عصر قم

آخرين مطالب

دومین یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» در قم برگزار می‌شود فرهنگی

دومین یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» در قم برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - جانشین لشکر 1٧ علی ابن ابی طالب(ع) خبر داد: در راستای تجلیل از مقام 500 شهید مدافع حرم در قم دومین یادواره «مجاوران کریمه ، مدافعان عقیله» برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سرهنگ رستم علی رفیعی امروز در نشست خبری با اعلام این خبر عنوان کرد: این یادواره در مورخ 13 بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مجتمع امام خمینی (ره) به عنوان یک نمایش بزرگ از حضور خانواده مدافعان حرم برگزار خواهد شد.
مسئول ستاد دومین یادواره و جانشین لشکر 1٧ علی ابن ابی طالب افزود: مجری این یادواره و برگزار کننده خود مردم هستند و همه بر عهده آن ها می باشد و اسم سازمان و نهادی را نیاورده ایم.
وی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم خدمت به بشریت کرده اند شر تروریست های بین المللی را از سر بشر کم کرده اند از این رو یادواره از دل مردم برخواسته است.
رفیعی بیان کرد: در جبهه مقاومت به واسطه روحیه استکبار ستیزی جوانان مقاوم، دستاوردهای زیادی در منطقه داشته ایم.
وی عنوان کرد: دستگاه استکبار جهانی با همه ظرفیت ها از سال 90 تاکنون در کشورهای عراق و سوریه صف آرایی کرد و یا به صورت ناپیدا و غیر مستقیم برنامه هایی را دنبال می نمود.
مسئول ستاد یادواره و جانشین لشکر 1٧ علی ابن ابی طالب خاطرنشان کرد: آن چه مشهود است مهم ترین هدف استکبار جهانی به تسخیر در آوردن جمهوری اسلامی در منطقه بود و جبهه مقاومت در ایران و سوریه و عراق می توانست از این اهداف جلوگیری نماید.
وی یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا و نیروهای اجاره ای در منطقه و با سلاح های فراوان به تلاش خود ادامه دادند اما پیروزی ازآن نیروهای مقاومت بود.
رفیعی خاطرنشان کرد: تکفیری ها در صدد انحراف در جریان های دینی و اسلامی بودند اما جبهه مقاومت با عملیات غرور آفرین در منطقه بوکمال آخرین پایگاه عملیاتی داعش در منطقه را سرنگون کرد.
وی تصریح کرد: امروز ما اعلام می کنیم داعش در هیچ نقطه ای از سوریه پایگاه نظامی و تجمعی ندارد اما باقی مانده از عناصر در بیابان های سوریه و عراق دست به اقداماتی می زنند این دستاورد مهم را در پیام حاج قاسم و پاسخ پیام توسط رهبری شنیدیم.
مسئول ستاد یادواره و جانشین لشکر 1٧ علی ابن ابی طالب با اشاره به برخی از برنامه های جانبی قبل و بعد از یادواره عنوان کرد: از 28 دی ماه جنگ شادی عقیله ویژه کودکان 4 تا 10 سال در قم آغاز می شود.
وی افزود: همچنین آئین شب خاطره به همت حوزه هنری در 28 دی ماه از ساعت 15 تا 17 با حضور رزمندگان و نویسندگان و داستان نویسان برگزار خواهد شد.
رفیعی بیان کرد:برگزاری مسابقه عکاسی در سطح شهر از 28 دی تا 12 بهمن ویژه دانش آموزان رشته های هنر ییک دیگر از برنامه های جانبی یادواره می باشد.
وی گفت: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم از 28 دی ماه با حضور مسئولان در منازل آن ها آغاز می گردد و تا نیمه بهمن ماه ادامه دارد.
مسئول ستاد یادواره و جانشین لشکر 1٧ علی ابن ابی طالب بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی شامل والیبال، تیراندازی، فوتسال و کوهنوردی در سالن های چند منظوره دفاع مقدس از 29 دی ماه آغاز می شود و تیم های برتر بزرگسالان و نوجوانان استان در آن شرکت می کنند.
وی عنوان کرد: همایش مدافعان حیا و برگزاری جشن حضرت زینب(س) با حضور خانواده ها در 3 بهمن ماه در حرم مطهر از ساعت 14 تا 17 نیز از دیگر برنامه ها می باشد.
رفیعی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه عکس در نگارخانه اشراق با شرکت عکاسان معروف قمی و تجلیل از برترین عکس ها بر اساس داوری نیز برنامه ای در جهت بزرگداشت مدافعان حرم است.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه های جانبی ویژه یادواره مدافعین حرم، غبار روبی حرم با حضور خانواده شهدای مدافع، برپایی نمایشگاه کوچه های بی نشان جنب گلزار شهداء به مدت 20 روز در موضوعات متفاوت می باشد که برنامه هایی ویژه ایام فاطمیه تا روایت فتنه را در بردارد.
مسئول ستاد یادواره و جانشین لشکر 1٧ علی ابن ابی طالب یادآور شد: شب شعر مدافعان حرم یکی دیگر از برنامه هایی است که در بهشت معصومیه در مزار شهیدان فاطمیون و زینبیون با موضوعات آئینی برگزار خواهد شد.
وی اعلام کرد: پخش مستند مسابقه شهدای حرم و برگزاری یادواره مدارس در 5 مدرسه به همت بسیج دانش آموزی نیز از جمله این برنامه ها می باشد.
رفیعی اظهار داشت: برگزاری تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاههای پردیس فارابی و دانشگاه قم و دانشگاه آزاد از 29 دی ماه تا 10 بهمن ماه نیز از برنامه های جانبی یادواره می باشد.
وی متذکر شد: تمامی سوالات دانشجویان ثبت می شود و دو تن از اساتید و خطباء همچون استاد رحیم پور ازغدی و حجت الاسلام پناهیان با پاسخ گوئی به سوالات برنامه ای پررونق رقم می زنند.
مسئول ستاد یادواره«مجاوران کریمه ، مدافعان عقیله» تصریح کرد:برگزاری تاتر خیابانی با موضوع انقلاب و مدافعان حرم از اول بهمن در سه نقطه از شهر قم از جمله این برنامه ها می باشد.
وی خاطرنشان کرد:برای اولین بار در استان قم سخنران مراسم شخصیت ویژه ای همچون امیر دستان جانشین ارتش انتخاب شده تا پیوند خوبی را در بین نیروهای انقلابی ارتش و سپاه ایجاد نماییم و قالب های سنتی شکسته شود.
وی تاکید کرد: امروز بستر برای حفظ جبهه مقاومت در سوریه مهیا می باشد و باید در دفاع از ارزش های اسلامی و جلوگیری از نفوذ و به گفته مقام معظم رهبری برای دفاع از اسلام عزیز در سوریه به مبارزه بپردازیم.
جانشین لشکر 1٧ علی ابن ابی طالب عنوان کرد: تکفیری ها تلاش می کردند با جبهه زر و زور و تزویر اسلام را وارونه جلوه بدهند اسلامی که جریان تکفیری از آن سخن می گفتند با حضور مدافعین حرم برای جهان مشخص شد.
وی اضافه کرد: در مجموع 500 شهید فاطمیون و زینیون و ایرانی ها و عراقی ها را تقدیم حرم کرده ایم که بخشی در قم دفن نیستند و 11 نفر در جعفریه قم مدفون می باشند همچنین دو شهید عراقی در قم داریم.
رفیعی بیان کرد:21 شهید ایرانی از مدافعین حرم داریم که تعدادی نیز در قم مدفون نمی باشند این شهدا از قبل از سال 90 تاکنون به خیل شهداء پیوستند.
وی یادآور شد: ما از سال 90 به طور مستشاری در منطقه بوده ایم که بنا به درخواست دولت سوریه ایران در این نبرد حضور دارد همان گونه که از روسیه نیز تقاضا کرده و دو پایگاه نظامی بزرگ روسیه در این کشور وجود دارد؛ این رویه ای مرسوم در دنیا می باشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/16673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود