عصر قم

آخرين مطالب

زاکانی در قم:

وجود تفکر غربی و بی‌توجهی نیروهای انقلابی بزرگترین مشکل کشور است سیاسی

وجود تفکر غربی و بی‌توجهی نیروهای انقلابی بزرگترین مشکل کشور است
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مشکل امروز کشور وجود تفکر غلط غربی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی نیروهای انقلابی است که سبب عقب‌افتادگی انقلاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا زاکانی شامگاه جمعه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی امام راحل هم در اندیشه بود و هم در روش.
وی با اشاره به وجود گروه‌های متحجر، منافقین، مارکسیست‌ها و سلطنت طلب‌ها در جریان انقلاب، گفت: امام راحل با طرح اسلام ناب محمدی بر این اندیشه‌ها غلبه کردند و با بیداری توده‌های مردم و به میدان آوردن ظرفیت‌های اجتماعی، پرونده استبداد بسته شد و نظام اسلامی شکل گرفت.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امام راحل در مقام خارجی نیز به پیروزی‌های اندیشه‌ای و روشی خود دست یافتند، افزود: در حالی که آمریکا با شعار آزادی و شوروی با شعار مساوات دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند، امام خمینی(ره) هم آزادی و هم عدالت و دین و معنویت را به جامعه بشری هدیه کردند.
وی با اشاره به اینکه اندیشه غرب و شرق سیاسی آن روز در برابر اندیشه انقلاب زانو زد، تصریح کرد: امام ملت‌ها را با استقلال آشنا کردند و «نه شرقی و نه غربی» را مطرح کردند که کارایی این روش با پیروزی انقلاب به اثبات رسید.
نفوذ از همان ابتدای انقلاب شروع شد
زاکانی با بیان اینکه نفوذ از همان اول انقلاب و دولت اول شروع شد، ادامه داد: آن کسانی که تا نزدیک انقلاب در مقابل امام صف می‌کشیدند همین‌که پیروزی مشخص شد و دیدند از ملت عقب افتاده‌اند خود را همراه ملت کردند و عملاً دلشان با انقلاب نبود اما آمدند همراهی کردند و بعد از انقلاب اسلامی در هر برهه‌ای باطن خود را نشان دادند.
وی عنوان کرد: عده‌ای در مسیر انقلاب رنگ انقلاب به خود گرفتند و خود را غرق در مادیات و منافع مادی کردند و سختی‌های راه آن‌ها را از صف ملت جدا کرد.
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی دو گروه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند، گروه نخست اسلام را تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت می‌دانند و گروه دوم نیز این حرف را غلط دانسته و مقابل آن صف‌آرایی کرده که هر کدام آن‌ها متفاوت هستند.
وی افزود: انقلاب اسلامی در یک سیر رشد مسیر فتح‌ قله‌ها را طی می‌کند و اراده ملت‌ها در جهان اسلامی به ویژه مستضعفان و تدابیر رهبر انقلاب اسلامی رسیدن به این قله‌ها را تسهیل می‌کند.
زاکانی با بیان اینکه با نگاه به جمهوری اسلامی می‌بینیم هم نگاه مثبت دارد هم دچار آسیب‌ها و بیماری‌هایی است، افزود: در نظامی که مردم ‌سالاری دینی حاکم است مردم حق انتخاب دارند و فردی نمی‌تواند چیزی را به آن‌ها تحمیل کند و فضای شفاف جامعه نیز حق نظارت را به مردم ارائه می‌دهد تا مردم بتوانند امر و نهی کنند.
وی استقلال، آزادی، عدالت نسبی، امنیت را از اهداف انقلاب برشمرد و گفت: مظلوم‌ نوازی، حمایت از مستضعفان، مبارزه با ظالمان و مستکبران و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی از اهداف بین‌المللی انقلاب اسلامی است که طی این سال‌ها دنبال شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون برخی از مسئولان معتقد به مکتب امام(ره) نبودند و قصد داشتند جامعه را با الگوهای غلط بیگانگان بسازند، تصریح کرد: نمی‌شود برای رسیدن به مدینه فاضله از الگوهایی استفاده کرد که برگرفته از غرب است.
وی گفت: ما غرب ستیز و تکنولوژی ستیز نیستیم بلکه انتخاب می‌کنیم و محاسن و دستاوردهای غرب و شرق را در منطق خود بررسی می‌کنیم و بعد مورد استفاده قرار می‌دهیم.
زاکانی با اشاره به اینکه در کنار همه داشته‌ها و ثبات و امنیت مشکلات جدی داریم که به خاطر وجود مسئولانی است که پول و امکانات در اختیار دارند اما همراه انقلاب اسلامی نیستند و کار خود را می‌کنند، افزود: در این 39 سال اکثر مواقع امکانات کشور در اختیار مسئولانی بوده که مشکلات جدی برای کشور ایجاد کردند و هیچ‌گاه دل آن‌ها با انقلاب نبوده است، انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید نظام اسلامی شکل گرفت اما نظام اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تغییر نکرد و حداقل تغییرات را داشت.
اشرافیت سیاسی در کشور بیداد می‌کند
وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی الگوی غربی اقتصاد وارد کشور شد و در دوران اصلاحات الگو و فرهنگ غرب را وارد کشور کردند، گفت: بزرگ‌ترین مشکل امروز در کشور وجود تفکر و نظام غلط غربی و همچنین خواب‌آلودگی و بی‌توجهی نیروهای انقلابی است که سبب عقب افتادگی انقلاب شده است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشرافیت سیاسی و سرمستی نوکیسگان به عنوان سرآمد معضلات کشور بیداد می‌کند، افزود: مسئولین خود را نوکر و خادم مردم ندانسته و هرچقدر مقام معظم رهبری تذکر می‌دهند خود را به خواب زده‌اند؛ مانور تجمل مردم را داخل آب می‌کند و فساد اقتصادی و سیاسی پیوند بین مردم و حاکمیت را متزلزل می‌کند.
پیوستگی صاحبان ثروت و قدرت فاجعه‌آمیز است
وی با بیان اینکه پیوستگی صاحبان ثروت و قدرت فاجعه‌آمیز است، عنوان کرد: برخی افراد برای اینکه نماینده مجلس شوند میلیاردها تومان هزینه می‌کنند و چطور می‌شود وزیر دولت که تا سال 87 کار دولتی می‌کرده است ثروتش 7 هزار میلیارد تومان است؟
زاکانی با بیان اینکه محصول پیوستگی قدرت و ثروت بی‌تدبیری و بدعملی است، گفت: 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که به ازای جلوگیری از ورود هر یک میلیارد دلار آن می‌توانیم 100 هزار شغل در کشور ایجاد کنیم.
وی با اشاره به برخی مشکلات از سرخوردگی نخبگان، ولنگاری فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، گفت: اعتیاد به بنیان‌های جامعه ضربه می‌زند و سیاسیون نیز به‌جای پرداختن به واقعیت‌ها و نیازهای مردم، به مردم دروغ می‌گویند.
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که کشور در شرایط بن‌بست قرار گرفته‌ در حالی که این کشور ظرفیت‌های بسیاری برای رفع مشکلات دارد که متأسفانه عده‌ای نتوانسته‌اند یا نمی‌خواهند مشکل را رفع کنند؛ بی‌کفایتی برخی مسئولین سبب شده تا کشور از پیشرفت باز بماند و گسست‌های مختلف ایجاد شود.
وی تصریح کرد: آن‌هایی که سال 92 موضوع هسته‌ای و اقتصاد را مطرح کردند به روی خود نمی‌آوردند و امروز که نه هسته‌ای وجود دارد نه اقتصاد، می‌گویند اقتصاد و آزادی و باید پاسخگوی شعارهای قبلی خود باشند.
زاکانی افزود: خواص جامعه خیلی مسئول هستند که اگر انقلابی شوند و خواب‌آلودگی را کنار بگذارند بسیار مشکلات حل می‌شود و می‌توانند وضعیت را تغییر دهند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/21151/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف