عصر قم

آخرين مطالب

روند سرمایه‌گذاری ساماندهی میدان مطهری قم مناسب نیست اجتماعی

روند سرمایه‌گذاری ساماندهی میدان مطهری قم مناسب نیست
  بزرگنمايي:

عصرقم- حسن صبوری در جلسه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در سالن جلسات استانداری قم اظهار داشت: شهرداری باید در 4 ماه باقی‌مانده نسبت به ساماندهی و آماده‌سازی این اراضی اقدام کند.

وی بیان کرد: برای پیشبرد اهداف استان در رابطه با اطراف حرم مطهر و آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری نباید مدیر اجرایی این پروژه هیچ‌گونه مسئولیتی در ارگان‌های دیگر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ابراز کرد: در رابطه با آماده‌سازی اراضی 48 هکتاری پردیسان درصحنه عمل اقدام خاصی صورت نگرفته و صرفاً در حد و اندازه نامه‌نگاری باقی‌مانده است.

برای تکمیل فاز 5 عمار یاسر اوراق مشارکت فروخته می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم نیز بیان کرد: برای ساماندهی میدان مطهری نیز از مبحث سرمایه‌گذاری حمایت می‌شود اما سرمایه‌گذار فعلی این پروژه به‌شدت شکننده و کند پیش می‌رود.

غلامرضا جانقربان اظهار داشت: طرح جامعی برای ساماندهی پارکینگ شرقی حرم مطهر تهیه‌شده و در صورت تکمیل تملکات، برنامه‌ریزی‌های لازم اجرایی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح داد: استفاده از اوراق مشارکت برای ساماندهی فاز 5 عمار یاسر و پارکینگ شرقی حرم مطهر از اولویت‌های اصلی شهرداری قم است.

جان قربان خاطرنشان کرد: در رابطه با ساماندهی میدان مطهری 18 عنصر و عامل مؤثر شناسایی‌شده است، این 18 عنصر مؤثر در لب طرح جامع در حال تدوین است.

وی اضافه کرد: اکثر پروژه‌های شهری و عمرانی پیمانکار مذکور در سطح شهر به‌صورت نیمه‌کاره رهاشده و انتخاب این سرمایه‌گذار روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را به‌شدت شکننده می‌کند.

بیشتر بخوانید

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی حرم مطهر نیز بیان کرد: بودجه مصوب سازمان در سال 97، در نهایت بالغ‌بر 9 میلیارد تومان بود که 45 درصد از این اعتبار با مشارکت با سایر دستگاه‌ها تأمین‌ شده است.

علیرضا خاکی تأکید کرد: کف سازی و جداره سازی مهم‌ترین اقداماتی بوده که در محلات هدف بازآفرینی شهری انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: حفظ فضاهای هویت‌بخش شهری در فعالیت‌های مربوط به بازآفرینی شهری دنبال شده و از تخریب آثار هویت‌بخش خودداری می‌شود.

خاکی بیان کرد: در ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری به احداث مراکز محلات توجه ویژه‌ای شده و در تمامی محورهایی که امکانات لازم موجود باشد نسبت به احداث این قبیل مراکز اقدام می‌شود.

ساماندهی میدان مطهری قم روند نامطلوبی دارد

محسن بهشتی در این جلسه اظهار داشت: دغدغه پیمانکار و سرمایه‌گذار در رابطه با ساماندهی این میدان، تهیه یک طرح یکپارچه برای سرمایه‌گذاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به معضلات بازار شمسه گفت: نبود امکانات لازم برای تردد افراد معلول و سالمندان از دغدغه‌های مهم شهروندان و زائران است.

وی اضافه کرد: باید آسانسوری مجزا برای استفاده افراد سالمند و معلول و عدم اجبار برای عبور از مساحت بزرگ این بازار احداث شود.

بهشتی ادامه داد: میدان مطهری از ابعاد ترافیکی، معماری و شهرسازی مبدأ بسیاری از جریان‌های جاری شهر است که در این‌ بین مسئله ترافیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تأکید کرد: حذف تردد خودرو از این میدان و عبور ترافیک از زیر سطح با هزینه‌های سنگین اعتباری نیاز داشته و طرح‌های پیچیده‌ای را می‌خواهد.

بهشتی عنوان کرد: با توجه به عناصر مختلف در این میدان عبور ترافیک از سطح امر اجتناب‌ناپذیری است و باید طراحی دقیقی برای آن اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: تعیین تکلیف جداره و کف سازی و نوع تراکم میدان مطهری و تدوین طرح یکپارچه بر ای آن مسئله‌ای بوده که باید در 2 ماه آینده آماده شود.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذار از سه ضلع میدان مطهری تاکنون ضلع جنوبی آن را به‌صورت کامل تملک کرده و درصورتی‌که طرح شهرداری در این رابطه تکمیل شود روند ساماندهی آن آغاز می‌شود.

بهشتی با اشاره به روند ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذار 2 هزار و 500 مترمربع از اطراف این میدان را تملک کرده است.

قائم‌مقام شهردار قم نیز بیان کرد: برای ساماندهی میدان مطهری عناصر پیچیده‌ای وجود دارد که سبب شده تا روند ساماندهی این میدان با کندی و رکود مواجه شود.

سید ابراهیم معتمدی گفت: مشکل اصلی بازار شمسه، در طراحی است، پارکینگ‌های این بازار در شرایط حاضر گنجایش این حجم از خودرو را ندارد.

وی ادامه داد: برای دسترسی زائران و شهروندان از طبقات منهای 5 و 4 به همکف 16 آسانسور تعبیه‌شده که جوابگوی نیازهای روزافزون نیست.

معتمدی خاطرنشان کرد: بیش از 130 میلیارد تومان پله‌برقی در طبقات مختلف بازار شمسه جانمایی شده و اقدامات لازم برای جانمایی یک پله‌برقی دیگر با قیمت 30 میلیارد تومان نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

معتمدی بیان کرد: رونق تجاری‌های بازار شمسه از اهداف اصلی شهرداری و سرمایه‌گذاران از جانمایی آسانسورهای پارکینگ زائر به طبقه همکف بازار شمسه بوده است.

وی اظهار داشت: 900 باب مغازه این بازار شمسه در وضعیت فعلی با مدیریت شهرداری قم اداره شده و برنامه خاصی برای واگذاری تمام آن‌ها به یک هیئت‌مدیره منسجم در دستور کار است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/99766/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت