عصر قم
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش:
آموزش و پرورش هنوز ظرفیت های بی بدیل حوزه را نشناخته است
سه شنبه 26 دي 1396 - 11:24:57 PM
ایسنا - فرهنگی و هنری
قم آنلاین - رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هنوز ظرفیت های بی بدیل حوزه را نشناخته است.
به گزارش ایسنا منطقه قم، مهندس اسفندیار چهاربند در بازدید از مجموعه های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه ومعاونت پژوهشی حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: در زمینه شناخت مراکز حوزوی کم کاری کرده ایم.
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود: بسیاری از نیازهای امروز آموزش و پرورش در سایه تعامل و همکاری ودر چارچوب سیاست های ستاد همکاریها می تواند رقم بخورد.
وی با بیان ظرفیت های حوزه برای کمک به آموزش و پرورش جهت تحقق سند تحول بنیادین اظهار داشت: بخشهای مهمی از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه برادران و خواهران و مجموعه هایی مانند جامعه الزهرا(س) و جامعه المصطفی (ص) بر اهمیت این مساله افزوده است.
وی تصریح کرد: در زمینه شناخت مراکز حوزوی کم کاری کرده ایم ،زیرا بسیاری از نیازهای امروز آموزش و پرورش در سایه تعامل و همکاری ودر چارچوب سیاست های ستاد همکاریها می تواند رقم بخورد.
مرکز نور، فرصتی طلایی برای تربیت اسلامی
وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، فرصتی طلایی برای تربیت نظام اسلامی در آموزش و پرورش می باشد خاطرنشان کرد: مرکز نور سرمایه ای عظیم در حوزه علوم اسلامی و انسانی وبسیار فوق العاده است.
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دریای اطلاعات و دیتایی که در این مجموعه وجود دارد، می تواند بسیاری از نیازهای نرم افزاری آموزش و پرورش را پاسخگو باشد.
وی گفت: مرکز کامپیوتری نور، یک فرصت بسیار استثنایی و طلایی برای توسعه علوم تربیتی مبتنی بر معیار و نظام اسلامی در آموزش و پرورش است. این مرکز،گنجینه ای از پژوهش های علوم تربیتی مبتنی بر نظام اسلامی است که می تواند برای مریبان و معلمین و برنامه ریزان و سیاست گذاران حوزه علوم تربیتی و برنامه درسی مورد استفاده قرار بگیرد.
چهاربند تصریح کرد: تلاش می کنیم این ارتباط بیش از گذشته توسعه یابد و از خدمات و برکات فراوان این مرکز بهره مند شویم.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش دارای زیر ساختهای گسترده ، پهناور و موثری است و با ضریب بالایی در اقصی نقاط کشور قابل دسترسی می باشد ،می توانیم با تبادل اطلاعاتی که در بانک های اطلاعاتی مرکز تحقیقاتی کامپیوتری نور وجود دارد، دسترسی معلمین و مربیان را به این بانک های اطلاعاتی فراهم کنیم.
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: این کار به بهترین نحو و بدون اینکه هزینه ای برای معلمین و یا آموزش و پرورش ایجاد شود امکان پذیر است تا با دسترسی به این اطلاعات و یافته ها ،توانمند تر از گذشته به حل و فصل مسائل مستحدثه ای که در مسائل تربیتی به واسطه توسعه فضای مجازی به وجود آمده پاسخ گویند.
ظرفیت های مرکزملی پاسخگوئی به شبهات دینی
وی در موردظرفیت های مرکزملی پاسخگوئی به شبهات دینی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:این مرکز حتما می تواند در تعامل با معلمان و تبادل تجربیات برای پاسخگوئی به مسائل شرعی دانش اموزان اثر گذار باشد. 
چهارربند گفت: حوزه و آموزش و پرورش در این باره می توانند تعامل خوبی داشته باشند ،فعالیت های مرکزملی پاسخگوئی به شبهات دینی یک نیاز اساسی برای دانش آموزان است.
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش بیان کرد:دانش آموزان باید به منبعی برای پاسخگوئی به مسائل شرعی و اعتقادی و اخلاقی دسترسی داشته باشند، قرار شد نشست های مشترکی برگزار کنیم و محتواهای مناسبی برای این همکاری تعیین شود.
راهکارهای رفع نگرانی های برای پاسخ به شبهات دینی
وی در خصوص همکاری با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برای رفع شبهات دینی گفت: روی چهــار موضــوع بایــد کار کنیــم، تــا نگرانــی هــا در خصــوص بحــث مــورد نظــر رفــع شــود، یکــی در خصــوص مخاطبیــن اســت، مــا در آمــوزش و پــرورش اولویتمــان بــا معلــم و مربــی اســت، یعنــی اگــر بخواهیم وارد حــوزه دانــش آمــوزی شــویم، بــدون اســتفاده از ظرفیــت معلــم و مربــی کار بــه جایــی نمــی رســد. 
وی گفــت:از مسئولان محترم این مرکز تقاضا دارم تصــورکنند، نهــاد پشــتیبانی کننــده هســتند و اولویــت ایــن پشــتیبانی هــم باشند.
انتهای پیام

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/16680/آموزش-و-پرورش-هنوز-ظرفیت-های-بی-بدیل-حوزه-را-نشناخته-است
بستن   چاپ