عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله سعیدی:

مفسدین اخلاقی در قم جایی ندارند سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم -
امام جمعه قم گفت: مراجع قانونی، باید با قدرت جلوی مروجین فساد را بگیرند؛ مردم قم تحمل مفسدین اخلاقی و فرهنگی را ندارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با گرامیداشت شبهای قدر عنوان کرد: در این شبها، دعا و توبه از گناهان و معصیت ها را از یاد نبریم.
امام جمعه قم افزود: بهترین و اصلی ترین عبادت در شبهای قدر، دعاست؛ زیرا موجب نزدیک شدن قلوب به معبود و تطهیر روح و رهایی از مشکلات و مشقت ها می شود.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) بیان کرد: ایشان نسبت به رسیدگی به حق مظلومان بسیار تلاش می کردند و رسیدگی به مشکلات مردم را در اولویت قرار می دادند.
آیت الله سعیدی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: این رویداد مهم در عملیات بیت المقدس در سال 61 اتفاق افتاد. این فتح بزرگ در تاریخ جنگ ایران با متجاوزین رژیم بعث، اهمیت زیادی دارد؛ جنگ تحمیلی استثنایی‌ترین جنگ در دنیا بود؛ چرا که در یک ‌طرف ایران و سوی دیگر ابرقدرتهای شرق و غرب قرار داشتند.
امام جمعه قم گفت: در این جنگ، آمریکا و هم پیمانان و مزدوران منطقه از جمهوری اسلامی ایران سیلی سختی خوردند، ملت مسلمان ایران هیچ‌ گاه آغازکننده جنگ نبود، امروز نیز با صلابت و ایستادگی آماده رویارویی با دشمنان هستیم و دست هر ماجراجویی را در منطقه قطع می‌کنیم.
وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات اقتصادی مردم عنوان کرد: از دولت و مسئولان تقاضا داریم در این جنگ اقتصادی با دفاع و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و به‌کارگیری جوانان انقلابی و توانا، محاصره اقتصادی دشمن را بشکنند.
آیت الله سعیدی اظهار کرد: قوه قضائیه برای سالم سازی محیط کار و فعالیت، با مفسدین اقتصادی که تلاش می کنند خط نفوذ دشمن را در عرصه های سیاسی و اقتصادی بگشایند، بی هیچ ملاحظه ای با آن ها برخورد قاطع داشته باشد. تیم اقتصادی دولت باید منسجم عمل کند، مردم انتظار دارند آرامش به بازار برگردد؛ البته نقش مردم نیز در این وضعیت ساماندهی اهمیت زیادی دارد.
امام جمعه قم عنوان کرد: از دولتمردان و همه مسئولان می‌خواهیم در جنگ اقتصادی تحمیلی با تدبیر و برنامه‌ریزی درست وارد میدان شوند تا این تهدید تبدیل به فرصت شود و به دنیا نشان دهیم که ملت برای برون رفت از این مشکلات راه‌های فراوانی پیش رو داشته و با قطع وابستگی به نفت می‌تواند دارای اقتصادی شکوفا باشد.
وی گفت: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان بر پیگیری گام دوم انقلاب تاکید داشتند و از جوانان خواستند در حرکت عظیم ملت ایران در رسیدن به جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند. رهبری در این دیدار راه هایی برای ورود جوانان به عرصه های مختلف کشور تبیین کردند و از آنها خواستند که به طور منسجم و تشکیلاتی، فعالیتهای حساب شده و برنامه ریزی شده را آغاز کنند. رهبری، مطالب راهبردی و کاربردی کلانی را با جوانان مطرح کردند و مساجد را محل مناسبی برای این فعالیت ها دانستند.
آیت الله سعیدی با اشاره به راهپیمایی روز قدس افزود: روز قدس و راهپیمایی در این روز اهمیت زیادی دارد؛ مردم مسلمان ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در بهترین ایام، به یکی از وصیت های مهم مولایمان، امیرالمومنین(ع) در مقابله با ستمگران عمل می کنند.
امام جمعه قم اظهار کرد: امروز بدون تردید، صهیونیست ها بدترین و شرورترین دشمنان مسلمانان هستند، آن ها نه تنها در سرزمین های اشغالی که در همه دنیا به شرارت و جنایت می پردازند و اکثر آشوب ها و فتنه ها در جهان به دست این افراد شرور و خبیث رقم می خورد.
وی گفت: امام خمینی(ره) با توجه به نقش مخرب این قوم در فسادهای جهانی و منطقه ای، از مسلمانان خواستند که همزمان با مردم ایران علیه صهیونیست ها فریاد برآورند و ملت مظلوم فلسطین را یاری کنند، از آن روز تا کنون، روز قدس، روز ساماندهی و اتحاد و یکپارچگی در میان ملل اسلامی و مبارزه علیه پدیده شوم آغاز شد.
آیت الله سعیدی ادامه داد: اسرائیل غاصب هدف روشن و واضح این مسلمانان به پا خواسته را بداند که مصم هستند تا براندازی رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل از پای ننیشنند.
وی در ادامه عنوان کرد: قم حرم اهل بیت(ع) و عش آل محمد (ص) و مرکز حوزه های علمیه و محل حضور علما و مراجع تقلید و اندیشمندان جهان اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است، از اهل قم در روایت های اهل بیت(ع) به خوبی یاد شده است. امروز دشمنان اسلام و انقلاب و حرم اهل بیت(ع) برای از بین بردن جایگاه قم و عرق دینی و اسلامی در این شهر برنامه ریزی گسترده ای دارد و جامعه هدف نیز خانواده ها و جوانان و نوجوانان هستند، این مساله عزم همه مردم و جوانان غیرتمند را می طلبد.
وی گفت: مراجع قانونی، باید با قدرت جلوی مروجین فساد را بگیرند و اگر منکری سازمان یافته پیدا کردند لانه‌های آنها را از بین ببرند و بدانند مردم قم تحمل مفسدین اخلاقی و فرهنگی را ندارند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/91274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو