عصر قم

آخرين مطالب

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال 98 اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم -
مدیر کل بهزیستی قم گفت: مستمری مددجویان در سال 98 نزدیک به حدود 2 هزار 700 میلیارد تومان افزایش یافته‌است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، هادی کریمی اصل، امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی قم برگزار شد، بیان کرد: شعار امسال بهزیستی در سی و نهمین سالگرد تاسیس آن، «شفافیت، توانمندسازی و سلامت اجتماعی» است که امیدواریم با کمک نهادهای مربوطه از جمله رسانه ها، گام های سازنده ای در این راستا برداریم.
وی افزود: سلامت شامل مولفه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، شناختی، معنوی و اجتماعی می شود که در این میان، سلامت اجتماعی به عنوان قله سلامت است، بنابراین در تحقق این امر یکی از کارهایی که باید انجام شود، تقویت مسئولیت‌پذیری و اعتماد مردم به سازمان بهزیستی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی بهزیستی ارتقای مشارکت‌های اجتماعی و مردمی است، اظهار کرد: مستمری مددجویان در سال 98 نزدیک به حدود 2 هزار 700 میلیارد تومان افزایش یافته‌است.
مدیرکل بهزیستی قم گفت: تقویت سمن‌ها و موسسات مردم نهاد از جمله رویکردهای اصلی سازمان بهزیستی است، در این راستا کسانی که علاقه‌مند به این عرصه بوده و وارد میدان فعالیت شوند مورد حمایت بهزیستی قرار خواهندگرفت.
وی در حاشیه این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ساماندهی خانه های بازی در قم، گفت: تا پیش از این، هیچ سازمان و ارگانی، مسئولیت نظارت بر خانه های بازی را برعهده نمی گرفت، اما باتوجه به گسترش ان ها در استان قم و پیشگیری از تبعات عدم نظارت در این خصوص، جلسات و رایزنی های مختلفی با شهرداری و ارگان های مربوطه انجام شد.
مدیر کل بهزیستی قم، افزود: طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده، قرار بر این شد تا مسئولین اصلی این خانه های بازی، با ارائه تمام مدارک لازم، ازجمله ارائه استاندارهای مربوط به وسایل بازی به اداره کل بهزیستی، مجوز کار دریافت کنند.
محمدعلی مقدم‌خواه معاون توانبخشی بهزیستی قم نیز در این جلسه بیان کرد: 42 مرکز شبانه روزی و روزانه خدمات به معلولین ذهنی، اعصاب و روان، جسمی حرکتی و سالمندان ارائه می‌دهند که اداره کل بهزیستی قم در این مراکز حدود 2 هزار معلول را در تحت پوشش داده است.
همچنین مریم علی‌شیری، معاون اموراجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه حوزه اجتماعی تنوع بسیاری در عملکرد و فعالیت‌های خود دارد، گفت: این حوزه، دفتر امور کودکان و نوجوانان دارد که شامل دو حوزه شبه خانواده «کودکان بی سرپرست و بدسرپرست» و مهدهای کودک است، همچنین دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز مربوط به این معاونت است که از امور پرچالش و اولویت های حوزه اجتماعی به شمار می رود.
وی با اشاره در مرکز کودکان کار، سال گذشته 504 کودک را ساماندهی و توامند کرده و آموزش داده ایم، افزود: دفتر آسیب‌های اجتماعی به منزله اورژانس اجتماعی و مداخله در بحران است که در خصوص راه‌اندازی اورژانس حرم و پردیسان، در سال97 شروع به کار کرد.
علی‌شیری بیان کرد: 12 پایگاه خدمات اجتماعی در حوزه کاهش طلاق در سطح استان در مناطق حاصلخیز و حاشیه‌ای راه‌اندازی شده وخانواده‌هایی را که به دلایل مختلف مانند طلاق و از کار افتادگی و..از داشتن سرپرست سالم محروم هستند تحت نظر خدمات بهزیستی قرار گرفتند؛ در این خصوص حدود هزار و 454 پرونده و خدمات به خانواده‌های بدسرپرست را رسیدگی کردیم.
279 خانواده دارای فرزندان سه قلو تحت حمایت بهزیستی هستند
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر چندقلویی رو به افزایش بوده، گفت: در سال‌های اخیر خدمات بهزیستی به 279 خانواده سه قلو، 36 چهارقلو و 1 پنج قلو تعلق گرفته، به این صورت که تا قبل از یک‌سالگی هزینه شیرخشک و..به آنان تعلق می‌گیرد و تا پیش از مدرسه از اعتبارات و خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.
احمد حیدری معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قم، با بیان اینکه ، در سال97، 955 مورد اشتغال پایدار داشتیم که با اعتبار تسهیلات کمتر از ده میلیون تومان ایجاد کردیم، گفت: در حوزه تامین مسکن برای مددجو مسکن نمی‌سازیم بلکه در راستای تامین مسکن به او کمک کنیم.
صادق سلمانیان سرپرست معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قم، نیز بیان کرد: در دفتر مشاوره و آموزش خانواده دوره‌های آموزش زندگی خانواده و آموزش پیش از ازدواج را با هدف کاهش طلاق و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار کردیم که در کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج هزار و 604 نفر که در آستانه ازدواج بودند که در سنین بین 15 تا 30 سال در یک دوره 16 ساعته شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه طرح آموزش‌های هنگام ازدواج ویژه جوانانی که قصد ازدواج دارند با همکاری بین سازمان تبلیغات، بهزیستی و وزارت بهداشت راه‌اندازی شده‌است، گفت: مباحث مشاوره‌ای برای جوانان در آستانه ازدواج پیش از انجام آزمایشات آنان در یک کارگاه 6 ساعته برگزار می‌شود که شامل مهارت ازدواج، اخلاق و فقه در خانواده و..است و در ذیل این طرح سال گذشته 2 هزار 266 نفر و در سه ماهه اول سال98 هزار 986نفر را آموزش دادیم.
سلمانیان بیان کرد: آموزش‌های پیش از طلاق با همکاری دادگستری از جمله طرح‌های انجام شده است که در ذیل این طرح 533نفر در زمستان97 و 380 نفر فروردین و اردیبهشت‌ماه98 آموزش دیده اند.
وی با اشاره به دفتر اعتیاد که در حوزه اجتماعی بهزیستی است، گفت: 17مرکز سرپایی، 9 کمپ اختیاری و یک اجباری وجود دارد و همچنین دو مرکز کاهش آسیب شامل سرپناه شبانه و خدمات تیم سیار برای معتادان پرخطری است که آمادگی ورود به درمان را ندارند.
سلمانیان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 13 هزار نفر در حوزه درمان اعتیاد خدمات گرفتند، اظهار کرد: فعالیت‌های دفتر پیگشیری از معلولیت‌ها در حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی قم عمدتا در قالب طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/96132/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد