عصر قم

آخرين مطالب

گزارشی از جلسه ستاد رفع موانع تولید قم:

از تاکید معاون استاندار بر پرداخت سریع تسهیلات رونق تولید به متقاضیان تا بهره برداری از 13 طرح گردشگری در قم اقتصادی

از تاکید معاون استاندار بر پرداخت سریع تسهیلات رونق تولید به متقاضیان تا بهره برداری از 13 طرح گردشگری در قم
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم – ایرنا – دوازدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم عصر یکشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، شماری از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها و همچنین نمایندگان بخش خصوصی در تالار معصومیه (س) استانداری قم برگزار و در آن بر پرداخت سریع تسهیلات رونق تولید تا پایان سال جاری و همچنین بهره برداری از 13 طرح گردشگری در قم به مناسبت دهه فجر تاکید شد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم، گفت: ظرفیت استان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید بسیار بیش از وضعیت موجود است و همه مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها باید با الگو گرفتن از مدل مدیریت جهادی به این کار سرعت بخشند.
مهرداد غضنفری افزود: در طی دو جلسه ای که از برگزاری منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم می گذرد، شاهد رشد بالای 45 درصدی پرداختی ها در بخش تسهیلات رونق تولید بودیم و اکنون از رتبه پانزدهم جدول به رتبه دوازدهم رسیده ایم و فاصله کمی تا حضور در جمع استان های برتر کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید داریم.
وی ادامه داد: هدف ما از ارتقا جایگاه خود مدیریت نمایشی نیست، بلکه می خواهیم بهترین شرایط برای کسب و کار فعالان اقتصادی در استان فراهم و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر در طرح های عمرانی بیش از پیش ترغیب شود.
وی بیان کرد: سال گذشته میزان پرداختی تسهیلات رونق تولید به واحدهای اقتصادی صنعتی و کشاورزی در قالب یک عدد مشخص می شد اما امسال هر کدام از این تسهیلات در بخش صنعتی، کشاورزی و حتی گردشگری، جدول مشخصی دارد و لازم است وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای اقتصادی فعال در استان قم در هر کدام از این بخش ها به صورت مجزا مشخص شود.
معاون استاندار با تاکید بر این که باید سطح پرداخت تسهیلات مستقیم و همچنین تسهیلات رونق تولید به واحدهای اقتصادی افزایش یابد، گفت: بانک های استان قم باید با جذب منابع، تسهیلات بیشتری را در اختیار تولید کنندگان قرار دهند و گزارش فعالیت های خود را به صورت هفتگی به جلسه ستاد رفع موانع تولید ارائه دهند.
وی افزود: اکنون 50 درصد پرداختی های تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت توسط بانک صنعت و معدن صورت می گیرد که لازم است با همکاری سایر بانک های عامل این وضعیت اصلاح شود.
وی ادامه داد: از همه مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های استان انتظار می رود برای سخنانی که در جلسه بیان می کنند، مستندات دقیق ارائه دهند تا شفافیت فعالیت ها افزایش یابد.
** پرداخت 135 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، نیز دراین جلسه گفت: در جلسه ستاد رفع موانع تولید که در روزهای پایانی دی ماه سال جاری برگزار شد، استان قم با پرداخت 95 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 58 واحد صنعتی در میان سایر استان های کشور، رتبه 15 را به خود اختصاص داده بود که این وضعیت با سپری شدن یک هفته یعنی جلسه بعدی ستاد با پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات به 64 واحد صنعتی به جایگاه سیزدهم رسید.
محمود سیجانی افزود: این وضعیت اکنون و در این جلسه ستاد با پرداخت 135 میلیارد تومان تسهیلات به 173 واحد صنعتی به جایگاه دوازدهم رسیده است و امید می رود با این روند استان قم با همت مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در میان استان های تک رقمی جدول جای گیرد.
وی ادامه داد: ثبت اطلاعات تسهیلات بانکی توسط بانک های عامل و ارائه گزارش آن به ستاد رفع موانع تولید استان، باعث بالا رفتن شفافیت آمار پرداختی تسهیلات و تصمیم گیری بهتر مسئولان در این زمینه می شود.
روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
فرآیند ثبت نام مرحله جدید تسهیلات رونق تولید در قم پیرو دستورالعمل اردیبهشت ماه سال جاری وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و حفظ دستاوردهای بخش صنعت آغاز شد.
درحال حاضر 2 هزار و 389 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 100 واحد صنعتی فعال هستند و محصول تولیدی خود را به بازار عرضه می کنند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
** لزوم حمایت از واحدهای صنعتی تولید کننده لبنیات
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه گفت: تعداد واحدهای صنعتی فعال در بخش لبنیات استان قم کاهش یافته است و اکنون از 6 واحد صنعتی تولید کننده لبنیات، دو واحد به صورت کامل و یک واحد نیز با نصف ظرفیت فعالیت می کند که در این زمینه نیاز است اقدام های کارشناسی همچون حمایت های مالی و بخشودگی جرایم مالیاتی از این واحد ها و برخورد با واحدهایی که به صورت غیر بهداشتی اقدام به عرضه شیر و لبنیات می کنند، صورت پذیرد.
مجید آوری فرد همچنین بیان کرد: در شهرک صنعتی محمود آباد قم مساله ای در پرداخت حقوق شرکت آب و فاضلاب استان به وجود آمده است که هیات امنا و شرکت شهرک های صنعتی قم، برای رفع آن اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: در یکی از مناطق صنعتی قم نیز برق بخشی از منطقه، بدون اطلاع قبلی به واحدهای تولیدی، قطع شده است که این حادثه مشکل هایی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است؛ به همین دلیل قرار شد این مساله با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق قم حل و از تکرار آن جلوگیری شود.
** بهره برداری از 13 طرح گردشگری در قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این جلسه گفت: 13 طرح گردشگری بیست و یکم بهمن ماه جاری به مناسبت دهه مبارک فجر با سرمایه گذاری 52 میلیارد و 500 میلیون تومان و اشتغالزایی 350 تن در استان قم به بهره برداری می رسد.
عیسی رضایی افزود: برای اجرای این طرح ها تنها در دو مورد به میزان 6 میلیارد تومان از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده شده است و بقیه طرح ها توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
وی بیان کرد: در طول دو هفته ای که سامانه دریافت تسهیلات رونق تولید برای فعالان حوزه گردشگری باز شده است، در قم 31 واحد اطلاعات مورد نیاز را برای دریافت 59 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات وارد سامانه کرده اند که پیش بینی می شود با پرداخت این میزان تسهیلات فرصت اشتغال برای یکهزار و 23 تن در استان به وجود آید.
وی با اشاره به این که ایجاد شغل در بخش گردشگری به هزینه ای بسیار کمتر از بخش صنعت و کشاورزی نیاز دارد، گفت: از بانک های عامل می خواهیم در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید به خصوص در بخش تامین سرمایه ثابت همکاری لازم را با واحدهای اقتصادی فعال در بخش گردشگری داشته باشند.
** واحدهای اقتصادی اطلاعات خود را در سامانه جامع مالیاتی ثبت کنند
مدیرکل امور مالیاتی استان قم نیز در این جلسه گفت: سامانه جامع مالیاتی برای مشخص شدن وضعیت پرداخت مالیات در کشور ایجاد شده است که در همین راستا واحدهای اقتصادی وظیفه دارند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند.
سهراب امدادی فرد با اشاره به ثبت 660 هزار میلیارد تومان اطلاعات مالیاتی در این سامانه افزود: ثبت اطلاعات در این سامانه به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و شفافیت فعالیت های اقتصادی افراد حقیقی و حقوقی انجام می شود.
وی ادامه داد: واحدهای اقتصادی که اطلاعات فعالیت های خود را در این سامانه ثبت نکنند، جریمه خواهند شد و نمی توانند از بخشودگی کامل جرایم مالیاتی استفاده کنند.
7405/ 6133/ گزارش: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: مسلمی

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/18375/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم

نگرانی از انباشت 20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم

استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد

قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی 19 شهر سالم و پاک ثبت شد

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

مهارت آموزی ورزشی 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

دستور استاندار قم برای رسیدگی به مشکلات تیم‌های ورزشی

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم

جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به 848 هزار و 381 نفر رسید

20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد

جمع آوری روزانه 700 تن زباله و پسماند خانگی در قم

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در چند استان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

تصاویری از خسارت سیل امارات

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری