عصر قم

آخرين مطالب

آغاز خرید گندم وکلزا تا اختصاص 135 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران قم اقتصادی

آغاز خرید گندم وکلزا تا اختصاص 135 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- اختصاص 129 میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به طرح بهسازی محور قم - نیزار، رصد روزانه 50 تیم بازرسی از وضعیت بازار ، بهره‌برداری از طرح بهسازی محور جنداب درقم ،اختصاص 44 درصد طرح‌های اجرایی اشتغال‌ درقم مربوط به بانوان،تخفیف 40 درصدی عوارض شهرداری برای آماده‌سازی اراضی 22 هکتاری پردیسان، اجرای طرح بهسازی هفت دستگاه پل،لزوم افزایش ظرفیت‌های زیست محیطی منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم، تشدید معضل کم آبی با توسعه صنایع آب‌بر، لزوم دریافت مجوزهای بی‌نام  برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تحت پوشش قرار گرفتن 55 هزار قمی درطرح رایگان بیمه از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: فرآیند خرید تضمینی محصولات راهبردی گندم و کلزا که نقش مهمی درتامین امنیت غذایی مردم دارند، از کشاورزان در این استان آغاز شد.

سعید محمدی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: با توجه به نزدیک‌شدن به زمان برداشت گندم و دانه‌های روغنی کلزا در قم، جلسه کارشناسی کارگروه خرید تضمینی این محصولات در دفتر معاونت اقتصادی استانداری قم برگزار و 2 محل یکی شرکت تعاونی روستای جعفر آباد و دیگری شرکت تعاونی روستای رحمت آباد استان که در نزدیکی مزارع کشت کلزا قرار گرفته‌اند برای خرید این محصول و همچنین دو مرکز سیلوی ملکی و شرکت تعاونی روستای جعفرآباد برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تعیین شد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم، امسال 2 هزار تُن کلزا و 27 هزار تُن گندم در مزارع قم تولید خواهد شد که اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، امکانات لازم برای خرید تضمینی این محصولات از کشاورزان قمی را به خوبی فراهم آورده‌است.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم کلزا از کشاورزان 15‌ هزار تومان و قیمت هرکیلوگرم گندم با مشوق درنظرگرفته‌شده 11 هزار و 500 تومان تعیین شده‌است که با ایجاد بسترهای لازم همچون ایجاد باجه بانکی هیچ‌گونه مشکلی در پرداخت این مبلغ به بهره‌برداران وجود ندارد.

اختصاص 135 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: 135 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در قالب دامدار کارت برای دامداران استان اختصاص یافت.

منصور دیان اردستانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از دامداران و با پیگیری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، این تسهیلات با همکاری بانک‌ کشاورزی برای دامداران استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به این که دامداران فعال استان برای دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند، افزود: سود این تسهیلات 11 درصد و دوره بازپرداخت آن یکساله می‌باشد و دامداران می‌توانند با این کارت نهاده‌های خوراک دام را از تعاونی‌ها و کارخانه‌های خوراک دام طرف قرارداد، خرید کنند. 

وی ادامه داد: از مبلغ 135 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دامداران استان در قالب این طرح تاکنون میزان 105 میلیارد ریال جذب شده‌است.

اختصاص 129 میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهوری به طرح بهسازی محور قم - نیزار 

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم اعلام کرد: با پیگیری‌های استان، 129 میلیارد ریال اعتبار برای طرح بهسازی و احداث محور قم - نیزار از مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری به قم تخصیص داده شد.

همچنین 50 میلیارد ریال نیز از سوی بنیاد مستضعفان برای کمک به زیرساخت‌های این طرح تخصیص داده شده و 50 میلیارد ریال هم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واریز شده است.

محور قم - نیزار به طول تقریبی 40 کیلومتر به عنوان جاده قدیم قم - اصفهان شناخته می‌شود و از قدمت بالایی برخوردار است.

گزارش حاکیست: با پیگیری‌های مسئولان استان، تامین اعتبار و جذب 50 میلیارد ریال از سوی وزارت نفت نیز در دست اقدام است.

لزوم عمق‌ بخشیدن به فعالیت‌های صنعتی 

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: طی‌سال‌های اخیر بخش صنعت قم با رشد خوبی از نظر کمی مواجه بوده‌است‌ و اکنون زمان آن است که در کنار این بُعد به موضوع عمق بخشی به فعالیت‌های صنعتی در استان نیز توجه شود.

اکبر ابدالی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: افزایش تعداد واحدهای صنعتی، تنوع محصولات تولید شده و نیاز کارخانه‌ها به نیروی انسانی همه نشان از آن دارد که بخش صنعت قم از نظر کمی با رشد چشمگیری مواجه‌شده و اکنون نیاز است که علاوه بر آن به بحث عمق بخشی به فعالیت‌های صنعتی در استان به صورت ویژه توجه شود.

وی افزود: سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم تلاش می‌کند تا علاوه بر تقویت زیرساخت‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در استان،‌ بستر مورد نیاز برای بالا بردن سطح کیفی محصولات تولید شده در این استان را بیش‌ازپیش ارتقا دهد.

وی ادامه داد: از جمله اقدام‌های مورد نظر سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم در این رابطه،‌ حمایت‌ عملی از واحدهای صنعتی موجود در استان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و بالا بردن کیفیت محصولاتی است که تولید می‌کنند.

تشدید معضل کم آبی با توسعه صنایع آب‌بر 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به توسعه صنایع آب‌بر و معضل کم آبی، گفت: قم به دلیل ویژگی‌های اقلیمی همیشه با مشکل تامین آب پایدار روبه رو بوده که بدلیل خشکسالی‌های اخیر و توسعه‌های صنعتی مصرف آب به سمت موارد غیرضروری رفته‌است.

 حسن بختیاری هفته گذشته درجلسه ای پیرامون بررسی مسائل شهر دستجرد در سالن جلسات بخشداری این شهر، با اشاره به وضعیت آب استان و کاهش آب چاه های شهر دستجرد اضافه کرد: بدلیل جانمایی نادرست احداث مسکن به خصوص در شکل انبوه سازی آن برخی از مناطق این شهر و روستاهای آن با کمبود آب و افزایش استخراج از چاه‌ها و قنات‌ها روبه رو شده‌است.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه مازاد جمعیت مناطق گردشگری مانند شهر دستجرد در ایام تعطیلات نیز بر کمبود آب در این منطقه دامن زده است، یادآور شد: به دنبال اصلاحاتی در شبکه آبرسانی استان با هدف پایداری بیشتر آب در سطح روستاها هستیم.

مشکل دائمی آب در روستاهای قم

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری قم نیز با اشاره به مشکل آب روستاهای قم، بیان کرد: طی سالهای اخیر حل مشکلات آب روستاهای استان بصورت مقطعی بوده و هیچ گاه مشکل یک روستا بصورت دائمی حل نشده‌است.

سجاد چهرگانی ادامه داد: برای حل ریشه‌ای مشکل آب روستاها، قرارگاه تامین پایدار آب روستاها در سطح ملی تشکیل شده تا مشکلات کم آبی روستا بصورت کلان بررسی و تصمیم سازی شود.

وی با اشاره به مساله واگذاری اراضی در روستاها نیز گفت: یکی از مشکلات مهم دراین عرصه دشواری در تمیز دادن بین تقاضاهای واقعی و ساکنان واقعی روستا با خوش نشینان است.

وجود 85 هزارمتقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن درقم 

استاندار قم با اشاره به ثبت‌نام 130 هزار متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با پالایشی که انجام شده، برابر ضوابط و مقررات حدود 85 هزار نفر واجد شرایط هستند که کار سنگین و حجیمی است، تمرکز این طرح روی شهرهای اطراف قم و روستاها می‌باشد.

سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در آیین کلنگ‌زنی طرح 60 واحدی نهضت ملی مسکن در شهر قنوات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهار هزار واحد در برنامه پیش‌بینی شده ولی اصرار داریم، در صورت امکان و مایل بودن مردم، در شهرهای پیرامونی استان مانند دستجرد، سلفچگان، کهک، جعفرآباد و مناطقی که هویت شهری بیشتری دارند، جمعیت زیادتری ساکن شوند.

رصد روزانه 50 تیم بازرسی از بازار قم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: 50 تیم بازرسی از طرف این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی به صورت روزانه و مستمر آخرین وضعیت بازار استان را رصد و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد می‌کنند.

اکبر ابدالی هفته گذشته با حضور درخبرگزاری جمهوری اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: سطح نظارت‌ها بر بازار استان به صورت چشمگیری افزایش یافته به نحوی که در مدت کمتر از یک هفته بیش از پنج‌ هزار واحد صنفی در قم مورد بازرسی قرار گرفتند و فعالیت آن‌ها از منظر شاخص‌های تعیین شده کنترل شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث 60 واحد جهش تولید مسکن 

طی آیینی با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، کلنگ احداث طرح 60 واحدی جهش تولید مسکن روز چهارشنبه در شهر قنوات این استان به زمین زده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم درحاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت، مسئولیت طرح‌های ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده‌است.

اختصاص 44 درصد طرح‌های اجرایی اشتغال‌ در قم مربوط به بانوان 

مدیر کمیته تحقیق و توسعه و نظارت بر پروژه‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: 44 درصد طرح‌های اشتغال‌ اجرا شده توسط این بنیاد در قم مرتبط با حوزه بانوان است.

سید محسن کالوندی هفته گذشته درنشست صمیمی استاندار قم با زنان کارآفرین در تالار امام جواد (ع) استانداری، افزود: بنیاد برکت بیش از یکهزار و 170 طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی و اجتماع محور را در استان اجرا کرده که باعث اشتغال 30 هزار و 510 نفر شده‌است.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده میان استانداری قم و بنیاد برکت، متعهد به اختصاص 10 میلیارد ریال برای اشتغال در حوزه بانوان بودیم که این مبلغ را به 40 میلیارد ریال افزایش دادیم.

کالوندی با اشاره به برنامه‌ریزی بنیاد برکت برای اجرای 600 طرح اشتغال‌زایی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به مبلغ بیشتری که به اشتغال‌زایی تعلق گرفته، 60 طرح دیگر نیز به طرح‌های اشتغال‌زایی استان اضافه می‌شود.

بهره‌برداری از طرح بهسازی محور جنداب 

سرپرست راه‌های روستایی قم گفت: با اعتبار19 میلیارد ریال، طرح بهسازی محور روستایی جنداب  بخش سلفچگان به طول 3.8 کیلومتر اجرا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمد معارف‌وند هفته گذشته درگفت و گویی افزود: هدف از اجرای این طرح، صیانت و ارتقای سطح خدمات و تسهیل آمد و شد در سطح راه‌های روستایی است.

وی ادامه داد: با تاکید مسئولان امر، در توسعه زیرساخت راه‌های روستایی، طرح بهسازی و ارتقای سطح سرویس محورهای روستایی، در اولویت

اجرای طرح بهسازی هفت دستگاه پل درقم 

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، گفت: درقالب قراردادی بالغ بر 80میلیارد ریال، طرح تعریض، تعمیر و ایمن سازی هفت دستگاه پل، در سطح محورهای تفرش، نویس و دولت آباد، واقع دربخش‌های جعفریه و خلجستان عملیاتی شد.

 جعفر اویسی  در خصوص مختصات مکانی هفت دستگاه پل مذکور نیز بیان داشت: یک دستگاه در محور نویس (بخش خلجستان)، دو دستگاه در محور دولت آباد (بخش جعفر آباد) و چهار دستگاه در محور تفرش (بخش خلجستان) واقع شده‌است.

لزوم افزایش ظرفیت‌های زیست محیطی منطقه حفاظت شده پلنگ دره 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برضرورت بهبود و ارتقاء شاخص‌ها و ظرفیت‌های زیست محیطی منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم تأکید کرد.

 حسن اکبری در بازدید از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم گفت: این منطقه به لحاظ تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی و ارزشمند است و برای بهبود و ارتقاء سطح حفاظتی و ظرفیت های زیست محیطی آن باید برنامه ریزی جدی انجام شود.

منطقه حفاظت شده پلنگ دره با وسعتی حدود 32 هزار هکتار در 50 کیلومتری جنوب غربی شهر قم واقع شده و با توجه به میزان بارندگی مناسب و وجود گونه های متعدد گیاهی و جانوری، دارای ارزش اکولوژیک بسیار بالایی است؛ این منطقه از سال 1375 به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال 1388 در لیست مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام 

 استاندار قم ایجاد مجوزهای سرمایه‌گذاری بی‌نام در راستای جذب سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و گفت: برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان باید به صورت بی‌نام مجوز گرفته شده و در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری به متقاضیان ارایه شود.

 سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته درنشست با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نقاط قوت صنایع کوچک را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انگشترسازی، فرش دستباف و کفش از جمله خوشه‌هایی هستند که باید برای تکمیل زنجیره آنها تلاش شود.

وی پاسخگویی سریع اداره‌های اقتصادی به درخواست‌های مجوز سرمایه‌گذاری ازسوی بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: باید از تجربه‌های استان‌های موفق از جمله اصفهان و یزد در این زمینه استفاده شود.

55 هزار قمی تحت پوشش طرح بیمه رایگان سلامت 

مدیرکل بیمه سلامت استان قم از بیمه شدن 55 هزار قمی در هفته گذشته در قالب طرح بیمه سلامت خبر داد.

محمدرضا فخاریان قمی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با تشریح تسهیلات فراهم آمده در زمینه بیمه سلامت گفت: در دولت سیزدهم تاکنون تعداد افراد بیمه شده در بیمه سلامت در سه دهک اول به 55 هزار نفر رسیده‌است.

وی افزود: کسانی که جزو سه دهک اول هستند و بیمه نشده‌اند نیز می‌توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارد داد با بیمه سلامت مراجعه کند و درخواست بدهند و کلیه شهروندان برای طرح مشکلات و یا پرسش در زمینه بیمه سلامت می توانند با شماره 1666 بدون کد تماس بگیرند. 

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح خاطرنشان کرد: سه دهک اول به طور کامل بیمه هستند و افراد از طریق کد دستوری #1666* می توانند از وضعیت بیمه خود مطلع شوند، و با تعیین پزشک خانواده به بخش خصوصی نیز می توانند مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/355949/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

23هزار و 500 سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 28 فروردین ماه 1403

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

سال گذشته 19 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

تقویم روز و اوقات شرعی سه‌شنبه 28 فروردین 1403 افق قم

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم

اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در 71 آرایشگاه زنانه قم

اجرای طرح ناظران افتخاری در قم

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

حمایت دانشگاهیان قم از عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»

لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم

واگذاری 80 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم

80 مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند

میزبانی قم از لیگ بسکتبال جوانان کشور

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در 71 آرایشگاه زنانه قم اجرا شد

معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی قم در سال 1402

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

بلاتکلیفی همچنان گریبان گیر نماینده قم در فوتسال

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

اردوی تیم ملی والیبال نشسته با حضور 2 نماینده از قم برگزار می شود

طرح ملی «ناظران افتخاری» در قم اجرا می‌شود

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

پله فرار تونل غدیر قم سال 1403 احداث می‌شود

تولد نوزادان در قم افزایش یافت

سرانه 31 مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم

اجرای طرح ثبت نام «کاسبان امین» برای توزیع کالا‌های اساسی در استان قم

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

بودجه 1000 میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال 1403

به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد شهرداری قم