آخرين مطالب

استفاده از فناوری نوین باعث تعمیق در یادگیری دانش آموزان می شود علمي

استفاده از فناوری نوین باعث تعمیق در یادگیری دانش آموزان می شود

  بزرگنمايي:

عصرقم- غلامحسین احمدوند  افزود: در شیوه یادگیری به روش سنتی دانش آموز به ندرت از حواس خود استفاده می کند، ولی در فناوری نوین همه حواس دانش آموز به کار گرفته می شود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر دانش آموزان می توانند با استفاده از فناوری های نوین یادگیری های خود را با هم به اشتراک بگذارند و معلم نیز می تواند تکالیف را خارج از فضا و زمان مدرسه از طریق شبکه در اختیار دانش آموزان قرار دهد و دریافت کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از مدارس، معلمان گروه های مختلفی در شبکه های اجتماعی تشکیل داده اند و تکالیف را برای دانش آموزان ارسال می نمایند و پاسخ می خواهند.
احمدوند در عین حال افزود: البته در بسیاری از پایه های ابتدایی و متوسطه، با توجه به این که دانش آموز سیم کارت و یا تلفن همراه ندارد، معلم برای ارسال یا دریافت تکالیف با اولیاء دانش آموز در ارتباط است.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به این که دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه با انواع فناوری های اطلاعات و فضای مجازی آشنا می شوند، معلم نمی تواند به شیوه سنتی بسنده کند و ناگزیر است در امر آموزش به فناوری های نوین روی آورد.
وی تصریح کرد: در این راستا وزارت آموزش و پرورش از سال های گذشته به موازات تجهیز مدارس، آموزش معلمان را در دستور کار خود قرار داده و تقریبا همه معلمان و کارمندان آموزش و پرورش قم دوره مهارت های رایانه را گذرانده اند.
رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: امروز اگر معلمی سر کلاس درس به شیوه سنتی اکتفا نماید، مورد پذیرش دانش آموزان و کارکنان قرار نمی گیرد و ناگزیر است از وسایل هوشمندسازی مدارس و فناوری نوین در امر تدریس استفاده کند.
وی ادامه داد: روند رو به رشد مدارس هوشمند تا سال 96 به نسبت خوب بود، ولی تخصیص نیافتن بودجه این روند را کند کرد؛ در عین حال با کمک خیران و مسئولان استان و صرفه جویی های صورت گرفته، در حال حاضر بیش از 2 هزار کلاس درس قم هوشمندسازی شده است.
به گفته وی، برای ایجاد انگیزه بین معلمان و دانش آموزان هر ساله جشنواره هایی در زمینه تولیدات الکترونیک برگزار و آثار خوبی از سوی دانش آموزان و معلمان عرضه می شود که برخی از این آثار رتبه های استانی و کشوری کسب نموده اند.
احمدوند افزود: در این راستا بانک اطلاعات نرم افزاری خوبی تهیه شده و در اختیار مدارس قرار داده ایم.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 255 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

انتخاب مدیر روابط عمومی جهاددانشگاهی قم به عنوان روابط عمومی برتر

انگیزه و تلاش موئلفه‌های مشترک جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری

چهارمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین در قم آغاز به کار کرد

ارزیابی عملکرد باعث ارتقا سطح کیفی کارکنان و مدیران می‌شود

لزوم انجام ارزیابی و توسعه شایستگی کارکنان و مدیران

دانشگاه باید دانشجوی ماهر و توانمند تربیت کند

هشت دستگاه شتاب‌نگار جدید در قم راه‌اندازی می‌شود

لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری در سیاست گذاری کلان استان قم

قالب جدید پایگاه اینترنتی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی رونمایی شد

تغذیه غلط؛ عامل تغییر ذائقه کودکان

3478 تَن در مراکز دولتی فنی و حرفه ای قم آموزش مهارتی گذراندند

برگزاری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با ارائه 37 رشته آموزشی در قم

محصولات علمی و پژوهشی حوزه به خوبی معرفی نمی‌شود

آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای پذیرش دانشجو/ فعالیت 46 رشته در دانشگاه

مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین دانش‌پژوه می‌پذیرد

حضور مسئولان دانشگاه ادیان و مذاهب در ایسنای قم

"پست مدرنیسم و نظریه پردازان آن" منتشر شد

تکنیک های معتبر علمی، می تواند کودک آزاری را افشاء کند

ارتباطی میان خروجی‌ دانشگاه‌ها و نیازهای جامعه وجود ندارد

دانشگاه صنعتی قم بین المللی می شود

اخذ رتبه علمی-پژوهشی مجله فقهی «تا اجتهاد»

سه کارخانه تولید گیاه دارویی در قم فعال است

جشنواره «سیره امام رضا(ع)؛ آموزه‌ها و کارکردها» برگزار می‌شود

9 کارگروه برای ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه در قم تشکیل شد

موفقیت 45درصدی درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی قم

لزوم استفاده از نخبگان دانشگاهی در کارگروه‌های استانی

300 تفاهم نامه میان استارتاپ ها در قم به امضا رسید

رونمایی از سه اثر علمی در زمینه روش‌شناسی فقهی

با تکیه بر توان نخبگان متعهد، موجبات رونق اقتصادی فراهم می شود

نخبگان ایثارگر حافظان دستاورد شهدا هستند

فعالیت سه مرکزارائه خدمات به مبتلایان اتیسم در استان قم

نمک عامل مهم در ابتلا به پرفشاری خون

دانشگاه قم یک دانشگاه در حال توسعه است و باید تقویت شود

تحصیل 600دانشجوی خارجی در دانشگاه قم

تحول علوم انسانی در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود

ایران در نانو فناوری و علوم سلولی جزو 10 کشور اول جهان است

تجربیات طرح‌های بی‌ثمر اشتغالزایی مد نظر قرار گیرد

سوق دادن علوم دانشگاهی به سمت حل مشکلات کشور

وزیر علوم :35 هزار دانشجوی بورسیه در دانشگاه ها تحصیل می کنند

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در قم کلید خورد

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در آموزش عالی

وزیر علوم: جایگاه علمی ایران در دنیا شناخته شده است

وزیر علوم وارد قم شد

لزوم آشنایی مردم آفریقای جنوبی با فرهنگ و تمدن ایرانی

تعامل دانشگاه قم و دانشگاه‌های آفریقای جنوبی، زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی

راهکارهای برون رفت از بحران صنایع آلاینده در قم

راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت استان قم توسط جهاد دانشگاهی

دانشگاه‌های قم با نظام کارآفرینی بیگانه هستند/ نخبگان حمایت شوند

جهاددانشگاهی بازوی توانمند اجرای طرح های بزرگ کشور است

اقدامات مسئولانه جهادگران تحسین برانگیز است