عصر قم

آخرين مطالب

ابالفضل یاریگر حسین زمان از صف اول انقلابیون تا صف مقدم جبهه فرهنگی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - هفته نامه نگین صبح قم در شماره جدید خود مطلبی با عنوان «ابالفضل یاریگر حسین زمان از صف اول انقلابیون تا صف مقدم جبهه» را به قلم زهرا عسگری منتشر کرد.
در این مطلب می خوانیم:
اولین فرزند و شیرینی زندگی خانواده کیومرثی در 21 خرداد سال 35 متولد شد، پدرکشاورزی ساده دل و پاکدست بود و خدا ‌پسری مهربان و دلسوز به او عطا کرد که گرمی دل مادر و عصای دست پدرشد، از ارادت و عشق به بزرگ علمدار کربلای حسینی نامش را ابالفضل (ع) گذاشتند، محبوب دل پدر و‌ نور دیدگان مادر، دبستان را در مدرسه میزرای قمی گذراند. اما بدلیل مشکلات زندگی نتوانست با وجود استعداد بسیار درس را ادامه دهد. خدمت به والدین را از اوجب واجبات قرار داده بود و با اشتیاق بسیار این کار را انجام می داد. نور دیدگان مادر که هر وقت او را می طلبید به جان می پذیرفت‌ و لحظه ای در خدمت به والدین دریغ نمی ورزید، و با اشتیاق بسیار این کار را انجام می داد. پدرش کشاورز زحمتکش که از همین مسیر روزی خانواده را کسب می کرد. و همین تاکید بر نان حلال بود که باعث شد تا ابوالفضل در عبادت نیز زبانزد باشد، او نماز را در مسجد به جماعت تاکید داشت،‌ مسجد حضرت ولیعصر(عج) دروازی ری برایش پایگاه ترویج مسایل دینی و فعالیت های فرهنگی بود .جاروکش زائران مسجد مقدس جمکران هم بود و این را از افتخارات زندگیش می دانست، شبهای جمعه دل در گرو یار داشت، خاک زائران حضرتش سرمه چشمان عاشقش بود. او منتظر بود با بال انتظار، و بال دیگرش عاشورا، محرم و صفر که می رسید، ابوالفضل پای مجالس حسینی بود،‌ مجلس سینه زنی و روضه خوانی، حضور با شور و شعور در مراسم های حسینی را هیچگاه ترک نمی کرد. در مکتب حسین علاوه بر گریه و سیه پوشی و سینه زنی امر به معروف و نهی از منکر را که از اصول قیام حسینی بود، خوب یاد داشت و خود از امران و ناهیان بود. روحش را سیراب می کرد از عشق به حسین (ع)و فلسفه عاشورا،‌ ابوالفضل از فعالیت های اجتماعی غافل نبود.نماز جمعه را ترک نمی کرد در بیرون از خانه مرد جهاد بود و در خانه فرزند و همسری مهربان و همراه بود و از کمک کردن به اعضای خانواده دریغ نمی ورزید.
خانواده ولایی داشت نشستن پای سخنرانی های حضرت امام او را با بصیرت و روشنگر بار آورده بود. فعالانه در سخنرانی های حضرت امام شرکت می کرد. به امام علاقه خاصی داشت نفس گرم امام ،‌ به او عشق انقلابی بودن می داد. در آغازین روزهای قیام در 15 خرداد 42 در تظاهرات علیه رژیم حضور فعالی داشت. با آغاز حرکت مردمی علیه حکومت جبار پهلوی در همه صحنه ها حاضر می شد و از اسلام و مواضع ولایت فقیه دفاع می کرد.
خیابان انقلاب (چهارمردان)، شجاعت های او و دیگر مردان این شهر را در زمانی که خفقان رژیم می خواست در همه رعب و وحشت ایجاد کند، به خوبی به یاد دارد. اعلامیه،‌ اطلاعیه های امام و اخبار نجف را به صورت گسترده نشر می داد. در همین تظاهرات ها بسیار مورد ضرب و شتم قرار می گرفت اما در عمل قاطع و شجاع بود و هر بار پر رنگ تر در صف اول تظاهرات شرکت می کرد. شاید گاردی ها هم دیگر او را پایه ثابت تظاهرات ها می دانستند. هدفش را شناخته بود رهایی و آزادی از چنگال ظلم و ستم ،‌ و احیای حکومتی بر مبنای اسلام، ‌نجات ارزشهای اسلامی و این بود که عزمش را جزم کرد و تمام سالهای نوجوانی و جوانی را در مبارزات علیه رژیم به صورت خستگی ناپذیر شرکت می کرد. تا 12 اسفند سال 57 که همه پایداریهای ملت به ثمر نشست و انقلاب پیروز گردید و انتظار منتظران به سرانجام رسید و ابالفضل این پیروزی را آغاز و زمینه ساز انقلاب بزرگتر به رهبری آخرین منجی می دانست.
مادر همسرش افتخارشان به خادمی بیت حضرت امام بود، خانم جعفری که از عشق و علاقه ابوالفضل به امام و انقلاب می دانست، تا امام به قم می آمدند او را خبر می کرد . او هم مشتاقانه به دیدار مریدش می شتافت. بعنوان نگهبان بیت امام انتخاب شد. گاه که توفیق می شد همنشین محبوب خویش نیز می شد. و همصحبت حاج آقا احمد یار امام، عاشقانه و خالصانه به امام و ملت خدمت می کرد، حتی بعد از اینکه امام به جماران رفتند هفته ای یکبار به دیدار ایشان می شتافت.
روحش آرام و قرار نداشت،‌ آماده بال گشودن بود،‌ هنوز نهال انقلاب نورس بود و خون شهدای انقلاب تازه که استعمار رانده شده تجاوز دیگری را آغاز کرد ،‌ ابوالفضل از صف اول انقلابیون به صف اول جبهه دفاع مقدس پیوست و بازهم نبرد حق علیه باطل آغاز شد. از کندن کانال کوت شیخ خونین شهر تا تک تیراندازی ،‌ در نوبت اول اعزام دستش مجروح شد و در تهران بستری شد. اما این مجروحیت مانع حضور مجددش نشد. همه را راضی کرد، پدر و مادر را با روضه حسین (ع)و علی اکبر (ع) و همسرش را با وعده شفاعت،‌ رفت تا روح ناآرامش به آرامش برسد،‌ شهادت شهدای هفت تیر بی تابش کرده بود،‌ بی قرارتر از همیشه بود 19 تیر سال 60بود، در ماه مبارک رمضان در همان کوت شیخ، اصابت ترکش یک خمپاره به سر ، صورتش را خضاب کرد. او رفت تا جاودانه شود.
به گفته فرزندش تصویر شهید بعنوان نماد ایثار و مقاومت در شهرهای مختلف ایران و در ورودی شهر بیروت نصب شده تا نسل ها با ایثار و جانفشانی فرزندان اسلام آشنا باشند آنان که با گذشت از جان خویش نهالی نورس اسلام را به درختی تنومند رساندند تا در سایه عظیم آن پیشرفت ها حاصل شود و از برکت همین خونها نسلها در امنیت و آسایش باشند و از الگوهای ایثار و شهادت درس آزادگی بگیرند و در مسیر تعالی این آب و خاک گام بردارند. امسال شهید ابوالفضل کیومرثی بعنوان شهید شاخص بسیج کارگری در استان قم معرفی گردید.
/8138/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/18226/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 به افق قم

راهیابی 2 اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم

اجرای طرح زیست شبانه در استان قم

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

چه کسی می داند...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

افزایش 11.6 درصدی اهدای خون در قم

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

طوفان شن در لیبی

افزایش سرقت احشام در قم

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم