عصر قم

آخرين مطالب

از 4 مدال برون مرزی تا قهرمانی نونهالان قم در فوتسال کشور ورزشی

از 4 مدال برون مرزی تا قهرمانی نونهالان قم در فوتسال کشور
  بزرگنمايي:

عصرقم- مسابقات قهرمانی تیراندازی جهان، مسابقات قهرمانی کشتی آسیا و مسابقات بین المللی مالزی از جمله مسابقات برون مرزی بود که ورزشکاران استان در این رقابت‌ها هفته گذشته حضور داشتند که در نتیجه تلاش ورزشکاران قم، نخستین مدال برون مرزی تیراندازی قم در ایتالیا دشت شد، برنز قاره کهن به کشتی گیر این استان رسید و سهم کاراته کاهای قم از مسابقات مالزی 2 مدال خوش رنگ بود.

هفته گذشته سوهان محمد سیما در لیگ برتر فوتسال میهمان خود را با 5 گل بدرقه کرد، تیم محمد سیما در مسابقات فوتسال نونهالان کشور جام قهرمانی را به خانه آورد ،‌13 مدال قمی‌ها در سرشاخ با حریفان در قهرمانی کاراته کشور کسب شد و در مسابقات دو و میدانی کشور، یک مدال برای بانوان، 2 مدال برای ورزشکاران آقای قم بود.

مسابقات قهرمانی تیراندازی جهان / نخستین مدال برون مرزی قم در ایتالیا دشت شد

سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان با حضور ورزشکاران بیش از یکصد کشور جهان در حالی برگزار می‌شود که شهر ناپل ایتالیا میزبانی این رقابت‌ها را انجام می‌دهد. تیراندازی استان قم برای نخستین‌بار با درخشش ملی‌پوش پرافتخار خود در مسابقات 20149 قهرمانی دانشجویان دنیا به مدال جهانی دست یافت.

تیراندازی قم بعد از کسب نخستین مدال آسیایی خود در سال 2015 از پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا توسط یک بانوی تیرانداز به نام سیده‌رویا صبح‌خیز، این بار در پیکارهای 2019 قهرمانی دانشجویان دنیا توسط یک مرد تیرانداز به نام هادی غرباقی موفق به کسب مدال جهانی شد.

در سومین روز یونیورسیاد 2019 تیم کشورمان پس از چین در تفنگ بادی 10 متر آقایان در جایگاه دوم ایستاد و صاحب نشان نقره دنیا شد.

مسابقات قهرمانی کشتی آسیا / کسب برنز قاره کهن در نخستین تجربه

روند موفقیت‌های کشتی قم در میادین برون‌مرزی بار دیگر استمرار یافت و یکی از نخبه‌ها و استعدادهای کشتی فرنگی قم با عضویت در ترکیب تیم اعزامی ایران به پیکارهای 2019 قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا، موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز این رقابت‌ها شد. فرنگی‌کار نوجوان و مستعد استان قم در نخستین تجربه آسیایی خود موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان قاره کهن شد.

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا به میزبانی شهر نورسلطان در کشور قزاقستان به انجام رسید و تیم ملی کشورمان با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز بار دیگر اقتدار خود در قاره کهن را حفظ کرد و با شایستگی به مقام قهرمانی دست یافت.

مسابقات بین المللی مالزی / سهم کاراته کاهای قم 2 مدال خوش رنگ

کاراته‌کاهای اعزامی استان قم به پیکارهای 2019 کاراته بین‌المللی مالزی با دست پر و کسب دو مدال طلا و برنز از شرق قاره کهن بازگشتند. تیمی که به نمایندگی از سبک وادوریو کشورمان به رقابت‌های 2019 بین‌المللی مالزی اعزام شده بود در ترکیب خود دو کاراته‌کای قمی به نام‌های صادق سلیمی و اصغر رحمتی داشت و این دو نماینده قم موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره این دوره از مسابقات شدند.

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته با عنوان جام افسانه به میزبانی مالزی به انجام رسید و تعداد ٦٨٨ کاراته‌کا از کشورهای مالزی، ایران، سوریه، نپال، برونئی، هندوستان، کویت، سنگاپور، اندونزی و پاکستان کوالالامپور برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز رقابت کردند.

لیگ برتر فوتسال / سوهان محمد سیما میهمان خود را با 5 گل بدرقه کرد

تیم فوتسال محمدسیمای قم در دومین هفته لیگ برتر فوتسال ایران که در عصر چهارشنبه هفته گذشته در سالن 2 هزار نفری ورزشگاه شهید سردار جعفر حیدریان برگزار شد، توانست در خانه خود تیم ارژن شیراز را با حساب پنج بر صفر شکست دهد و به اولین برد خود در این فصل دست پیدا کند.

سوهان محمدسیما با یک برد، بدون مساوی و یک باخت و پنج گل زده و سه گل خورده و سه امتیاز دارد و ارژن شیراز نیز آذرخش بدون برد و تساوی و 2 باخت و سه گل زده و پنج گل خورده بدون امتیاز است.

سوهان محمدسیما، 25 تیرماه جاری، ساعت 18 در کرمانشاه میهمان تیم شاهین این شهر است و در همین تاریخ ارژن در شیراز میزبان تیم مقاومت البرز کرج می‌باشد.

فوتسال نونهالان کشور / تیم محمد سیما جام قهرمانی را به خانه آورد

پرونده مسابقات فوتسال دسته اول نونهالان پسر کشور شامگاه شنبه هفته گذشته در سالن شهید حیدریان قم بسته شد و تیم فوتسال محمد سیمای قم موفق شد با شکست تیم ثامن الحجج سبزوار عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

در دیدار نهایی این رقابت‌ها تیم محمد سیمای قم به مصاف تیم ثامن الحجج رفت و در یک بازی پرگل 9 بر 5 این تیم را شکست داد و با این برد جام قهرمانی را بالای سر برد. این پیروزی سبب شد تیم محمد سیمای قم نخستین جام در رده نونهالان را از آن خود کند.

همچنین در دیدار رده بندی این رقابت‌ها برای کسب عنوان سوم تیم فوتسال نام آوران تبریز 4 بر صفر از سد تیم شاهین ازنا عبور کرد. در دیدارهای نیمه نهایی تیم محمد سیمای قم با برتری 7 بر یک برابر شاهین ازنا و تیم ثامن الحجج سبزوار با پیروزی 3 بر 2 برابر نام آوران تبریز به دیدار نهایی راه یافته بودند.

قهرمانی کاراته کشور / 13 مدال قمی‌ها در سرشاخ با حریفان

مسابقات سبک ذن دو کای کاراته قهرمانی ایران به میزبانی هیأت کاراته استان اردبیل به انجام رسید و تیم اعزامی از استان قم به مربیگری ایوب محمدی هفت مدال این رقابت‌ها را کسب کرد و کاپ برترین داور این دوره نیز به ایوب محمدی از قم تعلق گرفت.

کاراته‌کاهای قم در مجموع به چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز دست یافتند، در حالی که طلایی‌های تیم منتخب سبک ذن دو کای قم ابوالفضل زرگرنیا، ابوالفضل شاه‌علی، امیرمحمد غفاریان و عباس عابدی بودند، ابوالفضل کریمی و امیرعباس شکرگزار نقره گرفتند و یک نشان برنز نتیجه تلاش علی‌اصغر صنوبریان بود.

والیبال قهرمانی کشور / شروع پرقدرت بلندقامتان قم

رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان ایران در حالی هفته گذشته آغاز شد که تیم نوجوانان استان قم متشکل از 14 والیبالیست راهی این پیکارها شده و در گروهی دشوار با حضور تیم‌های مطرح و مدعی برای کسب مقام قهرمانی این دوره از پیکارها به میدان می‌رود.

تیم نوجوانان هیأت والیبال قم در این مسابقه ست‌های دوم، سوم و چهارم را با حساب 25 بر 12، 25 بر 18 و 25 بر 20 به نفع خود تمام کردند و ست نخست را با نتیجه 30 بر 28 مغلوب شدند تا در مجموع با نتیجه سه بر یک حریف را شکست داده و سه امتیاز با ارزش از نخستین مسابقه خود بگیرند.

مسابقات دو و میدانی کشور / یک مدال برای بانوان، 2 مدال برای آقایان

پیکارهای قهرمانی دوومیدانی دختران جوان ایران با حضور دوومیدانی‌کاران استان‌های مختلف ایران به میزبانی هیأت لرستان در شهر خرم‌آباد هفته گذشته به انجام رسید و با قهرمانی تهران، رتبه دومی خراسان‌رضوی، سومی آذربایجان شرقی و جابجایی سه رکورد پایان یافت. در این دوره از مسابقات لیلا خدری در رشته 400 متر با مانع و زهرا رضایی در رشته هفت‌گانه نماینده‌های هیأت دوومیدانی استان قم بودند، که خانم رضایی در ادامه موفقیت‌های خود در این رشته به نشان برنز رشته هفت‌گانه دست پیدا کرد.

همچنین دوومیدانی‌کاران پسر قم نیز در بخش آقایان هفته گذشته در رشته‌های 400 متر با مانع و رله سوئدی به دو مدال نقره و برنز پیکارهای دوومیدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان ایران دست یافتند. این دوره از پیکارهای دوومیدانی قهرمانی نوجوانان پسر ایران با حضور 235 دوومیدانی‌کار از استان‌های سراسر کشور به میزبانی هیأت دوومیدانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد به انجام رسید و با ثبت دو مدال نقره و برنز در کارنامه تیم قم و قهرمانی تیم آذربایجان‌شرقی پایان یافت.

تکواندوی نونهالان / قم میزبان اردوی تیم ملی

جایگاه ویژه و موقعیت خاص جغرافیایی قم موجب شده تا اخذ میزبانی اردوهای تیم ملی و مسابقات ملی به عنوان یک اولویت توسط اداره کل ورزش و جوانان تبدیل و در این راستا، قم با گرفتن میزبانی اردوها و مسابقات مختلف ملی در حال تبدیل به یکی از قطب‌های مهم در کشور است.

در این راستا اردوی تیم ملی تکواندوی نونهالان پسر کشور در راه آمادگی این تیم برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا از روز یکشنبه هفته گذشته در قم آغاز و قم به مدت یک هفته میزبان ملی پوشان نونهال بود.

جلسه ساماندهی اوقات فراغت جوانان / تاکید بر توسعه ورزش همگانی در قم

محمدرضا گروسی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم هفته گذشته در جلسه ساماندهی اوقات فراغت جوانان، بابیان اینکه توسعه ورزش همگانی در قم مورد تأکید است گفت: انتظار این است که در حوزه توسعه ورزش همگانی گام‌های بلندتری در قم برداشته شود که در این راستا، توسعه این ورزش درسال جاری مورد تأکید بیشتری قرار گیرد.

رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان قم نیر در این جلسه با تأکید بر توسعه ورزش همگانی در قم گفت: تقویم توسعه ورزش همگانی سال 98 در قم تدوین و با تصویب نهایی این تقویم، در مناسبت‌های مختلف برای توسعه ورزش‌های همگانی در استان برنامه‌ریزی‌شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/96128/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو