عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

تداوم شتاب صادرات درسالجاری تا افزایش دارایی‌های سرمایه‌ای قم اقتصادی

تداوم شتاب صادرات درسالجاری تا افزایش دارایی‌های سرمایه‌ای قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم -  تداوم شتاب صادرات درسالجاری ، رشد 53 درصدی دارایی‌های سرمایه‌ای، وصول 7 هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهوری به قم ولزوم رفع عقب‌ماندگی‌ها در زیرساخت‌های گردشگری از اخبار هفته گذشته قم است.

تحویل یکهزار مسکن درقم به اقشار محروم، گسترده شدن پوشش بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی، تحصیل 807 دانش آموز قمی در رشته‌های تخصصی کشاورزی، پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز و واحدهای صنعتی، بازدید 110 هزار مسافر از مراکز تفریحی، قم بدون مدیریت مصرف آب دچار بحران می‌شود، افزایش 9 برابرای اعتبار اختصاص داده شده به قم در سفر هیات دولت، صدور یکهزار و 450 فقره سند مالکیت در روستاها، تحت بیمه رایگان سلامت قرار گرفتن ساکنان مناطق محروم از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.
تداوم شتاب صادرات قم در سال 1401
مدیرکل گمرکات قم گفت: شتاب ایجاد شده در زمینه صادرات کالاها از گمرکات استان که به خصوص از سال گذشته قابل ملاحظه است، طی سال‌جاری با سرعت و در حجم بیشتری دنبال خواهد شد.
اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: افزایش صادرات و توسعه تجارت خارجی عامل مهمی برای شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان به خصوص درحوزه تولید و اشتغال است و برهمین اساس به دنبال بالا بردن سهم کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی قم در بازارهای بین‌المللی هستیم.
وی افزود: درهمین رابطه در اسفندماه سال گذشته 32هزار و 112 تُن انواع کالا به ارزش 26 میلیون و 744هزار و 677 دلار از گمرکات استان قم به بازارهای جهانی صادر شد که این حجم از صادرات نسبت به مدت مشابه سال 99، بیش از 105 درصد رشد داشت.
وی ادامه داد: همچنین درسال 1400 به طور کلی ارزش کالاهای صادر شده از این استان 283 میلیون و 895 هزار و 749 دلار بوده‌است که این میزان صادرات در مقایسه با آمار سال 99، رشد حدود 92 درصدی را نشان می‌دهد و بیانگر افزایش سهم صادرات در بخش تجارت خارجی قم است.
رشد 53 درصدی دارایی‌های سرمایه‌ای
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سالجاری هشت هزار و 760 میلیارد ریال است، که نسبت به سال گذشته 52.6 درصد افزایش دارد.
نعمت‌الله امانی هفته گذشته در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم، در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: سهم استان از کل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور 1.2 درصد می‌باشد.
وی اعتبارات هزینه‌ای امسال قم را نیز چهار هزار و 30 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: نسبت به سال قبل، 26 درصد رشد پیدا کرده، و سهم استان از کل اعتبارات هزینه‌ای کشور هم 1.4 درصد است.
امانی مجموع کل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور را 22 هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: حدود نیمی از این اعتبار به صورت مساوی بین همه استان‌ها تقسیم شده، و بقیه نیز بر اساس شاخص جمعیت و بیکاری اختصاص یافته، که سهم قم چهارهزار و 70 میلیارد ریال است.
وصول 7 هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهوری به قم
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارقم با اشاره به این که مصوبات سفر رییس جمهور به قم بر روی ریل اجرا قرار گرفته است، گفت: تاکنون 7 هزار میلیارد ریال از اعتبارات این سفر وصول شده‌است.
ابراهیم معتمدی هفته گذشته در گفت‌وگویی، افزود: تخصیص 48 درصد اعتبارات این سفر به صورت ریالی تصویب، تایید و ابلاغ شده‌است.
وی مجموع این رقم را 19 هزار و 930 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این مبلغ برای سال‌های 1400، 1401 و 1402 به قم تخصیص داده شده، که تاکنون حدود هفت هزار میلیارد ریال از آن را وصول کرده ایم.
معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه اعتبار اختصاص داده شده به قم در سفر هیات دولت به استان، 9 برابر اعتبار سال‌های 99 و 98 است گفت: برای عملیاتی شدن مصوبه‌های این سفر، نیازمند کار جهادی، شبانه‌روزی و به دور از مسائل سیاسی هستیم.
معتمدی یادآور شد: ما در این سفر، در بخش اعتباری، مجوزی و بحث‌های مربوط به تعیین کارگروه‌ها، عدد مشخصی نداریم، اما ظرفیت‌ها بسیار بالا است و پیش‌بینی می‌شود که از این سه بخش، بالای 500 هزار میلیارد ریال طی مدت 10 سال عاید استان شود.
حجم مخزن سد کوچری 98 میلیون متر مکعب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته حجم مخزن سدکوچری 97.906 میلیون متر مکعب است در حالی که حجم مخزن این سد در مدت مشابه سال قبل، 146.632 میلیون متر مکعب بوده‌است.
علی اصغری درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: حجم مخزن سد 15 خرداد نیز بر اساس آخرین آمار 82.809 میلیون متر مکعب می باشد درحالی که در مدت مشابه سال قبل حجم مخزن این سد 101.745 میلیون متر مکعب بوده‌است.
وی با اشاره به این که سدهای کوچری و 15 خرداد از مهمترین منابع تامین کننده آب مورد نیاز استان قم به شمار می‌آیند، ادامه داد: روند کاهشی حجم مخزن این سدها بار دیگر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را به خوبی نمایان می‌سازد.
وی بیان کرد: آب مورد نیاز قم به سختی و باصرف هزینه‌های زیاد تامین می‌شود، به همین دلیل نیازاست تا مصرف آن دربخش‌های مختلف با رعایت الگوی مصرف و سرانه‌های تعیین شده باشد تا مشکلی در فرآیند تامین آب قم به وجود نیاید.
احداث 287 مدرسه خیرساز درقم
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: تاکنون 287 مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز در نقاط مختلف این استان احداث شده‌است.
احمدرضا اجتهادی هفته گذشته درحاشیه کلنگ زنی مدرسه خیرساز حاج حبیب‌الله زیرک در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مدارس در قالب سه‌ هزار و 268 کلاس درس می‌باشد.
وی با اشاره به کلنگ زنی مدرسه خیرساز، اضافه کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار و 20 مترمربع با زیربنایی بالغ بر سه هزار و 100 مترمربع در 2 طبقه در شهرک پردیسان احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: مدرسه فوق شامل 18 کلاس درس، کارگاه، آزمایشگاه، سایت کامپیوتر و همچنین 13 فضا و اتاق‌ جنبی و همچنین یک نمازخانه و یک سالن ورزشی سرپوشیده با مساحت حدود 700 مترمربع می‌باشد.
تحت بیمه رایگان سلامت قرار گرفتن ساکنان مناطق محروم
مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی شهر قائم قم با بیان اینکه حدود پنج هزار تَن در این محله دسترسی به پوشش بیمه خدمات درمانی مناسب ندارند گفت: ارائه خدمات بیمه سلامت رایگان برای این افراد در مناطق کم برخوردار در حال اجراست.
ابوالفضل معرفی با بیان اینکه ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی محله شهرقائم از جمله اولویت های اصلی دفتر تسهیلگری است تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان بیمه سلامت استان، طرح پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برای ساکنان محله شهرقائم آغاز شده‌است.
وی گفت: از ابتدای حضور دفتر تسهیل‌گری در محله شهرقائم، مسائل و مشکل‌های مختلف محله، از طریق رایزنی با نهادهای ذی ربط رو به بهبود استک از جمله مسائل مهم و اساسی در محله شهرقائم، کمبود زیر ساخت‌های لازم در حوزه سلامت و درمان است.
لزوم رفع عقب‌ماندگی‌ها در زیرساخت‌های گردشگری
معاون هماهنگی امور زایران استاندار قم گفت: این استان درحوزه زیرساخت‌های گردشگری عقب‌ماندگی‌های متراکمی دارد که ضروری است طرح های نیمه تمام هرچه زودتر تکمیل شود.
ابوالقاسم مقیمی هفته گذشته درحاشیه بازدید سید محمدتقی شاهچراغی استاندارقم از مراحل ساخت سه هتل پنج‌ستاره در شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از زیرساخت‌های گردشگری که چندین طرح در آن فعال است و به دلایل گوناگون همچون مسایل مالی و قضایی زمین‌گیر شده‌اند، طرح‌های مرتبط با حوزه اسکان است.
وی ادامه داد: در قم درخصوص «اسکان ارزان‌قیمت» برای افراد کم‌بضاعت مانند زایرسرا و «اسکان گرانقیمت» برای پذیرایی از زایران خارجی ، عقب است، تقریبا می‌توان گفت هتل چهارستاره و پنج‌ستاره‌ای که بتواند میزبانی برخی از رویدادهای بین المللی باشد، نداریم.
معاون استاندار قم اضافه کرد: همچنین نیازمند الگوی «اسکان میان‌قیمت» به منظور اقامت زایران، برای قشرهای مختلف جامعه با توانایی‌های مالی متفاوت هستیم.
تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در ادارات قم
استاندار قم، در ابلاغیه‌ای مدیران دستگاه‌های دولتی را موظف به تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در راستای بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران کرد.
در ابلاغیه سیدمحمدتقی شاهچراغی، خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی آمده است: نظر به اهمیت نقش نخبگان و صاحب‌نظران و استفاده از نظرات و تجربیات آنان در تبیین و تحلیل و تصمیم‌سازی مسایل مرتبط با سازمان‌ها، لازم است به نحو مقتضی از این ظرفیت عظیم در دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.
این ابلاغیه حاکی است: لذا مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی با دعوت از نخبگان و صاحب‌نظران مرتبط با حوزه فعالیت تخصصی دستگاه مربوطه، نسبت به تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز اقدام و ضمن برگزاری جلسات منظم و استفاده از ایده‌های نو و تحول‌گرایانه نسبت به بهره‌گیری از نظرات آنان در تصمیمات سازمانی اقدام نمایند.
صدور یکهزار و 450 فقره سند مالکیت در روستاها
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم بااشاره به اینکه سال گذشته یکهزارو 450 فقره سند مالکیت برای املاک روستایی صادر شد، گفت: در سال جاری نیز برای صدور هزار و 500 فقره دیگر هدف‌گذاری شده‌است.
داریوش بلدی درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: سنددار کردن زمین‌ها و املاکی که در روستاها قرار دارند، از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، که تعداد کل سندهای صادر شده برای املاک موجود در روستاهای استان‌، 19 هزار و 500 فقره می‌باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن قم همچنین اجرای طرح هادی روستایی را نیز از جمله وظایف این نهاد انقلابی دانست و گفت: در مورد 124 روستای بالای 20 خانوار استان به صورت 100 درصد طرح هادی به اجرا گذاشته شده‌است.
وی اضافه کرد: در 69 روستای استان نیز افق طرح هادی گذشته و بازنگری طرح صورت گرفته‌است.
بلدی با اشاره به اینکه طبق قانون، طرح هادی مختص روستاهای بالای 20 خانوار است، گفت: قم دارای 76 روستای کمتر از 20 خانوار است که برای این روستاها، طرح هادی نداریم، بلکه تعیین محدوده داریم که 40 روستا تعیین محدوده آن انجام شده و بقیه نیز در حال انجام است.
افزایش 9 برابرای اعتبار اختصاص داده شده به قم در سفر هیات دولت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: اعتبار اختصاص داده شده به استان قم در سفر هیات دولت، 9 برابر اعتبار سال های 99 و 98 است.
ابراهیم معتمدی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت به قم، افزود: 156 طرح در سفر هیات دولت مصوب شد که به 6 طریق قابل‌پیگیری است؛ 77 طرح معادل 48 درصد با مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به‌صورت ریالی است و تا پایان تیرماه باید عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: 2 درصد از مصوبات سرمایه‌گذاری است به ارزش یک‌هزار و 15 میلیارد تومان و 6 درصد مصوبات تسهیلات به ارزش 13 هزار میلیارد تومان است.
قم بدون مدیریت مصرف آب دچار بحران می‌شود
قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب قم با بیان اینکه نیازمند اصلاح الگوی مصرف آب در تمام بخش‌ها هستیم، گفت: اگر مصرف آب در کشور به‌ویژه در این استان مدیریت نشود دچار بحران و مشکل خواهیم بود.
محمد احمدی جبلی با اشاره به قرار گرفتن کشور ایران در منطقه‌ خشک و نیمه‌خشک کره زمین اظهار داشت: باید نگاه به آب به‌عنوان یک کالای یک‌بارمصرف تغییر کند.
وی با بیان اینکه سالانه در کشور حدود 93 میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: از این میزان حدود 90 درصد در بخش کشاورزی، 8 درصد در بخش بهداشت و شرب و مابقی در بخش صنعت و معدن مصرف می‌شود.
بازدید 110 هزار مسافر از مراکز تفریحی
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تاکید بر ظرفیت مغفول زیرساخت‌های تفریحی در جذب گردشگر و افزایش ماندگاری مسافران، گفت: از ابتدای سال جاری افزون بر 110 هزار گردشگر از مراکز تفریحی شاخص قم مانند باغ پرندگان بازدید کردند.
ابوالقاسم مقیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ورود 14 میلیون مسافر به شهر قم در ایام نوروز امسال افزود: در نیمه نخست نوروز سال جاری 95 درصد و در نیمه دوم سفرهای نوروزی نیز 60 ظرفیت مراکز اقامتی استان تکمیل شد.
وی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی معرفی ظرفیت های گردشگری و زیارتی از چالش های ماندگاری مسافران در قم است، افزود: بسیاری از نقاط درخشان قم در حوزه تاریخ، فرهنگ و هنر به شهروندان و مسافران ورودی به این استان معرفی نشده درحالی که هر کدام از آنها به تنهایی ظرفیت بالایی جهت جذب گردشگر دارند.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بر معرفی ظرفیت های گردشگری قم تاکید کرد و گفت: تپه قلی درویش، خانه موزه ها، بازار کهنه، تیمچه ها، خانه صدرا و غارهای وشنوه، مجموعه گنبدسبز، خانه های تاریخی و غیره از مواردی است که تاکنون در سطح ملی و محلی مورد توجه چندانی قرار نگرفته است.
پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز و واحدهای صنعتی
استاندار قم مدیریت مصرف آب در این استان را ضروری دانست و گفت: فضای سبز پیرامون شهر قم و همچنین واحدهای صنعتی غیرغذایی باید پساب را جایگزین آب مصرفی خود کنند.
سید محمدتقی شاهچراغی درنخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در تالار کرامت استانداری افزود: موضوع استفاده نکردن از آب شُرب شهری برای مصارف مربوط به فضای سبز و همچنین واحدهای صنعتی، به شدت مورد تاکید وزارت نیرو می‌باشد.
وی با بیان اینکه از نظر وزارت نیرو باید کلیه چاه‌ها هوشمند شوند افزود: این وزارتخانه در این خصوص ادله‌ای دارد که منطقی است.
وی ادامه داد: وقتی آب شرُب نداریم، و با مشکل اُفت سفره‌های زیرزمینی و نشست زمین مواجه هستیم، باید از زیاده‌روی در مصرف جلوگیری کنیم.
تحصیل 807 دانش آموز قمی در رشته‌های تخصصی کشاورزی
رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی قم با اشاره به تحصیل 807 دانش آموز قمی در رشته‌های تخصصی کشاورزی، گفت: در حال حاضر 13 هنرستان در مناطق مختلف استان میزبان دانش آموزان علاقه مند در رشته های تخصصی کشاورزی است.
محمد رضا نائینی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای گسترش رشته‌های تخصصی کشاورزی در قم، بیان کرد: در سال 97 با هدف آموزش و پرورش کشاورزان آینده، کارگاه های آموزشی برای دبیران رشته های کشاورزی برگزار شد که نتایج خوبی را برای گسترش تخصصی این رشته ها به دنبال داشت.
وی یکی از راه های توسعه کشاورزی دانش بنیان را آموزش های کاربردی در مقطع متوسطه دانست و افزود: در حال حاضر 807 دانش آموز در 13 هنرستان های کل استان در 9 رشته تخصصی کشاورزی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 180 نفر دانش آموز دختر و 627 پسر هستند.
گسترده شدن پوشش بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: پرداخت وام‌های خوداشتغالی و افزایش پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی از مصوباتی است که در قالب سفر رییس جمهوری به قم کلید خورده‌است.
ابوالقاسم مقیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه توسعه زیرساخت های صنایع دستی و اشتغال خانگی از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری است، اظهار داشت: ساماندهی سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی برای ایجاد شهرک های تخصصی نیز در این سفر مورد توجه بوده‌است.
وی افزایش تخت‌های اقامتی را از مصوبات دیگر سفر رییس جمهوری به قم دانست و گفت: شرایط لازم جهت احداث هتل در بلوار پیامبر اعظم کاملا فراهم است و از طرفی شهرداری قم نیز احداث هتل با مشارکت بخش خصوصی اهتمام دارد.
تحویل یکهزار مسکن درقم به اقشار محروم
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن قم گفت: عملیات احداث یکهزار واحد مسکونی ویژه اقشار محروم طی سالهای اخیر در این استان آغاز که تاکنون 700 مسکن تحویل متقاضیان شده‌است.
حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس، اضافه کرد: 300 مسکن باقی مانده نیز از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار بوده و به زودی تحویل اقشار محروم و نیازمند استان قم خواهد شد.
وی با اشاره به تاکیدات امام راحل نسبت به بنیاد مسکن، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه از اهداف این نهاد مردمی است.
میرعمادی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت 63 هزار واحد مسکونی به قم اختصاص یافته که 3 هزار و 600 واحد از این بین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان ساخته می‌شود.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/353326/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب