عصر قم

آخرين مطالب

گزارشی از جلسه کمیته تنظیم بازار ،

از تامین میوه شب عید تا ذخیره سازی 500تن مرغ در قم اقتصادی

از تامین میوه شب عید تا ذخیره سازی 500تن مرغ در قم
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم- بیست و یکمین جلسه کمیته تنظیم بازار و تامین ارزاق عمومی روز چهارشنبه درحالی در قم برگزار شد که یکی از موضوعات مهم آن مربوط به تامین میوه شب عید ، ذخیره سازی مرغ و نظارت جدی بر قیمت کالاهای اساسی مصرفی مردم بود.
به گزارش ایرنا ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم دراین جلسه با تاکید بر ضرورت توجه دستگاه های نظارتی به موضوع امنیت غذایی، گفت: هر گونه اخلالی که در امنیت غذایی ایجاد شود به سایر شقوق امنیتی نیز سرایت می کند.
مهردادغضنفری امرایی اظهار داشت: باید حساسیت ویژه ای به این مساله داشته باشیم،و تخلف های بهداشتی صورت گرفته توسط صنف مرتبط با این حوزه نیز در کارگروه سلامت بررسی شود.
معاون استاندار قم با مهم خواندن ارایه قیمت مقایسه ای اجناس و کالاهای اساسی مصرفی مردم از سوی دستگاه های نظارتی به صورت هفتگی، افزود: باید میزان تولید، صادرات، و واردات گوشت سفید و قرمز و مصرف سرانه دقیق این کالاها در استان نیز جهت لحاظ کردن در تصمیم گیری ها به خوبی تبیین شود.
وی یادآور شد: گزارش هایی که برای نوسان های قیمت ها داده می شود، صرفا نباید جنبه خبری داشته باشد، بلکه باید تحلیل درستی نیز در خصوص علت کاهش یا افزایش قیمت ارایه شود.
غضنفری زنجیره تولید کالا شامل تولید کنندگان، حمل کنندگان و مصرف کنندگان را محور اصلی کار ستاد تنظیم بازار عنوان کرد، و افزود: همه عواملی که در زنجیره تولید تعریف می شوند، باید مورد حمایت قرار گیرند.
معاون استاندار قم همچنین نظارت را نیز رکن مهم بحث تنظیم بازار خواند، و افزود: دستگاه های نظارتی باید کار خود را با دقت و کیفیت بیشتر انجام دهند، چرا که زیان های ناشی از بروز آشفتگی در بازار کالاهای ضروری همه جامعه را متضرر می کند.
** تامین یکهزار و 350 تن سیب و پرتغال شب عید قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز دراین جلسه با اشاره به وضعیت تامین میوه شب عید در استان، گفت: با توجه به ذائقه مردم به مصرف سیب قرمز حدود 350 تن از این محصول که در باغات منطقه سمیرم در استان اصفهان تولید شده را خریداری و به استان منتقل کردیم.
محمد رضا طلایی میزان پرتقال سهمیه بندی شده برای استان را یکهزار تن ذکر کرد، و افزود: برغم سیاست های جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال این محصول به استان تا قبل از آغاز اسفند ماه، ولی ما به دلیل قرار داشتن قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور در این زمینه مشکل زیادی نداریم، و با توجه به افزایش دما در اواخر بهمن و اوایل اسفند با هماهنگی های به عمل آمده تا نیمه اسفند ماه نسبت به حمل آن به استان اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: پرتقال وارد شده به استان از نوع پرتقال تامسون تولیدی در شمال کشور است، که با بازدیدهای به عمل آمده از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.
** مدیرکل تعزیرات حکومتی قم نیز با بیان اینکه طرح نظارتی این استان ویژه نوروز 97 با همکاری سازمان هایی مانند صنعت، معدن، تجارت و علوم پزشکی از اول اسفند ماه آغاز و تا نیمه فروردین ماه ادامه پیدا می کند، افزود: هدف اصلی این نظارت ها بیشتر جنبه اصلاحی و پیشگیرانه دارد.
مهدی ریاضی اضافه کرد: بواسطه همین رویکرد در یک سال گذشته تعداد پرونده های تخلف در استان 50 درصد کاهش پیدا کرده، هر چند ارزش اجناس و کالاهایی که تخلفی در مورد عرضه آنها انجام شده، 30 درصد افزایش یافته است.
** مدیرکل دامپزشکی قم نیز دراین جلسه با اشاره به کاهش 13 درصدی آمار جوجه ریزی مرغ های گوشتی از ابتدای مهرماه 96 تا پایان دی ماه این سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزود: امسال و در مدت یاد شده تعداد جوجه ریزی ها چهار میلیون و 100 هزار قطعه بوده، که در مقایسه با چهار میلیون و 700 هزار قطعه تولیدی در سال گذشته 600 هزار قطعه کاهش داشته است.
مهدی رفیعی همچنین تعداد پولت ها یا مرغ های تخم گذار جوجه ریزی شده در استان در چهارماه مذکور سال جاری در قیاس با سال 95 را دارای 79 درصد کاهش دانست، و افزود: تعداد جوجه ریزی این مرغ ها از یک میلیون و 530 هزار قطعه در سال 95 به 314 هزار قطعه در سال 96 تنزل پیدا کرده است.
مدیرکل دامپزشکی قم در تبیین علت کاهش جوجه ریزی های مرغ های گوشتی و تخم گذار، موضوع ممنوعیت جوجه ریزی در شعاع 10 کیلومتری کانون بحران آنفلوانزای مرغی ذکر کرد و افزود: در این خصوص در 83 واحد مرغداری استان ، پنج میلیون و 228 هزار قطعه مرغ معدوم شدند.
وی ظرفیت مرغداری های گوشتی استان را 174 واحد با هشت میلیون و 800 هزار قطعه ذکر کرد، و افزود: از این تعداد تا ابتدای آذرماه امسال 145 واحد با ظرفیت تولید هفت میلیون و 550 هزار قطعه فعال بوده که 83 درصد مرغداری های استان را شامل می شود، ولی در حال حاضر برای مقابله با بیماری آنفلوانزا 57 درصد معدوم سازی و 12 درصد نیز کشتار شدند، و تنها 14 درصد آنها فعال هستند.
رفیعی با اشاره به کشتار یک میلیون و 170 هزار قطعه مرغ تخم گذار پیر در 26 واحد مرغداری استان به دلیل نداشتن امکان تخم گذاری، افزود: هم اکنون تعداد مرغداری های گوشتی فعال استان 37 واحد با حجم یک میلیون و 250 هزار قطعه، و تعداد واحدهای تخم گذار فعال استان نیز 27 واحد با ظرفیت یک میلیون و 650 هزار قطعه است.
** مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی قم نیز با اشاره به ذخیره سازی 500 تن مرغ منجمد در سردخانه های استان، افزود: برای جبران کمبود مرغ در استان این حجم از مرغ که با نرخ 66 هزار ریال خریداری شده با هشت هزار ریال کمتر با قیمت هر کیلو 58 هزار ریال به مصرف کنندگان عرضه می شود.
مسعود فرجی همچنین با بیان اینکه طی روزهای گذشته برغم نامساعد بودن شرایط جوی بیش از 30 هزار تن تخم مرغ وارد استان شده و به قیمت مصوب در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد، افزود: در 6 ماه گذشته 160 تن گوشت گرم گوسفندی از کشورهای خاورمیانه و استرالیا وارد استان شده و به قیمت میانگین 330 هزار ریال عرضه شده است.
7403/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/18236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

هشدار نارنجی هواشناسی در قم صادر شد

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

لاغری در عرض دو هفته

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

بازدید آیت‌الله رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر

دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد

کشف بقایای زنان خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی 6 هزار سال پیش

آغاز سال تحصیلی جدید از 10 شهریور؟!

رعد و برق وحشتناک در جیانگژی چین

واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها

فرمانده فراجا:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور

جدال 20 آتش‌نشان با شعله‌های آتش در شهرک صنعتی شکوهیه؛ حریق بالاخره اطفا شد

دانستنی‌هایی درباره سندروم روده تحریک‌پذیر

ناروانی طبیعی گفتار و راهکارهای درمان آن

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

آدمی حسرت سرگردونه

آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته

ریزش دومین بنای خشتی ایران

آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

آتش‌سوزی واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست

آیت الله رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»

22 عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 4 اردیبهشت ماه 1403

تورم سالانه قم پس از 19 ماه به زیر 40 درصد رسید

آتش گرفتن قطار در کانادا

پیش‌بینیِ تداوم بارش‌ها در غرب و شرق کشور

امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل جنوب سیستان‌ و بلوچستان ادامه دارد

با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید