست خود را ثبت کنند و پس از ثبت نام  به جهاد کشاورزی شهرستان یا مراکز جهاد کشاورزی بخش ها  به شعب بانک کشاورزی معرفی خواهند شد.

حاجی رضا با اشاره به اینکه سود این تسهیلات 10 الی 15 درصد می باشد، یادآور شد: سقف این تسهیلات به واحدهای دامداری کوچک،روستایی و آبزی پروری 2 میلیارد ریال و و دامداری های شیری صنعتی و مرغداری ها و بر اساس هزینه واحد محاسبه  می گردد.

 کشت 200 هکتار "تریتیکاله" در قم 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: گیاه "تریتیکاله" که با شرایط آب‌وهوایی قم سازگاری دارد و جایگزینی مناسبی برای جو است، در سطح 200 هکتار از مزارع استان کشت می‌شود.

محمد علی سلامی هفته گذشته  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: یکی از مشکل‌هایی که در زمینه تولید علوفه مورد نیاز دامداران داریم در مزارع جو استان است به خاطر آنکه جو با وجود آنکه محاسن زیادی که برای تولید علوفه دارد اما در برابر بیماری‌ها، آفات و سرما حساس است و این عوامل موجب کاهش سطح تولید این محصول در قم می‌شود.

وی با اشاره به این که 24 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت جو است، افزود: در مورد جو هر گونه بذر که  در مزارع استان استفاده کردیم باز هم نسبت به عوامل یاد شده آسیب‌پذیر بود،  به همین خاطر به دنبال استفاده از گیاه تریتیکاله (که استفاده از آن در دنیا مرسوم است و خواص جو را دارد)، همراه با کشت جو در استان هستیم.

سلامی گفت: استقبال از تریتیکاله در قم مناسب است که  این موضوع نشان دهنده عملکرد خوب این گیاه در مزارع استان است.

مشکلی در چند ماه آینده در تامین آرد وجود ندارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده درخصوص تامین به موقع گندم وآرد،برای چند ماه آینده ذخایر مطلوبی در استان داریم و مشکلی وجود ندارد.

سعید محمدی در پایان جلسه کمیته فرعی ساماندهی گندم، آرد و نان استان در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سهمیه آرد تمام واحدهای نانوایی استان مطابق روال قبل و به موقع در حال تامین است.

وی با بیان اینکه 30 واحد نانوایی را مشخص کردیم که به صورت تمام وقت و تا ساعت 24 پخت کنند خاطرنشان کرد: در این تعداد واحد نانوایی، آرد به صورت فوق‌العاده توزیع می‌شود.

مدیرکل غله قم با یادآوری اینکه در این استان حدود 890 نانوایی با پخت یارانه‌ای و 15 واحد نیز به صورت آزادپز فعالیت می‌کنند گفت: به منظور ایجاد یک وحدت رویه میان واحدهای نانوایی یارانه‌ای و آزادپز، آرد مورد نیاز این تعداد واحدی که پروانه صنفی آنها به صورت آزادپز صادر شده را به طور موقت به صورت یارانه‌ای 2 تامین کرده‌ایم، و این واحدها موظف هستند، نان تولیدی خود را نیز به نرخ یارانه‌ای دو عرضه کنند.

آغاز عملیات چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان 

 مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: یکی از مطالبات جدی مردم استان اجرای طرح تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان است که به زودی این پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

 محمد صادقی هفته گذشته اظهار داشت: با استقرار دولت سیزدهم محور پردیسان- ورجان به دلیل آن که مسیر اتصال قم به منطقه گردشگری استان است و از آنجا که از مطالبات 12 ساله شهروندان بوده در اولویت استان قرار گرفت و با پیگیری‌های استاندار قم و اداره کل راه و شهرسازی ، این پروژه در سفر رییس جمهور به قم مطرح شد و خوشبختانه از جمله مصوبات سفر نیز بوده‌است.

 وی افزود: محور بزرگ‌راهی کهک از تپه سلام جاده اراک آغاز می‌شود و بعد از عبور از رودخانه و عبور از پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد ختم خواهد شد.

صادقی با اشاره به این که این محور 28 کیلومتر خواهد بود، ادامه داد: در فاز اول این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان- ورجان به طول 13 کیلومتر چهار خطه می شود که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

حضور یکهزار  و 180 زائر از قم در حج  

مدیرحج و زیارت قم گفت: امسال یکهزار و 180 زائر از این استان در قالب 10 کاروان برای انجام مناسک حج به خانه خدا مشرف می‌شوند.

وحید اسکندری هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: زائران قمی حج تمتع سال‌جاری در قالب 10 کاروان با ظرفیت‌های متفاوت، 85 نفر،‌ 115 نفر و 135 نفر از تاریخ 23 خردادماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. 

وی با اشاره به این که مدت سفر حج امسال بین 25 تا 30 روز است، گفت: از میان 10 کاروان اعزامی استان به حج تمتع سال‌جاری، پنج کاروان مدینه قبل و پنج کاروان مدینه بعد است و با توافق صورت گرفته تمام پروازها از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما)‌ انجام می‌شود.

ورورد دادستانی قم به مساله ایمنی جاده پردیسان -ورجان 

معاون حقوق عامه دادستان قم در پی حادثه دلخراش تصادف روز پنجشنبه  29 اردیبهشت ماه محور پردیسان - ورجان اظهار داشت: دادستانی استان به منظور صیانت از حقوق عامه، مساله ایمنی و تعریض جاده مربوطه را از دستگاه‌های مسئول مطالبه‌گری خواهد کرد و افراد خاطی باید پاسخگوی ترک فعل های صورت گرفته باشند.

علی اصغر سلطانی هفته گذشته با اظهار تاثر از حوادث این جاده ناایمن اعلام داشت: در هفته جاری کمیته بررسی دقیق علت بروز حوادث متعدد این جاده و دلایل عدم توسعه آن و نقش وتکالیف نهادهای مربوطه در ایمنی این محور در دادسرای قم با حضور دستگاه‌های مسئول تشکیل خواهد شد و دستورات قضایی لازم در این خصوص صادر می‌شود.

براثر تصادف شدید خودروی 206 با کامیون در جاده پردیسان - ورجان در قم در پنجشنبه هفته گذشته چهار نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر مصدوم شدند.

متاسفانه در این حادثه خانم 30 ساله، دختربچه 2 ساله و دو پسر بچه 10 و هفت ساله در دم جان باختند.

قم دارای تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: قم به لحاظ برخورداری از اقلیم های کویری و کوهستانی درشرق و غرب استان و تغییرات دمایی چشمگیر، دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی و ارزشمند است.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته  درگفت و گو با ایرنا با اشاره به حضور گونه‌های مختلفی از پستانداران، پرندگان و خزندگان و انواع گونه‌های گیاهی به ویژه گیاهان دارویی درقم، گفت: این استان به لحاظ قرار گرفتن در کریدور مهاجرتی پرندگان و همچنین وجود زیستگاه‌های کویری، به لحاظ تعداد گونه‌های پرندگان و خزندگان رصد شده، درکشور ممتاز است.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل خشکسالی و تخریب زیستگاه‌ها، گونه‌هایی از جمله آهو و گور ایرانی در این خطه منقرض شده‌اند، اظهار داشت: برخی از گونه‌ها از جمله هوبره نیز درمعرض خطر انقراض قرار دارند که برنامه حفاظتی برای این گونه در اداره کل تهیه و تدوین شده‌است.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان قم 26 گونه پستاندار از جمله قوچ و میش، کل و بز، گرگ، کفتار، روباه، گربه وحشی، سیاه گوش و شنگ آبی مشاهده و رصد شده‌اند، گفت: گزارشاتی مبنی بر مشاهده پلنگ در زیستگاه‌های طبیعی استان نیز وجود دارد که کارشناسان به دنبال ثبت این گونه با ارزش به وسیله نصب دوربین‌های تله‌ای هستند.

کسب رتبه نخست کشوری دانشگاه قم در جذب دانشجویان غیر ایرانی 

 رییس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم گفت: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور، رتبه نخست جذب دانشجویان غیر ایرانی را بدست آورده‌است.

سید عباس هاشمی‌زاده هفته گذشته  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: دانشگاه قم طی 2 سال پیاپی است که رتبه نخست کشور در جذب دانشجویان غیر بومی میان دانشگاه‌های دولتی را بدست می‌آورد که این موضوعی مهم در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای این دانشگاه است.

وی افزود: این اتفاق با افزایش رتبه دانشگاه قم و ارتقا جایگاه بین‌المللی آن باعث شناخته‌تر شدن این دانشگاه در سطح بین‌المللی به عنوان مجموعه‌ای منسجم شده‌است و دستاوردی مهم برای تحقق برنامه‌های استان در حوزه گسترش دانش به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: طی 2 سال اخیر بیش از چهار هزار دانشجوی خارجی جذب دانشگاه شده‌اند که بیشترین این تعداد به ترتیب مربوط به دانشکده حقوق، ادبیات و علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، الهیات و در نهایت دانشکده مدیریت است.

90 هزار قمی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تاکنون افزون بر130 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در این استان ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود 90 هزار نفر از آنان واجدشرایط باشند.

محمدصادقی  در جلسه شورای مسکن در سالن جلسات استانداری قم، با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: در محدوده شهری تاکنون مکان‌یابی 42 هکتار زمین دولتی جهت احداث  5 هزار و  172 واحد مسکونی انجام شده‌است.

وی ادامه داد: الحاق اراضی 653 هکتار زمین دولتی نیز جهت ساخت 41 هزار واحد مسکونی نیز نهایی شده‌است.

غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن و زارت راه و شهرسازی ازطریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد راه‌های مختلف ممنوع بوده و می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه وحذف ازطرح‌ها شود.

 داود طلوعی اظهار داشت: براساس دستورالعمل‌های ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی هرگونه خرید یا فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است.

وی افزود: باتوجه به بررسی‌های میدانی و رصد فضای مجازی برخی از شهروندان نسبت به خرید و فروش واحدهای نهضت ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه سمن مبادرت می‌کنند که این کار مشکل‌های عدیده حقوقی را ایجاد خواهد کرد.

تداوم تمام وقت نظارت بر فعالیت نانوایی‌های قم 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: نظارت بر نحوه فعالیت نانوایی‌های استان با حضور بازرسان همه دستگاه‌های مسئول در این رابطه به صورت تمام وقت انجام می‌شود.

احمدرضا سمیعی نسب هفته گذشته  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت، بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و بازرسان اتاق اصناف قم به صورت تمام وقت مشغول نظارت بر نحوه فعالیت نانوایی‌های استان به‌منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم در مورد عرضه این محصول راهبردی هستند.

وی افزود: تنها طی روز گذشته 172 واحد نانوایی درقم توسط 25 تیم نظارتی مورد بازرسی قرار گرفتند که در این میان تعداد 39 پرونده تخلف تشکیل شد، همچنین تخلف 9 واحد نانوایی به دلیل تعطیلی خودسرانه برای رسیدگی فوری ثبت شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/356390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

تصاویری از خسارت سیل امارات

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

تورم نقطه‌به‌نقطه در قم 10 درصد کاهش یافت

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم