عصر قم

آخرين مطالب

شورای شهر قم زیربار ساماندهی خانه های بازی کودک نرفت اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – ایرنا – شورای اسلامی شهر قم عصر دوشنبه در نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی ، لایحه اخذ مجوز آئین نامه اجرایی خانه بازی کودک، ابلاغی فرمانداری قم مورد بحث قرار داد و اعضای این شورا با رد این لایحه، زیر بار ساماندهی این خانه ها نرفتند.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم در این جلسه گفت: کارگروه اجتماعی فرهنگی فرمانداری، شورای شهر را ملزوم به ساماندهی و تدوین آئین نامه اجرایی برای ساماندهی خانه های بازی کرده است که در این زمینه آئین نامه اجرایی آن توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تدوین و در کمیسیون تخصصی شورا نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.
حسن مالکی نژاد، با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری موافق زیر بار رفتن مسئولیت ساماندهی این خانه ها نیست گفت: در صورتی که هر گونه مشکلی در این خانه های بازی اتفاق بیفتد، به طور قطع انگشت اتهام و کم کاری به طرف شورا و شهرداری کشیده می شود.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم اجتناب از افطاری دادن دستگاه های اجرایی در ماه رمضان گفت: افطاری ندادن دستگاه های اجرایی از بودجه عمومی، عین ثواب است.
** مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه پنج مرجع مختلف صدور مجوز برای مجموعه های مربوط به کودکان در شهر وجود دارد گفت: بهزیستی، سازمان تبلیغات، مرکز بهداشت و آموزش و پرورش از جمله ارگان هایی هستند که وظیفه مستقیم پیرامون کودکان دارند.
ابوالقاسم مقیمی افزود:خانه های بازی در شهرهای دیگر به طور کامل توسط شهرداری ها ساماندهی می شوند و افراد متقاضی باید تمام مجوزات لازم را از نهادهای مختلف اخذ کنند.
وی با بیان اینکه هیات نظارت برای نظارت بر خانه های بازی کودک تعیین شده است افزود: پس از صدور مجوز، بازدیدهای دوره ای از این مکان ها انجام می شود و از نظر استانداردهای مختلف این خانه ها مورد ارزیابی مستمر قرار می گیرد.
مقیمی با تاکید بر اینکه در آئین نامه اجرایی خانه های کودک بازی، دستورالعمل های سخت گیرانه ای در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بر اساس این آئین نامه، هر نوع شکایت از خانه های بازی کودکان، منجر به ابطال اعتبار نامه این خانه ها می شود
وی با بیان اینکه بهزیستی مسئول صدور مجوز برای مکان هایی است که کودکان را در اختیار دارند گفت: در خانه های بازی، کودکان نگهداری نمی شوند و این مصداق قانونی برای مسئولیت بهزیستی در این زمینه نیست.
** رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه با اشاره به بررسی لایحه آئین نامه اجرایی خانه های بازی کودکان بااعلام مخالفت با این لایحه گفت: صدور مجوز برای شهرداری مسئولیت هایی ایجاد می کند و این موجب می شود که اگر حادثه ای در این خانه ها پیش بیاید، تبعات سنگینی برای شورای شهر و شهرداری خواهد داشت.
روح الله امرالهی افزود: درحالت عادی اگر دو موتورسیکلت در شهر با هم برخورد کنند، دادگاه، شهرداری را محکوم می کند و اگر شهرداری برای ساماندهی این خانه ها مسئول صدور مجوز شود، هر اتفاق در این خانه ها به پای شورای شهر و شهرداری نوشته می شود.
وی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری به معنای نقش آفرینی و دخالت شورا در تمام ارگان شهری نیست ادامه داد: مدیریت واحد شهری به معنای ورود به اختیارات دستگاه های مختلف نیست چرا که ساماندهی امور کودکان به طور مستقیم توسط قانون به سازمان بهزیستی واگذار شده است و شهرداری نباید در این زمینه ورود کند.
** عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بررسی لایحه آئین نامه اجرایی خانه های بازی کودکان گفت: شورای شهر دم از مدیریت واحد شهری می زند ولی از افزایش اختیارات این شورا واهمه دارد که این موضوع نادرست است.
حجت الاسلام سید محمد آتش زر، افزود: باید از هر فرصتی که موجب افزایش اختیارات شهرداری می شود، استقبال کرد و پذیرش ساماندهی خانه های بازی کودک بخشی از این موضوع است که باید شهرداری در این زمینه نقش آفرینی کند.
** نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به اخذ مجوز ماده 5 قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: متاسفانه شورای شهر در این زمینه بر روی روشی اصرار دارد که برای مردم مشکل ایجاد می کند.
حسن بختیاری ادامه داد: باید در مجموعه شهرداری اصلاحاتی درفرآیند کاری در این زمینه صورت گیرد تا برای همیشه این موضوع تعیی تکلیف شود.
وی با اشاره به بررسی آئین نامه اجرایی خانه بازی کودک گفت: شاهد افزایش خانه های بازی کودکان در سطح شهر هستیم و باید شهرداری به وظایف خود در این زمینه انجام دهد.
بختیاری ادامه داد: باید به جای شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت ساماندهی خانه های بازی کودکان، با تعریف روش های نظارتی و آئین نامه ها لازم و همچنین نظارت های مستمر به این وظیفه خود به درستی عمل کرد.
** رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز قرارداد مشارکت در احداث مجتمع تجاری مسکونی در عرصه یکی از بلوک های بلوار پیامبر اعظم گفت: به دنبال پیمانکاران توانمند برای طرح های تعریف شده بلوار پیامبر اعظم(ص) هستیم تا شاهد تحول در این بلوار مهم مواصلاتی با کمترین مشکل باشیم.
مجید اخوان با اشاره به تعریف و آغاز روند احداث سه پروژه مهم در اطراف بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: سهم شهرداری در یکی از این طرح ها که به صورت مشارکتی انجام می شود 38 درصد و سهم سرمایه گذار 62 درصد تعیین شده است.
وی مدت اجرای این طرح را 28 ماه اعلام کرد و افزود: این طرح دارای هشت هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال پیش بینی شده است که سهم شهرداری در این پروژه از تامین زمین و عوارض صدور پروانه تامین می شود.
** مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری قم همچنین با اشاره به اخذ مجوز ماده 5 قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی عنوان کرد: بند 1 و 2 این لایحه با مصوبات شورای شهر مطابق بوده و تامین اجتماعی آمادگی اجرای آن را دارد، اما برخی از بندهای دیگر این لایحه مطابق با هیات عدالت اداری نیست.
علی اصغر جدی رنگرز، ادامه داد: تامین اجتماعی با بندهای 3 تا 8 این لایحه مخالفت هایی دارد که لازم است بررسی لازم برای مشخص شدن ابعاد مختلف این لایحه خورد تاکید قرار گیرد.
اخذ مجوز ماده 5 قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی از دیگر لوایحی بود که در جلسه امروز شورای شهر قم مورد بررسی قرار گرفت و با تصمیم اعضای این شورا مقرر شد شهرداری مطابق با قنون ماده 5 قانون تامین اجتماعی کارگران و مصوبه پیشین شورای شهر در تاریخ نهم دی ماه 95 اقدام مقتضی انجام شود.
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با لایحه اخذ مجوز قرارداد مشارکت در احداث مجتمع تجاری مسکونی در عرصه یکی از بلوک های بلوار پیامبر اعظم(س) موافقت کردند.
اخذ مجوز آئین نامه اجرایی خانه بازی کودک، ابلاغی فرمانداری قم از جمله مصوبات این شورا بود که اعضای شورای شهر این لایحه مورد موافقت قرار نگرفت و به رد این لایحه رای مثبت داد.
7404/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/90510/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) در قم احداث می‌شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

صفحه نخست روزنامه‌های قم، یکم اردیبهشت

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کاهش 3.9 درصدی مصرف گاز در استان قم

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

واکنش مردم قم به عملیات «وعده صادق»

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم