آخرين مطالب

استفاده از فناوری نوین باعث تعمیق در یادگیری دانش آموزان می شود علمي

استفاده از فناوری نوین باعث تعمیق در یادگیری دانش آموزان می شود

  بزرگنمايي:

عصرقم- غلامحسین احمدوند  افزود: در شیوه یادگیری به روش سنتی دانش آموز به ندرت از حواس خود استفاده می کند، ولی در فناوری نوین همه حواس دانش آموز به کار گرفته می شود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر دانش آموزان می توانند با استفاده از فناوری های نوین یادگیری های خود را با هم به اشتراک بگذارند و معلم نیز می تواند تکالیف را خارج از فضا و زمان مدرسه از طریق شبکه در اختیار دانش آموزان قرار دهد و دریافت کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از مدارس، معلمان گروه های مختلفی در شبکه های اجتماعی تشکیل داده اند و تکالیف را برای دانش آموزان ارسال می نمایند و پاسخ می خواهند.
احمدوند در عین حال افزود: البته در بسیاری از پایه های ابتدایی و متوسطه، با توجه به این که دانش آموز سیم کارت و یا تلفن همراه ندارد، معلم برای ارسال یا دریافت تکالیف با اولیاء دانش آموز در ارتباط است.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به این که دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه با انواع فناوری های اطلاعات و فضای مجازی آشنا می شوند، معلم نمی تواند به شیوه سنتی بسنده کند و ناگزیر است در امر آموزش به فناوری های نوین روی آورد.
وی تصریح کرد: در این راستا وزارت آموزش و پرورش از سال های گذشته به موازات تجهیز مدارس، آموزش معلمان را در دستور کار خود قرار داده و تقریبا همه معلمان و کارمندان آموزش و پرورش قم دوره مهارت های رایانه را گذرانده اند.
رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: امروز اگر معلمی سر کلاس درس به شیوه سنتی اکتفا نماید، مورد پذیرش دانش آموزان و کارکنان قرار نمی گیرد و ناگزیر است از وسایل هوشمندسازی مدارس و فناوری نوین در امر تدریس استفاده کند.
وی ادامه داد: روند رو به رشد مدارس هوشمند تا سال 96 به نسبت خوب بود، ولی تخصیص نیافتن بودجه این روند را کند کرد؛ در عین حال با کمک خیران و مسئولان استان و صرفه جویی های صورت گرفته، در حال حاضر بیش از 2 هزار کلاس درس قم هوشمندسازی شده است.
به گفته وی، برای ایجاد انگیزه بین معلمان و دانش آموزان هر ساله جشنواره هایی در زمینه تولیدات الکترونیک برگزار و آثار خوبی از سوی دانش آموزان و معلمان عرضه می شود که برخی از این آثار رتبه های استانی و کشوری کسب نموده اند.
احمدوند افزود: در این راستا بانک اطلاعات نرم افزاری خوبی تهیه شده و در اختیار مدارس قرار داده ایم.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 255 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نشست تخصصی «زیست کودکان در آپارتمان» در قم برگزار شد

صدور کیفر خواست پرونده خطای پزشکی در کلینیک تابان قم

قرآن به وسیله هنر و ابزار فرهنگی به جامعه معرفی شود

شرکت های دانش بنیان برای تولید نیازهای کشور آماده اند

آرشیو 12سازمان قم به اسناد ملی ارسال شد

اشتغالزایی مناسبی در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) فردا در قم معارفه می‌شود

آرشیو 12سازمان قم به اسناد ملی ارسال شد

توانایی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال 20 برابر دولت است

شرکت‌های دانش بنیان تکیه‌گاه امنی برای رسیدن به رونق تولید

بررسی ظرفیت‌های تعامل جهاد دانشگاهی با دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی

بررسی ظرفیت‌های تعامل جهاد دانشگاهی با دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی

استفاده از فناوری نوین باعث تعمیق در یادگیری دانش آموزان می شود

اجازه ورود پول مجازی به کشور را نمی دهیم

صنعت توریسم و صنایع دستی رشته های اشتغالزا در قم است

برگزاری پویش #لبخند_من_برای_تو در پردیس فارابی

مشاوره و روانشناسی موجب می شود افراد مسیر زندگی خود را پیدا کنند

معاون استاندار: مجمع مشورتی توسعه قم تشکیل می‌شود

70 شرکت دانش‌بنیان درقم فعالیت می‌کند

نسخه شادی در زندگی پیچیده شد

70 شرکت دانش بنیان در قم فعال است

شرایط پذیرش دانشجو در دانشکده دین و رسانه اعلام شد

بررسی فرش‌های دوره صفوی با همکاری کارشناس موزه پرگامون برلین

دفتر ارتباط استانداری قم با دانشگاه ها فعالیت خود را آغازکرد

انتشار کتاب "شرح مبسوط قانون مجازات اسلامی، اجرای قصاص"

زیرساخت‎های کاوش‎گری علمی در سنین کودکی شکل می‌گیرد

نباید نظام تعلیم و تربیت از مسیر حرکت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خارج شود

کنکور، مانع ایجاد تحول در مدارس است

دانشگاه علمی کاربردی درمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایجاد شود

دیدار دانشجویان پردیس فارابی با خانواده شهید عشریه

پیام تسلیت گروه فلسفه پردیس فارابی در پی درگذشت دکتر جهانگیری

کارگاه "مدیریت شکست عاطفی" برگزار شد

تصور پر شدن سفره‎های آب زیرزمینی، ساده‌انگارانه است

ستاد دانشگاهیان قم برای کمک به سیلزدگان تشکیل شد

آیین نکوداشت پرفسور لگنهاوزن در قم برگزار شد

استفاده از ظرفیت استان قم، جهت تامین نیازهای مراکز قرآنی

عشق در ازدواج، کارگاه آموزشی برای دانشجوبان

زمینه‌های تعامل جهاددانشگاهی قم با دانشگاه علوم پزشکی قم بررسی شد

لزوم بومی سازی علوم غربی در دانشگاه ها

زمینه‌های تعامل جهاددانشگاهی قم با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بررسی شد

مدیر روابط عمومی جهاددانشگاهی قم منصوب شد

دانشگاه قم دومین دانشگاه پیشتاز در سرعت رشد علمی و رفاهی کشور

همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

زمینه‌های تعامل جهاددانشگاهی قم با دانشگاه علوم پزشکی قم بررسی شد

برگزاری همایش ملی "نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش" در قم

استفاده از ظرفیت استان قم، جهت تامین نیازهای مراکز قرآنی

بیانیه گام دوم انقلاب افق های روشنی پیش روی جوانان قرار داده است

خط تولید مرکز ملی فناوری خلاء ایران در قم افتتاح شد

شرکت 52 نفر از کشورهای اسلامی، در مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب

اضافه شدن بُعد معرفتی، به رشته های مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب