عصر قم
راه اندازی میز خدمت توسط سازمان بهزیستی استان قم
سه شنبه 18 دي 1397 - 17:26:53
عصر قم -
معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان قم از میزان رضایتمندی مراجعین اداره کل بهزیستی استان قم از روند کار در این اداره و راه اندازی میزخدمت خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه قم، سعید زرین اقبال میزان رضایت مددجویان و مراجعین به بهزیستی را رضایتمند اعلام کرد و گفت: در بحث صیانت از حقوق شهروندی که در رابطه با اجرای مفاد قانون حقوق شهروندی تشکیل شده است، مهم ترین برنامه تکریم ارباب رجوع، رعایت احترام و ادب نسبت به مردم و مراجعین است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر به قم در دیدار با مدیران استان در خصوص مردمداری و برخورد مناسب با مراجعین فرمودند: 
چون وا نمیکنی گرهی، خود گره مباش ابرو گشاده باش، چو دستت گشاده نیست‌
گاهی یک مسئولی نمی‌تواند توقعی را که از او هست، انجام دهد، یک دستگاهی اعتباراتش کم است، امکاناتش کم است، مانعی ندارد، اگر چنانچه به قدر توان اما با روی خوش، با ابروی گشاده، با آغوش باز و صمیمانه با مردم برخورد شود، مردم خشنود و راضی می‌شوند. 
معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان قم تصریح کرد: در بهزیستی به علت شرایط خاص مددجویان و مراجعین، حجم نیازها، انتظارات مراجعین، محدودیت اعتبارات، شرایط اقتصادی جامعه و تورم و گرانی و مشکلات مردم، می طلبد که شیوه خدمت توام با متانت، صبر و برخوردی آرام تر و دلسوزانه تر از طرف کارمندان باشد، که طبق ارزیابی‌های به دست آمده وضعیت موجود حاکی از رضایتمندی نسبی مددجویان است.
وی خاطر نشان کرد: در همین راستا طبق تاکید ریاست محترم جمهور، میز خدمت در این اداره کل با اهدافی همچون خدمت‌رسانی بهینه و مورد رضایت ارباب رجوع از ابتدای امسال از طریق اصلاح فرآیندها، حذف فرآیندهای غیرضروری و زائد، افزایش سرعت ارائه خدمات، افزایش سطح دسترسی به خدمات مرتبط با ارباب‌رجوع و نیز دسترسی آسان به خدمات از طریق متمرکز کردن آن‌ها در یک مکان راه‌اندازی و سعی شده است از طریق میز خدمت مستقر در اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی، به ‌تمامی درخواست‌ها و نیازهای مراجعان در کمترین زمان پاسخ داده شود.
اقبالی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی را سرلوحه خدمات خود می دانیم، تاکید کرد: رعایت مواردی از قبیل آراستگی، نظم‌ و آمادگی‌ برای‌ ارائه‌ خدمات‌ به‌ مردم‌، وقت‌شناسی‌، رعایت‌ ادب‌ و نزاکت‌، عدالت‌ و انصاف‌ درارائه‌ خدمات‌ خوب‌ به‌ مردم‌، همکاری‌ و خوش‌برخوردی‌، آمادگی‌ برای‌ ارائه‌ اطلاعات‌ و توضیحات‌ کافی‌ به‌ خدمت‌گیرندگان‌ از لزوم کار است. 
لازم به ذکر است در راستای پیشبرد نظارت و ارزیابی هوشمند، سیستم بر خط (آنلاین) ثبت و پاسخگویی به شکایات در سایت بهزیستی کشور با هدف تکریم مددجویان، تسهیل در ثبت درخواست و شکایات، چابک سازی و تسریع در فرآیند بررسی و پاسخگویی با رعایت محرمانگی، طراحی و راه اندازی شده است.
مددجویان می توانند از طریق ورود به سامانه نسبت به ثبت شکایات اقدام کرده و با دریافت آنلاین کد رهگیری در جریان روند رسیدگی به شکایت خود قرار گیرند.
انتهای پیام

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/78420/راه-اندازی-میز-خدمت-توسط-سازمان-بهزیستی-استان-قم
بستن   چاپ