عصر قم

آخرين مطالب

دیدار با سفیران کشورها، اقتضای کار رییس کمیسیون امنیت ملی است سیاسی

دیدار با سفیران کشورها، اقتضای کار رییس کمیسیون امنیت ملی است
  بزرگنمايي:

عصر قم -
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص دیدار با سفیر انگلیس تصریح کرد: رییس کمیسیون امنیت ملی تنها در جایگاه یک نماینده مجلس نیست؛ در دنیا بعد از رییس پارلمان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه بسیار مورد توجه و مطرح است؛ تا کنون حدود 15سفیر در نوبت دیدار هستند و دیدار با سفیران دیگر اقتضای این جایگاه است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: نگاه‌های مختلف سیاسی وجود دارد و این یک امر کاملا طبیعی است ولی در جاهایی که بحث منافع ملی است، همه می‌ایستند و از کشور دفاع می‌کنند.
**در جریان تحریم ظریف باید همه علیه دشمن موضع بگیریم
وی افزود: هر جریانی که منتقد دولت و وزرات امور خارجه بود، در قضیه تحریم وزیر امور خارجه اقتضا می‌کرد که همه یکپارچه علیه دشمن موضع بگیریم و از نیروهای نظام اسلامی دفاع کنیم.
**دیدار ظریف با سناتورهای دموکرات از دلایل تحریم وی بود
ذوالنوری گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه به آمریکا، ایشان دیدارهای متعددی با سناتورهای آمریکایی که اکثرا دموکرات بودند، داشتند که یکی از دلایل تحریم ایشان نیز خشم ترامپ از ارتباط وزیر امور خارجه ایران با سناتورهای دموکرات بوده است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رسالت خبرنگاری اقتضا می‌کند که خبرنگار مانند آینه واقعیت‌ها را منعکس کند، البته آینه صلاح جامعه و کشور را در نظر نمی‌گیرد ولی یک خبرنگار منافع ملی و حیثیت افراد را در نظر بگیرد و با تشخیص درست به انعکاس اخبار بپردازد.
**خبرنگاران در خط مقدم دفاع از کشور هستند
وی ادامه داد: شغل و حرفه خبرنگاری جزو مشاغل سخت است؛ قشر خبرنگار بعد از انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی به رسالت خود عمل کرد و به حفظ میراث جنگ پرداخت؛ همچنین در حوادث بعدی خبرنگاران در خط مقدم دفاع از کشور بودند و در حال حاضر که کشور در مقابل نظام سلطه قرار دارد، اقدامات خبرنگاران بسیار تاثیرگذار است.
**دیدار با سفیران کشورها، اقتضای کار رییس کمیسیون امنیت ملی است
ذوالنوری در خصوص دیدار با سفیر انگلیس تصریح کرد: رییس کمیسیون امنیت ملی تنها در جایگاه یک نماینده مجلس نیست؛ در دنیا بعد از رییس پارلمان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه بسیار مورد توجه و مطرح است؛ تا کنون حدود 15سفیر در نوبت دیدار هستند و دیدار با سفیران دیگر اقتضای این جایگاه است.
وی اضافه کرد: من به عنوان رییس کمیسیون امنیت ملی نمی‌توانم بر حسب خوشایند خودم و یا رضایت عده‌ای رفتار کنم و باید طبق خطوط قرمز نظام رفتار کنم؛ سفیر انگلیس به عنوان اولین نفر درخواست ملاقات داده و بنده تا دو هفته پاسخ ندادم و سپس به دلیل منافع کشور دیدار را پذیرفتم.
وی ادامه داد: به ما اعلام شد که سفارت انگلیس درخواست داده که ملاقات رسانه‌ای نشود و به دلیل رسومات دیپلماتیک این شرط پذیرفته شد ولی بعد از دیدار مشخص شد که وزارت امور خارجه اشتباه موضوع را منتقل کرده است و سفارت درخواست خصوصی بودن محتوای جلسه را داده بودند نه خبر خود دیدار؛ همچنین عکاسی در جلسه نبود و من اطلاعی از عکس گرفتن از جلسه نداشتم، همراه سفیر انگلیس با موبایل شخصی خود عکس گرفته بود و عکس دیدار منتشر شده بود.
**در دیدار با سفیر انگلیس حالت منفعلانه نداشتم
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی انتقاد کرده بودند که چرا در عکس منتشر شده من خندیده بودم؛ من در تمام دیدارهای چهره عبوسی ندارم و خندیدن ایرادی ندارد؛ اگر خنده ما برای دشمنان باشد و خشم ما برای دلسوزان داخلی باشد ایراد دارد؛ البته من عکس را از لحاظ وضعیت دوطرف و زبان بدن بررسی کردم و من در وضعیت منفعلانه‌ای نبودم.
**دیدار نکردن با سفیران کشورها، عمل منفعلانه است
وی در خصوص موارد مطرح شده در دیدار با سفیر انگلیس گفت: موارد متعددی در این جلسه از جمله نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی، برجام و توقیف کشتی‌ها بحث و گفتگو شد و بنا شد سفیر انگلیس مسائل را به مسئولان دولت خود منتقل کند؛ این که دیدار نکنیم منفعلانه است و باید مذاکره به صورت درست انجام شود تا به نفع جمهوری اسلامی باشد
**کمیسیون امنیت ملی مرجع اعمال فیلترینگ نیست
ذوالنوری تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی برنامهای برای فیلترینگ و حذف فیلترینگ ندارد زیرا مرجع این کار نیست؛ اگر اقدام و عملی امنیت کشور را تهدید کند که می‌تواند از جهات اخلاقی و یا فرهنگی باشد، مسئولان مربوط را مامور به انجام اقدامات لازم می‌کند و خود کمیسیون عمل اجرایی ندارد و مطالبه گری می‌کند.
وی افزود: مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی را یک باغ و دولت را باغبان این دولت می‌دانند؛ این باغبان باید در حفظ و حراست این باغ کوشا باشد و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد؛ نگاه کمیسیون امنیت ملی به فضای مجازی رهاسازی یا برخوردهای پلیسی نیست و باید آفت‌های این فضا گرفته شود.
**عدم شفافیت یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عدم شفافیت و فساد یکی از دلایل مشکلات اقتصاد کشور است؛ با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده، احساس به وجود فساد بیش از فساد در کشور است؛ فساد حتی یک مورد هم در جمهوری اسلامی بسیار ریاد است، در همین راستا یک سامانه از حدود دو سال پیش طراحی کردم که در نوبت طرح در مجلس است که طی آن از مقام معظم رهبری تا یک پیرزن بی سرپرست یارانه بگیر باید درآمد و اموال خود را ثبت کنند و اگر ثبت نکنند، جریمه می‌شوند.
وی ادامه داد: این سامانه دو سطح دارد که یک سطح مربوط به مردم است که اطلاعات باید محفوظ بماند و سطح دیگر برای مسئولان است که باید مانند یک اتاق شیشه‌ای درآمد و اموال مسئولان و خانواده آن مشخص باشد تا تغییرات مشخص باشد؛ قوه قضاییه از این طرح استقبال کرده است ولی در مسئولان اجرایی و بدنه مجلس عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق هستند ولی در نهایت باید این طرح اجرایی شود تا فساد کاهش یابد.
** با شفافیت، شیفتگان خدمت جایگزین تشنگان قدرت می‌شوند
ذوالنوری تصریح کرد: اجرای این طرح باعث می‌شود که افراد مخلص و خدمتگذاران در جایگاه‌ها به جای تشنگان قدرت قرار بگیرند؛ امیدواریم یک مطالبه ملی در این خصوص ایجاد شود تا در مجلس رای بیاورد و اجرایی شود. 
**پالس‌های مثبت عربستان برای بهبود روابط با ایران
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران همیشه به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده است و هرگاه مشکلی ایجاد شده است، از سوی ایران نبوده و ایران از تقویت ارتباط با کشورهای منطقه استقبال می‌کند؛ عربستان در مدت اخیر پالس‌های مثبتی برای بهبود روابط با ایران داده است که یک نمونه آن برخورد درست با زوار ایرانی بوده است؛ کشور امارات در این خصوص از عربستان جلوتر است و به دنبال بهبود روابط است و امیدواریم در آینده شاهد وضعیت مناسبی باشیم.
**مسئولان استانی برای تکمیل مونوریل به تکاپو افتادند
وی در خصوص معرفی سرمایه گذار برای تکمیل مونوریل و فرودگاه قم گفت: این موضوع همچنان وجود دارد و سرمایه گذار برای ساخت فرودگاه قم اعلام آمادگی کرده است؛ معرفی سرمایه گذار و طرح آن در استان باعث شده است که مسئولان استانی برای تکمیل پروژه‌ها به تکاپو افتادند و به نتیجه‌های مثبتی رسیده است و امیدواریم به نتیجه مناسبی برسد. 
**لزوم بازنگری قوانین نظارت بر مطبوعات
ذوالنوری در خصوص قوانین نظارت بر مطبوعات و فضای مجازی عنوان کرد: قانون مطبوعات قانون جامعی نیست و نیاز به بازنگری دارد؛ همچنین در حوزه فضای مجازی نیاز است قوانین مخصوص آن فضا گردآوری شود، زیرا با قوانین مطبوعات نمی‌توان به در مورد فضای مجازی تصمیم گرفت و در این راستا اقداماتی انجام شده است و امیدوایم به نتیجه مناسب برسد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/99829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف