عصر قم
چند مدیریتی باعث آشفتگی در تابلوهای تبلیغاتی است
پنجشنبه 24 آبان 1397 - 00:37:52
عصر قم -
مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم گفت: شهرداری مدیریت تابلوهای تبلیغاتی را تقسیم کرده یعنی تعدادی را به روابط عمومی، تعدادی به سازمان فرهنگی و تعدادی را هم در اختیار سازمان زیباسازی قرار داده است و همین باعث آشفتگی شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سیدموسی حسینی کاشانی عصر امروز 23آبان در جلسه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در ساختمان پژوهشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در خصوص تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، گفت: در خصوص زبان استفاده شده در این تابلوها قانون وجود دارد که باید از زبان فارسی استفاده شود، در این خصوص به دلیل وجود قانون مشکلی نداریم و طبق قانون برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: مسئله‌ای که گاهی مشکل ایجاد می‌کند، استفاده از عکس افراد مشهور در ابعاد بزرگ در تبلیغات است، این مسئله بیشتر روی تابلوی مغازه‌ها دیده می‌شود، اگر این مسئله جنبه تبلیغاتی داشته باشد، برخورد با آن وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، اگر بتوان مصوبه‌ای در این خصوص درنظر گرفت تا مشخص شود که کدام اداره باید به این موضوع رسیدگی کند، این قبیل مشکلات حل می‌شود.
مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر زیر نظر سازمان زیباسازی شهرداری هستند، یعنی تمام اطلاعات این تابلوها در اختیار سازمان زیباسازی است، شهرداری هم این تابلوها را تقسیم کرده یعنی تعدادی را به روابط عمومی، تعدادی به سازمان فرهنگی و تعدادی را هم در اختیار سازمان زیباسازی قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: این مسئله باعث نوعی آشفتگی در مدیریت‌ شده است، اما آنچه که مسلم است ما طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برخورد می‌کنیم، ما نمی‌توانیم از تعداد تابلوها کم کنیم ولی می‌توانیم به آنها اضافه کنیم.
حسینی تاکید کرد: طبق قانون تیلیغات سطح شهر باید توسط کانون‌های آگهی و تبلیغاتی انجام شود که این کانون‌ها هم مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گیرند، کانونی که می‌خواهد تبلیغی در شهر انجام بدهد باید مجوز خود را از ارشاد بگیرد، اگر این چرخه به درستی عمل کند، اداره فرهنگ و ارشاد پاسخگوی تمام تبلیغات سطح شهر است.
وی بیان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که این چرخه به درستی حرکت نمی‌کند و حتی تابلو توسط کانون نصب نمی‌شود و خود نهاد یا ارگان مربوطه اقدام به نصب تابلو می‌کند.
وی در خصوص تعداد تابلوهای تبلیغاتی عنوان کرد: در مجموع تعداد 400 تابلو تبلیغاتی در سطح شهر و 200 تابلو در جاده های استان وجود دارد، همچنین بین 15 تا 20 درصد تابلوها در اختیار ارگان‌ها و نهادها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مسئله دیگری که وجود دارد این است که دیده شده در تاکسی ها و در سطح شهر، اسنپ تبلیغ می‌شود در حالیکه اسنپ از هیچ سازمانی مجوز ندارد.
انتهای پیام

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/69987/چند-مدیریتی-باعث-آشفتگی-در-تابلوهای-تبلیغاتی-است
بستن   چاپ