عصر قم

آخرين مطالب

تاکيد مراجع تقليد بر توجه جدي دولت به حل معيشت مردم و ايجاد اشتغال روحانیت

تاکيد مراجع تقليد بر توجه جدي دولت به حل معيشت مردم و ايجاد اشتغال
  بزرگنمايي:

قم آنلاين - مراجع عظام تقليد در ديدار با رئيس دفتر رئيس جمهوري، بر حل مشکلات اقتصادي کشور، ايجاد اشتغال، خدمت به مردم و پيروي بيش از پيش از منويات رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند.
در اين ديدارها، مراجع تقليد بر اصلاح نظام بانکي، هدايت توليد به سمت اشتغال، جلوگيري از قاچاق کالا، نظارت بيشتر بر قيمت کالاها، حرام بودن ديرکرد سود بانکي و بر خدمت به مردم تاکيد و با تقدير از کاهش سود بانکي، کمک به رئيس جمهوري براي حل مشکلات کشور توسط همه گروه ها را خواستار شدند.
** يارانه ها به سمت توليد هدايت شود/ ضرورت اصلاح نظام بانکي
آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع عظام تقليد نيز در اين ديدار خواستار تجديد نظر در شيوه پرداخت يارانه ها شد و گفت: يارانه هاي افراد ثروتمند بايد قطع و به مستمندان پرداخت و يارانه به سمت توليد هدايت شود ضمن اينکه اقدام دولت براي کاهش سود بانکي قايل تقدير است و بايد به سمت اصلاح نظام بانکي حرکت کرد
وي همچنين به ساماندهي هرچه بيشتر مساله ماليات و جلوگيري جدي از قاچاق کالا به کشور اشاره کرد و گفت: بي توجهي به اين مسائل سد راه گسترش مسائل اقتصادي درکشور است.
آيت الله مکارم شيرازي ضمن تاکيد بر ضرورت حمايت از رئيس جمهوري و اتحاد سران قوا براي رفع مشکل هاي مردم افزود: من در عمل از دولت حمايت خواهم کرد و در صورت نياز تذکرات لازم را به دولتمردان ارائه مي کنم .
** افزايش نظارت بر قيمت کالاها / پرداخت يارانه ها برداشته شود
آيت الله حسين نوري همداني از مراجع عظام تقليد نيز در اين ديدار گفت: دولت بايد هرچه بيشتر بر قيمت کالاها و خدمات در کشور نظارت داشته و جلوي برخي افزايش قيمت ها را بگيرد.
وي با بيان اينکه از موضوعات مهمي که بارها تذکر داده ايم، موضوع حرام بودن اخذ ديرکرد در بانکها است، اظهار داشت: در دين مبين اسلام اينکه اگر کسي قرضي بدهد، نبايد اضافه تر از آن پس بگيرد و اين به هرشکلي حرام است.
وي با بيان اينکه پرداخت يارانه بايد برداشته شود، اظهار داشت: مردم بايد از لحاظ اقتصادي به گونه اي قدرتمند شوند که به اين يارانه نيازي نداشته باشند و بايد اين فرهنگ درجامعه نهادينه شود که دريافت پول در ازاي کار خواهد بود.
** حل مشکلات جامعه اولويت دولت باشد/ پيروي بيش از پيش از منويات رهبري
آيت الله سيد محمدعلي علوي گرگاني در اين ديدار رمز حل مشکلات کشور را اتحاد همه گروه هاي سياسي و مسئولان دانست و اظهار داشت: گروه ها و جناح هاي سياسي اگر دلسوز کشور و انقلاب و به دنبال موفقيت کشور هستند بايد در جهت منويات رهبري حرکت کنند.
وي با بيان اينکه سفارش من به رئيس جمهوري محترم توجه بيش از پيش به نظرات رهبري است گفت: همچنان که درگذشته رئيس جمهوري محترم اجرا کننده نظرات و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب بوده اند، بايد اين موضوع بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.
وي توجه دولت دوازدهم به حل مشکلات جامعه را مورد تاکيد قرارداد و گفت: درحل مشکلات کشور بايدکار کارشناسي در دستور کار مسئولان قرار گيرد و با تبادل نظر و مباحث کارشناسي به دنبال پيدا کردن بهترين راه حل بود.
** تشريح برنامه هاي دولت براي حل مشکل معيشت مردم و بيکاري،ضرورت اتحاد و همدلي ميان جناح هاي مختلف کشور، تاکيد بر تعلق دولت به مراجع و روحانيت، ابلاغ سلام رئيس جمهوري، پرهيز از حاشيه روي و حاشيه سازي دولت و شنيدن رهنمودهاي مراجع تقليد از جمله سرفصل هاي گفت و گوي محمود واعظي با مراجع تقليد بود.
رئيس دفتر رئيس جمهوري در اين ديدارها، استفاده از رهنمودهاي مراجع تقليد را از جمله اولويت هاي دولت دوازدهم ذکر کرد و افزود: دولت متعلق به روحانيت و مراجع است به همين دليل دولت خود را نيازمند ارتباط نزديک تر با مراجع تقليد و حوزه مي داند تا خدمت بيشتري به مردم ارائه دهد.
محمود واعظي تاکيد کرد: اولويت اول دولت مسائل اقتصادي است ولي اين به معناي فراموش کردن مسائل فرهنگي، اعتقادي و مسائل ديني مردم نيست.
وي دولت دوازدهم را فراجناحي دانست و افزود: دولت آقاي روحاني، جناحي و گروهي نيست و بر اساس مشي اعتدال متعلق به همه مردم ايران است که اين موضوع در انتخاب وزراي کابينه دوازدهم مورد تاکيد رئيس جمهوري بوده است چرا که ايشان براي انتخاب وزرا علاوه بر شايستگي، تدين و اعتقاد به قانون اساسي و ولايت فقيه داراي شاخص هاي انسجام فکري، اعتدال، دوري از تندروي و افراط و خدمت به مردم تکيه کردند.
واعظي با تاکيد براينکه دردولت دوازدهم خدمت به مردم اصل و اولويت است تصريح کرد: نبايد به دنبال حاشيه براي دولت بود و همه دلسوزان کشور بايد با اتحاد به دنبال حل مشکلات مردم با تاکيد بر منويات رهبر معظم انقلاب باشند.
وي با بيان اينکه دشمن به دنبال ايجاد اختلاف ميان دولت و رهبري است تاکيد کرد: حفظ اين نظام در گرو پشتيباني و تبعيت از رهبري است و دولت خود را پيرو رهبري مي داند.
رئيس دفتر رئيس جمهوري گفت: دکتر روحاني بر ضرورت ارتباط مستمر و نزديک تر از دولت يازدهم با علما و مراجع عظام تقليد و بهره مندي از رهنمودهاي ايشان تأکيد کرده اند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: به طور قطع دولت نيازمند دعاي خير و رهنمودهاي ارزشمند علما و مراجع عظام تقليد است تا گام هاي موثري را در جهت پيشرفت و رونق اقتصادي در کشور برداشته شود و بدانيم که موفقيت دولت، موفقيت نظام اسلامي خواهد بود.
وي ارتباط دوسويه و مستمر ميان دولت، حوزه هاي علميه و مراجع تقليد را خواسته دولت دانست و افزود: مراجع معظم تقليد با دقت مسائل جامعه و عملکرد دولت را رصد مي کنند که در اين ديدارها نکته هاي بسيار خوبي مطرح کردند که به رئيس جمهوري منتقل مي کنيم.
رئيس دفتر رئيس جمهوري چهارشنبه گذشته به منظور زيارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و ديدار با مراجع عظام تقليد و علماي قم در سفري 2 روزه وارد اين شهر شد.
ديدار با آيت عظام نوري همداني، مکارم شيرازي ، صافي گلپايگاني، وحيد خراساني، سبحاني و علوي گرگاني از جمله برنامه هاي واعظي به قم بود که ديدار رئيس دفتر رئيس جمهور با آيات عظام صافي گلپايگاني، وحيد خراساني و سبحاني بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/9056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو