عصر قم

آخرين مطالب

تاکيد مراجع تقليد بر تداوم رابطه خوب دولت با حوزه علميه/تقدير روحاني از حمايت هاي آيات عظام روحانیت

  بزرگنمايي:

قم انلاين- حضرات آيات عظام وحيد خراساني، مکارم شيرازي، صافي گلپايگاني و شبيري زنجاني همچنين مشارکت بالاي مردم در انتخابات 29 ارديبهشت را تحسين کردند و بر اين باور بودند به همان اندازه که مردم به صورت گسترده در انتخابات حاضر و شور آفريدند بايد به آنها خدمت شود و بايد قدردان آنان باشيم.
آنها همچنين براي موفقيت حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران در مسير خدمت گذاري بيشتر به مردم، اداره امور کشور و تلاش مضاعف در مسير رشد و ارتقاي معنويت در جامعه دعا کردند.

**آيت الله ناصر مکارم شيرازي مراجع تقليد در ديدار رئيس جمهوري با تاکيد بر تقويت رابطه دولت با حوزه ها و مراجع تقليد گفت: دولت رابطه خود را با حوزه قوي تر کند. البته رابطه قوي بوده اما قوي تر کنيد، بالاخره حوزه مي تواند حامي خوبي در مسائل مختلف باشد.
وي با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: آن استقبال پرشور مردم، توقعات و انتظاراتي هم به همراه دارد؛ بايد به همان اندازه که آنها استقبال کردند و واقعا شور آفريدند در مقابلش، به اين مردم خدمت کرد.
وي ادامه داد: الحمدلله انتخابات بسيار باشکوه، پرشور و با امنيت برگزار شد و مردم دنيا فهميدند که اينجا برخلاف برخي کشورهاي منطقه داراي دموکراسي است. کشورهايي که به قول شما درونشان يک صندوق رأي هم نديده اند، وقتي نگاه مي کنند و دموکراسي ما را مي بينند، واقعا وحشت مي کنند چون نمي دانند جواب مردم خود را چه بدهند.

*تاکيد بر مسائل اخلاقي و ديني
آيت الله مکارم شيرازي همچنين گفت: هرچند اقتصاد مسأله مهم اين کشور است، ولي در کنار آن، مسائل اخلاقي و ديني هم نبايد فراموش شود. چون اولا ما مسلمانيم و نظام ما هم نظام جمهوري اسلامي است.بنابراين ما پايبند به يک سلسله مسائل اخلاقي هستيم و مي دانيم اين مسائل در اقتصاد هم تأثير دارد.
وي ادامه داد: اينها را بايد طوري محکم کرد که متزلزل نشود. بعضي ها خيال نکنند که اوضاع عوض شده است! ما اساس کارمان اسلام بوده است و همچنان بايد به آن اساس وفادار باشيم. از جمله اين مسائل، مسأله حجاب است که از مسائل ضروري اسلام بوده و جاي ترديد در آن نيست.
اين مرجع تقليد بيان داشت: من به يکي از خبرنگاران فرانسوي گفتم شما از اين يک متر روسري که دختران و زنان ما روي سر مي اندازند چه ناراحتي اي داريد؟ گفت براي ما خطرناک است، براي حکومت ما خطرناک است. گفتم يعني همين يک متر! گفت بله همين يک متر. غرض اينکه آنها مي خواهند دين را از ما بگيرند، ولي ما بايد آن را حفظ کنيم.

*تاکيد بر تلاش مضاعف براي رفع مشکلات مردم
آيت الله ناصرمکارم شيرازي در ادامه اظهار داشت: انتظارات مردم را تا آنجايي که مي شود، بايد برآورده کرد. البته مشکلات و موانع زياد است، ميراث هاي گذشته هم ميراث خوبي نيست ولي بايد با همه اينها مقابله کرد.
وي ادامه داد: ما آمارهاي اقتصادي ارائه شده چه راجع به تورم و چه افزايش رشد و... را زير سؤال نمي بريم ولي مردم مي خواهند اثر و نتيجه اين آمارها را در زندگيشان ببينند و لمس کنند.

*سبدکالا براي افراد ضعيف
آيت الله مکارم شيرازي بيان داشت: ضمنا در برخي کشورها معمول است که سبدهاي غذايي به کارمندان و به افراد ضعيف جامعه مي دهند، اگر سبدهاي غذايي در اين زمينه داده شود خوب است. ما خودمان براي بسياري از مناطق محروم کشور کمک مي کنيم و سبد غذايي مي فرستيم وليکن در ابعاد وسيع تر، دولت مي تواند ان شاءالله در ماه رمضان اقدام کند.

*تاکيد بر افزايش کيفيت در توليدات داخلي
اين مرجع تقليد خطاب به رئيس جمهوري گفت: هر چند من مي دانم که شما توجه داريد ولي به عنوان تأکيد مي گويم بايد دعوت به صرفه جويي و مصرف توليدات داخلي کرد. البته به موازات آن بايد سفارش به بالابردن کيفيت در توليدات داخلي نمود.
وي افزود: مردم وقتي مي بينند کيفيت برخي اجناس پايين است خواه ناخواه سراغ جنس خارجي مي روند، اگر از طريق رسمي هم نشد از طريق قاچاق وارد مي کنند و اين مشکلات پيش مي آيد. لذا توليد کنندگان ما نياز به آموزش مستمر دارند که سراغ کيفيت توليد بروند تا بتوان جلوي قاچاق و جلوي واردات از خارج را گرفت.

*يارانه هاي عمومي
آيت الله مکارم شيرازي در اين ديدار همچنين در ارتباط با مساله يارانه ها گفت: از قديم روي يارانه هاي عمومي حساسيت داشته و دارم. اين مشکل هم بايد حل مي شود يعني به آن اشخاص که واقعا نيازمندند هر چه داده شود سه برابر و يا پنج برابر و... خوب است ولي نه براي متمکنان. براي اين کار نيز راه هاي عملي وجود دارد که بايد روي آن فکرشود.

*تاکيد بر اشتغال جوانان
وي با اشاره به وضعيت اشتغال جوانان نيز گفت: اگر پدر خانواده احتياج به شغل داشته باشد بايد او را در اولويت قرار داد. البته به زنان هم مي توان شغل داد ولي (در اين شرايط سخت) بايد اولويت ها را در نظر گرفت. چون پدر، نان آور خانه است و ديگران، نان خور اين خانه هستند.
آيت الله مکارم شيرازي بيان داشت: ما نمي توانيم به همه نگاه يکسان داشته باشيم و هر تعدادي که به آقايان شغل مي دهيم به آنها نيز همان تعداد بدهيم. اولويت ها بايد در اين مسأله در نظر گرفته شود.

*ضرورت افزايش نظارت بر بانک ها
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: مردم از بانک ها خيلي ناله مي کنند. مرتب نامه هايشان براي ما مي آيد و اين نامه ها واقعا نشان مي دهد که بانک ها خيلي فشار مي آورند. آن قول هايي که دادند مبني بر اين که ارفاق هايي کنند، گاهي عمل شده و گاهي عمل نشد.
آيت الله مکارم شيرازي ادامه داد: اگر اين بانک ها تحت نظام درستي قرار بگيرند، مسلما خدمت بزرگي به جامعه مي شود. اقتصاد مملکت هم وابسته به بانک هاست تا بانک ها اصلاح نشود، اقتصاد هم اصلاح نخواهد شد.

*پيشنهاد کاهش ساعت کار ادارات در ماه رمضان
اين مرجع تقليد در اين ديدار به رئيس جمهوري پيشنهاد داد: با توجه به اينکه در بسياري از کشورهاي اسلامي معمول است که در ماه رمضان يک مقدار از ساعات کار ادارات را کم مي کنند و نشان مي دهند که ما طرفدار روزه گرفتن شما هستيم، اگر اين موضوع امکان داشته باشد، ما هم با ساير کشورها در اين مساله هماهنگ شويم و اهميت و رسميت ماه رمضان را در کشور نشان دهيم.

*مناظره هاي انتخاباتي
آيت الله مکارم شيرازي در ارتباط با مناظره هاي انتخاباتي گفت: اين مناظره ها خواه ناخواه يک آسيب هايي به جامعه رسانده است! اين آسيب ها بايد برطرف شود و محبت جانشين آن شود، آن ايام يک فضايي بود و حالا ما در فضاي ديگري هستيم.
وي خطاب به رئيس جمهوري گفت:مسأله مهمي که ان شاءالله از نظرتان دور نيست اين است که در اين انتخابات، يک اقليت قوي در مقابل شما بوده است، اينها را بايد به کار گرفت. در ميان اين ها، عقلا و افراد آگاهي وجود دارد که از آنها بايد استفاده کرد.
آيت الله مکارم شيرازي بيان داشت: طوري شود که همان انسجامي که گفتيد حاصل و معلوم شود که شما متعلق به همه کشور هستيد. من در موقعي که رأي انداختم گفتم: الحمدلله اين انتخابات به نظر من خيلي پرشور است، اما دو مطلب با شما مردم دارم، اول اينکه هرکس انتخاب شد رئيس جمهوري همه است و دوم آن کسي که انتخاب شد همه شما را از خودش بداند، يعني موضوع طرفيني باشد، نه اينکه همه مسئولان را از جناح خود انتخاب کند.

*تاکيد بر انتقاد پذيري
وي همچنين گفت: اميدواريم که ان شاءالله انتقادپذيري تان را بيشتر کنيد و همه کارها به خوبي پيش برود تا مردم نيز همراهي کنند. در اين ايام ماه مبارک رمضان بايد متوسل به ذات پاک پروردگار شويم و از خدا بخواهيم کمک کند و همه دست به دست هم بدهند و مشکلات را که حجم آن زياد است برطرف سازند.
آيت الله مکارم شيرازي نيز خطاب به رئيس جمهوري گفت: شما در بيانات خود، توضيحات خوبي ارائه داديد و ما دعا مي کنيم که ان شاءالله بتوانيد همچنان برنامه هايتان را ادامه دهيد، شما وعده هاي خوبي به مردم داده ايد، ان شاءالله اين وعده ها انجام مي شود.

**آيت الله صافي گلپايگاني: پاسخ به انتظارات و توقعات مردم ضروري است
آيت الله صافي گلپايگاني از ديگر مراجع تقليد نيز در ديدار با رئيس جمهوري ، تمام مسئولان اعم از قواي سه گانه و نخبگان را به تلاش بيش از پيش براي پاسخ به انتظارات و توقعات مردم فرا خواند.
وي گفت:دولت نيز در تداوم همه برنامه هاي مفيد و سازنده اي که براي رفع مشکلات اقتصادي مردم داشته است، بايد آن برنامه ها را با هدف رفع سريع تر مشکلات مردم با شتاب بيشتري ادامه دهد.

*تاکيد بر تداوم ثبات و آرامش در دولت دوازدهم/ضرورت تقويت رشد و ارتقاي معنويت در جامعه
آيت الله صافي گلپايگاني در اين ديدار همچنين گفت: هميشه دعاگوي دولت و شخص رييس جمهوري هستم، دولت دوازدهم بايد همان رويه اي را که در دولت يازدهم در ايجاد ثبات و آرامش داشت، پي گيرد.
وي ادامه داد: مهمتر از همه اينها، تلاش مضاعف در مسير رشد و ارتقاي معنويت در عرصه جامعه است.مردم ديندارند و وقتي مي بينند دولت در امور ديني خدمت مي کند خوشحال مي شوند و اينگونه حمايت مي کنند، دولت در حوزه تقويت و گسترش معارف اسلامي مثل هميشه بايد مورد تاکيد قرار گيرد.

*تبريک به دولت به خاطر آرامش و امنيت انتخابات
آيت الله صافي گلپايگاني درادامه با تبريک موفقيت دولت در برگزاري انتخابات با آرامش و امنيت کامل، مشارکت چشمگير مردم در انتخابات را يکي از نقاط عطف جمهوري اسلامي ايران و موهبتي براي کشور دانست و تاکيد کرد: همه نظام و مسئولان بايد قدردان اين مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند.
آيت الله صافي گلپايگاني در بخش ديگري از سخنان خود به خطاب به رئيس جمهوري گفت: روابط دولت و حوزه پيوسته وسيع و مداوم بوده که اين مورد تقدير است و بايد اين روابط پررنگ و موثر ميان مرجعيت، حوزه هاي علميه و دولت تداوم يافته وبيش از پيش تقويت شود.

**آيت الله موسي شبيري زنجاني از ديگر مراجع تقليد نيز در ديدار با رئيس جمهوري ، ايشان را فرزند و بزرگ شده حوزه و مکتب اهل بيت(ع) دانست و گفت: با توجه به اينکه شما اهل حوزه هستيد انتظار ما اين است که ديانت افراد را در درجه اول اهميت قرار دهيد.
وي ادامه داد: افرادي در داخل و خارج کشور هستند که به شکل هاي مختلف مي خواهند به اعتقادات افراد ضربه بزنند. بايد اهتمام داشت که جلو سم پاشي هاي آن ها گرفته شود.

*خدمت به مردم بهترين عبادت
آيت الله شبيري زنجاني خاطرنشان کرد: وظيفه سنگيني بر عهده شماست اما بايد توجه داشت که اهل سلوک معتقدند از برترين عباداتي که در مسير تقرب به خداوند موثر است، خدمت به مردم است. حالا شما توجه کنيد که مردمي که شما به آن ها خدمت مي کنيد مسلمان و شيعه اهل بيت (ع) هستند و اين استثناء باعث مضاعف شدن اين اجر و پاداش مي شود.
وي دعا کردن براي خدمت گزاران به مردم را وظيفه خود دانست و خطاب به رئيس جمهوري منتخب فرمود: زيارت شما و شنيدن تلاش هاي دولت شما توفيق شد، در اين مسير از خداوند متعال و حضرات معصومان (ع) کمک بگيريد که بسياري از گره ها با توکل و توسل باز مي شود.

**تاکيد آيت الله وحيد خراساني بر گفت وگو با دنيا به نحو احسن
آيت الله وحيد خراساني نيز در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني براي توفيق رئيس جمهوري در اداره امور دعا کرد و گفت: بر طبق دستور قرآن شريف با مردم دنيا بايد به نحو حسن گفت وگو نمود، پروردگار متعال مي فرمايد: با مردم، نيکو سخن بگوييد،نه فقط با مسلمين بلکه با ناس و تمام مردم دنيا بايد با زبان حسن و نيکو سخن گفت.
وي ادامه داد: اين مناصب همانطور که قرآن شريف مي فرمايد گذراست. تا مي توانيد در اين مدت به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد.

** روحاني: خود را فرزند حوزه علميه مي دانم
رئيس جمهور اسلامي نيز در ديدارها از علما، مراجع تقليد و حوزه هاي علميه به خاطر پشتيباني از دولت در شرايط سخت تقدير کرد و گفت: دولت تمام تلاش خود را براي کاستن از فقر ، گسترش توليد و اشتغال بکار گرفته است و در همين راستا مي توان به افزايش مستمري سه برابري اقشار کم درآمد و برنامه هاي گسترده براي بالابردن سقف اين کمک ها در دولت دوازدهم اشاره کرد.
وي ادامه داد: من خودم را فرزند حوزه علميه مي دانم و لذا روابط بسيار گرم و صميمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه هاي علميه در دولت دوازدهم نيز پيگيري و تداوم مي يابد.
روحاني تصريح کرد: حوزه هاي علميه، بويژه حوزه علميه قم و مراجع عظام تقليد يکي از بزرگترين پشتوانه ها و سرمايه هاي معنوي و فرهنگي ملت و دولت است و بي ترديد نظرات مراجع عظام و روحانيت معظم را براي دولت و مردم راهگشا مي دانيم.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه ما خود را موظف به گسترش معارف ديني و رشد و اعتلاي دين و مذهب در جامعه مي دانيم، اظهارداشت: تک تک وزرا و مسوولان در دولت در خدمت مراجع و آماده پيگيري رهنمودهاي آنان و تبيين مسايل مختلف کشور هستند.
وي در ادامه با تشريح برنامه هاي انجام شده دولت در ارتباط با موضوع شبکه هاي اجتماعي،ضمن ارائه گزارشي از برنامه هاي دولت در ايجاد زيرساخت ها و شبکه ملي اطلاعات ، اظهارداشت: مرحله نخست شبکه ملي اطلاعات افتتاح شده و اجراي فازهاي بعدي اين شبکه ملي در دولت دوازدهم با شتاب بيشتري ادامه مي يابد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/4929/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

105 هکتار از بیابان‌های قم کانون تولید ریزگرد شده‌است