عصر قم
ارائه خدمات الکترونیک، تنها راه کاهش مراجعات مردمی به سازمان‌ها
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 17:04:29
عصر قم - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم عنوان کرد: تنها راه کاسته شدن حضور مردم در سازمان‌ها و ادارات، ارائه خدمات الکترونیک است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سید حسن هانی طبایی امروز در مراسم تبادل توافق نامه بین سه نهاد ستاد شهر هوشمند شهرداری، سازمان نظارت صنفی رایانه و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم که در دفتر ستاد شهر هوشمند قم صورت گرفت، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده است که سالانه 12.5 درصد از مراجعات مردم به سازمان‌های دولتی کاسته شود و تنها راه کاسته شدن حضور مردم در این سازمان‌ها، ارائه خدمات الکترونیک است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم افزود: طبق برنامه، در سال دوم اجرا باید حدود 25درصد از حضور مردم در سازمان ها کاسته شده باشد و این موضوع باید مورد پیگیری قرار گیرد.
وی ادامه داد: تعریف شهر هوشمند بسیار ساده است، شهری که هوشمندانه طراحی شده و در همه ابعاد و زمینه ها هوشمندانه عمل کند؛ فناوری اطلاعات زیر ساخت و بستری است که می تواند تا سطح تصمیم گیری در همه ارکان نقش اصلی را ایفا کند، این ایفا نقش با کمک سامانه های نرم افزاری بهتر انجام می‌شود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم افزود: هنوز بسیاری از عملیات‌ها مانند کنترل ترافیک شهر به صورت سنتی انجام می شود، لازم است از عرصه فناوری در این زمینه ها برای بهبود عملکرد استفاده شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه بیش از 50میلیون تراکنش بانکی الکترونیکی انجام می شود، که به همان میزان نقل و انتقالات، آلودگی هوا و مصرف سوخت کاهش یافته و به طور کلی کیفیت زندگی مردم افزایش یافته است؛ افزایش کیفیت زندگی برای مردم به کمک فناوری های الکترونیک آرزوی بلند مدت نیست و به زودی تحقق پیدا می‌کند.
انتهای پیام

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/55810/ارائه-خدمات-الکترونیک،-تنها-راه-کاهش-مراجعات-مردمی-به-سازمان‌ها
بستن   چاپ