عصر قم

آخرين مطالب

برگزاری جشنواره فیلم فجر هم زمان با سراسر کشور در قم فرهنگی

برگزاری جشنواره فیلم فجر هم زمان با سراسر کشور در قم
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در تهران گفت: چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر دراستان از 14 تا 22 بهمن ماه جاری در 2 سینمای شهر قم هم زمان با سایر استان های کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، به اکران فیلم های این جشنواره در سینما آیه در خیابان بسیج و سینما ونوس در بلوار غدیر اشاره و اظهار کرد: با رایزنی های صورت گرفته شده، فیلم های ارزنده ای در قم اکران می شود.
وی هم چنین با اشاره به این که تعداد صندلی های سینمای استان قم پایین تر از حد استاندارد است، گفت: با جدیت به دنبال رفع این مشکل هستیم و تا 6 ماه آینده تعداد صندلی های سینماهای استان قم 2 برابر می شود و تعدادی از آنان نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به استقبال مردم از 3 سینمای فعال شهر قم (آیه، تربیت و ونوس) اعلام کرد: در 9 ماه نخست سال جاری، 453 هزار تَن بلیط سینما خریداری کرده و به تماشای فیلم های اکران شده، نشسته اند.
حسینی هم چنین از راه اندازی یک مجتمع فرهنگی در منطقه پردیسان شهر قم در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این مجتمع فرهنگی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز چهارشنبه 25 بهمن ماه جاری افتتاح می شود.
وی افزود: این مجتمع فرهنگی در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با زیربنای 2500 متر مربع به نام شهید ربانی که از شهیدان هنرمند استان قم در رشته خوشنویسی است، به بهره برداری می رسد که دارای سالن آمفی تئاتر، سالن مطالعه، کتابخانه و 12 کلاس است.
وی با بیان این که این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم می باشد، خاطرنشان کرد: برای تکمیل و راه اندازی این طرح در سال جاری مبلغ 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
مقام معظم رهبری سال 1389 به قم سفر کردند.
منطقه پردیسان در منطقه 8 شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اجرای نمایش خیابانی و نمایش در داخل مسجد و نیز اجرای برنامه سلام سینما را از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه مبارک فجر امسال نام برد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب دین در استان قم اظهار کرد: با توجه به ویژگی های قم از جمله این که نخستین استان در دادن مجوز به کتاب های دینی است، برپایی این نمایشگاه یک رویداد مهم فرهنگی در استان قم محسوب می شود.
وی با بیان این که سیاستگذاری و فعالیت های اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب دین از 9 ماه پیش شروع شده است، گفت: نمایشگاه کتاب دین، مخاطبان خاص خود را دارد، ولی نمایشگاه کتاب استان قم با عرضه کتاب در موضوع های گوناگون موجب می شود تا در زمینه کتاب، همه قشرهای جامعه از آن بهره مند بشوند.
حسینی بر امر اطلاع رسانی از برگزاری این نمایشگاه ها توسط رسانه ها تاکید و بیان کرد: برگزاری این 2 نمایشگاه به صورت هم زمان، فرصت مناسبی را برای علاقه مندان به کتاب فراهم می آورد تا با آخرین تولیدهای حوزه نشر آشنا شوند.
وی با تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه های مختلف در برگزاری این 2 نمایشگاه، از جمله شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نهاد نماز جمعه استان قم و مسئولان مصلای قدس، با اشاره به زمان برگزاری این 2 نمایشگاه کتاب از 25 بهمن تا 5 اسفندماه امسال در مصلای قدس گفت: به مدت 2 هفته (27 بهمن و 4 اسفند) آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.
وی تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی در کنار هم، با تعامل و همکاری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر می توانند خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارائه کنند و منفعت اصلی آن هم به مردم می رسد.
* فیلم های جشنواره فجر در 36 سانس در قم اکران می شوند
دبیر چهارمین جشنواره فیلم فجر در استان قم نیز در این نشست، با بیان این که فیلم های جشنواره فیلم فجر در 2 دسته سیمرغ 1 و سیمرغ 2 دسته بندی شده اند و هر کدام از این دسته ها در 15 استان کشور علاوه بر تهران نمایش داده می شوند، گفت: 11 فیلم سینمایی بلند و 4 فیلم سینمایی کودک و نوجوان از دسته سیمرغ 1 در قم اکران می شود.
محمدکاظم رضوانی، ساعت نمایش فیلم ها را در 2 سینمای آیه و ونوس؛ 10، 16:30 و 19 اعلام و اظهار کرد: در 36 سانس در این مدت فیلم ها اکران می شود و آیین افتتاح آن نیز روز شنبه 14 بهمن ماه جاری، ساعت 16:30 با حضور پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم سینمایی امپراطور جهنم در سینما آیه برگزار خواهد شد.
وی؛ امپراطور جهنم، تنگه ابو قریب، لاتاری، فیلشاه، کامیون، اتاق تاریک، جشن دلتنگی، هایلایت، شعله ور، سوء تفاهم، مصادره، سرو زیر آب و عرق سرد را فیلم هایی برشمرد که در قم اکران می شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش فیلم کودک و نوجوان نیز، فیلم های قهرمانان کوچک، دزد و پری، دنیای کیف ها، فیلشاه و شکلاتی به صورت رایگان در ساعت 10 صبح برای دانش آموزان اکران می شود.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اعلام کرد: در صورت تجهیز تالار مرکزی شهر، برخی از فیلم های سینمایی دسته سیمرغ 2 نیز در سالن این مجموعه فرهنگی به نمایش در می آید.
وی برگزاری نشست های تخصصی نقد و بررسی فیلم ها و اجرای برنامه زنده رادیو و تلویزیونی توسط صدا و سیمای مرکز قم را از برنامه های جانبی این جشنواره نام برد و افزود: آیین اختتامیه این جشنواره نیز روز 22 بهمن ماه جاری در سینما ونوس برگزار می شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری قم نیز در این نشست، با اشاره به فعالیت های فرهنگی شهرداری گفت: این سازمان در مباحث فرهنگی به ویژه در حوزه شهروندی در سال جاری ورود جدی داشته است.
حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد افزود:مادر حوزه تئاتر و سینما نیز فعالیت داشته و از جشنواره مردمی عمار نیز حمایت جدی کرده ایم و امسال نیز در جشنواره فیلم فجر در قم حضور فعال تری خواهیم داشت.
* برگزاری هفته قرآن و عترت در قم
محمدجواد محرابی سرپرست معاونت مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست به برگزاری هفته قرآن و عترت استان قم در 12 تا 18 اسفندماه امسال اشاره و اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 30 بهمن ماه جاری است، علاقه مندان برای شرکت در آن می توانند به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی اینترنتی https://qom.farhang.gov.ir مراجعه کنند.
در پایان این نشست خبری از پوسترهای نمایشگاه های کتاب دین و کتاب استان قم و چهارمین جشنواره فیلم فجر در استان قم رونمایی شد و هم چنین سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم، طی حکمی حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم را به عنوان مشاور خود در حوزه نشر و کتاب معرفی و منصوب کرد.
7406/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/18153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم

نگرانی از انباشت 20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم

استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد

قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی 19 شهر سالم و پاک ثبت شد

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

مهارت آموزی ورزشی 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

دستور استاندار قم برای رسیدگی به مشکلات تیم‌های ورزشی

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم

جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به 848 هزار و 381 نفر رسید

20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد

جمع آوری روزانه 700 تن زباله و پسماند خانگی در قم

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در چند استان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

تصاویری از خسارت سیل امارات

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری