عصر قم

آخرين مطالب

حمایت‌ لازم از پیام‌سان‌های داخلی صورت نگرفت/ پیام‌رسان‌های داخلی امن‌تر هستند فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر قم - مدیر یک پیام‌رسان داخلی با بیان اینکه حمایت لازم از پیام‌رسان‌های داخلی صورت نگرفته است، گفت: پیام رسان‌های ایرانی قطعا امنیت بالاتری نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی دارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محسن غفاری در آیین تجلیل از پیام‌رسان ایتا که در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی باعث ایجاد یک روحیه خودباوری در کشور شد و جوانان در عرصه‌های مختلف شعار ما می‌توانیم را عملی کردند.
وی افزود: برای ساختن یک تمدن اسلامی، نیاز است که جوانان انقلابی و معتقد در همه عرصه‌ها حضور پیدا کنند و بهترین فضا برای فعالیت دانشگاه است و من بهترین دانشگاه را دانشگاه قم می‌دانم.
مدیرعامل پیامرسان ایتا بیان کرد: فعالیت‌های شرکت دانش بنیان اندیشه یاوران تمدن امروز از سال 85 در مرکز رشد دانشگاه قم آغاز شد و تحقیقات به انجام رسید؛ حمایت‌های دانشگاه قم و مرکز رشد این دانشگاه در پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان اثر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: تکنولوژی پیامرسان، تکنولوژی بسیار پیچیده‌ای است و مدیریت و انتقال داده بین تعداد زیادی کاربر بسیار دشوار است و قطعا کسانی که این تکنولوژی را در اختیار دارند به دنبال این هستند که هرکسی به این تکنولوژی دست پیدا نکند.
غفاری تصریح کرد: سلطه و سیطره کشورها اغلب از حالت نظامی خارج شده است و به فضای مجازی کشیده شده است و هرکسی بتواند در این فضا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، موفق تر خواهد بود ولی متاسفانه کوتاهی‌هایی در کشور برای این موضوع وجود دارد.
وی اضافه کرد: تمدن امروز کشور متاسفانه در اختیار نظام‌های سلطه است که فحشا بخش کوچکی از آن است و اگر از قبل در این خصوص مدیریت صورت می‌گرفت، شرایط بسیار بهتر بود ولی اکنون نیز جوانان کشور توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی در این حوزه کسب کنند و باید حمایت درست و مناسبی از آن‌ها صورت بگیرد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان اندیشه یاوران تمدن امروز گفت: از 5سال پیش اقدامات برای راه‌اندازی یک پیام‌رسان داخلی آغاز شد و کدنویسی‌ها صورت گرفت و توانستیم به این تکنولوژی دست پیدا کنیم؛ البته موفقیت در این حوزه هم نیاز به پیشرفت‌های نرم افزاری دارد و هم امکانات سخت افزاری لازم است.
وی ادامه داد: در حوزه نرم افزار، جوانان و نخبگان کشور توانستند موفق عمل کنند ولی هنوز در بخش سخت افزاری که همان زیرساخت شبکه ملی اطلاعات کشور است، ضعف داریم و گاهی در این خصوص کوتاهی هایی نیز صورت می‌گیرد.
غفاری تاکید کرد: وضعیت شبکه‌های اجتماعی واقعا مناسب نیست و حتی خود مسئولین هم اذعان دارند که جرئت نمی‌کنند فرزندان خود از این فضا استفاده کنند و باید یک اقدام اساسی در این خصوص انجام شود؛ حمایت از پیام رسان‌های ایرانی راهکاری است که می‌توان از یک فضا و بستر امنی برای تبادل اطلاعات استفاده کرد.
1میلیون 100هزار کاربر فعال در ایتا
وی گفت: در حال حاضر تعداد نصب پیام رسان ایتا از 3میلیون و 700هزار گذشته است ولی 1میلیون 100هزار کاربر فعال دارد؛ این پیام‌رسان مهندسی معکوس تلگرام است و سعی شده است تمام امکانات آن پیام رسان در ایتا اجرا شود ولی ایده‌های جدیدی نیز مانند ترندینگ و هشتگ را اجرا کرده ایم که برای اولین بار در پیام رسان‌ها انجام می‌شود؛ هچنین جستجوی پیشرفته در تمام کانال‌های عمومی از قابلیت‌های نوینی است که در پیام رسان ایتا اجرا شده است.
غفاری در خصوص راهکارهای جذب مخاطبان به پیام‌رسان‌های داخلی گفت: می‌توانیم به مرور با اضافه کردن خدماتی از قبیل پرداخت و خدمات دولت الکترونیک، مخاطبان داخلی را جذب کنیم، در کشور چین این اتفاق رخ داده است و ما نیز می‌توانیم این اقدامات را انجام دهیم، البته انجام آن نیاز به یک همت اساسی و حمایت مسئولین دارد.
مدیر پیام رسان داخلی اظهار کرد: فیلترینگ تلگرام نیاز به یک پیش زمینه داشت، دولت به پیام رسان‌ها اعلام کرد که 5میلیارد تومان وام به آن‌ها اعطا می‌شود؛ ولی برای جایگزین کردن یک پیام رسان ایرانی به جای تلگرام، به یک اعتبار 50میلیاردی جهت ایجاد زیرساخت، نیاز است.
وی اضافه کرد: پیام رسان ایتا از پیام رسان‌های پر رونق کشور است و از لحاظ گردش اطلاعات و حجم کاربر، دومین پیام رسان برتر کشور است و تنها در کانال‌های عمومی، روزانه 34بازدید از مطلب صورت می‌گیرد.
غفاری تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که از پیام‌رسان‌های بالای یک میلیون کاربر فعال حمایت می‎کند و سازمان‌های دولتی از این پیام‌رسان‌ها استفاده کنند ولی با وجود اینکه ایتا مدت زیادی است که از حجم 1میلیون کاربر گذشته است، مورد کم لطفی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: از زمانی که فرایند ایجاد پیام رسان ایتا شروع شد، مرکز ملی فضای مجازی اصرار داشت که دیتا سنترها به تهران منتقل شود ولی به دلیل وجود دیتاسنترهای قوی در استان قم، اصرار داشتیم که در قم فعالیت کنیم و بی مهری‌ها از آن زمان شروع شد و این شاید به این دلیل باشد که همچنان به ظرفیت علمی جوانان قمی باور ندارند.
مدیر پیام‌رسان داخلی تاکید کرد: باید در حوزه فضای مجازی موضوعات فرهنگی اولویت قرار بگیرد و نباید به دنبال مسائل اقتصادی و اولویت‌های فرهنگ غربی باشیم؛ در اتفاقات اخیر دیدیم که اینستاگرام به دلیل قوانین خود، صفحه افراد مربوط به سپاه پاسداران و صفحه‌های انقلابی را مسدود کرد؛ آن‌ها طبق سیاست‌ها و قوانین خود رفتار می‌کنند و فعالیت در این فضا بسیار دشوار است و نیاز است که یک بستر بومی در این خصوص ایجاد شود تا بتوانیم آزادانه دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذاریم.
وی در خصوص حمایت‌های دولت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: وزارت ارتباطات بنا شد پهنای باند و وام در اختیار پیام‌رسان‌های ایرانی قرار دهد که پیام رسان ایتا از وام استفاده نکرد و پهنای باند نیز به طور درستی اختصاص نیافت و تنها 10سرور و تعدادی رِک برای دیتا سنترها از وزارت به پیام رسان‌ها اختصاص پیدا کرد.
غفاری اظهار کرد: بزرگترین دشمن پیام‌رسان‌های ایرانی‌، کانال‌های بزرگ تلگرام بودند؛ طی جلساتی که با آن‌ها داشتیم بنا بود حمایت‌های دوجانبه صورت گیرد ولی در زمان فیلترینگ تلگرام، به شدت همین کانال‌ها به پیام‌رسان‌های ایرانی هجمه وارد کردند و در عمل حمایت نکردند.
وی در خصوص میزان امنیت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: پیام رسان ایرانی از جهت مخاطب قطعا امنیت بالاتری دارند؛ طبق پژوهش‌های مرکز ملی فضای مجازی، تنها 9درصد مردم اعلام کردند که به دلیل عدم وجود امنیت، حاضر نیستند در پیام‌رسان‌های ایرانی فعالیت کنند و ایجاد جو عدم امنیت پیام‌رسان‌های داخلی، کار دشمنان بوده است؛ قطعا در پیام رسان‌های ایرانی پیگیری موارد قضایی و مجرمانه بسیار راحت تر است و این سبب می‌شود که امنیت مردم بیشتر تامین شود؛ البته طبق دستور دادستانی اطلاعات اشخاص تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ نهاد و ارگانی قرار نمی‌گیرد و تنها در خصوص پیگیری‌های خاص قضایی از اطلاعات استفاده می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/90758/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته