عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله خاتمی: دستگاه‌های مسئول در امر حجاب به وظایف خود عمل کنند سیاسی

آیت الله خاتمی: دستگاه‌های مسئول در امر حجاب به وظایف خود عمل کنند
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخورد با بدحجابی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست، بلکه 25 دستگاه مسئول در این امر باید به وظایف خود عمل نمایند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، با تقدیر از خدمت صادقانه پلیس در ابعاد مختلف، افزود: باید مسئولان باور کنند مساله فساد و فحشاء عادی نیست، بلکه یک توطئه است.
وی اضافه کرد: یک بخش از مشکل ما همین است، یعنی کسانی که باید باور کنند، هنوز باور نکرده و در عمل نشان نداده‌اند که این امر یک خطر جدی است.
وی ادامه داد: من اعتقاد ندارم که افراد بدحجاب یا بی حجاب، دشمن نظام هستند، بلکه معتقدم توجه و آگاهی ندارند و نمی‌دانند که عمق عمل آنان چه خطری حتی برای خودشان دارد.
آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه برخورد فیزیکی با متخلفان باید قانونی باشد، تصریح کرد: همان طور که کشف حجاب منکر است، قانون شکنی هم در جمهوری اسلامی منکر است و هر کار غیر قانونی محکوم است.
وی با بیان اینکه فقط نیروی انتظامی نباید هزینه‌های برخورد با بدحجابی را به جان بخرد، گفت: همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین دفتر و سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه قضا وارد میدان شوند و قانون را اجرا کنند.
وی تاکید کرد: برای مقابله با منکر، باید هم کار فرهنگی شود و هم از قدرت استفاده شود، چون برخی از مرتکبان منکر، وقیح شده‌اند و این خطرناک است.
عضو خبرگان رهبری افزود: نباید کار به جایی برسد که مرتکبان منکر با ناهیان از منکر برخورد فیزیکی کنند، این خطر جدی است و قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید به وظیفه شأن عمل کنند، همانظور که تاکنون عمل و مقابله کرده‌اند.
وی گفت: مأموران اجرایی این عرصه باید انگیزه ذاتی و مضاعف داشته باشند و برای عفاف دل بسوزانند و دقت کنند که سوژه به دست مرتکبان منکر ندهند؛ حتی اگر مرتکب منکر تندی کرد، مأمور نظام با او مقابله نکند و بگذارد قانون با او برخورد و مقابله کند.
برخورد با بی حجابی خواست مراجع تقلید، علما و مردم متدین است
آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، با بیان اینکه نگذارید نعمت حجاب از دست برود گفت: برخورد با بی حجابی خواست مراجع تقلید، علما و مردم متدین است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما حفظ ارکان و قلعه هاست، افزود: از شهروندان و روستاییان استدعا داریم این اصل را محافظت نمایند، کشف حجاب نکنند؛ البته حجاب در حد معمول کفایت می‌کند.
وی طرح ناظر را طرحی عالی و مثبت عنوان و بیان کرد: نیروی انتظامی باید اهداف، نحوه اجرا و مراحل این طرح را به مردم اطلاع رسانی کند تا حجت بر همگان تمام شود و هیچ متخلفی اظهار بی اطلاعی نکند.
آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ظرافت‌های اجرای این طرح، تصریح کرد: مجریان طرح باید به صورت مؤدبانه تذکر دهند و به یک یا دو تذکر بسنده نکنند، بلکه تذکرات با زبانی خوش و نرم تکرار شود.
بار مقابله با بدحجابی نباید به دوش نیروی انتظامی باشد
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، گفت: همه بار مقابله با بدحجابی نباید به دوش نیروی انتظامی باشد، ناجا بالاخره یک توانی دارد؛ دیگر دستگاه‌های مسئول هم باید پای کار بیایند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: باید با هزار تأسف بگوییم افرادی که انتظار می‌رود که پشتیبان، حامی و کمک کار نیروی انتظامی باشند، گاهی برخلاف باور و تصور رو در روی این نیرو قرار می‌گیرند و به حمایت از هنجار شکنان به صحنه می آیند.
وی با تاکید بر اینکه دیگر دستگاه‌های مسئول هم باید پای کار بیایند، اضافه کرد: در مساله برخورد با بی حجابی نیز متخلفان باید بفهمند پلیس همه جا حضور دارد و جرأت و جسارت انجام خلاف را نخواهد داشت تا تخلفات آرام آرام کاهش یابد.
وی با اشاره به اظهار نگرانی رهبر معظم انقلاب از وضعیت فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی قم، اضافه کرد: حرمت و حریم قم در گذشته رعایت می‌شد، اما گویا عده‌ای تصمیم گرفته و عزمشان را جزم کرده‌اند تا یک گوشه‌ای پیدا کنند، عکس سلفی بگیرند و در شبکه‌های مجازی منتشر کنند و بگویند که ما در قم هستیم و وضع این شکلی است.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امیدواریم جلوی هنجار شکنی ها و ساختارشکنی‌ها در کشور و بخصوص در شهر قم به عنوان حرم اهل بیت (ع) گرفته شود.
آنطور که باید به طرح عفاف و حجاب اهتمام نشده است
مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، گفت: آنطور که باید به طرح عفاف و حجاب که در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصویب شد، اهتمام ورزیده نشده است.
آیت الله علیرضا اعرافی افزود: انتظار بود این طرح در جلسه‌های رسمی و دولتی مورد توجه قرار بگیرد و این یک مطالبه‌ای هست که ما باید از دستگاه‌ها داشته باشیم.
امام جمعه قم تصریح کرد: این مساله در قم باید به طور ویژه دنبال شود و ماموریت‌هایی که برای دستگاه‌های مسئول تعریف شده به نحو احسن اجرا شود؛ در این صورت است که فعالیت‌های پلیس با آن پشتوانه می‌تواند قوی‌تر شود.
اعرافی تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که آن هم یک قانون رسمی کشور است، توجه ویژه کنند.
برخورد پلیس با متخلفان، مؤدبانه، معقول و اخلاقی باشد
مسئول ارتباطات مردمی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز در دیدار با فرمانده انتظامی قم، گفت: برخورد پلیس با متخلفان باید مؤدبانه، معقول و اخلاقی باشد، متخلف باید احساس کند که برادر و یا پدری با مهربانی او را نصیحت می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکا افزود: اهتمام نیروی انتظامی به برخورد و رسیدگی با آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی و طراحی و اجرای طرح ناظر یک مایه امیدواری است.
وی اضافه کرد: اکنون برخی مسئولان فرهنگی کشور کنار کشیده و نظاره گر هستند و نیروی انتظامی در میدان است.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم این امور درست شود، اول باید دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه، اداره‌های دولتی و کارمندان دولت پای کار باشند و فقط نیروی انتظامی وسط میدان نباشد.
طرح ناظر یک اجرایی شد
فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدارها گفت: یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، امامان جمعه و مردم متدین، مساله عفاف و حجاب است، البته در بحث عفاف و حجاب 26 دستگاه نقش دارند که بخش اعظم آن فرهنگی است و بخش کوچکی هم اجرایی و مسئولیتش بر عهده ناجا است.
سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: عده‌ای از روی دشمنی و یا ناآگاهی به کشف حجاب و ترویج فساد روی آورده و بعضی از دستگاه‌های مسئول هم اراده‌ای برای اصلاح وضعیت ندارند، ولی نیروی انتظامی محکم پای کار ایستاده است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی و کشف حجاب در داخل خودروها طرح «ناظر یک» را طراحی و به مرحله اجرا گذاشته و در این طرح عیون محسوس و غیرمحسوسی را سازماندهی و به کارگیری کرده است.
وی تاکید کرد: خودروهایی که راننده و یا سرنشینان آن اقدام به کشف حجاب کنند، پیامکی به مالک خودرو ارسال می‌شود که ظرف سه روز به مرکز پلیس مراجعه کند، برای بار اول تذکر داده شده و تعهد اخذ می‌شود.
آقاخانی خاطرنشان کرد: اگر برای بار دوم تکرار شد، تذکر داده شده و خودرو توقیف و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضائی معرفی می‌شود.
وی تصریح کرد: همانطور که فرمانده ناجا اعلام کرده، موارد اخلاقی و منکراتی و کشف حجاب، خط قرمز پلیس است و هرگز از اجرای قانون و برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد.
/2085/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/94712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) در قم احداث می‌شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

صفحه نخست روزنامه‌های قم، یکم اردیبهشت

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کاهش 3.9 درصدی مصرف گاز در استان قم

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

واکنش مردم قم به عملیات «وعده صادق»

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم