عصر قم

آخرين مطالب

شرایط پذیرش دانشجو در دانشکده دین و رسانه اعلام شد علمی

  بزرگنمايي:

عصر قم - رئیس دانشکده دین و رسانه با بیان این‌که سیاست تربیت نیروی انسانی با رویکرد و گرایش دینی در این دانشکده اهمیت ویژه‌ای دارد، شرایط پذیرش دانشجو در دانشکده دین و رسانه را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا منطقه قم، علیرضا پویا، رئیس دانشکده دین و رسانه، امروز، در نشست خبری آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشکده صداوسیما قم، بیان کرد: این دانشکده با عنوان دین و رسانه فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: دانشکده دین و رسانه زیرمجموعه دانشگاه صداوسیماست و فارغ‌التحصیلان این دانشکده در رسانه ملی می‌توانند فعالیت کنند و در مدت آموزش از سازمان صداوسیما قم به عنوان کارگاه آموزشی بهره‌مند می‌شوند.
رئیس دانشکده دین و رسانه صداوسیما قم اظهار کرد: موضوع دین و مذهب که یکی از مباحث بسیار مهم در جهان مورد توجه حکومت و صاحب‌نظران بوده‌است و بعد از انقلاب با تحول در ادبیات جهانی و با توسعه و گستره وسیعی که برای دین فراهم کردند و توجه نهادهای دینی و رسانه‌ها نسبت به یکدیگر باید افزایش یابد.
پویا تصریح کرد: در جمهوری اسلامی حکومت و رسانه دینی باید در راستای احکام اسلامی حرکت کند و از این جهت بحث دین و رسانه موضوع محوری دانشکده است زیرا این موضوع در جمهوری اسلامی باید با شدت بیشتری مورد توجه قرار بگیرد؛ لذا باید ذیل دانشگاه صداوسیما و مراکز حوزوی این رشته تقویت شود.
وی ادامه داد: سیاست تربیت نیروی انسانی با رویکرد و گرایش دینی در این دانشکده اهمیت ویژه‌ای دارد؛ در کشور این دانشکده به لحاظ تخصصی و جایگاه بسیار منحصر به فرد است و آن چیزی که بیش از پیش این دانشکده را خاص می‌کند این است که عمدتا در بخش روزانه دانشکده فقط طلاب سطح دو و تحصیل کرده جذب می‌کند.
پویا بیان کرد: این دانشکده می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از نیازهای سازمان در زمینه نظری و تئوریک را که در زمینه دین و رسانه است تامین کند و نیروهای دینی که لازم است در سازمان و رسانه ملی تولید اثر داشته باشند از این دانشکده جذب می‌کند.
وی در خصوص پذیرش دانشجویان در سال جاری گفت: دانشکده با مجوز رسمی وزارت علوم فعالیت می‌کند و این جذب دانشجویان از بین طلاب سطح دو نیز با این مجوز است و سه رشته فعال ارتباطات، تولید سیما و ادبیات نمایشی را به صورت فعال در این دانشکده داریم.
وی افزود: رشته فلسفه رسانه نیز تصویب شده که به زودی این رشته نیز در این دانشکده ارائه می شود؛ این رشته در حال حاضر برای دانشگاه صداوسیما تصویب شده که برای اولین بار در ایران و در دانشگاه صداوسیما، این رشته ارائه خواهد شد.
پویا بیان کرد: برای رشته علوم ارتباطات اجتماعی ده خانم و ده آقا، رشته تولید سیما ده آقا و ده خانم و ادبیات نمایشی ده خانم و ده آقا مجموعا 50 نفر دانشجو می‌پذیریم؛ شرایط اختصاصی دانشجویانی که به صورت روزانه جذب دانشکده می‌شوند حتما باید تحصیلات پایان سطح دو حوزه را داشته باشند و البته اگر تا پایان شهوریور ماه نیز سطح دو را تمام کنند پذیرفته می‌شوند؛ سن داوطلبان هم نباید از 30 سال بالاتر باشد و معدل حداقل 14 باید باشد.
وی یادآور شد: از دیگر شرایط پذیرفتن دانشجو این است که استخدام و تعهد به سازمان دیگر نباید داشته باشند و باید تعهد بدهند که در صورت نیاز صداوسیما باید دوبرابر سال تحصیل خود در صداوسیما فعالیت کنند؛ داوطلبان به صورت غیرحضوری از طریق سایت گلستان می‌توانند ثبت‌نام کنند و یا از طریق تلفن 02532904450 تماس بگیرند و مشکلات خود را برای ثبت‌نام بیان کنند و تا زمان 20 اردیبهشت‌ماه فرصت ثبت نام دارند.
رئیس دانشکده دین و رسانه اظهار کرد: زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دوم تا سوم تیرماه انجام می‌شود و آزمون کتبی پنج‌شنبه ششم تیرماه ساعت 9 صبح در دانشکده دین و رسانه برگزار خواهد شد و زمان مصاحبه بعد از آزمون کتبی اعلام می شود؛ همچنین اطلاعات تکمیلی جهت ثبت نام از طریق سایت www.qomirib.as.ir اطلاع رسانی می‌شود.
وی در خصوص مواد آزمون گفت: آزمون فقه، اصول فلسفه و تفسیر مبانی از دروس مشترک حوزوی است که در تمام رشته‌ها استفاده شده و علاوه بر آن‌ها در رشته های علوم ارتباطات اجتماعی و نظریه‌های ارتباطات، تاریخ معاصر ایران و جهان، اصول خبرنگاری و زبان انگلیسی هم در این آزمون داریم، همچنین در ادبیات نمایشی علاوه بر دروس حوزه مبانی نظریه سینما و تلویزیون، فرهنگ و هنر ادبیات ایران و جهان و زبان انگلیسی، در تولید سیما علاوه بر دروس مشترک حوزوی شناخت وسایل ارتباطی جمعی، دانسته‌های هنر، مبانی نظری هنر و زبان انگلیسی را داریم.
پویا در پایان یادآوری کرد: دانشکده دین و رسانه تا کنون حدود 700 دانشجو پذیرش داشته و حدود 500 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ یکی از ظرفیت‌هایی که در توسعه این رشته کمک می‌کند پایان‌نامه‌های این دانشجویان است که از یک سو رویکرد دینی و از یک سو رویکرد رسانه‌ای دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/90148/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم

انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم

حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل

توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره