عصر قم
معاون استاندار قم:
میز خدمت مودیان مالیاتی قم دچار تغییر و تحول شود
شنبه 23 تیر 1397 - 12:36:24 PM
ایرنا
قم آنلاین - قم - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، کسب رضایت ارباب رجوع در اداره ها را یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: میز خدمت مودیان مالیاتی باید به لحاظ شکلی و محتوایی دچار تغییر و تحول شود.
  مهرداد غضنفری روز شنبه در بازدید سرزده از میز خدمت اداره امور مالیاتی این استان، با بیان این که میز خدمت این دستگاه، آن چیزی نیست که در فلسفه تشکیل آن تعریف شده است، تصریح کرد: میز خدمت یک چارچوب کاری است که بر اساس آن مشتری در ابتدای ورود به دستگاه مورد نظر باید به خوبی با مسیر پیگیری کار خود آشنا شود.
وی اضافه کرد: چه بسا نیازی هم به مراجعه نباشد، اما استقرار افراد مطلع می تواند مشتریان را به درستی هدایت و از سردرگمی آنها جلوگیری کند، از این رو باید تغییراتی در میز خدمت امور مالیاتی استان انجام شود.
وی با تبیین ارزیابی خود از عملکرد میز خدمت امور مالیاتی قم گفت: تشکیلات مالیاتی از دستگاه هایی است که با مشتریان رفتار خوبی دارد و در راستای بخشنامه سال 93 دولت مبنی بر تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع، اقدام های خوبی در این دستگاه انجام شده، ولی از نظر شکل خدمت رسانی اشکال هایی وجود دارد.
غضنفری با بیان این که نحوه ارایه خدمت در امور مالیاتی استان تلفیقی از کارکرد سیستمی و فیزیکی است، افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان این دستگاه قرار است تا پایان سال 97، کل خدمات این مجموعه به شکل الکترونیکی ارایه شود.
معاون استاندار قم همچنین رعایت قانون در برخورد با مودیان مالیاتی را ضروری عنوان کرد و افزود: باید سطح تمکین مودیان معیار وصول مالیات آنها باشد و مشتقانه و داوطلبانه مالیات را پرداخت کنند.
غضنفری افزود: ملاک موفقیت امور مالیاتی حداکثر وصول مالیات نیست، بلکه مودی باید به موقع ثبت نام، اظهارنامه خود را تنظیم و مدارک را ارایه کند و پرداخت مالیات را انجام دهد.
وی گفت: به طور حتم تحقق این مهم، جلوگیری از فرار مالیاتی و دریافت مالیات به شیوه کاملا شفاف را نیز موجب و یکی از منابع درآمدی دولت تامین می شود.
وی ضرورت رعایت قانون در وصول مالیات را یک امر بدیهی و آشکار دانست و گفت: هیات نظارت و بازرسان باید در عین توجه به این موضوع، برای جلوگیری از کندی کار از تمرکز بر روی نقاط منفی خودداری کرده و در چارچوب اختیارهای قانونی و شرح وظایف مشخص شده در آیین نامه، زمینه تسریع وصول مالیات را فراهم کنند.
بیش از 400 نیروی مالیاتی دربخش های مختلف قم درحال وصول مالیات هستند و سال 96 بالغ بر پنج هزار و720 میلیارد ریال وصول مالیات انجام شد که 3هزار و 200 میلیارد ریال آن از منابع داخلی استان و بقیه از منابع ملی بوده است.
معاون استاندار قم همچنین با بیان این که یکی از کارکردهای دولت الکترونیک، مقابله با فساد اداری است گفت: دستگاه های استان باید با تامین امکانات، تجهیزات و سامانه های مورد نیاز برای مکانیزه کردن فعالیت ها، زمینه بروز فساد را کاهش دهند.
وی در پایان، با مهم دانستن مدیریت مصرف انرژی در اداره ها، گفت: با نهایت تدبیر باید از حداقل منابع حداکثر بهره وری را داشته باشیم.
معاون استاندار قم هفته گذشته نیز از میز خدمت اداره کل تامین اجتماعی این استان بازدید کرد.
 

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/42063/میز-خدمت-مودیان-مالیاتی-قم-دچار-تغییر-و-تحول-شود
بستن   چاپ