عصر قم

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهور:

باید گفتگوی بین نسلی در خانواده ها را تقویت کنیم سیاسی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات اجتماعی و خانواده در کشور را تلاش در جهت افزایش فرایند گفتگوی بین نسلی در خانواده ها دانست.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست صمیمی با تشکل‎های مردمی که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، گفت: امروزه طرح ملی گفتگوی ملی خانواده در مرکز توجهات و تاکید است؛ موضوع زنان و خانواده جزو سیاست های جدی است که در منشور حقوق شهروندی و برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: در این زمینه تکالیفی داریم که برای آن باید تلاش کنیم و از طرفی نیز رئیس جمهور برنامه هایی برای پیشبرد وضعیت زنان و خانواده در نظر گرفته اند که باید با همکاری احزاب و تشکل های سیاسی بتوانیم این برنامه ها را پیش ببریم.
ابتکار تصریح کرد: امیدواریم که قانون سازمان های مردم نهاد نیز به دولت آمده و به تصویب برسد؛ البته این قانون در دستور کار دولت است چرا که سازمان های مردم نهاد از نظر نقش آفرینی و تاثیر گذاری احزاب، جلب مشارکت مردم و آموزش مردم در ارتباط با موضوعات مهم جامعه دارای اهمیت هستند.
وی با ذکر این مطلب که دولت به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفق باشد و نیاز به فعالیت تاثیرگذار نهادهای مردمی از جمله سمن ها دارد، گفت: باید با یک رویکرد علمی و اثر بخشی لازم به سمت حل مشکلات برویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، احزاب و نقش مهم آنها در حل مشکلات کشور را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: معتقد هستیم که سازمان های غیردولتی و احزاب نقش دیده بانی دارند که میزان تحقق قوانین و میزان پایبندی دولت و حکومت ها را پایش کنند و این امر بسیار مهم است و دولت دوازدهم به این کارکرد بسیار اعتقاد دارد، نقش دیده بانی می تواند از فساد و مشکلاتی که گریبان گیر کشورها باشد به اصلاح مستمر امور منتهی شود.
ابتکار بیان کرد: انقلاب اسلامی با اهداف متعالی شکل گرفته است ؛عملکر دولت در ابعاد مختلف اجتماعی و رسیدن به اهداف متعالی انقلاب بسیار مهم و پراهمیت است؛ در حقیقت برای انتقال ارزش های انقلاب و حکمرانی مطلوب باید بتوانیم این حرکت را به خوبی انجام داده و به خصوص با نسل جوان رابطه خوبی داشته باشیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: اگر بخواهیم به دور از کلیشه‌ها و مباحثی که دور از واقعیت به نظر می رسد سخن بگوییم باید عرض شود که خانواده در کشورهای مختلف دچار تحولاتی شده است که این تحولات در همه جوامع کم و بیش ایجاد شده است.
وی افزود: خانواده مامنی برای تامین نیازهای عاطفی و معنوی است را نتوانیم حفظ کنیم این آسیب های جدی به جامعه و اقتصاد وارد خواهد شد؛ نسل آینده باید به دور از خشونت باشد و این مساله در بستر خانواده محقق می شود؛ لایحه خشونت بر علیه زنان، لایحه دفاع از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس پیگیری می شود، موضوع مهارت های زندگی و مشکلاتی که داریم مد نظر و مورد توجه دولت است.
ابتکار بیان کرد: احزاب در جریان تحولات اجتماعی نقش آفرین و تعیین کننده هستند و در طرحی که در رابطه با گفت وگو در خانواده دنبال می شود، احزاب نقش سازنده ای دارند.
وی بر لزوم گفتگوی خانوادگی و گفتگوی بین نسلی در خانواده تاکید کرد و گفت: به دلایل متعدد معتقد هستیم که گفت وگوی بین نسلی در خانواده ها از دو ساعت در ده سال پیش به بیست دقیقه رسیده است که این مساله تشدید کننده مسایلی چون افسردگی، ناامیدی و اعتیاد جوانان است.
ابتکار بیان کرد: متاسفانه نسل دهه 70 نسلی است که احساس می کند که دیده نشده و جا مانده است البته دهه شصتی ها نیز گلایه های فراوان دارند اما گلایه دهه هفتادی ها بیشتر است و در این میان احزاب و تشکل های مردمی نقش مهمی می توانند ایفا کنند.
وی با ذکر این مطلب که تمام گروه های مرجع باید با نگاه علمی در جهت حل مشکلات خانواده ورود کنند، گفت: باید برای حل این مشکل از زمینه های علمی و فرهنگی استفاده کنیم؛ می توانیم جریان سازی اجتماعی خوبی را در بحث گفت وگوی ملی خانواده و بین نسلی برقرار کنیم.
وی گفت: پژوهش هایی در سطح استان با شاخص های استان و شهرستان باید مطرح شود تا در جهت بهبود شرایط و وضعیت خانواده حرکت کنیم، موضوع اشتغال از اولویت های دولت است و کارهای ویژه ای در حال انجام است.
معاون رئیس جمهور اظهارکرد: در زمینه زنان سرپرست خانوار کارگروه ویژه‌ی معاونت زنان و خانواده که یک کار گروه فراملی است را داریم؛ در همین راستا230 میلیارد تومان در بودجه سال 96، در بحث بیمه زنان سرپرست خانواده مطرح شده و در مجلس تصویب شده که امیدواریم در راستای حل مشکلات اقدام کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/19903/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 6 اردیبهشت

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

13 خیابان بن‌بست قم بازگشایی شد

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند