عصر قم

آخرين مطالب

مردم قم 22 میلیارد ریال به سیلزدگان کمک غیر نقدی کردند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم – ایرنا – مدیر قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر، با اشاره به اعتماد مردم به این قرار گاه گفت: تاکنون یک میلیارد ریال کمک نقدی و 22 میلیارد ریال کمک غیرنقدی توسط مردم به این قرارگاه به منظور خدمات رسانی به سیل زدگان صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، محمد خامه یار روز سه شنبه در یک نشست خبری در سالن اجتماعات ستاد اقامه نماز قم؛
با بیان این که در ابتدای سال، با جاری شدن سیل در استان گلستان، به عنوان نماینده قم در استان گلستان حضور یافتیم و مشغول به خدمات رسانی به مردم سیل زده شدیم، اظهار داشت: پس سیل در لرستان نیز براساس ضرورت دراین استان حضور یافتیم.
وی افزود: با توجه به تجربه و سابقه این قرارگاه در زلزله های رودبار، منجیل، بم، ورزقان و کرمانشاه؛ درخواست شد که در استان لرستان به عنوان نماینده استان قم حضور یابیم و خدماتی را ارائه دهیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسه های این قرارگاه با نهادهای مختلف در منطقه از جمله ارتش گفت: ارتش یک بالگرد را در اختیار قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر با هشت پرواز و انجام ماموریت های گوناگون قرار داد.
خامه یار افزود: در این مدت کمک رسانی های قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر به چهار صورت پیاده، قایق، بالگرد و پل معلق صورت گرفت و امداد و خدمات رسانی به مردم منطقه همچنان توسط این قرارگاه ادامه دارد.
وی اظهار کرد: علاوه بر مردم شریف قم که قرارگاه مورد اعتماد آنها بود؛ نهادهایی مانند آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به همراه خادمان این آستان بسته های غذایی و بهداشتی مختلفی را در منطقه توزیع کردند.
وی به فعالیت ها و همکاری های نهادهای دیگری مانند سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، استانداری، کمیته امداد امام خمینی، آموزش و پرورش، بانک ها، مدیریت بحران، راهداری، انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و بین راهی، راه آهن، یاوران نماز و آتش نشانی قم در پلدختر اشاره و اظهار کرد: آتش نشانی یک هزار و 250 عملیات امدادی، لجن کشی و آب کشی در این شهر انجام داد.
وی با بیان این که قرارگاه مذکور مرکزی برای نیروهای داوطلب در منطقه پلدختر است، افزود: مردم استان هایی همچون اصفهان، همدان، یزد، سمنان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران نیز کمک هایی به این قرارگاه ارسال کردند و نیروهای جهادی ما از قشرهای مختلف از جمله ائمه جمعه بودند.
خامه یار با بیان این که یک ایران کوچک در منطقه پلدختر برای کمک رسانی به مردم سیل زده این منطقه شکل گرفته بود، گفت: کمک ها به صورت های گوناگونی مثل توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی بود که با حفظ شان و کرامت مردم به صورت خانه به خانه توزیع شد.
خامه یار به انجام مسائل فرهنگی و حضور طلاب در منطقه اشاره کرد و افزود: اقامه نماز جماعت، برگزاری جُنگ شادی، جشن نیمه شعبان و اهدای اسباب بازی به کودکان از جمله فعالیت های دیگر این قرارگاه در منطقه با مشارکت سایر نهادها بود.
وی با اشاره به پاکسازی یک هزار باب منزل از گل و لای توسط نیروهای جهادی از نهادهای مختلف ادامه داد: در بخش درمانی نیز 18 پزشک متخصص و فوق متخصص در منطقه حضور یافتند و 23 روستا را زیر پوشش قرار دادند.
وی با بیان این که به مدت 17 روز 85 هزار پُرس غذای گرم بین مردم توزیع شد، اضافه کرد: توزیع پنج تریلی آب معدنی و اهدای 100 کارت هدیه سه میلیون ریالی توسط خیران به افراد آسیب پذیر زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی از دیگر کارهای انجام شده است.
خامه یار اظهار کرد: 31 منزل فرهنگیان پلدختر که نیازمند تعمیر و بازسازی است، توسط آموزش و پرورش استان قم مورد مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت.
وی با تقدیر و سپاسگزاری از همکاری تمامی ارگان ها اظهار کرد: روزانه 200 نیروی جهادی با همکاری ارگان های گوناگون، در مناطق سیل زده به یاری این قرارگاه آمدند و خدمات رسانی کردند.
خامه یار خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری قم در این مدت در کنار راهداری استان های دیگر مشغول فعالیت و ترمیم راه های شهرستان پلدختر هستند.
وی با بیان این که مردم مناطق سیل زده، تنها نیازمند کمک های مادی نیستند، گفت: سیل اخیر خسارات مالی و جانی به مردم وارد کرد و روحیه مردم این مناطق را نیز تحت تاثیر قرارداد، بنابراین با برگزاری جشن هایی در نیمه شعبان و نیز مراسم عروسی یک زوج جوان، تلاش شد که در زمینه تقویت روحی مردم منطقه نیز اقدام شود.
مدیر قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر همچنین از بسته بندی پنج هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی به منظور توزیع در ماه مبارک رمضان خبر داد.
خامه یار خاطرنشان کرد: بسیاری از جهیزیه های دختران جوان در منطق سیل زده به طور کامل ازبین رفته است که به 28 زوج جوان، پس از استقرار در این زمینه کمک صورت می گیرد.
وی با بیان این که یک تریلی چادر و پتو کمک های مردمی قم به استان خوزستان ارسال شد، گفت: این کمک ها به دلیل عدم نیازدر این استان، به خوزستان ارسال شد و تاکنون تعداد یک هزار بیل، چکمه و فرغون نیز توسط افراد نیکوکار خریداری شده است.
وی ادامه داد: با استقرار یک کارخانه قالی شویی در پلدختر، روزانه تعداد 150 فرش و پتو شسته می شود.
مدیر قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر همچنین اعلام کرد: در صورت نیاز، آمادگی اسکان 100 خانوار در کانکس وجود دارد.
** سید علی موسوی نماینده آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی در ارسال کمک های مردمی به مناطق سیل زده لرستان نیز، ضمن تاکید بر حفظ کرامت در کمک به مردم سیل زده، بر هماهنگی و مشارکت همه نهادها در این زمینه تاکید کرد.
** همچنین جواد جلالی نژاد رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری و بین راهی استان قم در این جلسه درباره کمک های این انجمن توسط قرارگاه مذکور توضیحاتی را ارائه داد.
سیل در هفته های ابتدایی سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در نقاط مختلف کشور شد.
7406/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/89990/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت

کنکور 1403 در قم با حضور بیش از 17 هزار داوطلب

هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف

هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف

کنکور سراسری سال1403 در قم آغاز شد

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

روند دمای هوای قم تا اواسط هفته آینده افزایشی است

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 6 اردیبهشت