عصر قم

آخرين مطالب

مشکل پارکينگ در قم حل شود/ قم آبروي نظام است روحانیت

  بزرگنمايي:

قم انلاين- آيت‌الله ابراهيم اميني در ديدار شهردار و مديران شهري قم، ضمن تبريک آغاز سال جديد، از خدمات مديريت شهري در شهر قم تقدير کرد و گفت: شهر قم شهري خاص است و انتظارات مردم و مهاجران نيز از اين شهر ويژه است.

وي با بيان اينکه در زيباسازي شهر خصوصاً در ايام نوروز اقدامات بسيار خوبي صورت گرفت، تصريح کرد: تبعا در ايام نوروز مشکلات خاصي در شهر به وجود مي‌آيد اما از اين نظر يکي از مسائلي که قابل توجه بود زيبايي شهر بود که به خوبي مديريت شد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: امروز زماني که در شهر حرکت مي‌کنيم شاهد شرايط بهتري نسبت به گذشته هستيم هرچند نياز است بيش از پيش در حد جايگاه قم اقدامي ويژه صورت گيرد.

وي تصريح کرد: شهر قم با وجود کمبودها و شرايط خاصي که دارد بسيار زيبا شده و انتظار هم همين است که بيش از پيش به زيبايي شهر قم پرداخته شود.

آيت‌الله اميني با اشاره به موقعيت خاص و ويژه شهر قم به عنوان مرکز حوزه‌هاي علميه و مرکز توجه شيعيان، اذعان کرد: همين جايگاه انتظاراتي را به وجود مي‌آورد.

وي يکي از مشکلات مسافران در شهر قم را بحث پارکينگ عنوان کرد و افزود: مسافراني که وارد قم مي‌شوند با هر هدفي که گذر يا ماندگاري باشد، اکثراً داراي خودرو هستند و کمبود پارکينگ نگراني به وجود مي‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: پارکينگ يک نيازي اساسي براي شهري چون قم است و بارها به مديران استان و استاندار نيز اين مسئله تذکر داده شده که بيش از پيش وارد حوزه تأمين پارکينگ در شهر شويد.

وي با تأکيد بر اينکه اگر مي‌خواهيم قم آبرومند بماند بايد فکري براي رفع مشکلاتي چون پارکينگ شود، خاطرنشان کرد: در اين ايام واقعاً گرفتار بودن مردم براي پارک خودرو احساس مي‌شد.

آيت الله اميني پارکينگ را از مسائل ضروري شهرها دانست و خاطرنشان کرد: اميد داريم که مشکلات مربوط به اين پروژه حل شده و رضايت مردم کسب شود.

قم به فرودگاه نياز دارد

وي به مشکل فرودگاه قم اشاره و ابراز کرد: قم نياز به يک فرودگاه دارد و از شهرهايي است که در اين زمينه با مشکل مواجه است.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اثرگذاري راه‌اندازي فرودگاه در اقتصاد شهر قم، بيان کرد: تقاضا دارم که مسئله اين فرودگاه حل شود و هرکسي که در آن دخيل است همراهي کرده و کمک به تکميل آن کند.

وي بيان کرد: فرودگاه در هر شهري وجود داشته باشد اقتصاد شرايط بهتري پيدا خواهد کرد و در شهري چون قم که زائرين زيادي دارد و از کشورهاي مختلف جهان نيز به آن رفت و آمد دارند اين فرودگاه از اهميت بيشتري برخوردار است.

آيت‌الله اميني گفت: قم آبروي نظام اسلامي است و طلاب خارجي زيادي در اين شهر در حال تحصيل هستند که احداث و تکميل فرودگاه براي آن ضرورت است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه شهر قم از نظر نظافت شرايط خوبي پيدا کرده است، افزود: نيروهاي خدمات شهري شبانه روز در حال فعاليت هستند و امروز شاهد شرايط مطلوبي از نظر پاکيزگي هستيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري بيان کرد: قم امروز يک کلان‌شهر شده اگرچه وسعت زيادي ندارد اما ضروري است که به مساله ساخت و ساز در اين شهر نظارت بيشتري صورت گيرد.

آيت الله اميني با اشاره به مشکلات حاشيه‌نشيني در شهر قم، تصريح کرد: حاشيه‌نشينان با مشکلات متعددي مواجه هستند و نياز است فکري جدي براي رفع مشکلات آنان بشود.

تکميل 90 درصد از پروژه‌هاي نيمه تمام قم

شهردار قم نيز در اين ديدار اظهار کرد: زماني که ما وارد شهرداري قم شديم نزديک به هزار و 600 ميليارد تومان بدهي داشتيم که عمده آن مربوط به بلوار پيامبراعظم(ص) بود.

مرتضي سقائيان نژاد با بيان اينکه قريب به 800 ميليارد تومان براي اين پروژه وام گرفته شده بود که در پنج سال اين مبلغ به هزار و 600 ميليارد تومان رسيده بود، خاطرنشان کرد: با حمايت نمايندگان مردم و رئيس مجلس شوراي اسلامي و علما و مراجع تقليد مذاکراتي با بانک‌ها صورت گرفت تا بتوانيم مشکلات را حل کنيم.

وي با تأکيد بر اينکه سال گذشته قريب به 900 ميليارد تومان از بدهي‌ها با املاک شهرداري تهاتر شد، تصريح کرد: ما طلب‌هاي را نيز قريب به 700 ميليارد تومان از دولت داشتيم که با پيگيري که صورت گرفت اين طلب به عنوان اسناد خزانه و دوساله براي شهرداري تأييد و تثبيت شد.

شهردار قم با تأکيد بر اينکه بخش عمده بدهي‌هاي شهرداري با اين اقدامات رفع مي‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه‌هاي نيمه تمام داخل شهر يکي از مشکلات ديگر شهرداري بود که سال گذشته بالغ بر 90 درصد آن‌ها به اتمام رسيد.

وي با اشاره به اتمام يکساله برخي پروژه‌هاي عمراني، بيان کرد: خط کش راه براي حرکت شهرداري نداشتيم و با کمک حوزه و دانشگاه برنامه قم 1400 تدوين شد و بودجه سال 96 را براساس برنامه به شورا داديم که قريب به 65 درصد افزايش نسبت به سال گذشته داشته است.

سقائيان‌نژاد با بيان اينکه نزديک به هزار و 600 ميليارد تومان پروژه عمراني براي امسال تعريف شده است، افزود: سال گذشته نزديک به 330 هکتار فضاي سبز قم افزايش پيدا کرد.

وي با تأکيد بر تبديل سه بوستان شهري به کمپ زائرين، خاطرنشان کرد: امکانات مورد نياز زائرين در اين کمپ‌ها تأمين شده و اين کار از برپايي چادر در محدوده حرم جلوگيري کرده است.

شهردار قم به تأمين فضايي در محدوده جمکران براي اسکان اضطراري، خاطرنشان کرد: در حوزه تخلفات شهري و نظافت نيز اقدامات گسترده‌اي صورت گرفته است.

سقائيان‌نژاد به برنامه شهرداري در حوزه پسماند در سال 96 اشاره کرد و افزود: اميدواريم با اين اقدامات بتوانيم بخشي از کمبودهاي شهر قم را برطرف کنيم.

احداث 10 مجموعه فرهنگي و ورزشي در مناطق هشتگانه

وي با تأکيد بر اينکه براي سال 96 در حوزه فرهنگي برنامه‌هايي داريم، بيان کرد: امسال نزديک به 10 مجموعه فرهنگي و ورزشي در مناطق هشتگانه ساخته مي‌شود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برنامه‌هاي قم در راستايي است که بتوانيم بخشي از مشکلات و کمبودهاي شهر قم را رفع کنيم.

سقائيان‌نژاد با اشاره به توزيع نزديک به 250 هزار تن آسفالت در سال گذشته در معابر شهر، بيان کرد: براي سال 96 نيز همين برنامه با قوت و قدرت بيشتري ادامه پيدا خواهد کرد.

وي با اشاره به حمايت‌هاي شهرداري از هتل‌سازي، خاطرنشان کرد: سه هتل پنج ستاره در بلوار پيامبر اعظم(ص) انعقاد قرارداد شده که امسال عمليات اجرايي آن‌ها آغاز مي‌شود.

شهردار قم گفت: توافقي نيز با عتبه حسيني در کربلا شده که مدينه‌الزائرين در بلوار پيامبر اعظم(ص) در مساحتي نزديک به 75 هزار مترمربع بسازند.

شهردار قم افزود: آستان حضرت معصومه(س) نيز زميني به مساحت 75 هزار مترمربع دارند که قرار است زائرسرا در آن ساخته شود.

وي با اشاره به پروژه شهيد کاظمي تصريح کرد: سرمايه‌گذار اوليه پروژه دچار مشکلات قانوني شده و نهايتاً بانک پارسيان وارد پروژه شده است و بخشي از تاخيرات به اين مساله مربوط بوده است.

سقائيان‌نژاد تصريح کرد: به گونه‌اي بارگذاري در اين پروژه شده بود که پارکينگ‌ها تنها پاسخگوي حجم فضاهاي تجاري پروژه بود و مشکلي را از نظر پارکينگ قم حل نمي‌کرد و اين مساله در کميسيون ماده پنج بازنگري شد و بارگذاري کاهش پيدا کرد.

اختصاص 30 ميليارد تومان براي توسعه پارکينگ‌هاي شهر قم

وي با اشاره به پيش‌بيني‌هاي ترافيکي در اين پروژه خاطرنشان کرد: با بررسي‌هايي که صورت گرفته تمام اين مباحث به نقطه نهايي رسيده و در کميسيون ماده پنج تصميمات نهايي اتخاذ شده و ما به سرمايه‌گذار اصلي هشدار داده‌ايم که بايد هرچه سريع‌تر اقدام به اخذ پروانه کرده و عمليات اجرايي را آغاز کند.

شهردار قم با تأکيد بر عزم مديران شهر براي آغاز عمليات اجرايي پروژه شهيد کاظمي در بهار افزود: در بودجه سال 96 نزديک به 30 ميليارد تومان براي پارکينگ‌سازي خصوصاً در محدوده هسته مرکزي شهر گذاشته شده است.

وي بيان کرد: براي پارکينگ‌سازي اطراف مسجد مقدس جمکران نيز تسهيلاتي گذاشته شده است.

سقائيان‌نژاد تصريح کرد: اين مشکلات به گونه‌اي است که بايد به مرور اقداماتي انجام داده و بتوانيم نيازمندي‌ها را برطرف کنيم.

وي به پروژه فرودگاه قم اشاره کرد و گفت: اين پروژه در حال حاضر شرايط ويژه‌اي دارد و تا تعيين تکليف نشود هيچ‌کس نمي‌توان مشکل آن را حل کند.

شهردار قم گفت: با توجه به مجاورت خط راه آهن با فرودگاه قسمت بار اين پروژه مي‌تواند همراه با بخش مسافري تحولي در اين شهر ايجاد کند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/4651/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد