عصر قم

آخرين مطالب

طراحان فاجعه اندلس در قم اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - روزنامه شاخه سبز قم در شماره 17 اردیبهشت ماه مطلبی با عنوان «طراحان فاجعه اندلس در قم» را به قلم «زهره مهرنوروزی» به چاپ رسانده است.
در این مطلب می خوانیم:
مدتی است که هر کجای این شهر پا بگذاری با زنان و دخترانی مواجه می شوی که هیچ شباهتی به زنان و دختران عفیفه قم ندارند، پوشش های نامناسب با آن حرکات جلف و غیر معمول، اگر با دقت نگاه کرده باشی هیچکدام اهل قم نیستند. به ظاهر افراد فریب خورده ای هستند که برای مخدوش کردن چهره انقلابی قم با دشمن همسو شده اند. این همان سناریوی تکراری فتح اندلس است که دشمنان اسلام با رواج فساد و فحشا در سرزمین اندلس آنرا از دست مسلمانان باز پس گرفتند این تنها حربه ای بود که توانستند بر مسلمانان غلبه کنند، امروز نیز در قم این جریان براه افتاده و تا حدودی هم بر روی دختران وزنان جوان این شهر تاثیر گذاشته اند؛ در این شیوه استعمار چنان نرم و آرام جبهه می گیرد وصف آرایی می کند که به سختی می شود پی برد که پشت این حرکات چه نیت شومی نهفته است به نظر می رسد طراحان فاجعه اندلس امروز در قم سرمایه گذاری کرده اند.
آیت الله شهید مطهری در این باره گفته است در زمان ما نیز استعمار هرجا که پا می‌گذارد، تکیه روی همان موضوعی می‌کند که قرآن درباره ‌اش هشدار داده است؛ یعنی می کوشد تا دلها را فاسد کند.
شهید مطهری در این رابطه با بیان اینکه تاریخ بشر نشان می‌ دهد که هرگاه قدرتهای حاکم می خواهند جامعه ای را تحت سلطه خود قرار دهند و آن را استثمار کنند،تلاش می‌ کنند تا روح جامعه را فاسد کنند و برای این منظور تسهیلات شهوت رانی را برای مردم زیاد می‌ کنند و نمونه عبرت انگیزی از این شیوه‌ کثیف را فاجعه‌ی اندلس معرفی می‌ کند که مسیحیان برای خارج کردن اسپانیا از دست مسلمانان، از راه فاسد کردن روحیه و اخلاق جوانان مسلمان وارد عمل شدند تا آنجا که توانستند وسایل لهو و لعب و شهوترانی را به سهولت در اختیار مسلمانان قرار دادند و در این کار تا آنجا پیش رفتند که حتی سرداران و مقامات دولتی را نیز فریفتند و آنان را آلوده ساختند و به این ترتیب توانستند «عزم، اراده، نیرو، شجاعت، ایمان و پاکی روح مسلمین را از میان بردارند و آنها را به آدمهایی زبون، ضعیف و زنباره مبدل کنند و پر واضح است که غلبه و پیروزی بر چنین مردمی کار دشواری نیست.
شهید مطهری با اشاره به اینکه در زمان ما نیز استعمار هرجا که پا می‌گذارد، تکیه روی همان موضوعی دارد که قرآن درباره ‌اش هشدار داده است؛ یعنی می کوشد تا دلها را فاسد کند بیان می‌دارد:‌ دل که فاسد شد، دیگر نه تنها از عقل کاری نمی ‌آید، بلکه خود تبدیل به زنجیر بزرگتری بر دست و پای انسان می ‌شود. این است که می بینیم استعمارگران و استثمارکنندگان انسان از باز کردن مدرسه و دانشگاه بیم ندارند و حتی خود در تاسیس آن اقدام می‌کنند، اما از سوی دیگر با تمام قوا می ‌کوشند تا قلب و روح دانشجو و دانش آموز را فاسد و تباه کنند. آنها از این حقیقت به خوبی آگاهند که قلب و روح مریض و بیمار هیچ کاری نمی تواند صورت دهد و به هر پستی و بهره کشی و استثمار تن می‌ دهد.
فتح اندلس و از دست رفتن آن برای کشورهای اسلامی درس های فراوانی دارد اما آیا نقشه شوم دشمن در قم جواب می دهد؟
الهام عباسی استاد دانشگاه در این باره می گوید: شکی وجود ندارد که نقشه دشمن در قم بزودی برملا می شود چون زنان و دختران این شهر نسبت به مسایل جامعه خود آگاه تر هستد و اجازه نمی دهند بیگانگان برای آنها پوششی تعیین کنند.
وی تاکید می کند: انقلاب اسلامی از قم پا گرفته زنان قم سال های زیادی است که بر مدار دین و دینداری حرکت حرکت اند و بی شک می توانند پیروز این میدان مبارزه باشند.
اعظم سهرابی یکی از فعالان رسانه ای با اشاره به نقشه دشمنان برای قم می گوید: مهمترین دلیلی که قم را هدف کرده اند این است که قم قلب انقلاب است و اگر این شهر آلوده شود آنان به هدف خود رسیده اند.
وی با بیان اینکه مسئولین شورای فرهنگ عمومی قم باید بر این موضوع نظارت داشته باشند حساس تر باشد، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز دشمن با هر حربه ای تلاش کرد تا براین مردم سلطه داشته باشد از طریق جنگ نظامی راه به جایی نبرد به همین علت از طریق جنگ نرم وارد شده است؛ بنابراین نه فقط در قم که در کشور مرد و زن باید به سلاح دانش و تقوا مجهز باشند تا بتوانند از این میدان پیروز بیایند.
مرضیه امینی یکی از بانوانی که 30 سال سابقه آموزگاری دارد، می گوید: پوشش و حجاب زن ایرانی ریشه در تاریخ این سرزمین دارد زنان ایرانی در دوره ‌های مختلف مادها، هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان پوشش داشته ‌اند، در زمان مادها زنان، با جامه‌های دو تکه خود را می ‌پوشانیده‌ اند، زنان دوره هخامنشی پارچه شنل مانندی روی سر می ‌انداخته ‌اند که حالتی شبیه به چادر داشته است، در عهد اشکانیان زنان قبایی بر تن می ‌کرده‌ اند و شنلی بر سر می ‌افکنده ‌اند و معمولا نقابی به پس سر می‌آویخته ‌اند. زنان عهد ساسانی گاهی چادری گشاد و پرچین به سر می‌کرده ‌اند. نقوش بانوان ساسانی در بشقاب ‌های نقره ‌ای نشان می ‌دهد که هر یک از بانوان، چادری به خود پیچیده ‌اند و این را خوب است که نسل جوان امروز نیاز بداند که بر ملتش چه گذشته باید بداند که این آزادی و استقلال از کجا آمده تا قدرش را بداند و نخواهد به رنگ و پوشش زنان غرب درآیدو نخواهد هرآنچه غرب دیکته می کند بپذیرد.
وی تصریح می کند: رسانه یکی از ابزار سلطه غرب است که با زیبا جلوه دادن زشتی ها جوانان را فریب می دهد این در حالی است که حقیقت غرب چیز دیگری است چیزی که دررسانه های آنها منعکس نمی شود به همین علت از طریق رسانه برروی جوانان و نوجوانان کشورما سرمایه گذاری می کنند بنابراین باید جوانان ما آگاه باشند و بدانند هدف دشمن از این بازیها چیست.
این بانوی فرهنگی با اشاره به اینکه خوب است دختران ما بدانند هر حرکتی که برای دفاع از زن انجام می‌گیرد، باید رکن اصلی آن، رعایت عفاف وی باشد، چرا که عفت در زن، وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت او در چشم دیگران است، افزود: در طول سال انبوهی از زنان تحصیلکرده و فرهیخته غرب جذب اسلام و پوشش اسلامی می شوند در حالی که در هیچک از محتوای کتاب های دینی مدارس ما این واقعیت ها راه نمی یابد با زبان داستان فلسفه پوشش اسلامی به دختران ما آموزش داده نمی شود طبیعی است که خودش را در یک خلاء ببیند و به پوشش زنان غرب درآید.
معصومه بیاتی یکی دیگر از بانوانی است که در گزارش ما شرکت کرده از شرایط موجود گلایه مند است و تاکید می کند: در ظاهر امروز مشکل کشور ما اقتصادی است، اما دلیل نمی شود که نسبت به مسائل فرهنگی مانند پوشش زنان بی توجه باشیم، چرا که سهل انگاری در این موضوع و میدان دادن به دشمنان معضلات جامعه ما را چند برابر می کند.
این شهروند آگاه قمی اظهار می دارد: زنان و دختران قم در طول تاریخ حجاب خود را برنداشته اند کافی است سری به محلات قدیمی قم بزنید مثل چهار مردان ، آذر ... ایمان و عفاف زنان این محلات زبانزد است زنان و دخترانی خدا ترس که به هیچ قیمتی راضی نمی شوند پوشش اسلامی خودرا زمین بگذارند.
نرگس ولایی دانشجوی حقوق در این باره می گوید: قم یک شهر عالم پرور است و انتظار می رود در این شرایط از ظرفیت عالمان خود برای سامان دادن به این شرایط بهره ببرد، چرا که دشمن روز نوجوانان و جوانان این شهر سرمایه گذاری کرده است.
وی تصریح می کند: متاسفانه شنیده می شود که می گویند زنان قم به خاطر اینکه از حجاب برخوردارند نسبت به زنان دیگر شهرها افسرده تر هستند، در حالی که این موضوع اصلا صحت ندارد بلکه نقشه ای شوم است برای تغییر اعتقادات و باورهای درست زنان این شهر که باید برای دفع این حربه کارهای فرهنگی انجام شود.
این دختر جوان قمی از افزایش وجود دختران و زنان کم حجاب در سطح شهر قم گلایه دارد و می افزاید: بارها با این دختران و زنان ارتباط گرفتم غالبا اهل قم نیستند و از مسئولان انتظار داریم به این معضلات رسیدگی کنند، چرا که قم یکی از شهرهای مذهبی کشور است و رواج کم حجابی درقم باعث شادی دشمنان می شود.
این شهروند از کم توجهی مسئولان قم در این زمینه انتقاد می کند و می گوید: در و دیوار این شهر که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است لبریز انواع تبلیغات است، اما دریغ یک پیام فرهنگی در باره زیبایی پوشش اسلامی و یا تبیین زیبایی حجاب اسلامی که این موضوع باعث نگرانی شهروندان می شود.
وجود این شهروندان آگاه تا حدودی دلمان را گرم کرد که نقشه دشمن در قم جواب نمی دهد و دیر یا زود بساط آنان برچیده می شود به شرط حمایت مسئولان از خواسته های شهروندان. به فرموده امام صادق (ع) قم عش آل پیامبر است و همه کسانی که به حکم تقدیرو سرنوشت دراین شهر ساکن می شوند می دانند که سراسر این شهر حریم حرم بانوی کریمه اهل بیت(س) و رعایت حجاب اسلامی نه فقط در چند ده متری حیاط حرم که در همه جای این شهر امری لازم است. دختران و زنان عاشورای قم می دانند که آنان مدیون هستند مدیون به مادران و زنانی که برای حفظ انقلاب از جان عزیزان خود گذشتند. زنان عصر انتظار این شهر می دانند که به شهیدان زین الدین ها به شهید فهمیده مدیون هستند و باید با پوشش اسلامی خود از حرمت خون آنان پاسداری کنند. اگر زنان و دختران عفیفه این شهر اراده کنند و اگر مسئولان نیز بخوانند همه نقشه شوم دشمنان علیه قم نقش بر آب خواهد شد.
منبع: روزنامه شاخه سبز
/2085/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/90508/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!