عصر قم

آخرين مطالب

سرانه فضای ورزشی قم 24 صدم متر مربع است ورزشی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - مدیرکل ورزش و جوانان قم، سرانه فضای ورزشی این استان را 24 صدم متر مربع به ازای هر یک نفر اعلام کرد و گفت: این سرانه بسیار ناچیز می باشد به گونه ای که در برخی استان ها بیش از 3 برابر است که باید این عقب افتادگی برطرف شود.
به گزارش ایرنا، رسول منعم عصر دوشنبه در نود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، تکمیل زیرساخت های ورزشی را از جمله اولویت های این اداره کل دانست و افزود: مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) تا پایان اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری می رسد که این موضوع می تواند بخشی از کمبود زیرساخت های ورزشی را در این استان برطرف کند.
وی در ادامه با اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی و پویایی جامعه گفت: توسعه ورزش همگانی به عنوان اولویت در دستور کار این اداره کل قرار دارد که نقش دستگاه های مختلف در توسعه ورزش همگانی استان موثر است و انتظار دارم تا شورای شهر در توسعه ورزش همگانی نقش ایفا کند.
منعم ادامه داد: توسعه ورزش محلات، زیرساخت های ورزشی، حمایت از ورزشکاران، قهرمانان و تیم های ورزشی و نیز حمایت از همایش ها، جشنواره ها و مسابقات ورزشی در طول سال از جمله مواردی است که انتظار مشارکت شورای اسلامی شهر قم را داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان قم، تاکید کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام، شناسایی رشته های مستعد، شناسایی ورزشکاران مستعد، توجه به ورزش بانوان، اخذ میزبانی مسابقات کشوری، حمایت از تیم های مستعد استان در رقابت های ملی و بین المللی و حضور در لیگ های کشوری از دیگر اولویت های این اداره کل در سال جاری است.
وی اظهار داشت: فوتبال، فوتسال، بسکتبال، هندبال و کبدی از جمله رشته های دارای ظرفیت در استان است که فعال سازی و برجسته سازی فعالیت های این رشته ها در دستور کار است.
وی، اختصاصی نمودن اماکن ورزشی به رشته های ورزشی مستعد و ایجاد خانه ورزشی ویژه هیات های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سال جاری به عنوان سال سرنوشت ساز برای ورزش کشور و کسب سهمیه المپیک 2020 ژاپن در رشته های مختلف ورزشی است که از مستعدین کسب سهمیه المپیک به صورت جدی حمایت می شود تا ورزشکاران استان موفق به حضور در این رقابت ها شوند.
** هشت میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال جوانان سمن های قم تخصیص یافت
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارند و باید از ظرفیت مشارکت جوانان در این راستا بهره گرقت، گفت: کوچک سازی دولت، افزایش مشارکت مردم و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله دستاوردهای استفاده از ظرفیت های سمن هاست.
منعم با تاکید بر ضرورت توانمندسازی جوانان در استان افزود: باید تلاش کرد تا از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف مدیریتی استفاده کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم، افزود: افزایش روحیه خودباوری، شناسایی و برنامه ریزی حل مشکلات جوانان و بسترسازی برای حضور و نقش آفرینی آنها در عرصه های مختلف، نوید دهنده طلیعه جدید در کشور خواهد بود.
منعم با بیان اینکه تعداد سازمان های مردم نهاد قم از 12 سمن در سال 92 به 44 سمن در سال 97 افزایش یافته است، ادامه داد: وام ازدواج جوانان از سال 92 تا 97 از 30 میلیون ریال به 300 میلیون ریال افزایش یافته است که هر زوج جوان می تواند در آغاز زندگی مشترک 600 میلیون ریال تسهیلات ازدواج دریافت کنند.
وی مشاوره به زوج های جوان را از جمله برنامه های این اداره کل دانست و گفت: این مشاوره ها علاوه بر رشد فرهنگ ازدواج موجب کاهش طلاق و افزایش ازدواج در استان شده است.
منعم با بیان یانکه احداث 3 خانه جوان در استان قم در دستور کار است، بیان کرد: خانه جوانان شهرهای کهک، خلجستان و منطقه پردیسان قم با پیشرفت 80 درصدی در شرف تکمیل است که این خانه ها می تواند نقش مهمی در برپایی نشست ها، کارگاه ها و برنامه های مختلف با محوریت جوانان ایفا کند.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با صندوق کارآفرین امید برای اشتغال سمن ها در سطح کشور گفت: هشت میلیارد ریال در سال گذشته برای اشتغال جوانان فعال در سمن های قم در نظر گرفته شده است ضمن اینکه اشتغال جوانان فعال در این سمن ها در سال جاری نیز مورد تاکید است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم در ادامه، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این بیانیه بر نقش جوانان در آینده کشور تاکید شده است و راه را برای نقش آفرینی جوانان در عرصه های مختلف باز می کند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سمن های استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و گردشگری گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه ها و افزایش مشارکت مردمی داشته باشد.
7404/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/89998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز