عصر قم

آخرين مطالب

مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

تحصیل 65 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران/فعالیت در فضای مجازی سیاسی

تحصیل 65 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران/فعالیت در فضای مجازی
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران از تحصیل 65 هزار طلبه در این مراکز علمی خبر داد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی حدود 500 مدرسه علمیه ویژه بانوان طلبه در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی ظهر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است، گفت: با بررسی شعارهای انقلابی متوجه می‌شویم که تمام شعارهای انقلاب برگرفته از آیات و روایات است.
وی با اشاره شعارهای انقلاب افزود: مبارزه با ظالمان، کمک به نیازمندان و مظلومین، تحقق عدالت و ... از جمله شعارهای انقلاب است و این شعارها همه از شعارهای انبیا است.
مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تمکنی است که خداوند متعال به برکت خون شهدا و امام خمینی(ره) به حوزه‌های علمیه اعطا کرده است و ما باید از این فرصت و تمکنی که در اختیار داریم در راستای احیای ارزش‌های اسلامی در جامعه استفاده کنیم.
حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به برکت انقلاب اسلامی تأسیس شده‌اند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب تعداد مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور انگشت شمار بود در حالی که در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی قریب به 500 مدرسه علمیه ویژه بانوان طلبه در سراسر کشور وجود دارد.
حجت الاسلام جمشیدی با بیان اینکه پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه خواهران به دلیل سیاست‌های صحیح شورای عالی حوزه است گفت: پیشرفت مدارس علمیه خواهران در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است، به‌گونه‌ای که هر مدرسه علمیه خواهران می‌تواند تبدیل به یک قطب علمی، فرهنگی،‌ آموزشی و پژوهشی شود.
وی افزود: امروز شاهد شکوفایی و انفجار نور حقیقی در مدارس علمیه خواهران هستیم چراکه تمام مدارس علمیه خواهران به قطب علمی و فرهنگی تبدیل شده است.
مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه خواهران حدود 65 هزار نفر شاغل به تحصیل هستند، عنوان کرد: در حاضر حدود 170 کانون قرآنی همراه مدارس علمیه خواهران وجود دارد که نتیجه این کانون‌ها، برگزاری بیش از 55 هزار نشست قرآنی در ماه رمضان سال جاری است.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است، افزود: نتیجه تلاش‌های همکاران و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در طول این سال‌ها، امروز حاصل شده است و می‌توان گفت که تثبیت جایگاه علمی و حقوقی حوزه‌های علمیه خواهران بزرگ‌ترین دستاورد این مرکز است.
حجت الاسلام جمشیدی گفت: متأسفانه برخی افراد توجه زیادی به حوزه‌های علمیه خواهران نداشتند و حوزه‌های علمیه خواهران را جدی نمی‌گرفتند در حالی که مرحوم آیت‌الله شرعی در کار بسیار جدی بود و اگر قصد داشت کاری در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شود، قطعاً آن کار انجام می‌شد.
بسیاری از مراجع فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری می‌دانند
وی ادامه داد: در حال حاضر مقام معظم رهبری و تمام مراجع عظام تقلید، قائل به اهمیت جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران هستند و بسیاری از مراجع فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری می‌دانند به گونه‌ای که آیت‌الله وحید خراسانی فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را از اوجب واجبات می‌دانند، همچنین آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مؤسس مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران هستند و همواره از حوزه‌های علمیه خواهران حمایت می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه توجه و حمایت بزرگان حوزه و مراجع تقلید از حوزه‌های علمیه خواهران نشان‌دهنده جایگاه آن است خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را مرهون زحمات و حمایت‌های حوزه‌های علمیه برادران هستیم چراکه اگر استادانی در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شده است، به دلیل تلاش‌ها و مجاهدت‌های استادان و فضلا حوزه‌های علمیه برادران بوده است.
حوزه‌های علمیه خواهران با هیچ نهاد حوزوی دیگری رقابت ندارد
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران با هیچ نهاد حوزوی دیگر رقابت ندارد عنوان کرد: هیچ رقابتی میان حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا یا حوزه‌های علمیه برادران وجود ندارد چراکه هم جامعه‌الزهرا(س) و هم حوزه‌های علمیه برادران در تأسیس و پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه خواهران مؤثر بوده‌اند.
حجت الاسلام جمشیدی گفت: در بخش آموزش، نسبت اساتید ما نسبت به گذشته معکوس شده است و در حال حاضر بیش از 80 درصد از اساتید ما را بانوان تشکیل می‌دهند؛ در زمینه تحصیلات تکمیلی نیز باید کار بیشتری انجام شود.
وی با بیان این که مدیریت حوزه علمیه خواهران نمونه‌ای از مدیریت جهادی بود، گفت: افتخار و شرف ما خدمت به سربازان امام زمان(عج) است و بنده سربازی بودم که امروز پس از مأموریت خود را به اتمام رسانده و به حوزه علمیه باز خواهم گشت.
تولید علم انحصار به حوزه‌های علمیه خواهران بزرگ و ویژه ندارد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش بسیار موفق بوده است و در 9 سال متوالی در جشنواره‌های مختلف پژوهشی تعداد حائزین رتبه و شرکت‌کنندگان خواهر بیشتر از برادران بوده است و این مسئله بدان معنا است که تولید علم انحصار به حوزه‌های علمیه بزرگ و ویژه ندارد.
وی گفت: اینکه طلبه‌ای از شهرهای کوچک وارد صحنه‌ای علمی شود و موفق می‌شود حائز رتبه شود، از دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران است و در حقیقت این باور که خواهران طلبه نیز می‌توانند در تولید علم مشارکت داشته باشند از بزرگ‌ترین دستاوردها است.
حجت الاسلام جمشیدی خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار طلبه خواهر در عرصه فضای مجازی تأثیرگذار هستند؛ از جمله دستاوردهای مهم حوزه علمیه خواهران آن است که امروز در نظام مدیریتی و سازمانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/21088/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو