عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله حسینی بوشهری:

هزینه سازش و تسلیم بیشتر از مقاومت است فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر قم -
امام جمعه موقت قم گفت: برخی با عباراتی چون خستگی مردم از مقاومت و تسلیم برای رفع مشکلات، نسخه‌ی عقب نشینی برای ایران می‌پیچیند، درصورتی که طبق تجربه‌ی انقلاب هزینه‌ی سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس قم برگزارشد، گفت: اجرای عدالت یک نوع سرمایه گذاری و همراه با بازگشت سرمایه برای مدیران جامعه است، در جامعه عدالت محور مردم انگیزه‌ پیدا می‌کنند که در امور به یاری مدیران جامعه بشتابند، لذا هر هزینه‌ای که مسئولان برای اجرای عدالت اجتماعی انجام داده‌اند به آنان باز خواهدگشت.
وی ادامه داد: اجرای عدالت موجب آبادنی شهرها و روستاها و باعث ایجاد فضای دوستی و صمیمت در بین مردم است، چراکه مردم تبعیضی در بین خود احساس نمی‌کنند و درفضای عدالت محور همدلی و همزبانی وجود دارد، در نتیجه‌ی اجرای عدالت اجتماعی، جایگاه و شان حاکمان در جامعه بالا می‌رود.
ایجاد امنیت اولین دستاورد اجرای عدالت است
حسینی بوشهری با اشاره به اینکه اجرای عدالت در جامعه دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و حقوقی دارد، عنوان کرد: اولین دستاورد سیاسی اجرای عدالت در جامعه ایجاد امنیت است، هم توده‌های مردم و هم مدیران و حاکمان جامعه‌ی عدالت محور احساس امنیت می‌کنند، طبق سخنان حضرت علی(ع) درباره فلسفه‌ی حکومت، در پرتو حکومت عادلانه می‌توانیم نشانه‌های دین‌داری را به مردم معرفی کنیم، در جامعه‌ای که عدالت در آن جاری است مردم به دین عشق می‌ورزند و بساط فساد تباهی برچیده می‌شود.‎‎
وی ادامه داد: در پرتو اجرای عدالت احکام و حدود الهی در جامعه بر پا می‌شود و زمینه برای تعدی فراهم نیست و اگر کسی جرمی مرتکب شود با حدود الهی مواجه خواهدشد، رهاورد دیگر عدالت اجتماعی با الهام از کلام گهربار امیرالمومنین(ع)، شکست دشمنان است، دشمنان اسلام همیشه به‌دنبال فرصتی برای ایجاد مفسده در جامعه اسلامی هستند و اگر نقطه ضعف بی‌عدالتی در جامعه پیداشود که زمینه نارضایتی مردم از حکومت را فراهم کند، نهاهای تبلیغاتی دشمن برای اشائه‌ی روح ناامیدی در جامعه فعال می‌شوند.
امام جمعه موقت قم بیان کرد: ماه رمضان با همه‌ی برکاتش به پایان رسید، امسال مناجات‌خوانی در خیلی از شهرها رونق خاصی یافته بود، سیل کمک‌های مردم به سوی مستمندان به‌خصوص سیل زدگان سرازیر شد، این‌ها از نشانه‌های مومنان است، اما نباید برای عبادت و راز و نیاز به ماه رمضان بسنده کنیم و تمام روزهای ما باید رمضان باشد، رمضان ماه تمرین عبادت برای 11ماه دیگر است.
وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال بر اساس گزارش‌های ما پرشورتر بود، چرا که امسال مردم ما شاهد نقشه‌ی خیانت آمیز "معامله‌ی قرن" بودند و همین توطئه سبب شد که مردم کشور ما و مردم بیش از صد کشور دیگر بدون این‌که کسی آن‌ها را دعوت کرده باشد، به خیابان‌ها آمدند و این نشان می‌دهد مسلمانان سراسر جهان مسیر خود را پیدا کرده‌اند، هم‌چنین حضور پررنگ مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نشان دهنده‌ی پای‌بندی مردم به عهد خود با امام(ره) است.
8شوال، سالروز تخریب قبور بقیع
حسینی بوشهری بیان کرد: هشتم شوال 96 سال قبل، مصادف است با روزی که فرقه‌ی وهابیت اقدام به تخریب قبور مطهر بقیع کرد، با این‌که در آن دوره 4 امام معصوم مدفون در بقیع دارای گنبد و بارگاه بودند، این تفکر تکفیری در قالب گروه‌هایی مانند داعش، امروز هم در دنیای اسلام وجود دارد، امیدواریم روزی با ازبین رفتن این گروه‌ها و تفکرات امت اسلامی با وحدت به اعداف خود دست پیداکند.
وی ادامه داد: بیستم خرداد سالگرد شهادت مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی مسئولیت پذیر، شخصیتی که با تمام وجود دلداده‌ی امام بود، یعنی سالگرد شهادت آیت الله سعیدی است، این شخص هیچ‌گاه از مسیر امام خارج نشد و تمام شکنجه‏هارا تحمل کرد و در نهایت بعد از تحمل شکنجه‌های فراوان در زندان به شهادت رسید.
امام بیشترین اعتماد را به مردم ایران داشت
امام جمعه‌ی موقت قم عنوان کرد: امام دارای ویژگی‌هایی خاص و الگوی رفتاری برای تمام آزادی خواهان بود، بر اولویت‌ها تمرکز داشت و به کارهای حاشیه‌ای نمی پرداخت، او به دشمن بی اعتماد بود و بیشترین اعتماد را به مردم ایران داشت، گاهی به او می‌گفتند که این مردم شمارا تنها خواهند گذاشت و امام بارها می‌فرمود که ملتی که من می‌شناسم رفیق نیمه‌ی راه نیستند.
وی ادامه داد: به گفته شهید مطهری، امام خمینی(ره) سخت خدا باور بود، سخت به مسیرخود اطمینان داشت و به ملت خود مطمئن بود، امام به آینده‌ای روشن امیدوار بود، وی در تکلیف‌های خود مسامحه نمی کرد، خستگی ناپذیر بود، وی سیاست را با معنویت درهم آمیخته بود و این‌که خشم خود را به دشمنان و در عین حال محبت خود را به مستضعفان نشان می‌داد، نشان دهنده‌ی این مطلب است.
"مدال گاو شیرده" نتیجه‌ی تسلیم و سازش
حسینی بوشهری گفت: مقام معظم رهبری معتقدند که اگر ما مقاومت نکنیم دشمن پیشروی می‌کند و هر چه بیشتر ایستادگی کنیم دشمن عقب نشینی خواهد کرد، برخی با عباراتی چون خستگی مردم از مقاومت و تسلیم برای رفع مشکلات، نسخه‌ی عقب نشینی برای ایران می‌پیچیند، درصورتی که طبق تجربه‌ی انقلاب هزینه‌ی سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است.
وی ادامه داد: در بین همسایگان ما عده‌ای نفت، سرمایه، هویت و ایمان خود را داده‌اند و در نهایت "مدال گاو شیرده" را دریافت کرده‌اند، این نتیجه‌ی تسلیم در مقابل دشمن است، اما این مقاومت است که استقلال و عزت جامعه را حفظ می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/91719/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو