عصر قم

آخرين مطالب

تکاپوی مسئولان قم برای ساماندهی بازار رمضان گفتگو

تکاپوی مسئولان قم برای ساماندهی بازار رمضان
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- ساماندهی بازار به منظور تدارک مایحتاج مردم درماه مبارک رمضان و پاسخگویی به برخی نارضایتی های شهروندان قمی ، جزء اولویت های کاری مسئولان استان دراین ایام شده، بطوریکه با برگزاری جلسات مختلف به دنبال اجرایی کردن راهکارهایی هستند تا برای شهروندان و زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) رضایتی نسبی ایجاد شود.
  هرساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان تکاپوی خاصی درمیان مردم برای تدارک مایحتاجشان در این ماه رحمت به وجود می آید که پاسخگویی به آن نیازمند مدیریت کارآمد بازار است تا قیمت ها به دلیل زیاد شدن روند تقاضا و نبود عرضه کافی، با جهش مواجه نشود.
در استان قم مساله تامین مایحتاج مردم درماه مبارک رمضان نیازمند توجه بیشتری نسبت به سایر مناطق کشور است چرا که بازار استان در این ایام علاوه بر اینکه باید پاسخگوی نیازهای جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری خود باشد، میزبان هزاران زائری است که از نقاط مختلف ایران و سایر کشورهای جهان به این استان سفر می کنند تا روزهای ماه مبارک رمضان را در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) سپری کنند.
بنابراین تامین مایحتاج مردم مهمترین اولویت کاری مسئولان قم در ماه مبارک رمضان است و آنان تلاش می کنند با تهیه و توزیع اقلام مورد نظر و عرضه آن به صورت گسترده بازار استان را ساماندهی و نرخ اجناس را تنظیم کنند.
اما دراین میان با وجود تمام اقدامات صورت گرفته،به دلیل برخی سودجویی ها و نبود نظارت کافی در برخی از بخش ها، روند عرضه شماری از کالاهای مورد نیاز مردم قم در بازار با شرایط مطلوب فاصله دارد و همین مطلب نشان می دهد که مسئولان استان برای جلب رضایت حداکثری شهروندان باید تلاش خود را در رابطه با تدارک و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در ماه مبارک رمضان، افزایش دهند.
در همین رابطه با شماری از مسئولان استان به گفت وگو پرداخت و نظر آنان را پیرامون آخرین اقدامات انجام شده برای ساماندهی بازار استان در ایام ماه مبارک رمضان، جویا شد.
** مشکلی درتامین کالاهای مورد نیاز شهروندان قمی وجود ندارد
فرماندارقم گفت: برنامه ریزی لازم توسط مسئولان برای تامین کالاهای مورد نیاز شهروندان در ماه مبارک رمضان انجام شده و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.
مرتضی حیدری بیان کرد: قبل از ماه مبارک رمضان جلسات متعددی برای تامین کالاهای اساسی مردم برگزار شد و این روند همچنان ادامه دارد.
وی درادامه گفت: تلاش دشمنان از جمله مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای ایجاد التهاب در بازار ایران به جایی نمی رسد و همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در کشور تولید و توزیع می شود.
حیدری بااشاره به لزوم داشتن آرایش جنگی در برابر این تهاجم دشمن، ادامه داد: درداخل کشور هم افرادی طمع کار هستند که با احتکار و قاچاق اجناس آب به آسیاب دشمن می ریزند.
وی با بیان اقدامات دولت برای مقابله با این تهاجم اقتصادی، افزود: درکشور ما قیمت بسیاری از کالاهای اساسی برای منافع مردم پایین نگه داشته شده است که همین مساله موجب طمع برخی سودجویان می شود تا این کالاها را به کشورهای دیگر قاچاق کنند؛ به همین دلیل دولت با گسترش اقدامات خود برای مقابله باقاچاق کالاهای مورد نیاز مردم، به دنبال تعادل بخشی به قیمتها نیز است تا کشور را از توطئه اقتصادی دشمنان نجات دهد.
فرماندار قم گفت: دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال التهاب آفرینی در بازار کشور هستند و می خواهند آرامش را از جامعه ما بگیرند اما در این راه ناکام خواهند ماند چرا که همه نیازهای اساسی مردم امروز در بازار موجود است.
** طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در قم آغاز شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از دهم اردیبهشت ماه جاری در این استان آغاز شده است.
محمود سیجانی بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای تامین برخی از کالاها، به ویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌ های پر مصرف مرسوم دراین ماه رحمت، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان اجرایی شده است.
وی با اشاره به تشدید فعالیت تیم های بازرسی‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف قم در این ایام تاکید کرد:هدف طرح صیانت از حقوق مصرف کنندگان با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان است.
وی همچنین تسهیل و تسریع دردسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد:اقلام نظارتی مورد تاکید در این طرح شامل، گوشت ،خرما، برنج، قند و شکر، شیرینی های پرمصرف، اقلام لبنی و پروتئینی می باشد.
وی با تاکید برضرورت همکاری همه صنوف با بازرسان در اجرای این طرح اظهار داشت: رعایت نرخ های مصوب و سود قانونی ، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها ، صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا، تداخل صنفی از جمله موارد مورد تاکید در اجرای این طرح است که همه صنوف ملزم به رعایت آن می باشند.
سیجانی افزود: ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت نیز همزمان با اجرای طرح به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی ، شکایات خود را از طریق شماره تلفن 124 ستاد خبری این سازمان جهت رسیدگی اعلام نمایند.
** روند توزیع کالاهای مورد نیاز مردم در ماه رمضان تحت کنترل است
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: روند تهیه و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم استان درماه مبارک رمضان تحت کنترل است و این فرآیند برای تعادل بخشی به قیمت ها در بازار بدون وقفه دنبال می شود.
امیر حسین پروان بیان کرد: اقدامات لازم برای تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم قم در ماه مبارک رمضان از مدت ها قبل انجام شده است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
وی با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، افزود: با ورود محموله های شکر طی روزهای اخیر به استان فرآیند توزیع این محصول در قم سرعت یافته و این روند برای تعادل بخشی به بازار ادامه می یابد.
وی ادامه داد: درمورد تهیه و توزیع خرما در بازار استان نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و به اندازه نیاز قم، این محصول، تامین شده است.
پروان گفت: همچنین 100 تن برنج تایلندی نیز برای ماه مبارک رمضان به قم اختصاص یافته است که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی افزود:گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان نیز بدون هیچ وقفه ای از طریق کشتارگاه ها تامین می شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: قیمت گوشت مرغ نیز متعادل است و حتی در مواقعی این محصول زیر قیمت تعیین شده یعنی کمتر از 115 هزار ریال در بازار به فروش می رسد.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قیمت عرضه هر کیلوگرم زولبیا بامیه در قم، 170 هزار ریال برای فروشگاه هایی که پروانه ممتاز دارند، 155هزار ریال برای فروشگاه های دارای پروانه درجه یک و 140 هزار ریال برای فروشگاه های دارای پروانه درجه 2 تعیین شده است.
وی بیان کرد: همچنین قیمت عرضه هر کیلوگرم آش در ماه مبارک رمضان 120 هزار ریال و هرکیلوگرم حلیم نیز 170 هزار ریال تعیین شده است و مردم قم می توانند تخلفات صورت گرفته در این زمینه را به سامانه 124 اطلاع دهند.
وی ادامه داد: قیمت عرضه نان در قم نیز طی ماه مبارک رمضان هیچ تغییری نکرده و تنها مبلغ چهار هزار ریال بابت پاشیدن کنجد بر روی هر قرص نان درنظر گرفته شده است.
** 120 تن گوشت قرمز در قم توزیع خواهد شد
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم نیز گفت: طی ایام ماه مبارک رمضان توزیع 120 تن گوشت قرمز وارداتی با قیمت حدود 730 هزار ریال در هر کیلوگرم دراین استان آغاز شده است.
هادی مومنی نسب بیان کرد: این میزان واردات گوشت که با ارز نیمایی انجام می شود نقش موثری در تنظیم بازار گوشت قرمز خواهد داشت و تا تثبیت و تعادل بخشی به قیمت این محصول در بازار استان ادامه می یابد.
وی بیان کرد: به طور کلی در خصوص ساماندهی بازار گوشت قرمز اتفاقات خوبی در جریان است و با توجه به سرسبزی مراتع، تولیدات داخلی در این زمینه افزایش خواهد یافت که در نهایت موجب کاهش قیمت گوشت می شود.
مومنی نسب گفت: درخصوص گوشت مرغ نیز با توجه به پیش بینی های انجام شده برای ورود به ماه مبارک رمضان و نظارت های لازم، قیمت مصوب این محصول برای هفته های متوالی در سطح استان قم در همان نرخ 115 هزار ریال حفظ شده است.
وی بیان کرد: قیمت تخم مرغ نیز در سطح بازار استان به تثبیت رسیده و با وجود مجاز بودن صادرات این محصول، قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضای بازار به خوبی تحت کنترل است.
وی ادامه داد: در خصوص خرما نیز باید گفت هیچ گونه کمبودی در عرضه این محصول وجود ندارد، اما به دلیل برخی واسطه گری ها و دلالی ها خارج از محدوده استان به بهانه سیل اخیر و مشکلات حمل و نقل، شاهد افزایش قیمت این محصول بوده ایم که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول سازمان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط در تنظیم بازار استان نیست.
مومنی نسب همچنین گفت:قیمت محصولات لبنی نیز دربازاراستان به تثبیت رسیده و شاهد عرضه همه محصولات مورد نیاز مردم در این بخش بدون هیچ گونه کمبودی هستیم.
** مدیرکل غله:چهار هزار تن شکر وارد قم شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز در این رابطه گفت: در روزهای اخیر چهار هزار تن شکر به منظور تنظیم بازار قم در ماه مبارک رمضان وارد این استان شد.
بهزاد رادمنش بیان کرد: بخش عمده این محصول برای استفاده مصارف خانوار تخصیص یافته است و از طریق شرکت های تعاونی مصرف و فروشگاه های معتبر استان توزیع می شود.
وی افزود: مقدار قابل توجهی شکر نیز در اختیار کارخانه های قندریزی قرار گرفته تا قند مورد نیاز همشهریان را تولید و با قیمت مصوب به فروش برسانند.
وی ادامه داد: همچنین شکر مورد نیاز صنوف و صنایعی که برای تولید محصول خود نیاز به شکر دارند نیز تامین شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در حال حاضر شکر مورد نیاز استان برای سه ماه آینده در انبار ها موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رادمنش تاکید کرد: فرایند توزیع و عرضه شکر در بخش های مختلف نیازمند کنترل و بازرسی های مستمر است تا شاهد بروز برخی تخلفات همچون گران فروشی و عرضه خارج از شبکه در این رابطه نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آرد مورد نیاز مصرف استان در ماه مبارک رمضان و ماه های آینده نیز به میزان کافی تدارک دیده شده و موجود است.
وی ادامه داد: برنج خارجی نیز به صورت گسترده در استان موجود است و مشکلی در زمینه عرضه این محصول وجود ندارد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: تمام کالاهای مشمول طرح تنظیم بازار به میزان مورد نیاز استان توسط این اداره کل تامین شده است و نگرانی در این خصوص نیست.
وی افزود: عرضه روغن در بازار قم نیز با حجم زیاد انجام شده و این محصول در تمام فروشگاه های معتبر استان در دسترس همشهریان قرار دارد.
گزارش: سید محمد ابراهیم جنابان
7405/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/91092/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»