عصر قم
کارشناس سازمان صنعت قم:
گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نیاز به رفع سوال های مردم در این زمینه دارد
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:44:13
قم آنلاین - قم - کارشناس اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تحقیقات و بررسی های میدانی نشان می دهد مردم سوال های گوناگونی در موضوع اقتصاد مقاومتی دارند و برای گفتمان سازی آن لازم است نخست به این سوال ها، پاسخ مناسب داده شود.
به گزارش ایرنا، اکبر ابدالی محمدی روز سه شنبه در آیین رونمایی از «کتاب اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر» در سالن جلسه های جهاد دانشگاهی قم، بیان کرد: برای تبلیغ اقتصاد مقاومتی و مولفه های آن در جامعه، نیاز است که متفکران و مبلغان این اندیشه بتوانند به سوال ها و شبهه های مردم در این رابطه پاسخ دهند.
نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر، افزود: یکی از مسائلی که برای پاسخ گفتن به شبهه های ایجاد شده در رابطه با موضوع مهم اقتصاد مقاومتی مورد نیاز می باشد، دسترسی به منبعی قابل اعتماد در این حوزه است که به همین منظور کتاب اقتصاد مقاومتی به رشته تحریر درآمد؛ علاقه مندان به گسترش الگوی اقتصاد مقاومتی در جامعه از این پس می توانند با استفاده از مطالب این کتاب به شبهه های مطرح شده در این زمینه پاسخ دهند.
وی ادامه داد: پاسخ گویی به سوال های مردم در این کتاب بر مبنای شرایط روز جامعه و بررسی های میدانی در قالب 15 هزار نفر ساعت کار پژوهشی انجام شده است.
ابدالی محمدی گفت: در این کتاب به مسائل مختلفی از جمله سابقه نفوذ اقتصادی بیگانگان در کشور تا سیره علما در استفاده از کالاهای ساخت داخل و پرهیز از مصرف محصول های خارجی، اشاره شده است.
وی با اشاره به این که برای انتشار این کتاب با وجود سختی های فراوان از کاغذ ساخت داخل استفاده شد، بیان کرد: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه، نیاز است که از خودمان شروع کنیم و مصرف کالاهای داخلی مهمترین گام در این مسیر است.
وی ادامه داد: برای نگارش این کتاب با بررسی که از 2 هزار واحد صنعتی صورت گرفت مشخص شد، یکی از مهمترین عوامل کاهش تولید و اشتغال در کشور، نبود بازار فروش است که این مساله با حمایت مردم از تولید داخلی و ساخت کالای ایرانی قابل حل است، همچنین حضور در بازار کشورهای همسایه که ما با آنان دارای روابط خوبی هستیم و بیش از 550 میلیون تن جمعیت دارند، می تواند مشکل بازار فروش کالاهای ساخت داخل را حل کند.
این کارشناس اقتصادی گفت: لازم است مسئولان، دیپلماسی اقتصادی قدرتمندی را درپیش گیرند و با معرفی توانمندی های صنعتی ایران در کشورهای مختلف، راه ورود کالاهای داخلی به بازارهای جهانی را هموار نمایند.
وی بیان کرد: برای حل مشکل بازار فروش احتیاج به یک راهبرد منسجم بین المللی و ملی داریم و در این راه می توانیم از عرصه فضای مجازی و تبلیغات رسانه ای برای معرفی قابلیت های صنعتی کشور، به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی ادامه داد: به دنبال راه اندازی سامانه ای هستیم که در آن، کالاهای باکیفیت داخلی را معرفی کنیم و این سامانه، مرجعی برای معرفی کالاهای ساخت ایران شود.
ابدالی محمدی گفت: کتاب اقتصاد مقاومتی، تفسیر جهاد کبیر، راهنما و مشاور خوبی برای فعالان اقتصادی است تا با استفاده از مطالب آن، بتوانند با مولفه های اصلی علم اقتصاد آشنا شوند.
وی با اشاره به این که رمز خروج از بحران اقتصادی تنها در اقتصاد مقاومتی نهفته است، افزود: مطالب کتاب اقتصاد مقاومتی، تفسیر جهاد کبیر، به صورتی تدوین شده است که همه علاقه مندان از قشرهای مختلف از جمله دانشگاهیان، حوزویان و بازاریان می توانند از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: باید گفتمان اقتصاد مقاومتی در ذهن مردم و مسئولان به صورت صحیح نهادینه شود تا بتوان آن را در صحنه عمل به نمایش گذاشت؛ اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی متفاوت است و مبنای آن بر پایه رونق تولید و اشتغال شکل می گیرد.
این کارشناس اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد بلند مدت است که اقدام های کوتاه مدت دارد و گام به گام تلاش می کند که مشکل های اقتصادی کشور را حل کند.
وی ادامه داد: باید مردم و مسئولان، تولید ملی و حمایت از آن را باور داشته باشند و در تمام موقعیت هایی که امکان دارد از کالاهای ساخت داخل استفاده کنند.
کتاب اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر به قلم اکبر ابدالی محمدی در 9 فصل به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قم به بازار نشرعرضه شده است.
7405/ 1175

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/24375/گفتمان-سازی-اقتصاد-مقاومتی-نیاز-به-رفع-سوال-های-مردم-در-این-زمینه-دارد
بستن   چاپ