عصر قم

آخرين مطالب

جریان فرصت طلب نباید از فیلتر شورای نگهبان رد شود سیاسی

جریان فرصت طلب نباید از فیلتر شورای نگهبان رد شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه جریان فرصت طلب نباید از فیلتر شورای نگهبان رد شود؛ عنوان کرد: بهترین ترکیب شورای نگهبان در دوره فعلی شکل گرفته است و اگر این نهاد نبود مشخص نبود انقلاب چه سرنوشتی داشت.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، فیروز اصلانی شامگاه گذشته در نشست تخصصی شورای نگهبان و مبارزه با فساد که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی و با موضوع نقد و بررسی کارنامه شورای نگهبان در رد و لغو صلاحیت مفسدان برگزار شد، در خصوص ضرورت نظام‌سازی گفت: همواره و در طول تاریخ اندیشه‌ها و آرمان‌هایی تداوم و ماندگاری داشته‌اند که تبدیل به نظریه و نظام شده‌اند.
اصلانی ضمن اشاره به وظایف شورای نگهبان عنوان کرد: قانون اساسی در 177 اصل تدوین شده و در همین قانون وظایف شورای نگهبان به خوبی تدوین شده است؛ در تدوین قانون اساسی تمامی کتاب ها و اندیشه ورزی‌های علمای اسلام در تاریخ تشیع مطالعه شده و از آن‌ها استفاده شده‌است.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ و بقای اندیشه‌های انقلاب است، تاکیدکرد: شورای نگهبان دراین زمینه نقش مهمی دارد؛ این شورا نمی گذارد محتوای نظام از ریل اسلام خارج شود و نباید از این مهم غافل شویم که اگر شورای نگهبان نبود وضعیت کشور بسیار افتضاح بود.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود نااهلان در عرصه کارگزاری انقلاب یکی از وظایف شورای نگهبان است، افزود: انقلابیون باید در میدان باشند تا ارزش های انقلاب در جامعه حفظ شود.
وی در ادامه با طبیعی دانستن حضور جریان نفوذ در کشور، به نقش کلیدی شورای نگهبان در مقابل این جریان اشاره کرد و گفت: نظام ما نیز مانند همه نظام ها دشمن دارد و هدف این دشمنان ضربه زدن به نظام و نابودی آن است.
اصلانی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان انقلاب را حفظ کرده است، اظهار کرد: در بسیاری از موارد انتقادها از شورای نگهبان وارد نیست چرا که اصلا به این شکل نیست که اعضای این شورا از فساد شخصی اطلاع داشته باشند و او را تایید کنند.
وی با بیان اینکه افراد در طی دوران تغییر پیدا می کنند و عوض می شوند و این مورد در خصوص کارگزاران انقلاب نیز وجود دارد، تصریح کرد: جریان فرصت طلب نباید از فیلتر شورای نگهبان رد شود.
وی ادامه داد: بهترین ترکیب شورای نگهبان در دوره فعلی شکل گرفته است و اگر این نهاد نبود مشخص نبود انقلاب چه سرنوشتی داشت.
اصلانی با بیان اینکه مطالبه گری در جامعه می تواند کار شورای نگهبان را راحت کند و در این زمینه وظیفه مردم خطیر و تعیین کننده است، عنوان کرد: هیچ نظامی اجازه نمی‌دهد افراد غیرمعتقد به ارزش‌هایش به پست‌های کلیدی برسند.
وی افزود: همه نظام ها برای تحقق اهداف و ارزش‌های خاصی ایجاد شده اند و تضمین همه اندیشه ها منوط بر نظامی است که نظریه ای که به دنبال تحقق اندیشه است را بتواند برآورده سازد اگرچه اهداف و ارزش ها متفاوت بوده‌باشند و در برخی زمان ها راه حل تحقق این آرمان ها نیز متفاوت بوده‌است.
وی بیان کرد: تیزبینی و هنر رهبران انقلاب این بود که توانستند اندیشه های خودشان را در انقلاب نهادینه کنند و نظام‌را در برابر خطرات و توطئه‌های دشمن ، مقاوم کنند.
اصلانی ادامه داد: همانگونه که ظهور و بروز اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران علل خاصی دارند، تداوم آن‌ها نیز نیازمند و وابسته به همان علل است.
وی با اشاره به اینکه استقرار نظام اسلامی برای تحقق ارزش‌های اسلامی بوده و استمرار این نظام نیز همین علل را نیازمند است، اظهار کرد: یک اندیشه خاص برای تضمین بقای خودش نیازمند این است که خودش‌را نهادینه کند.
استاد حقوق دانشگاه تهران تصریح کرد: راز بقای ساختار حکومت انقلاب نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌هایش است به طوری که امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب به دنبال نهادینه سازی همین افکار و اندیشه‌ها بود و تا حدودی هم در این کار موفق بود.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بحث انتخابات برای تعیین نوع نظام را به میان آورد در حالی که نتیجه‌را مردم در کف خیابان انتخاب کرده‌بودند، تاکید کرد: امام(ره) به دنبال سامان دادن سیاسی بود اما پای مردم را به وسط کشید تا پای خواسته خودشان بایستند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع امام خمینی(ره) در این زمینه به دنبال نهادینه سازی حضور مردم و مشارکت آن ها در خصوص سرنوشت خودشان بودند.
اصلانی اذعان کرد: در تدوین قانون اساسی نیز امام خمینی (ره) عجله ای داشتند برای این که اندیشه ها و آرمان های انقلاب را نهادینه سازی کرده و تبدیل به قانون کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم هشیاری مردم و مدیران ما تاکید و خاطرنشان کرد: در دانشگاه تل‌آویو همایشی را برای انقلاب اسلامی برپا کردند تا به این موضوع پی ببرند که برای از بین بردن انقلاب اسلامی چه کاری باید بکنند که نشان می دهد دشمن بیکار ننشته است و ما باید آگاهانه مقابله کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/98681/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف