عصر قم

آخرين مطالب

مدیرکل پزشکی قانونی قم:

80 درصد پرونده‌های پزشکی قانونی قم مربوط به معاینات بالینی است سیاسی

80 درصد پرونده‌های پزشکی قانونی قم مربوط به معاینات بالینی است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: 80 درصد پرونده های پزشکی قانونی استان را معاینات بالینی به خود اختصاص داده است، همچنین تشریح و علت‌یابی مرگ‌های ابهام‌آمیز نیز 4 درصد از پرونده‌های تشکیل‌شده را شامل می‌شود.

حمید صدیقی آخا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: سال 97، 37 هزار و 135 پرونده در حوزه معاینات پزشکی و بالینی تشکیل شد که نسبت به سال 96، 5 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: در پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه معاینات بالینی، مصدومان منازعات با 31 درصد بیشترین آمار فراوانی را داشته‌اند، همچنین مجروحین ناشی از تصادفات نیز 26 درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی قم ادامه داد: سال گذشته 11 هزار و 388 مورد پرونده در ارتباط با منازعات در پزشکی قانونی قم تشکیل شد که نسبت به سال 96، 13 درصد افزایش داشته است.
صدیقی آخا همچنین افزود: سال گذشته یک هزار و 896 مورد مصدوم ناشی از تصادف به پزشکی قانونی قم معرفی شد که نسبت به سال 96، 7 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی قم ادامه داد: پرونده‌های پزشکی که ازنظر مراجع قضائی با ابهام، پیچیدگی و شک روبه‌رو باشد در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی موردبررسی قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: سال گذشته 718 تن از سوی مراجع قضائی به‌عنوان افرادی که توان و تحمل حبس و زندان ندارند نیز به پزشکی قانونی استان معرفی‌شده بود، معاینات روان و تحمل حبس روی این افراد انجام می‌شود.
صدیقی آخا اظهار کرد: معاینات روان‌پزشکی روی افرادی که مدعی هستند توان درک سود و زیان خود در معاملات را ندارند نیز در صورت معرفی مراجع قضائی انجام می‌گیرد.
وی اضافه کرد: سال 97، یک هزار و 359 تن در این رابطه به پزشکی قانونی استان معرفی شدند و آزمایش‌های روان‌پزشکی روی آن‌ها انجام‌گرفته است.
وی همچنین تصریح کرد: موارد مربوط به سقط‌جنین از دیگر حوزه‌های فعالیت‌های پزشکی قانونی است، طبق قانون اگر جنین از درجه نقص زیادی برخوردار باشد و یا ادامه بارداری برای مادر تهدید جانی داشته باشد و 3 پزشک متخصص نیز این مساله را تأیید کرده باشند، پزشکی قانونی می‌تواند نسبت به انجام سقط جنین مجوز صادر کند.
مدیرکل پزشکی قانونی قم افزود: سال 97، 236 مورد برای سقط‌جنین به این اداره کل معرفی شدند که از این بین برای 180 مورد مجوز سقط‌جنین صادرشده است.
صدیقی آخا ادامه داد: 9 مورد از مجوزهای صادرشده به دلیل بیماری پیشرفته و خطرناک مادر بوده است، همچنین 47 مورد از پرونده‌های معرفی شده نیز بعد از بررسی بدون اینکه مجوزی برای سقط صادر شود برگشت‌خورده است.
وی قم با اشاره به بیشترین فراوانی سقط‌جنین در قم بیان کرد: ناهنجاری‌های مغزی و ژنتیکی بیشترین درصد فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های آزمایشگاه قانونی پزشکی قانونی استان گفت: سال گذشته 7 هزار آزمایش انجام شد، آزمایش الکل، مواد مخدر و سم‌شناسی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
صدیقی آخا در ادامه تصریح کرد: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی سال 97، 174 مورد پرونده قصور پزشکی بررسی‌شده است، زمانی می‌توان نام قصور پزشکی بر پرونده‌ای نهاد که منجر به آسیب شود.
مدیرکل پزشکی قانونی قم ادامه داد: از این تعداد 86 مورد قصور پزشکی احراز شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین آمار پرونده‌های قصور پزشکی به اقدام مداخله‌ای درمانی و جراحی مربوط می‌شود، دندان‌پزشکی و زنان و جراحی بیشترین فراوانی را دارند.
وی با اشاره به پرونده‌های مرگ مشکوک و ابهام‌آمیز بیان کرد: سال 97، یک هزار و 143 پرونده مرگ مشکوک در پزشکی قانونی قم بررسی شد که نسبت به سال 96، 33 درصد رشد داشته است.
صدیقی آخا خاطرنشان کرد: سال 97، 316 مورد مرگ به دنبال تصادف رخ داد که نسبت به سال 96، 23 درصد رشد یافته است، همچنین سال گذشته 67 تن براثر تصادف با موتورسیکلت جان خود را از دست دادند، سال 96، 64 راکب موتورسیکلت فوت کردند.
وی با اشاره به تصادفات نوروزی استان نیز تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فرودین ماه سال جاری، 7 تن در تصادفات درون‌شهری و 7 تن نیز در سوانح برون‌شهری جان خود را از دست دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی قم اظهار کرد: در سه ماه نخست سال 98، 2 هزار و 430 مورد مصدوم ناشی از تصادف به پزشکی قانونی قم معرفی‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 72 تن به دنبال سوانح رانندگی در قم فوت کردند که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: سال پیش 99 تن در تصادفات درون‌شهری و 191 تن نیز در تصادفات برون‌شهری فوت شدند، آمار تصادفات برون‌شهری قم در سال 97، 26 درصد افزایش یافته است.
صدیقی آخا اضافه کرد: از این بین 78 تن را زنان و 237 تن را مردان شامل می‌شوند، نسبت مرگ‌ومیر تصادفات برون‌شهری قم 25 به 75 درصد در بین زنان و مردان است.
صدیقی آخا همچنین مرگ به دنبال حوادث کار را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: سال 97، 38 تن جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 96، 24 درصد رشد یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سال 97، 10 تن به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 96، 26 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی قم خاطرنشان کرد: سال گذشته 5 تن به دنبال غرق شدن جان خود را از دست دادند، سال 96، 10 تن در این رابطه فوت کرده بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 80 درصد خودکشی‌های انجام‌شده در قم توسط مردان و 20 درصد توسط زنان صورت گرفته است، تمایل به خودکشی در زن‌ها بیشتر است اما آمار خودکشی موفق در بین مردان بیشتر است، آمار خودکشی در قم در مقایسه با استان‌های دیگر کمتر می‌باشد.
صدیقی آخا عنوان کرد: کمترین آمار خودکشی در افراد دارای تحصیلات بالای دیپلم و بیشترین آمار در بین افرادی با دارای تحصیلات ابتدایی است، 74 درصد افرادی که اقدام به خودکشی کردند خود را حلق آویز کرده بودند.
7403 / ‏‬ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/94982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!