عصر قم

آخرين مطالب

طی سال گذشته انجام شد؛

اجرای 50 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی استان قم اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: طی سال گذشته 50 پروژه عمرانی با 25 میلیارد ریال اعتبار توسط بسیج سازندگی قم در این استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی دستوری ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی 17 اردیبهشت 1379 با فرمان مقام معظم رهبری و با حرکت‌های خودجوش مردمی و شروع کار دانش آموزان و دانشجویان در اوقات فراغت کلید خورد، چون‌که خلأیی در خصوص حرکت‌های خودجوش مردمی احساس می‌شد.
وی قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دستور فرمودند حرکت‌های مردمی در قالب سازمانی با برنامه‌ریزی هدفمند و حل مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف گام بردارد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی‌طالب ( ع) افزود: بسیج سازندگی در این سال‌ها روند تکاملی و رو به رشد داشته و در میان همه اقشار و متخصصین گروه‌های جهادی جهت اجرای فعالیت‌های تخصصی سازمان‌دهی شده و آماده خدمت‌رسانی در نقاط محروم هستند.
وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی در استان قم با فعالیت‌های عمده اشتغال و کارآفرینی، فنی و عمرانی، بهداشت و درمان و فرهنگی استان و حاشیه شهر را پوشش می‌دهند؛ یکی از وظایف جهادگران ورود در عرصه‌های حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله است.
فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم در مناطق سیل زده
دستوری با اشاره به حادثه سیل در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان، گفت: بنا به شرایط محیطی و متفاوت بودن نوع آسیب‌ها در این استان‌ها نوع حضور نیز متفاوت بود، در استان گلستان و آق‌قلا آب‌گرفتگی بود، در لرستان و خوزستان مازاد آب سدها سیل خروشان در رودها اتفاق افتاد و گل‌ولای را حمل کرد و خانه‌های در مسیر سیلاب را از بین برد.
وی با بیان اینکه پس از اعلام شرایط اضطراری، فراخوان به نیروهای انسانی جهادی قم ارسال شد، گفت: گروه‌های جهادی استان قم پس از دسته‌بندی بر اساس نیاز مردم در مناطق سیل‌زده در راستای هدفمند کردن و هدایت کمک‌های مردمی گام برداشتند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم اظهار داشت: 3 هزار نفر در استان قم اعلام آمادگی برای حضور در این مناطق کردند و با ابلاغ مأموریت به منطقه چگنی اعزام شده و به‌تناسب نیاز نیروها را به‌کارگیری کردیم.
وی افزود: بیش از سه هزار و 500 جهادگر بسیجی در قالب 155 گروه جهادی به‌صورت داوطلبانه در فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
دستوری با بیان اینکه قطع ارتباط، از بین رفتن زیرساخت‌ها، قطع ارتباط روستاها با مرکزیت شهر، ورود سیلاب به منازل مردم و تخلیه خانه‌ها از گل‌ولای ازجمله مشکلات اصلی بود که در روزهای اولیه قطع ارتباط با کمک دستگاه‌های مهندسی سپاه علی بن ابی‌طالب ( ع) برطرف شد، هم‌چنین لایروبی منازل و معابر در هفته اول انجام شد.
وی اظهار داشت: سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با تشکیل قرارگاه حضرت معصومه (س) برای کمک‌رسانی به اهالی منطقه عمومی پل‌دختر و نیز اعزام گروه‌های جهادی استان به این منطقه اقدام کرده بود.
ساخت 500 واحد منزل مسکونی در چگنی توسط سازمان بسیح سازندگی قم
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه 655 جهادگر در قالب 33 گروه جهادی از این استان در مناطق سیل زده کشور حضور یافتند و به حادثه دیدگان خدمت رسانی کردند. اضافه کرد: بخشی از قرارگاه را در شهر معمولان مستقر کردیم تا اقدامات لازم را انجام دهند؛ این قرارگاه تأمین و توزیع نیازهای اولیه، قالی‌شویی و بیرون آوردن وسایل مردم در زیر گل‌ولای را به عهده داشت.
وی با بیان اینکه در مناطق سیل‌زده طی 7 روز، 4585 نفر روز فعالیت جهادی داشتیم، اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های جهادگران استان قم در شوش و سوسنگرد بود که با تقویت 3 کیلومتر سیل بند، مانع ورود آب به شهر و خانه‌های مردم شدند، هم‌چنین موکبی از بسیج سازندگی سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم در پادگان شهید زین‌الدین در اندیمشک تهیه و توزیع غذای گرم را به عهده داشت.
دستوری ابراز کرد: اقلام نقدی و غیر نقدی کمک‌های مردمی بالغ بر دو میلیارد تومان است و تاکنون تعمیر و مرمت 236 واحد مسکونی، 250 مورد قالی‌شویی ، 60 مراسم فرهنگی، 350 نفر خدمات بهداشت درمانی توسط سازمان بسیج سازندگی استان قم در استان‌های سیل‌زده انجام‌شده است.
وی یادآور شد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، 500 واحد مسکونی برای سیل زدگان شهرستان دوره چگنی استان لرستان توسط گروه‌های جهادی استان قم ساخته می‌شود که نیازمند کمک‌های مردمی در این زمینه برای ساخت سریع‌تر این منازل هستیم.
قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین و شماره حساب 3810-36-11503434-005 بانک انصار نیز به نام سازمان بسیج سازندگی قم جهت واریز کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام شده است.
اجرای 514 طرح سازندگی طی سال جاری در استان قم
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه در عرصه فنی و عمرانی در سال گذشته در استان قم، 50 پروژه اجرا کردیم که 25 میلیارد ریال اعتبار این پروژه‌ها بود و نیمی از این مبلغ از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور و نیمی توسط دستگاه‌های اجرای و کمک‌های مردمی دریافت شد، پروژه‌های اجراشده شامل آب‌رسانی آب شرب در روستاها، احداث و مرمت خانه عالم و منازل محرومین، 3 هزار و 500 متر جدول‌گذاری و آسفالت و اصلاح معابر در حاشیه شهر است.
وی گفت: 514 پروژه عمرانی در بهمن‌ماه سال گذشته افتتاح شد که این پروژه‌ها به‌تناسب ظرفیت بسیج سازندگی، زودبازده بودن و عام‌المنفعه بودن در دستور کار بسیج سازندگی قرار می‌گیرد؛ تاکنون 10 پروژه عملیاتی و اجراشده و امیدواریم در آینده نزدیک بقیه‌ها پروژه‌ها نیز به پایان برسد.
دستوری گفت: طرح ایران یار با هدف آشنایی مردم با تولید و کالای ایرانی و کمک به خروج واحدهای تولیدی و صنعتی از وضعیت رکود در استان نیز موردتوجه جدی سازمان بسیج سازندگی استان قم است؛ طرح همگام با کشاورز نیز برای افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی و دام‌پروری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: 15 گروه جهادی در عرصه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند، 5 هزار نفر ویزیت رایگان عمومی، تخصصی، توزیع دارو و خدمات مشاور درمان در مناطق حاشیه شهر و روستاهای استان انجام شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه در بسیج سازندگی استان قم 165 گروه جهادی سازمان‌دهی شده‌اند و فعالیت‌ها محله محور در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: 15 گروه ویژه و 50 نفر گروه فعال و بقیه افراد گروه‌های عادی هستند که با آموزش و بالا بردن ارتقا و کیفیت به گروه فعال و ویژه تبدیل می‌شوند.
وی فعالیت‌های فرهنگی را پایه تمام فعالیت‌های جهادی دانست و یادآور شد: هرکدام از فعالیت‌های ما یک پیوست فرهنگی دارد، گروه‌های تخصصی فرهنگی از میان طلاب و گروه‌های جهادی خواهران در عرصه فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کنند و خدمات اجتماعی نیز ارائه و اجرا می‌شود.
دستوری گفت: توزیع 132 سری جهیزیه کامل در استان، توزیع هزار و 800 بسته لوازم‌تحریر و برگزاری 850 جشن تکلیف دختران با توزیع چادر نماز و سجاده در مدارس مناطق محروم از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم در سال 97 است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/90593/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو