عصر قم

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت:

پرداخت تسهیلات 433میلیاردی اشتغال تاآغاز ساخت 1800 واحد مسکونی درقم اقتصادی

پرداخت تسهیلات 433میلیاردی اشتغال تاآغاز ساخت 1800 واحد مسکونی درقم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- پرداخت تسهیلات433 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال ،آغاز عملیات ساخت 1800 واحد مسکونی ،انتصاب سرپرست فرمانداری قم، خشکسالی شدید در 36 درصد مساحت قم و ارتحال آیت الله علوی گرگانی از اخبار هفته گذشته قم بود.

آماده سازی 260 مدرسه در قم برای اسکان مسافران نوروزی ، تحقق 90 درصدی بودجه 1400 شهرداری، چهارفوتی درحوادث چهارشنبه‌ آخر سال،لزوم تامین حقابه دریاچه نمک، برپایی سیاه چادرهای عشایری ، عملیاتی شدن طرح ایمنی و ترافیک در 45 روستای قم ، تایید مدارک 59 هزار متقاضی مسکن ، واگذاری یک‌هزار و 170 هکتار اراضی برای احداث فضای سبز به شهرداری از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
پرداخت تسهیلات433 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری 433 میلیارد تومان تسهیلات به 71 واحد صنعتی استان پرداخت شده که با جذب این اعتبارات 184 شغل جدید ایجاد و 2 هزار و 180 اشتغال نیز تثبیت شده‌است.
اکبرابدالی هفته گذشته درحاشیه چهل و دومین کارگره ستاد تسهیل و رفاه موانع تولید در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به عملکرد یک سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، بیان کرد: این کارگروه از ابتدای سال جاری 564 مصوبه برای واحدهای تولیدی داشته که 60 درصد از آنها اجرایی شده و 29 درصد نیز در دست اقدام است، همچنین 7 درصد از این مصوبات بدلیل عدم ورود دستگاه های اجرایی تاکنون پیشرفت و موفقیتی نداشته است.
وی با اشاره به مصوبات چهل و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بیان داشت: با تصویب این کارگروه مشکلات چاه های آب استان در زمینه افزایش بهای قیمت برق با حداکثر تعامل و همکاری شرکت توزیع نیروی برق طی سه هفته کاری آینده حل خواهد شد.
آغاز عملیات ساخت 1800 واحد مسکونی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات ساخت یک هزار و 800 واحد مسکونی در اراضی 22 هکتاری پردیسان قم آغاز شد.
داریوش بلدی در این رابطه افزود: از ابتدا برای ساخت تعداد 700 واحد مسکونی در این اراضی برنامه ریزی شده بود که با کارسازی، پیگیری و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان این سهم به تعداد یک هزار و 800 واحد افزایش یافت.
وی گفت: این اراضی در بلوار 100 متری امام صادق(ع) و در کنار میدان شهید مکیان پردیسان قم قرار دارد.
وی در خصوص طولانی شدن شروع ساخت این واحدها توضیح داد: در این محدوده 70 هکتار زمین با کاربری غیر مسکونی وجود داشت که 22 هکتار از آن برای ساخت واحدهای مسکونی تغییر کاربری داد.
ارتحال آیت الله علوی گرگانی
آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه 24 اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.
آن عالم ربانی در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال 1359ق (خرداد 1318 ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.
این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.
ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمران آن مرحوم است.
انتصاب سرپرست فرمانداری قم
استاندار قم هفته گذشته طی حکمی عباس ذاکریان را به سمت سرپرستی فرمانداری شهرستان قم منصوب کرد.
در حکم سید محمدتقی شاهچراغی آمده است: نظر به پیشنهاد معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و با عنایت به توانمندی، تعهد و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست فرمانداری قم منصوب می‌شوید.
وی در ادامه تاکید کرده است: امید است با اتکال به خداوند و در چهارچوب وظایف مصوب در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و تحقق اهداف و سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر شاخص عدالت محوری، مردم‌داری، پاکدستی و فساد ستیزی در خدمت رسانی هر مطلوب به مردم شریف موفق و موید باشید.
مرتضی حیدری از بیست‌وهشتم اسفندماه 97 فرماندار شهرستان قم بود.
تحقق 90 درصد بودجه 1400 شهرداری قم
شهردار قم با اشاره به تحقق بودجه 36 هزار میلیارد ریالی سال جاری گفت: شهرداری قم در حال آماده کردن تفریغ بودجه امسال است و نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد که بودجه سال 1400 شهرداری بیش از 90 درصد محقق شده‌است.
سید مرتضی سقائیان نژاد درگفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری چند مرحله افتتاح طرح‌های شهرداری قم اظهار داشت: آخرین مرحله افتتاح 100 طرح به ارزش 10 هزار میلیارد ریال بود که در روزهای پایانی امسال در اختیار مردم قم قرار گرفت.
شهردار قم با اشاره به اینکه آخرین طرحی که به نتیجه رسید بوستان زائر است که در اختیار مردم قم قرار خواهد گرفت بیان داشت: مرحله سوم خیابان شهید روحانی یا خیابان سردار شهید صادقی و طرح بلوار شهیدان برقعی که در آخرین مرحله افتتاح پروژه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت از شاخص‌ترین طرح‌های امسال بود. 
وی افزود: ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در سال جاری نوسازی شد و در آخرین روزهای امسال نیز قرارداد 50 دستگاه اتوبوس دیگر با سازمان شهرداری ها امضا شد و بودجه‌اش واریز می‌شود تا در ارتباط با حمل و نقل عمومی دیگر دغدغه نداشته باشیم.
برپایی سیاه چادرهای عشایری همزمان با سال جدید
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: سیاه چادرهای عشایری قم در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی میزبان گردشگران نوروزی با هدف تقویت اقتصاد عشایری خواهد بود.
علیرضا ارجمندی هفته گذشته در گفت و گویی با اشاره به نزدیکی به آغاز سال جدید اظهار کرد: پس از گذشت دو سال محدودیت‌های کرونایی،جشن نوروزگاه 1401 با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به میزبانی مجموعه تاریخی گنبد سبز، خانه تاریخی ملاصدرا و با برپایی سیاه چادر عشایر در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار با مشارکت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی و امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی قم، عشایر استان در جشن نوروزگاه با برپایی سیاه چادر از گردشگران نوروزی میزبانی می‌کنند.
ارجمندی با بیان این که این نوروزگاه محلی برای معرفی لباس، صنایع دستی تولیدت دامی عشایر خواهد بود، گفت: عشایر می‌توانند با نواهای محلی، غذاها و نوشیدنی‌های سنتی از مسافران پذیرایی کرده و تولیدات لبنی، گیاهان دارویی تولیدی و محصولات صنایع‌دستی خود را به مسافران عرضه کنند.
عملیاتی شدن طرح ایمنی و ترافیک در 45 روستای قم
معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح آموزشی انگیزشی ایمنی و ترافیک، جهت ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه، راکبان موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در سطح 45 روستای استان، به اجرا گذاشته شد.
حمید سالاری اظهار داشت: همه ساله در قالب طرح‌هایی شامل امور فرهنگی فیزیکی، به ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، راکبان موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی در سطح روستاها و گلوگاه‌های جاده‌ای در استان اقدام می‌شود.
وی با بیان‌که اقدام‌های فیزیکی شامل نصب علائم، اجرای شیار لرزاننده، نصب سرعت‌گاه، اجرای خطوط و نقوش ترافیکی است تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز اقدام‌هایی در قالب اجرای برنامه‌های آموزشی انگیزشی، اجرای مسابقه‌های پیامکی، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی منقش به پیام‌های ترافیکی کیف، جامدادی و دفترچه بازی اجرای برنامه‌های نمایشی و تیزرهای تلویزیونی در بین مجموعه هدف اجرا می‌شود.
لزوم تامین حقابه دریاچه نمک
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مدیریت یکپارچه و تأمین حقابه دریاچه نمک و تالاب های استان موضوع بسیار مهمی است که باید به هر شکل ممکن انجام شود.
ابراهیم معتمدی هفته گذشته درجلسه کارگروه مدیریت زیست بومی دریاچه نمک و کانون های گرد و غبار قم افزود: مدیریت تالاب‌ها اگر وابسته به منابع دولتی باشد، راه به جایی نخواهد برد، از این رو باید بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه جذب سرمایه‌گذاری گردشگری برای دستیابی به اهداف زیست محیطی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه هر نوع سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی باشد، از حمایت کامل از سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید فقط نقش نظارتی و برنامه‌ریزی داشته باشند و بخش خصوصی برای انجام پروژه ها مشارکت کند.
خشکسالی شدید در 36 درصد مساحت قم
مدیرکل هواشناسی قم با بیان اینکه امسال زمستان خشکی را در این استان پشت سر گذاشتیم گفت: 36 درصد از مساحت قم خشکسالی شدید، و همین مقدار نیز خشکسالی بسیار شدید را دارد.
مهران حیدری بنی هفته گذشته در جلسه مدیریت بحران قم، در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: تا 24 اسفندماه جاری قم جز معدود استان‌هایی است که تراز بارش دریافتی آن، نسبت به بلند مدت، که حدود 30 سال می‌باشد، مثبت بوده است.
وی افزود: نرخ بارش در قم 4.6 درصد و حجم آن نیز 108 میلی‌متر است.
حیدری بنی با اشاره به اینکه نرخ بارش دریافتی نیز در مقایسه با سال گذشته 3.6 درصد افزایش داشته گفت: ما یک زمستان خشکی را نسبت به بلند مدت سپری کردیم، در بین شهرستان‌های استان نیز کهک وضعیت مناسب‌تری را نسبت به بقیه مناطق ندارد.
چهار فوتی در حوادث چهارشنبه‌ آخر سال
رییس اورژانس 115 قم گفت: در حوادث چهارشنبه آخر سال در این استان ، 40 نفر مصدوم شده و 4 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
علی بیگدلی درگفت و گویی اضافه کرد: دو آقای 19 ساله و 20 ساله و یک نوجوان 13 ساله و یک خانم 19 ساله در حوادث چهارشنبه آخر سال جان خود از دست دادند.
تایید مدارک 59 هزار متقاضی مسکن
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌وشهرسازی نیز قم گفت: تاکنون 126 هزار متقاضی مسکن در استان موفق به ثبت نام شدند و تا این لحظه مدارک بیش از 59 هزار تَن از آنها مجاز شناخته شد.
داوود طلوعی اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف مردم اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 126 هزار متقاضی در سامانه نام نویسی کرده‌اند افزود: از این تعداد 83 هزار متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا مرحله 6 بوده‌اند.
طلوعی گفت: تاکنون تعداد 59 هزار متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط نداشتن سابقه مالکیت دولتی، نداشتن سابقه مالکیت شخصی و همچنین تاهل و سابقه پنج سال سکونت، مجاز و تایید شده‌اند و به مرور بررسی و پالایش متقاضیان ادامه خواهد داشت که پروسه زمان‌بری خواهد بود.
وی با بیان اینکه مهلت نهایی ثبت‌نام برای متقاضیان مسکن در استان 29 اسفند خواهد بود گفت: تاکنون حدود 100 هزار متقاضی متاهل و 27 هزار متقاضی مجرد در سامانه ثبت نام کرده‌اند.
آماده سازی 260 مدرسه در قم برای اسکان مسافران نوروزی
مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش قم گفت: 260 باب مدرسه در نقاط مختلف شهر قم در راستای اسکان مسافران و زائران نوروزی تجهیز شده‌است.
غلامرضا رضایی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امسال با توجه به مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تمهیداتی برای پذیرش زائران فراهم شده و دستگاه‌های استان در این راستا تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش قم حدود 260 باب مدرسه با ظرفیت 2 هزار و 650 کلاس درس را با امکانات اولیه و ضروری اسکان در قالب درجه‌بندی الف و ب آماده کرده‌است.
رضایی خاطرنشان کرد: اگر درخواست اسکان بیش از ظرفیت باشد، سالن‌های ورزشی و سایر سالن‌های وابسته به آموزش‌وپرورش نیز فعال خواهد شد.
واگذاری یک‌هزار و 170 هکتار اراضی برای احداث فضای سبز به شهرداری
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: به‌زودی حدود یک‌هزار و 170 هکتار از اراضی شهر قم برای احداث فضای سبز به شهرداری واگذار می‌شود.
ابراهیم قاضیان در این زمینه افزود: کلان‌شهر قم با تراکم بالای جمعیت، اقلیم گرم و خشک و توسعه شهرک صنعتی و به‌تبع آن آلودگی هوا، نیازمند توسعه فضای سبز شهری به‌عنوان ریه‌های تنفسی است که این اداره کل در راستای ماموریت سازمانی خود اقدام به واگذاری زمین با کاربری فضای سبز به شهرداری می‌کند.
وی در خصوص جزییات واگذاری این اراضی، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تخصیص 158 هکتار اراضی بوستان ولایت در ابتدای مسیر قم- تهران و 11 هکتار اراضی در شرق بوستان پرندگان حدفاصل صفاشهر و شهرک قدس از جمله اقدامات این اداره کل برای توسعه فضای سبز شهر است.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/352172/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود