عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله مکارم شیرازی: راه حل شیطنت های دشمن فقط اتحاد است روحانیت

آیت الله مکارم شیرازی: راه حل شیطنت های دشمن فقط اتحاد است
  بزرگنمايي:

قم آنلاین -  آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: دشمن شیطنت هایی در پیش دارد و راه حل آن جز اتحاد و وحدت نیست و همه باید در این زمینه بکوشیم.
  وی در دیدار سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: نباید تصور کنیم که چون داعش در عراق و سوریه در حال ریشه کن شدن است، مساله تمام شده است.
وی ادامه داد: اینها از راه های دیگری وارد می شوند تا اهداف شومشان را عملی کنند، این که خیال کنیم زمانی می رسد که فکرمان از این دشمنان راحت باشد، بعید به نظر می رسد، چون اینها دائما مشغول توطئه و دشمنی هستند.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: دلیل دشمنی مداومشان هم این است که آنها سالیان دراز منافعشان در این منطقه بوده، و الان منافع نامشروعشان را در خطر می بینند. بعضی از آنها گفته اند که ایران ما را از منطقه بیرون می کند، و اینها نمی توانند این را تحمل کنند لذا همۀ تلاششان را به کار می گیرند.
وی با اشاره به تاثیر وحدت و اتحاد در شکست داعش در عراق و سوریه گفت: آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاد نشان داد که اگر وحدت و انسجام بین ما باشد، تلاش آنها به جایی نمی رسد و دشمنان باید از این منطقه قطع امید کنند.
وی اضافه کرد: در عراق هزار سال حکومت غیر شیعی حاکم بوده و الان یک حکومت شیعه مستقر است و تحمل این مساله برای دشمنان خیلی مشکل است. حتی اروپایی ها که در بعضی از مسائل با ما همکاری می کنند آنها نیز مخالف هستند، چون منافعی در این منطقه دارند.
وی ادامه داد: بنابراین این گونه مسائل غیر از مساله برجام است که آنها موافق باشند و آمریکا مخالف و آنچه که از قرائن و شواهد بر می آید این است که هیچکدام آنها همکاری ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن را بر نمی تابند.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رهبران کردستان عراق دچار اشتباه محاسباتی شده بودند، تاکید کرد: من معتقدم که آنها گرفتار اشتباه محاسباتی واضحی شده بودند به علت این که عراق الان با حضور ارتش قوی و حشد الشعبی از هر زمان قوی تر است و آنها در حدی نیستند که بتوانند مقابله کنند.
وی افزود: اضافه بر این همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ایران هم هرگز اجازه نخواهد داد اسرائیل دیگری در اینجا تشکیل بشود، به هیچ قیمت حاضر نیست که کردستان عراق به نام استقلال کانون نفوذ اسرائیل شود.
وی گفت: آمریکا همان طور که اسرائیل را ایجاد کرد تا منطقه را کنترل کند اینجا هم می خواهد از احساسات کردها برای کنترل منطقه استفاده کند.
وی افزود: لازم است از گذشته درس عبرت بگیریم، عوامل پیروزی و شکست را بررسی کنیم، عوامل پیروزی را پررنگ کنیم و عوامل شکست را کمرنگ.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: قرائن و شواهد نشان می دهد که عقاید مذهبی یک عامل تعیین کننده است که سبب تشکیل سپاه پاسداران در ایران و حشد الشعبی در عراق شد. بنابراین اگر این اعتقادات مذهبی را تقویت بکنیم می توانیم بسیاری از مشکلات را حل بکنیم.
وی گفت: یکی از عواملی که آمریکایی ها نمی توانند به ایران حمله کنند به یقین همین اعتقادات مذهبی است. در لشکر آمریکا در عراق عده ای خودکشی و عده ای فرار کردند ،اما ما هشت سال جنگیدیم یک نفر در این هشت سال خودکشی و از جبهه ها فرار نکرد.
وی ادامه داد: دشمنان می خواهند از طریق آلوده کردن جوانان به فضاهای مجازی و تخریب اخلاق، اعتقادات مذهبی را از ما بگیرند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: من بارها در مورد خطرات فضای مجازی اخطار داده ام و گفته ام که مساله فراتر از این است که ما فکر می کنیم، فضای مجازی خطری است بالفعل و بالقوه هم برای عقاید هم برای اخلاق و باید زودتر روی آن فکر کنند، البته می شود استفاده صحیح از آن کرد ولی اکنون چنین نیست و متاسفانه دلسوزی ای از طرف مسئولان در این زمینه نمی بینم، هر چند درباره آن حرف هایی می زنند ولی عزم و اراده جدی و قوی می خواهد.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: معضل فضای مجازی راه حل دارد و ما در حوزه گروهی داریم که تخصص در این زمینه دارند و راه حل هایی هم ارائه کرده اند که به عقیده من قابل انجام است، منتهی چون عزم راسخی در این زمینه نیست به جایی نرسیده. بعضی می گویند دلیل آن درآمد فراوان فضای مجازی است. بعضی نیز می گویند که برخی ها به طور عمدی قصد تضعیف عقاید مذهبی را دارند.
وی در پایان این دیدار خطاب به سردار صفوی گفت: از هوشیاری و بیداری شما و دوستانتان در این مسائل و از این که متوجه نیرنگ های دشمن هستید و شرایط منطقه را می دانید خیلی خوشوقتم و ان شاءالله اینها کمک می کند که دشمن بر منطقه مسلط نشود.
سردار رحیم صفوی روز گذشته در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد که این دیدارها بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/10816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند