عصر قم

آخرين مطالب

نگاهي به کارنامه دولت درخدمات رساني به مناطق روستايي قم/ بيمه 50 هزار نفر/بهسازي 75کيلومتر محور روستايي اقتصادی

  بزرگنمايي:

قم انلاين- تلاش براي بهبود وضعيت معيشت و رفاه مردم يکي از وظايف مهم دولت هاست؛ ارتقاء وضعيت معيشت، رفاه و افزايش سطح خدمات رساني به مردم مي تواند جامعه و رفتار اجتماعي مردم را با دور کردن از تنش هايي که در نتيجه سختي ها پديد مي آيد، به سمت نشاط و آرامش سوق دهد.
در اين ميان ساکنان روستاها و همچنين مناطق کم برخوردار شهرها به عنوان بخش مولد که کمترين هزينه را به دولت ها تحميل مي کنند، مورد توجه دولت يازدهم قرار گرفت.
دولت يازدهم با برگزيدن شعار تدبير و اميد و عمل به آن اقدام هاي مفيد و موثري در اين خصوص براي قشرهاي مختلف داشته که از آن جمله مي توان به اقدام هايي در حوزه هاي راه روستايي، بيمه قشرهاي کم درآمد، اختصاص زمين به روستاييان و بهداشت و درمان اشاره کرد.

**مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي قم با اشاره به برنامه هاي اين بنياد در راستاي خانه دار شدن روستاييان، گفت: احداث و واگذاري 738 واحد مسکوني و واگذاري 382 قطعه زمين به روستاييان در سال جاري در دست اقدام است.
غلامرضا صالحي با تاکيد بر لزوم نوسازي خانه هاي روستاييان در برابر بلاياي طبيعي، ادامه داد: با شناسايي هاي صورت گرفته مشخص شده کمتر از 50 درصد واحدهاي روستايي استان قم فرسوده است که با اهتمام و برنامه ريزي مسئولان اين بخش در طول پنج سال قابل نوسازي است.
وي بيان کرد: در حال حاضر بنياد مسکن 200 ميليون ريال وام مسکن با سود پنج درصد براي نوسازي و بهسازي خانه هاي فرسوده روستايي پرداخت مي کند.
صالحي اضافه کرد: براي افرادي که بضاعت مالي ندارند نيز 50 ميليون ريال تسهيلات بلاعوض پرداخت مي شود.
وي افزود: سال گذشته 750 واحد روستايي قم از اين تسهيلات بهره مند شد.
وي ادامه داد: براي حمايت از خانواده هاي روستايي که بيش از 2 معلول دارند، تسهيلاتي همچون زمين رايگان، وام با سود پنج درصد و 20 ميليون ريال وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.
در استان قم 204 روستا با حدود 15 هزار خانوار وجود دارد که 131 روستا بالاي 20 خانوار است.
استان قم به لحاظ جغرافيايي محور مواصلاتي 17 استان مي باشد که اين مطلب نشاندهنده لزوم توجه به بهبود وضعيت راه و جاده هاي استان است.

**در همين خصوص مديرکل راه و شهرسازي قم با اشاره به روکش و بهسازي 75 کيلومتر از محورهاي روستايي استان، گفت: در دولت يازدهم تاکنون طرح هايي همچون زيرسازي و آسفالت محور جنت آباد به سمت جاده کاشان با سه هزار و 500 ميليون ريال اعتبار، تشکيل محور قم - قنوات با چهار هزار ميليون ريال و احداث قطعه دوم قم - جعفريه با 20 هزار ميليون ريال اعتبار انجام شده است.
حسن صبوري ادامه داد: اصلاح نقطه حادثه خيز سه راهي کهک - قباد بزن و بهسازي و روکش آسفالت راه هاي روستايي، بهسازي و تعريض پل محورهاي روستايي با اعتبار هفت هزار ميليون ريال نيز از جمله همين اقدام ها است.
طرح تحول نظام سلامت نيز يکي از اقدام هاي ارزشمند و ماندگار دولت يازدهم است که بيشتر خدمات اين طرح متوجه روستاييان و مناطق محروم شده است، به طوري که اجراي آن در سه سال گذشته براي استان قم 2 هزار ميليارد ريال صرفه جويي داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي قم طرح تحول نظام سلامت را گام مهم دولت تدبير و اميد عنوان کرد و افزود: اين طرح از ارديبهشت سال 93 با هفت بسته خدمتي ارائه شد که هدف آن کاهش تعرفه هاي درمان براي کمک به قشر محروم و نيازمند جامعه است.
محمد رضا مظفري افزود: در نتيجه اين طرح ميزان پرداختي مردم در هزينه هاي درماني از 37 درصد به 6 درصد براي شهرنشينان و براي روستاييان به سه درصد کاهش يافته است.
وي در ادامه به راه اندازي اورژانس هوايي استان از سال 93 اشاره کرد و افزود: اين نوع از اورژانس با توجه به موقعيت جغرافيايي قم يک نياز جدي بود و تاکنون اورژانس هوايي با انجام 334 ماموريت جان 773 مصدوم و بيمار را نجات داده که دولت تدبير و اميد در اين خصوص 23 ميليارد ريال هزينه کرده است.
وي ادامه داد: ناباروري يکي از تخصص هاي هزينه بر براي زوج هاست و دولت يازدهم با ارائه تسهيلات 20 ميليارد ريالي به مراجعه کنندگان به مرکز ناباروري جهاد دانشگاهي قم کمک شايان توجهي به افراد داراي اين مشکل در پرداخت هزينه هاي درمان داشته است.

**همچنين مديرکل بيمه سلامت استان قم با اشاره به رنج قشرهاي محروم درخصوص مراحل درمان، افزود: از آغاز اجراي طرح تحول نظام سلامت بيش از 250 هزار تن در استان رايگان بيمه شده اند که 50 هزار تن از اين افراد از روستاييان بوده اند.
محمد رضا فخاريان افزود: در حال حاضر 450 هزار تن در قم تحت پوشش اين بيمه هستند و 757 مرکز درماني يعني تقريبا تمامي مراکز کلينيکي و پاراکلينيکي استان قم با بيمه سلامت قرارداد دارند.
معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشکي قم نيز با اشاره به وضعيت منطقه نيروگاه به عنوان يکي از مناطق کم برخوردار استان، افزود: اين منطقه برغم داشتن جمعيت زياد تاکنون هيچ واحد درماني و بيمارستاني دولتي نداشته است.
علي اصغر اکرمي افزود: از سال 1389 احداث مرکز درماني نيروگاه در اين منطقه آغاز شده و تاکنون با هزينه 450 ميليارد ريالي و با پيشرفت فيزيکي 90 درصدي در مراحل نهايي است که اميدواريم تا خردادماه امسال افتتاح و به چرخه درمان استان افزوده شود.
وي اضافه کرد: بر اساس استاندارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بايد به ازاي هر يک هزار تن 2.7 تخت در استان موجود باشد که با توجه به اين آمار بايد تعداد تخت هاي بيمارستاني استان به چهار هزار افزايش يابد که اميدواريم اين مهم تا سال 1404 تحقق يابد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/4871/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم