عصر قم

آخرين مطالب

روند اجرایی دومین جشنواره مطبوعات قم آغاز شد فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: روند اجرایی دومین جشنوراه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قم از امروز شنبه 15 تیرماه در این استان آغاز شد.

محمدجواد محرابی درگفت و گو با خبرنگاران، افزود: نخستین دوره جشنواره مطبوعات قم به دلیل اینکه اولین تجربه استان در برگزاری چنین جشنواره‌ای بود، اشکالاتی داشت که در برگزاری دومین جشنواره تلاش شده است تا این مشکلات برطرف شود.
وی با بیان اینکه خانه مطبوعات قم، با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، دومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان برگزار می‌کند، گفت: ارتقای دانش رسانه‌ای، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای و آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مکتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیت‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی، ویژه و موضوعی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بخش اصلی این جشنواره شامل خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس خبری، صفحه آرایی، طنز مکتوب و فیلم خبری و همچنین بخش ویژه با 2 موضوع «رونق تولید» و «گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ادامه داد: در بخش ویژه، تولیدات تحلیل مندرج در رسانه‌های استان درقالب‌های گزارش، گفت و گو، مقاله و یادداشت پذیرفته خواهد شد.
وی با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در این جشنواره گفت: آثار ارسالی باید مرتبط با موضوعات فراخوان باشد، آثار ارائه شده در هیچ همایش و یا جشنواره‌ای برگزیده نشده باشد و در فاصله زمانی 17 مرداد 97 تا اول مهرماه 98 در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استات منتشر شده باشد.
محرابی اظهار داشت: هر متقاضی مجاز به شرکت در 3 بخش از جشنواره اعم از حرفه‌ای، ویژه و موضوعی است ضمن اینکه در بخش حرفه‌ای هر شرکت کننده می‌تواند در دو قالب و در هر قالب دو اثر را بارگذاری نماید.
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه به هر شرکت کننده که برنده جشنواره شده باشد فقط 2 جایزه تعلق می‌گیرد، افزود: در بخش موضوعی فقط به نفرات اول جایزه تعلق خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه ابتدای مهر 98 آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره تعیین شده است گفت: نفر اول در هر بخش علاوه بر تقدیرنامه، تندیس و 20 میلیون ریال وجه نقدی، نفر دوم هر بخش، نیز علاوه بر تقدیرنامه، مبلغ 15 میلیون ریال و نفر سوم هر بخش نیز علاوه بر تقدیر نامه، 10 میلیون ریال جایزه نقدی برای برگزیدگان این جشنواره تعیین شده است.
چرا جشنواره مطبوعات در روز خبرنگار برگزار نمی شود؟
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم، نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات در رشد رسانه‌های استان بسیار اثرگذار است گفت: برگزاری مستمر و سالیانه مطبوعات استان می‌تواند موجب ارزش گذاری تولیدات خبری و ارتقای کمی و کیفی آثار رسانه‌ای قم شود.
مرتضی داستانی، با بیان اینکه اصرار داشتیم که جشنواره مطبوعات در روز خبرنگار برگزار شود، اظهار داشت: برخی اهالی رسانه‌ای بر این باور بودند که برگزاری جشنواره مطبوعات در روز خبرنگار موجب به حاشیه رفتن روز خبرنگار می‌شود که در نهایت تصمیم گرفته شد تا این جشنواره به زمانی دیگر موکول شود.
وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری برای برگزاری این جشنواره تعیین شده است گفت: بخش اصلی جشنواره مانند سال گذشته است ضمن اینکه در دومین جشنواره مطبوعات فیلم خبری به بخش‌های این جشنواره افزوده شده است.
داستانی با بیان اینکه از نظر حرفه‌ای، گزارش تصویری جزو گزارش‌های خبری محسوب می‌شود گفت: بخش اصلی این جشواره شامل خبر، یادداشت، تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس خبری، صفحه آرایی، ظنز مکتوب، فیلم خبری و بخش ویژه شامل رونق تولید و گام دوم انقلاب است.
وی ادامه داد: داوری این جشنواره از طریق سامانه بارگذاری شده و توسط اساتید مرکز جامع رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم، ادامه داد: در جشنواره اثری که بدون نام فرد تولید کننده باشد و یا توسط مدیران مسئول آن رسانه تأیید نشود، امکان حضور در بخش داوری را نخواهند داشت به همین دلیل ملاک حضور آثار در بخش داوری این جشنواره تأیید مدیران رسانه است.
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم، اظهار داشت: اگر پس از برگزیده شدن اثری، معلوم شود که این اثر متعلق به آن فرد نیست، موضوع را به صورت جدی پیگیری و جوایز داده شده به وی پس گرفته می‌شود.
3 درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.
7404/ 6133/‏

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/95839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم