عصر قم

آخرين مطالب

رئیس سازمان اوقاف:

مبلغان دینی از بیان مطالب اختلاف‌برانگیز پرهیز کنند سیاسی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم- نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر پرهیز از مطرح کردن مسائل اختلافی از سوی مبلغان امور دینی، گفت: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام علی محمدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش بزرگ فاطمیه ویژه مبلغان اعزامی سازمان اوقاف به سراسر کشور در ایام فاطمیه که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: لازم است مبلغان روحانی و همه شیعیان، شخصیت حضرت زهرا(س) را بر اساس آنچه از پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) به ما رسیده تبلیغ و ترویج کنند.
وی افزود: شخصیت آن بانوی بزرگوار برای همه زنان و مردان الگویی کامل است چنانکه امام حسن(ع) می‌فرمایند ما حجت خدا بر شما هستیم و مادر ما حضرت فاطمه(ع) الگوی همه ماست، بر این اساس دختر گرامی حضرت محمد(ص) اسوه الگوهای برتر ما هستند.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به بیانات بسیار مهم پیامبر اکرم(ص) در مورد دختر گرامیشان خاطرنشان کرد: ایشان در مورد حضرت زهرا(س) فرمودند پدرت به فدای تو باد، این یک جمله احساسی نبود بلکه حقیقتی بود که ایشان قصد بیانش را داشتند.
وی ادامه داد: «ام ابیها» لقب دیگری است که حضرت محمد(ص) درباره حضرت فاطمه(س) بکار بردند چرا که ایشان رفتاری جامع و حساب شده داشتند و جای خدیجه کبری(س) را برای پدر بزرگوارشان پُر کردند.
حضرت فاطمه(س) همسری نمونه و الگویی در زمینه همسری و مادری بودند
حجت الاسلام محمدی با اشاره به دوره زندگانی حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع) گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) فرموده‌اند هیچ‌گاه نشد که حضرت زهرا(س) موجب ناراحتی من شود، هرگاه او را می‌دیدم تمام غم و غصه‌هایم برطرف می‌شد، این نشان می‌دهد فاطمه زهرا(س)، همسری نمونه و الگویی در زمینه همسری و مادری بودند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: خداوند نیز می‌فرماید ای فرشتگان، به بنده من نگاه کنید که در هنگام عبادت چگونه با تمام وجود با خدای خویش ارتباط دارد و این عبارت در مورد حضرت زهرا(س) بکار برده شده است.
وی با اشاره به دفاع فاطمه زهرا(س) از حق و حقیقت در همه دوره‌های زندگی نورانی‌شان عنوان کرد: ایشان در عین اینکه همسر و مادری نمونه و فداکار بودند و بنده‌ای متعبد به شمار می‌رفتند، در امور سیاسی و اجتماعی و دفاع از مقام ولایت نیز الگویی کامل بودند.
حجت الاسلام محمدی دفاع از حقیقت را یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی دانست که باید از حضرت زهرا(س) آموخت و افزود: ایشان سیاست‌مداری آینده‌نگر بودند زیرا برنامه‌ریزی گسترده و جامعی داشتند تا راه ولایت و حقیقت به فراموشی سپرده نشود؛ وصیت سیاسی و اجتماعی ایشان به حضرت علی(ع) نیز گویای همین ماجراست.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: کسانی می‌توانند امر الهی و هدایت را تحقق ببخشند که دو ویژگی داشته باشند؛ صبر و استقامت و یقین به آیات الهی. همان‌طور که امام راحل و مقام معظم رهبری راهشان را با اطمینان شروع کردند، ما نیز به آنها و راهی که در پیش گرفته‌اند یقین داریم.
وی با بیان اینکه به رغم میل دشمنان و خواسته آنها، در راه انقلاب به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم، گفت: استعمارگران و دشمنان اسلام بیش از 300 سال تلاش کردند تمام اسلام را در ابعاد عبادی و معنوی خلاصه کنند ولی حضرت امام خمینی(ره) قیام کردند و ابعاد و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دین خدا را مطرح کردند، استقلال‌طلبی، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی از جمله این ابعاد هستند که با فطرت الهی انسان در ارتباط هستند و دشمنان از آن هراس دارند.
مبلغان دینی باید خدمات انقلاب را برای مردم بیان کنند
حجت الاسلام محمدی با تأکید بر پرهیز از مطرح کردن مسائل اختلافی از سوی مبلغان امور دینی، افزود: بر اساس روایات، هیچ امتی با تفرقه به جایی نرسیده و امروز دشمنان به دنبال تحقق همین مسئله هستند، بنابراین نباید اجازه بدهیم در مجالس ما مطالبی بیان شود که مورد سوء استفاده قرار بگیرد، همچنین نباید مطالب سست و بی پایه را مطرح کرد چرا که از نظر مطالب غنی و معتبر، کمبودی وجود ندارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دشمنان به دنبال زیر سؤال بردن و کوچک شمردن خدمات انقلاب و پررنگ کردن ضعف‌ها هستند، گفت: قبول داریم که ضعف‌ها و کمبودهایی وجود دارد ولی مبلغان امور دینی باید خدمات انقلاب اسلامی را نیز به درستی برای مردم بیان کنند، یکی از این خدمات، گرامیداشت ایام فاطمیه است که در دوران بعد از پیروزی نهضت اسلامی، به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شده است همچنین خدمات اقتصادی و اجتماعی زیاد دیگری در سراسر کشور صورت گرفته که باید به صورت عالمانه و هنرمندانه به آنها اشاره کرد.
وی با تأکید بر اخلاص در عمل از سوی همه افراد به ویژه مبلغان امور دینی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگوی بارز عمل خالصانه محسوب می‌شوند و خداوند نیز اجر ایشان را با 11 فرزند نورانی که حجت خدا بر مردمان هستند عنایت فرمودند.
بخش دیگر این مراسم، مداحی سید محمد جوادی به مناسبت ایام فاطمیه بود.
گفتنی است سوگواره «یاس نبوی» در ایام فاطمیه امسال در 2788 بقعه سراسر کشور اجرایی شده است؛ به گفته مسئولان سازمان اوقاف، 1360 نفر از روحانیون متخصص و آموزش‌دیده از حوزه علمیه قم و 1947 نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه خراسان و اصفهان و سایر استان‌ها طی سال جاری در قالب سوگواره یاس نبوی اعزام شده‌اند همچنین 3307 نفر مبلغ نیز در ایام فاطمیه در سراسر کشور برنامه تبلیغی دارند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/22324/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

به ظاهر دوست اما دشمنانند

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سؤالات کنکور

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید

22 عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر

جایزه کتاب سال فراخوان داد

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

تولید 44 هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

صفحه نخست روزنامه‌های قم، چهارم اردیبهشت

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش