عصر قم

آخرين مطالب

تاکيد مراجع تقليد و علما در قم بر تحقق مولفه هاي اقتصاد مقاومتي و خدمت هرچه بيشتر به مردم روحانیت

تاکيد مراجع تقليد و علما در قم بر تحقق مولفه هاي اقتصاد مقاومتي و خدمت هرچه بيشتر به مردم
  بزرگنمايي:

قم انلاين- آيت الله حسين وحيد خراساني از مراجع تقليد در اين ديدار با اشاره به جايگاه شهر مقدس قم به عنوان مرکزيت جهان تشيع، خواستار تلاش مسئولان براي خدمت به مرکز روحانيت شيعه شد.
وي با تاکيد بر خلوص نيت مسئولان و تلاش براي جلب رضايت خداوند و مردم افزود: خدمت به مردم سعادت دنيا و آخرت را در پي دارد.
آيت الله وحيد خراساني احياي شعائر مذهبي بويژه ايام فاطميه را مورد تاکيد قرار داد و افزود: براي برگزاري مراسم هاي مذهبي در شهر مقدس قم توجه خاص صورت بگيرد.

**آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد نيز در ديدار با استاندار قم، مساله معيشت مردم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به گراني کالاها اضافه کرد: بايستي با بررسي کارشناسي و اشراف بر بازار، در اين راستا برنامه ريزي لازم صورت بگيرد.
وي به مساله دريافت ديرکرد تسهيلات بانکي پرداخت و خاطرنشان کرد: ديرکرد اقساط بانکي حرام است و مسئولان بايد براي آن چاره انديشي کنند.
وي در ادامه با بيان اين که کاستي هاي دنياي امروز نتيجه عدم توجه به معنويات بر ضرورت توجه به معنويات در کنار مسائل مادي تاکيد کرد و افزود: بايستي ضمن تلاش براي مسائل مادي توجه شود که ماديات سعادت انسان را تامين نمي کنند.
وي با اشاره به امر به اسلام و نشر ارزش ها در همه کشورهاي جهان افزود: اين مساله دخالت در امور کشورها نيست.

**آيت الله محمدعلي علوي گرگاني از مراجع تقليد در ديدار با استاندار قم، با اشاره به برخي مشکلات معيشتي مردم خواستار تلاش مسئولان براي حل آنها شد.
وي با بيان اين که برخي کارهاي صورت گرفته در تامين رفاه حال مردم بسيار اساسي بودند اظهار داشت: رضاي خداوند در گرو رضايت مردم است و اميدواريم مسئولان در اين زمينه تلاش مضاعف داشته باشند.
وي با بيان اينکه يکي از مشکلات کشور در شرايط جاري معيشت مردم است، مساله رکود در برخي بخش هاي کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت بايستي در راستاي حل مشکلات جامعه تلاش نمايد.
اين مرجع تقليد با تاکيد بر اولويت بهره برداري از طرح هاي نيمه کاره ادامه داد: اميدواريم مشکل طرح هاي نيمه تمام هرچه زودتر مرتفع شود.
آيت الله علوي گرگاني با بيان اينکه خداوند متعال مزد خدمات مديران را عطا مي کند خاطرنشان کرد: براي مسئولان جهت توفيق در انجام مسئوليت ها دعا مي کنيم.

**آيت الله ابراهيم اميني عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در ديدار با استاندار قم با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتي و سفارش هاي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بايستي دولت اهتمام بيشتري در رابطه با اين امر داشته باشد.
وي با اشاره به اعتبارات اختصاص يافته براي تحقق طرح هاي مهم اقتصادي و عمراني افزود: مجموعه استانداري در مديريت اين اعتبارات نقش موثري ايفا مي کند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه بحث ترافيک شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: بايستي در راستاي تسهيل رفت و آمد مردم به حرم مطهر تلاش شود.
آيت الله اميني همچنين مساله انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا را مورد توجه قرار داد و با تاکيد بر جلوگيري از برخي فعاليت هاي گروه هاي افراطي اظهار داشت: براي برگزاري انتخابات آرام، سالم و باشکوه تلاش شود.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نيز انتخابات ميان دوره اي دوره دهم مجلس شوراي اسلامي 29 ارديبهشت ماه 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار مي شود.

**آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري عضو مجلس خبرگان رهبري ، در ديدار با استاندار قم، با تاکيد بر ضرورت تلاش مسئولان براي تحقق مولفه هاي اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: فشار اقتصادي مهمترين هدف دشمنان از تهديدات نظامي است.
وي افزود: انتظار از مسئولان رشد و تعالي و پيشرفت در همه مسائل کشور هست.
وي با بيان اين که در سال جاري چند مناسبت مهم داريم، تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي در رابطه با مساله اقتصاد مقاومتي را مورد توجه قرار داد و گفت: هدف دشمنان از تهديدات نظامي فشار اقتصادي است.
آيت الله حسيني بوشهري تحمل سختي ها در شرايط جنگ تحميل توسط مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: دشمن احساس مي کند با فشار اقتصادي مي تواند مردم را از نظام اسلامي دلسرد کند.
وي ادامه داد: اهتمام دولتمردان نسبت به اقتصاد مقاومتي نشان مي دهد که همه به اين نتيجه رسيده اند که پاشنه آشيل کشور مساله اقتصاد هست.
وي فعال سازي و استفاده حداکثري از ظرفيت کارخانجات در راستاي رشد و رونق توليد را مورد توجه قرار داد و تصريح کرد: استفاده از ظرفيت بانک ها در اين راستا امري ضروري است.
امام جمعه موقت قم همچنين بحث انتخابات را مورد توجه قرار داد و تصريح کرد: اميدواريم شاهد برگزاري انتخابات پرشور و سالم باشيم.
وي همچنين بحث فرودگاه قم را نيز مورد توجه قرار داد و خواستار تلاش مسئولان براي بهره برداري از اين فرودگاه شد.
ساخت فرودگاه بين المللي قم در سال 1390 با سرمايه گذاري بخش خصوصي در حالي در دستور کار قرار گرفت که بعد از گذشت 6 سال هنوز بلاتکليف است.
اين فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقريبا 25 کيلومتر و از فرودگاه امام خميني(ره) تهران 125 کيلومتر فاصله دارد.

**آيت الله عليرضااعرافي رئيس حوزه هاي علميه سراسر کشور در ديدار استاندار قم با اشاره به ضرورت تقويت ارتباط حوزه هاي علميه و دولت خواستار استفاده از ظرفيت حوزه هاي علميه براي الگوسازي دستگاه هاي اجرايي قم براي سراسر کشور شد.
وي با اشاره به ضرورت همگرايي و همبستگي در راستاي اجراي طرح هاي عمراني اظهار داشت: تعامل و هماهنگي مديران اجرايي در سطح استان قم موجب امتنان است.
وي با بيان اين که قم در بحث کلان ايفاي نقش مي کند افزود: حضور بيش از 20 هزار نفر از طلاب خارجي علوم ديني از 130 کشور دنيا يکي از اين ظرفيت هاست.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/4633/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد