عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله اراکی: اصحاب رسانه حرمت قانون را ترویج کنند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم رسانه ها، فراهم کردن فضای پاک در جامعه است و اصحاب رسانه باید حرمت قانون و هویت قانونی را بدانند و در ترویج آن بکوشند.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا ازپایگاه خبری پلیس، آیت الله محسن اراکی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم افزود: مردم ما خیلی خوب هستند، با همه اقدام هایی که در سطح کشور و جهان برای شکستن حرمت قانون و مجریان قانون کشور ما صورت گرفته است، اگر در هر مملکتی صورت می گرفت فاجعه اتفاق می افتاد.
وی اظهار داشت: نیروهای نظامی کشور برای آسایش و امنیت مردم از جان خود مایه می گذارند، هیچ مسئولی حق ندارد در سخنرانی هایش آن ها را تضعیف کند، مشکل ما شکستن هیبت نظام و نیروهای نظامی و انتظامی است.
وی در ادامه گفت: نیروی انتظامی در درون کشور مرزدار است، مرز فقط مرز جغرافیایی نیست، مرزهای الهی همان مکان هایی است که ماموران ناجا پست می دهند و انجام وظیفه می کنند، یک امر به معروف و نهی از منکر پلیس برابر با صدها نماز خوانده شده است.
اراکی با اشاره به این که جرم در جامعه ما زیاد نیست، تجاهر به جرم زیاد است و دشمن نیز متجاهر به جرم را تشویق می کند گفت: در جوامع منضبط این جرم ها زیاد علنی نمی شود و جامعه آرامش دارد، پلیس باید با تجاهر به جرم برخورد جدی کند.
وی اضافه کرد: یک تخلف کوچک می تواند روحیه بی انضباطی را در جامعه بوجود آورد، ارزش قانون را در جامعه از بین ببرد، تخلف از قانون، حرمت قانون را می شکند، تخلف در فضاهای عمومی با تخلف در فضای شخصی تفاوت دارد، مسئولیت حاکمیت این است که فضای عمومی جامعه را پاک نگه دارد، فضاهای های عمومی در خدمت حاکمیت است و در اختیار افراد نیست.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با نیروهای نظامی کشورهای دیگر تفاوت زیادی دارد، هر نظامی در حال خدمت، نماد امام زمان(عج)، ائمه اطهار(ع) و نماد مجریان حقیقی احکام الهی است.
وی ادامه داد: حضرت امیر(ع) خودش کار پلیس را انجام می داد و در بازار با متخلفان برخورد می کرد؛ کار شما، کار ائمه (ع)است، چون امام زمان نمی تواند به طور مستقیم وارد کار شود، نیروهای نظامی مشغول انجام وظیفه می شوند.
اراکی تاکید کرد: کارکنان ناجا نمایندگان حضرت ولی عصر(عج) و نایب برحقش رهبر معظم انقلاب هستند، فرمان رهبر، فرمان امام زمان است و شما نماینده رهبر فرزانه انقلاب و امام زمان هستید.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارتقاء معنویت در کارکنان پلیس خیلی با اهمیت است، یکی از مواردی که در دل مردم اثر روحی و روانی دارد این است که بدانند نیروی انتظامی یک نیروی متدین و منضبط است، انضباط نیروی انتظامی به مردم این پیام را می رساند که در کارش جدی است و برعکس، بی انضباطی پلیس، مردم را به رعایت نکردن قانون سوق می دهد.
** بیش از هشت هزار پرونده به صلح و سازش ختم شد
فرمانده انتظامی قم نیزدر این دیدار اظهار داشت: بحمدالله وضعیت امنیتی استان یک وضعیت مطلوبی است و مجموعه پلیس در سال گذشته در زمینه پیشگیری و مقابله با جرایم کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذاشت و این مهم به وسیله تلاش همه همکاران رقم خورده است.
سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: نیروی انتظامی سال گذشته در بحث امنیت اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی حساسیت ویژه ای داشت و کارهای زیادی نیزصورت گرفت، انتظار است سایر دستگاه های دخیل نیز وارد شوند و با جدیت کار کنند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و دغدغه فرمانده ناجا در این مسائل، ما با همین بضاعت، امکانات و تجهیزاتی که داشتیم مجدانه اقدام کردیم، البته از توان نیروهای مردمی و بسیج نیز استفاده می کنیم و اقدام های مناسبی نیز صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در کنار این اقدام ها، خدمات اجتماعی پلیس قم نیز قابل ذکر است، در سال 97 بالغ بر هشت هزار پرونده به وسیله کارشناسان مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و دوایر مشاوره کلانتری ها به صلح و سازش ختم شد و از ارسال این پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری بعمل آمد که امر بسیار با اهمیتی است، البته خدمات مشاوره ای پلیس رایگان است و وجهی از مردم در قبال این خدمت رسانی اخذ نمی شود.
وی همچنین با اشاره به کشف حدود هفت تن مواد مخدر در سال97 گفت:پارسال مقابله و مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال 96 بالغ بر 11 درصد افزایش داشته و مقابله جدی صورت گرفت و این در حالی است که گنجایش کمپ های ترک اعتیاد استان محدود می باشد.
آقاخانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سراسری ناظر یک گفت: این طرح برای برخورد با خودروهایی که راننده یا سرنشینان آن کشف حجاب کرده باشند، تدارک دیده شده و در حال اجراست.
وی ادامه داد: در این طرح پیامکی به مالک خودرویی که در آن کشف حجاب صورت گرفته ارسال می شود تا در اسرع وقت به پلیس مراجعه کند، برای بار اول تعهد گرفته می شود در صورت تکرار خودرو توقیف و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی می شود.
وی همچنین به وضعیت نامطلوب و نابسامان فضای مجازی اشاره کرد و گفت: وضعیت فضای مجازی، وضعیت مناسبی نیست، آمار جرایم در این حوزه نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته و تهدیدی بالفعل و بالقوه در جامعه امروزی ما است.
1175 / 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/90825/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه