عصر قم

آخرين مطالب

لزوم تعیین تکلیف پروژه مونوریل تا طرح ایجاد شهرک کارگری درقم اقتصادی

لزوم تعیین تکلیف پروژه مونوریل تا طرح ایجاد شهرک کارگری درقم
  بزرگنمايي:

عصرقم- تسهیل در دسترسی مردم به نان کامل ، تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتن 45 درصد خانوارهای قمی،تحت حمایت کمیته امداد قرار داشتن 5 هزار یتیم، رفع افت ولتاژ برق بخش قاهان ، صرفه جویی 471 میلیون تومانی از تعدیل حقوق های نامتعارف در منطقه اقتصادی سلفچگان، 650 هکتار از اراضی کشاورزی قم آماده صدور اسناد، استان قم آماده همکاری برای تامین زیرساخت های خدماتی اربعین و ثبت بارش 115 میلی‌متر بارش از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

لزوم تعیین تکلیف پروژه مونوریل درسطح ملی

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه نیمه کاره مونوریل و آخرین تصمیم دولت در خصوص این طرح، گفت: این پروژه از طرح‌های حاکمیتی است و اجرا یا عدم اجرای آن در کارگروه های ملی تعیین خواهد شد.

حسین اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون مباحث کارشناسی در خصوص توجیه اقتصادی و حمل و نقلی پروژه مونوریل در حال انجام است، بیان کرد: تاکنون این کارگروه‌ها و جلسات نتیجه نهایی به همراه نداشته‌است.

اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.

پیگیری اجرای طرح شهرک مسکونی کارگری در قم 

 مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم از پیگیری طرح شهرک مسکونی کارگری در نزدیکی شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

وحید وزیری راد هفته گذشته درنشست صمیمی استاندار با تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های کارگری قم، افزود: همچنین تلاش می‌شود تا تعاونی‌های مسکن مانند دوران ساخت مسکن مهر در طرح نهضت ملی مسکن نیز حضور پررنگی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: با دستور استاندار قم برخی مشکلات جامعه کارگری در رابطه با مباحثی از قبیل بیمه، مشاغل سخت و زیان آور و امنیت شغلی طی 20 روز آینده بررسی و نسبت به حل آنها اقدام خواهد شد.

دریافت 700 میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور به قم

استاندار قم، با بیان اینکه تاکنون دولت به تعهدات خود در زمینه مصوبات سفر رییس جمهور به قم عمل کرده‌است، گفت: دو هزار میلیارد تومان مصوبه سفر داشتیم که تاکنون حدود 700 میلیارد تومان آن را دریافت کرده‌ایم.

سید محمدتقی شاهچراغی در همایش ائمه جماعات شهر قم در مجتمع نور، بر خدمتگزاری به مردم تاکید و تصریح کرد: در دستور کار داریم که هر مدیری که بر خلاف ضوابط و قانون، کار مردم را راه نیندازد؛ باید در جایگاه مدیریتی نباشد.

صدور اسناد برای 650 هکتار از اراضی کشاورزی  

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با عنایت به اهمیت سند دار کردن اراضی کشاورزی، همزمان با شروع و تشکیل جلسه‌های قرارگاه صدور اسناد کشاورزی به ریاست وزیر محترم، جلسه‌های متناظر آن در استان در حال برگزاری بوده و 650 هکتار از اراضی کشاورزی قم آماده صدور اسناد است.

سعید فرشادمهر هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان‌ کرد: از آنجا که پیش نیاز صدور اسناد کشاورزی، برگزاری جلسه‌های کارشناسی و اخذ مصوبه‌های کمیسیون رفع تداخل و همچنین کاداستر اراضی کشاورزی می‌باشد، در این خصوص گام‌های خوبی برداشته شده‌است، به‌طوری‌که در دو ماه منتهی به پایان سال 1400 ، 25 فقره پرونده  پلاک درکمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شد، اما با این حال تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. 
قم آماده همکاری برای تامین زیرساخت‌های خدماتی اربعین 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: آماده هرگونه همکاری با استان‌های معین عضو کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی برای تامین زیرساخت‌های خدمات‌دهی به زائران اربعین هستیم.

ابراهیم معتمدی درجلسه کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به ثبت 200 موکب از سوی استان قم جهت استقرار در شهر کربلا در ایام اربعین حسینی، گفت: هماهنگی‌های مورد نیاز برای اعزام خدام و تجهیزات برپایی موکب در حال انجام است.

افزایش 89 درصدی ورود مسافر در تعطیلات عیدفطر به قم

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: نرخ ورودی مسافر به استان در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به سال قبل، 89 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال 98 و قبل از دوران کرونا هم 30 درصد افزایش پیدا کرده‌است.

 ابوالقاسم مقیمی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: دراین راستا 73 درصد ظرفیت مجموعه اقامتی استان تکمیل شده‌است.

تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتن 45 درصد خانوارهای قمی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به آمار ارائه شده در طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار گفت: 45 درصد خانواده‌های قمی تحت پوشش شبکه مبتنی بر فیبرنوری قرار دارند و این استان رتبه نخست را در کشور دارد.

جواد غلام‌پور با تشریح این مطلب افزود: دسترسی  به اینترنت پرسرعت ثابت از دو طریق اف.تی.تی.ایکس و وی.دی.اس.ال امکان­پذیر است.

وی ادامه داد: تعداد پورت­‌های اف.تی.تی.ایکس نصب شده 155 هزار و 996 و تعداد پورت­‌های وی.دی.اس.ال نصب شده نیز 195 هزار و 72 عدد است.

تحت حمایت کمیته امداد قرار داشتن 5 هزار یتیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه 5 هزار یتم تحت پوشش کمیته امداد قم قرار دارد، افزود: توانمندسازی خانواده های نیازمند یکی از اولویت ها و سیاست‌های مهم این نهاد حمایتی در استان است.

محسن مسعودیان راد هفته گذشته در سخنرانی پیش از اقامه نماز عید سعید فطر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) طی سخنانی بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان 115 مرکز نیکوکاری در سطح مساجد استان قم برای افطاری دادن به افراد نیازمند فعالیت داشتند.

رفع افت ولتاژ برق بخش قاهان 

روابط عمومی استانداری قم در گزارشی اعلام کرد: پیرو مصوبه سفر استاندار قم به بخش قاهان، مشکل اُفت ولتاژ برق این بخش با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال برطرف شد.

 با راه‌اندازی دستگاه فزاینده ولتاژ برق در مسیر قاهان و نیز احداث شبکه فشار متوسط 20 کیلو ولت و اصلاح سطح مقطع کابل کشی در 2 روستای این بخش، مشکل افت ولتاژ بخش قاهان مرتفع شد.

بخش قاهان از توابع شهرستان جعفرآباد است، که در 60 کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

صرفه جویی 471 میلیون تومانی از تعدیل حقوق های نامتعارف در منطقه اقتصادی سلفچگان

 روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در گزارشی از صرفه‌جویی ناشی از تعدیل حقوق‌های نامتعارف در این منطقه به مبلغ چهار میلیارد و 710 میلیون ریال خبر داد.

در بخشی از این گزارش آمده‌است: در فروردین ماه سال‌جاری چهار میلیارد و 710 میلیون ریال از محل تعدیل حقوق‌های نامتعارف و کاهش هزینه‌های جاری صرفه جویی شد که از این محل تعداد 350 بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و 470 میلیون ریال تهیه و در بخش سلفچگان توزیع شد، همچنین از این محل مبلغ 2 میلیارد ریال برای پشتیبانی از برنامه‌های محرومیت زدایی ستاد مردمی کریمه اهل بیت(س) اختصاص یافت که گوشه‌ای از نگرش و دیدگاه جهادی مدیریت جدید منطقه به ویژه در بُعد مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی است.

تولید روزانه 250 تُن تخم‌مرغ در قم 

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: 170 واحد مرغداری پرورش مرغ تخم‌گذار در قم فعال است و روزانه 250 تُن تخم‌مرغ در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

محمد رضا حاجی رضا هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: قم جزو چهار استان برتر و یکی از قطب‌های مهم پرورش طیور در کشور است و می‌تواند علاوه بر تامین نیاز مردم قم به این محصول، تولید مازار خود را به بازار سایر استان‌های کشور عرضه کند.

تسهیل دسترسی مردم قم به نان کامل 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با هدف افزایش سطح سلامت مردم، طرح عرضه نان کامل در همه مناطق شهر قم دنبال شده و شرایط دسترسی آنان به این محصول مفید،‌ آسان‌تر می‌شود.

سعید محمدی  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: به همین منظور عرضه نان کامل در سطح شهر قم به صورت گسترده دنبال خواهد شد تا شهروندان در همه مناطق به این نوع نان ارزشمند که دارای ارزش غذایی بالایی است،‌ دسترسی داشته‌باشند.

ثبت 115 میلی‌متر بارش باران درقم 

کارشناس پیش‌بین اداره کل هواشناسی قم گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال) تاکنون 114.9 میلی‌متر در این استان بارش باران ثبت شده‌است.

محمدرضا قاضی هفته گذشته  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: این میزان در سال گذشته 105.9 میلی‌متر و در بلندمدت (میانگین 30 سال گذشته) 141.9 بوده‌است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/354293/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو