عصر قم

آخرين مطالب

بازگشت 37 واحد صنعتی به چرخه تولید تا 283 میلیون دلارصادرات از قم اقتصادی

بازگشت 37 واحد صنعتی به چرخه تولید تا 283 میلیون دلارصادرات از قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- تدارک سه هزار و 600 تُن برنج و شکر برای ماه رمضان، بازدید 107 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی قم، مشکل ساز بودن برچسب تاریخی به بافت فرسوده شهر،توسعه کهک قم متناسب با شرایط زیست محیطی این شهرستان، افزایش 52.6 درصد مصرف بنزین طی نوروز، لزوم تعریف درآمدهای پایدار برای بودجه‌های شهر قم، افزایش 56 درصدی ورود خودرو به قم در ایام نوروز و 14 میلیون قطعه جوجه‌ریزی طی یکسال گذشته از دیگر اخبار هفته گذشته قم می‌باشد.

283 میلیون دلار صادرات قم درسال گذشته 

مدیرکل گمرکات قم گفت: بررسی آمارهای تجاری نشان می‌دهد، ارزش کالاهای صادر شده از این استان طی سال‌ گذشته 283 میلیون و 895 هزار و 749 دلار بوده‌است.

اسفندیار دریکوندی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این میزان صادرات در مقایسه با آمار سال 99 که رقم 147 میلیون و 933 هزار و 271 دلار بوده‌است، رشد حدود 92 درصدی را نشان می‌دهد و بیانگر افزایش سهم صادرات در بخش تجارت خارجی استان است.

وی افزود: در همین رابطه طی سال 1400، 295 هزار و 789 تُن کالا در قالب 6 هزار و 9 اظهارنامه از گمرکات قم به کشورهای هدف صادر شد و این میزان به نسبت سال قبل از آن که 125 هزار و 731 تُن کالا بوده‌ بیش از 135 درصد رشد داشته‌است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم فعالیت‌های تجاری در ایجاد درآمد برای استان و تقویت شاخص‌های اقتصادی آن، تاکید کرد: در همین خصوص درآمد کل گمرکات استان در سال گذشته به رقم  308 میلیارد و 284 میلیون تومان رسید.

دریکوندی همچنین با اشاره به این که در حوزه واردات بیشر کالاهای وارد شده به استان را اقلام اساسی و مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد،‌ گفت: در این بخش نیز 62 هزار و 178 تُن کالا به ارزش 303 میلیون و 196 هزار دلار از طریق گمرکات استان قم وارد شد.

بازگشت 37 واحد صنعتی راکد به چرخه تولیددر قم 

 سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با تلاش‌های انجام شده،37 واحد صنعتی راکد در این استان طی سال 1400 به چرخه فعالیت بازگشت و این روند در سال‌جاری با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

اکبر ابدالی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: طی 12 ماهه سال 1400 تعداد 37 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در زمینه تولید صنایع نساجی، غذایی و فلزی، با اشتغال 541 نفر و سرمایه ثابت 3 هزار و 274 میلیارد ریال، فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌است.

وی تاکید کرد:روند تولید واشتغال قم در بخش‌های صنعتی و معدنی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری، سرعت خواهد یافت و در این رابطه با نگاه ویژه مسئولان استان حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت دربخش‌های تولیدی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های صنعتی و معدنی استان 893 هزار و 890 میلیارد ریال است که با این میزان سرمایه‌گذاری برای 61 هزار و 315 نفر در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی فعال در قم فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

تدارک سه هزار و 600 تُن برنج و شکر برای ماه رمضان 

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: 3 هزار و 600 تُن برنج و شکر برای عرضه در بازار قم به‌مناسبت ماه رمضان تدارک دیده شده‌است و در صورت نیاز استان به حجم بیشتری از این اقلام، این کار انجام خواهد شد.

سعید محمدی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: درهمین رابطه 700 تُن برنج هندی، 700 تُن برنج تایلندی، یکهزار و 200 تُن شکر برای مصرف خانوار و یکهزار تُن شکر نیز برای مصرف صنف و صنعت در قم درنظر گرفته‌شد و کار عرضه آن به بازار استان در جریان است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، قم در مناسبت‌های مختلف همچون ماه مبارک رمضان در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با محدودیتی مواجه نیست و در حال حاضر اقلام یاد شده با قیمت مصوب در فروشگاه‌های معتبر استان در دسترس قرار دارد.

بازدید 107 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از بازدید بیش از 107 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در ایام نوروز خبر داد.

 علیرضا ارجمندی با اشاره به استقبال میهمانان نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان اظهار کرد: از تاریخ 25 اسفند تا سیزدهم فروردین جاری، 107 هزار و 759 نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی قم دیدن کردند که جاذبه‌های تاریخی با 91 هزار و 588 نفر در صدر بازدیدها قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به وجود حدود 350 اثر تاریخی و گردشگری ثبت ملی شده در استان ادامه داد: برای آگاهی هر چه بهتر میهمانان نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در قالب نقشه، کتابچه‌های راهنمای گردشگری و بنر در سطح شهر اطلاع‌رسانی شد.

ورود 14 میلیون مسافر نوروزی به قم 

فرماندار قم گفت: حدود 14 میلیون مسافر نوروزی وارد قم شدند که 85 درصد از این مسافران و زائران کمتر از24 ساعت در این شهر اقامت داشتند.

 عباس ذاکریان هفته گذشته در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر، افزود: نزدیک به 15 میلیون و 500 هزار خودرو وارد استان شدند که برخی از آن‌ها فقط از این استان عبور کرده و وارد شهر قم نشدند.

وی اظهار کرد: قبل از نیمه شعبان در شهر مقدس قم کمیته‌هایی تشکیل شد و پیش‌بینی این بود که جمعیت زیادی به قم بیاید از این رو همه استان و شهر بسیج شد و خدمات خوبی به زائران نیمه شعبان داده شد.

برچسب تاریخی به بافت فرسوده شهر قم مشکل‌ساز شده‌است

 تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)گفت: برخی با زدن برچسب تاریخی به بافت فرسوده کاری می‌کنند که هیچ تغییری در آن محدوده نتوان انجام داد که این امر باعث مشکلات و نارضایتی مردم و زائران می شود.

 آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار عباس ذاکریان فرماندار قم در سالن محراب حرم مطهر، افزود: همانطور که برخی با اصرار پروژه‌های بیهوده خود را پیش می‌برند ما هم باید در کار خیر خود اصرار کنیم و کاری کنیم که مشکلات مردم کمتر شود.

امام جمعه قم ادامه داد: در قم کارهای زیادی انجام شده ولی محوریت داشتن حرم حضرت معصومه(س)باید بیشتر مورد توجه باشد و کارهای فرهنگی با محوریت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دنبال شود.

آغاز عملیات بزرگ تعمیر خط انتقال آب قم 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به این که عملیات بزرگ اصلاح و تعمیر شیرهای خط انتقال قدیمی آب از سد 15 خرداد به قم آغاز شد گفت: گذشت زمان باعث فرسودگی و نقص کارایی شیرهای تخلیه آب‌وهوای موجود بر روی این خط لوله 70 کیلومتری شده‌است.

 حسن بختیاری هفته گذشته  با اشاره به قدمت حدود 30 ساله خط انتقال قدیمی آب 15 خرداد به قم، افزایش هدر رفت، کاهش کیفیت آب و مشکلات ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل فرسودگی شیرها را از جمله ضرورت‌های تعمیر پیشگیرانه در خط انتقال برشمرد و ابراز داشت: در همین راستا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم به‌منظور اصلاح و تعمیر شیرهای موجود صورت گرفت.

وی با اشاره به این‌که تعویض 44 فقره شیر تخلیه فرسوده آب و هوا و نصب 20 شیر جدید در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: عملیات اجرایی اصلاح و تعمیر  آغازشده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود 10 روز به طول خواهد انجامید.

توسعه کهک قم متناسب با شرایط زیست محیطی این شهرستان باشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: توسعه صنعتی و خدماتی در شهرستان کهک در این استان باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی این منطقه ارزشمند باشد.

سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با فرماندار شهرستان کهک در سخنانی اظهار داشت: این شهرستان در هر دو حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی دارای ظرفیت های بسیار چشمگیری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور گسترده گردشگران در شهرستان کهک، توسعه صنعتی، خدماتی و گردشگری در این منطقه باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی آن باشد، خاطرنشان کرد: به طور حتم باید برای عدم استقرار صنایع آلاینده و توسعه صنعت پاک و سبز در کهک برنامه ریزی کنیم.

افزایش 52.6 درصدی مصرف سوخت در تعطیلات نوروز

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: مصرف سوخت بنزین در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 52.6 درصد افزایش یافت.

سید محمود طاهری هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از 26 اسفندماه سال 1400  تا 13 فروردین‌ماه، به‌طور میانگین روزانه 2 میلیون و 72 هزار لیتر بنزین در استان قم مصرف شد.

وی اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 52.6 درصد، در مقایسه با سال 99، 206 درصد و در مقایسه با سال 98، 7.7 درصد افزایش یافته است.

لزوم تعریف درآمدهای پایدار برای بودجه‌های شهر قم 

رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: باید برای بودجه‌های شهر به درآمدهای پایدار مراجعه کنیم تا هزینه‌ها کم، بهره‌وری بالا و فشار به شهروندان تعدیل شود.

 حسین اسلامی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی افزود: در این راستا بحث دانش‌بنیان شدن مباحث مدیریت شهری را از شورای اسلامی شهر آغاز کردیم و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم فعال شده‌است.

وی گفت:‌شورای اسلامی شهر قم در سال جدید به مساله بافت تاریخی و قدیمی ورود پیدا کرده و مصوباتی مبنی بر کاهش پهنه بافت تاریخی برای رفع محدودیت ها و همچنین مجوز ساخت یک طبقه بیشتر در بافت فرسوده را پیشنهاد کرده است تا مالکان اراضی بافت فرسوده احساس زیان نکنند و افراد بومی مجبور به ترک بافت فرسوده نشوند.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری قم 3 هزار و 500 میلیارد تومان بود که 95 درصد آن محقق شد، گفت: با توجه به تورم، برای سال 1401 بودجه باید با 40 درصد افزایش یا بیشتر منعقد می شد و قم ظرفیت داشت که بودجه 8 هزار میلیاردی داشته باشد؛ اما به خاطر رعایت حال مردم، اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند؛ بودجه 20 درصد افزایش داشته باشد و بنابراین رقم 4 هزار و 250 میلیون تومان مصوب شد.

اسلامی ادامه داد: در قم 17 طرح نیمه تمام داریم و اولویت شورای اسلامی شهر قم این است که امسال این طرح ها به سرانجام برسند و هیچ موردی غیر از این‌ها شروع به کار نشود.

طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی قم در اولویت بودجه‌بندی قرار گیرند

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی در بودجه‌بندی برنامه‌های عمرانی، گفت: باید در برنامه‌های عمران شهری قم آن دسته از طرح‌ها که نیمه‌تمام هستند را در اولویت قرار داد.

 آیت‌الله علیرضا اعرافی هفته گذشته در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: شهر قم، قلب تپنده فکری ایران و جهان اسلام است؛ از این‌جاست که فکر و اندیشه دینی و روح عبادی و اعتقادی اسلامی به دنیا صادر می شود.

وی داشتن پیوست های فرهنگیِ کشوری و بین المللی را از لوازم برنامه‌های شهری قم دانست و گفت: باید اعضای شورای اسلامی این شهر در تمام برنامه ریزی های خود به این امر دقت داشته باشند.

راه‌اندازی مرکز جامع سرطان قم نیازمند کمک‌های خیرین و دولت است

 استاندار قم، با تاکید بر پیگیری جدی و جهادی برای راه‌اندازی مرکز جامع سرطان استان گفت: تکمیل و راه‌اندازی این مرکز نیازمند کمک‌های ویژه خیرین و دولت است.

 سید محمدتقی شاهچراغی درجلسه بررسی روند ساخت و راه‌اندازی مرکز جامع سرطان استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، با اشاره به سابقه این طرح و پیگیری‌های صورت گرفته برای آماده‌سازی آن افزود: در سفر رییس‌جمهوری به قم، اعتبار خوبی برای این مرکز مصوب شد.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری برای تخصیص به موقع منابع و اعتبارات مالی مورد نیاز طرح ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید با پیگیری های جدی و جهادی خود، موانع و مشکلات پیش روی این طرح را مرتفع کنند.

«مرکز جامع سرطان قم» که در قالب طرح ملی آمایش سرزمینی مراقبت از سرطان در ایران اجرا می شود از جمله طرح‌های مهم قم است که در محل بیمارستان شهید بهشتی شهر قم و با سرمایه‌گذاری و مشارکت خیرین و منابع دولتی ساخته خواهد شد و به طور کامل به ارایه خدمات تشخیصی و درمانی سرپایی و بستری در حوزه مراقبتی سرطان خواهد پرداخت.

افزایش 56 درصدی ورود خودرو به قم در ایام نوروز 

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، گفت: طی ایام نوروز 1401 ( 25 اسفند لغایت 13 فروردین ماه 1401)، افزون بر 3 میلیون و 359 هزار و 530 دستگاه خودرو به شهر قم وارد شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( 2میلیون و 155 هزارو940 دستگاه )، 56 درصد افزایش داشته‌است.

 حسین زنجیرانی فراهانی افزود: طی همین مدت، افزون بر سه میلیون و 673 هزار و 25 دستگاه خودرو به استان قم وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( 2میلیون و 239 هزار و 250 دستگاه)، 64 درصد افزایش داشته‌است.

وی در ادامه بیان داشت: بیشترین میزان تردد ثبت شده، توسط سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان قم، مربوط به آزادراه تهران- قم، با تعداد یک میلیون و 135 هزار و 470دستگاه خودرو، از زمان شروع طرح نوروزی بوده‌است.

زنجیرانی فراهانی محورهای آزادراه قم – تهران با تعداد تردد 969 هزار و 549 دستگاه خودرو، بزرگراه قم- سلفچگان با تعداد 593 هزار و 414 دستگاه خودرو را، هریک به ترتیب دیگر محورهای پرتردد استان طی بازه زمانی یاد شده عنوان کرد و افزود: کمترین میزان تردد خودرو که توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان ثبت شده، هریک به ترتیب، مربوط به بزرگراه دستجرد- سلفچگان، با تعداد 59 هزار و 90 دستگاه خودرو، محور کهک- لنگرود، با تعداد 76 هزار و 10  دستکاه خودرو، همچنین محور قدیم قم- تهران با تعداد 80 هزارو 475 دستگاه خودرو بوده‌است.

انجام 14 میلیون قطعه جوجه‌ریزی طی یکسال گذشته 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: درسال 1400،‌ 14 میلیون و 112 هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفت.

منصور دیان اردستانی هفته گذشته  بیان کرد: با وجود مشکل‌های موجود مرتبط در زمینه تولید، با مدیریت صورت گرفته و اقدام‌های انجام شده همراه با همکاری فعال تشکل‌های طیور و واحدهای مرغداری گوشتی، این میزان جوجه‌ریزی در استان قم محقق شد.

وی افزود: میزان جوجه‌ریزی انجام شده طی سال گذشته درقم بیش از اهداف کمی و شاخص‌های درنظر گرفته‌ شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تولید گوشت مرغ بود و موجب افزایش سطح تولید این محصول مهم پروتئینی در استان شد.

وی ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی درسال 99 برابر با 12 میلیون و 225 هزار قطعه بود که رقم فوق در سال 1400 با رشد مطلوبی همراه شد و این روند رو به رشد در سال‌جاری نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/352981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

105 هکتار از بیابان‌های قم کانون تولید ریزگرد شده‌است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

مدت زمان عمل لازک چشم

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

80 درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد

عملیات اجرایی منوریل قم پس از 10 سال توقف آغاز می‌شود

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

عوارض خطرناک کبد چرب

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی

ما دو جور بخشنده داریم!

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

تهیه 3000 سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور